HET Wintersport topic 2008/2009!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: HET Wintersport topic 2008/2009!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:13

sylaine4ever schreef:
als alles me zit ga ik na zell am see in oostenrijk periode weet ik nog niet....
ga me hele leven al na zell am see toe Haha!

Zell am see is toch bij Kaprun?
Ik ben daar geweest met mijn buitenland reis jaren geleden op de middelbare school. Vond het daar erg leuk!

Ik ga dit jaar msischien ook op wintersport. Hopelijk kan ik het met mijn werk regelen dat ik met de studentenwinter sport mee kan dit jaar. 10 dagen weg met 7,5 dag skipas, inclusief slapen en eten ed. voor maar 300 euro... cheaper kan gewoon niet.

(jah moet dan nog materiaal huren voor 60 euro, maar dan nog!)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:01

Shiloh schreef:
sylaine4ever schreef:

Zell am see is toch bij Kaprun?
Ik ben daar geweest met mijn buitenland reis jaren geleden op de middelbare school. Vond het daar erg leuk!

Ik ga dit jaar msischien ook op wintersport. Hopelijk kan ik het met mijn werk regelen dat ik met de studentenwinter sport mee kan dit jaar. 10 dagen weg met 7,5 dag skipas, inclusief slapen en eten ed. voor maar 300 euro... cheaper kan gewoon niet.

(jah moet dan nog materiaal huren voor 60 euro, maar dan nog!)

Kan wel Tong uitsteken Ik ga elk jaar met school op wintersport. €175 euro voor 9 dagen weg. 7 dagen skipas Lachen Incl verblijf, hotel, ontbijt en diner Lachen

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:02

Ik ga ook naar Zell am see *LOL*

Voor mij is het al iets van 700 euro ROFL

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:07

Ik ga daar vlakbij naartoe! Ik ga naar Saalbach in de voorjaarsvakantie. In de kerstvakantie weeet ik nog niet. Iemand die nog leuke gebieden weet? We zijn hard opzoek.

Weten jullie of er al een beetje sneeuw ligt? Tong uitsteken

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:19

Ik ga ook weer dit jaar! voor de vierde X.

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Flachau, dus als er mensen zijn die daar eerder zijn geweest, hoor graag hoe jullie het daar vonden!

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:26

Ik ben een keer naar Flachau geweest! Mooie ruime pistes, goede liften! En ook geen sleepliften ( nouja niet tegengekomen ) Wat ik zelf erg fijn vind.
Je kan ook nachtskien daarzo. Niet gedaan wel een keertje wezen kijken. Stervens druk maar wel een leuke ervaring denk ik.
Ze hebben er ook een erg leuk snowboardpark! Ik weet niet of je skiet of snowboard Tong uitsteken
Ik ben er vorig jaar kerst geweest en het was ook niet zo heel erg druk! Dat is ook wel fijn Ja

Verder van après ski weet ik niet zoveel we hadden een mooi apartement waar ik gewoon bleef in de avond Lachen

[edit] het leuke daarzo is dat je ook naar andere skigebieden kan. als je met de skibus naar de piste gaat kan je ook op een andere berg naar beneden en met de skibus terug.

Met parkeren weet ik dat je wel een beetje optijd moet zijn! Als je laat bent staat het helemaal vol..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:32

verootjoo schreef:
Kan wel Tong uitsteken Ik ga elk jaar met school op wintersport. €175 euro voor 9 dagen weg. 7 dagen skipas Lachen Incl verblijf, hotel, ontbijt en diner Lachen

pffft ik vond dat van mij al zo associaal goedkoop.

Iemand ooit in Valmorel geweest? Want daar gaat de stuwi dit jaar heen en ik hoop dus dat ik mee kan.

(aprés ski zal zowiezo wel goedkomen met zo'n 1000 studenten tegelijkertijd in hetzelfde stadje!)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:49

Saalbach? Saalbach zuipjeklem? *LOL*

Zegt mij niks shiloh!

Oooh aprés-ski klinkt goed dan *LOL*

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:51

MariekedB schreef:

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Flachau, dus als er mensen zijn die daar eerder zijn geweest, hoor graag hoe jullie het daar vonden!

Hier eentje met zo'n 9 jaar zomer én winterervaring Flachau Vork

De pistes zijn inderdaad super en de liften zijn heel modern, inderdaad geen sleepliften die zijn een jaar of 3 geleden definitief vervangen door een 8-persoonslift en vanaf dit jaar zijn als het goed is veel liften ook nog eens voorzien van stoelverwarming Clown .

Je kan inderdaad naar veel andere gebieden, vaak met een bus, maar als je zelf de moeite neemt om tot ongeveer een half uurtje met de auto te rijden kan je echt ontzettend ver komen OK dan! .

In de voorjaarsvakantie is het er wel vaak aardig druk, maar ook hierbij kan je natuurlijk veel uitwijken naar andere pistes.

Ik heb het er in ieder geval nog steeds erg naar mijn zin dus dat moet vast wel goed komen Knipoog

Van de Apres-ski hoor je altijd veel goede verhalen, heb hem alleen nog nooit zelf getest, want zit bovenop een alm, dus terugkomen midden in de nacht daarboven wordt een lastig verhaal Nagelbijten / Gniffelen Hamer

Als je dus nog meer wil weten, vraag maar raak! Schijnheilig

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:54

Flachau! Haha! (zelfde verhaal als JimBeer Knipoog )
Welk appartement/hotel zit je?

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:30

Jimb0o schreef:
Flachau! Haha! (zelfde verhaal als JimBeer Knipoog )
Welk appartement/hotel zit je?

Wij zitten in Haus Sportuna. En gaan met oud & nieuw Haha!

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 15:35

JimBeer schreef:
MariekedB schreef:

Hier eentje met zo'n 9 jaar zomer én winterervaring Flachau Vork

De pistes zijn inderdaad super en de liften zijn heel modern, inderdaad geen sleepliften die zijn een jaar of 3 geleden definitief vervangen door een 8-persoonslift en vanaf dit jaar zijn als het goed is veel liften ook nog eens voorzien van stoelverwarming Clown .

Je kan inderdaad naar veel andere gebieden, vaak met een bus, maar als je zelf de moeite neemt om tot ongeveer een half uurtje met de auto te rijden kan je echt ontzettend ver komen OK dan! .

In de voorjaarsvakantie is het er wel vaak aardig druk, maar ook hierbij kan je natuurlijk veel uitwijken naar andere pistes.

Ik heb het er in ieder geval nog steeds erg naar mijn zin dus dat moet vast wel goed komen Knipoog

Van de Apres-ski hoor je altijd veel goede verhalen, heb hem alleen nog nooit zelf getest, want zit bovenop een alm, dus terugkomen midden in de nacht daarboven wordt een lastig verhaal Nagelbijten / Gniffelen Hamer

Als je dus nog meer wil weten, vraag maar raak! Schijnheilig

Klink allemaal erg goed.
Heb er al erg veel zin in!

Je hebt het over andere skigebieden. Is het gebied in Flachau dan niet zo groot?
Ik meende gelezen te hebben dat er 350 km piste was of kun je dat niet allemaal vanuit Flachau bereiken?

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:24

Uhmm ja dat kan wel hoor Flachau is op zichzelf al wel aardig groot, je kan ook vanaf de zelfde berg afdalen naar Wagrain en bij Wagrain beneden stap je zo vanaf de piste een bus in die af en aan rijdt. Deze rijdt je dan naar de andere kant van Wagrain naar de Grafenberg en vanaf daar kun je weer helemaal tot Sankt-Johann en Alpendorf komen.

En dan kun je verder ook nog eens bij Kleinarl of Flachauwinkl komen, ik dacht of met de bus of met een kwartiertje hooguit in de auto en van daar kun je weer helemaal tot Zauchensee skiën of snowboarden natuurlijk Vork

Maar zo zijn er nog heel veel mogelijkheden, een aanrader is zeker (vonden wij heel erg mooi) om door te rijden naar Pichl of eventueel iets verder (het is niet heel ver, maar het gebied is toch aardig rustig en er zijn alleen Duitsers en Oostenrijkers zelf te bekennen Verward ) en dan kun je helemaal doorzagen naar Planai Clown

Maarja Flachau op zichzelf zoals ik al eerder zei, daar kun je je ook prima vermaken hoor Tong uitsteken

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:51

_karin_ schreef:
Ik ga ook naar Zell am see *LOL*

Voor mij is het al iets van 700 euro ROFL

wanneer ga jij dan??

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:49

Heb vandaag mn eigen board gehaald Lachen
Nog 7 weken en dan naar L2A Hyper!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:09

Ik heb vandaag in Landgraaf geskied en geboard en morgen moet ik weer lesgeven. Nog 3 weken en dan zit het er voor mij op, dan ga ik naar Aruba voor 6 maanden dus geen échte sneeuw dit jaar... Verdrietig

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:54

Ik meld me ook maar als het mag Haha!

Ik ga in de kerstvakantie 2 weken met een vriendin en haar ouders (en neefje van 5) naar tsjechie op wintersport Haha!

Ik ga al vanaf me 5 de op wintersport en vind het geweldig, doe skieen & snowboarden Cool

I loveeeeee it Lovers

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:25

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:25

loveginger schreef:

Ik ga in de kerstvakantie 2 weken met een vriendin en haar ouders (en neefje van 5) naar tsjechie op wintersport Haha!

Ik ga al vanaf me 5 de op wintersport en vind het geweldig, doe skieen & snowboarden Cool

I loveeeeee it Lovers

Tsjechie?? Heb je daar dan ook mooie pistes, ook voor gevorderden? Ligt niet zo hoog toch daar?
En hoe zit het met de offpiste gebieden?

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:30

Ik zou het niet weten Nagelbijten / Gniffelen ben er nog nooit geweest, het blijkt heel leuk te zijn, maar ik mag met vriendin mee Haha!
Dus ben al daar al blij genoeg mee Haha! Knipoog

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:39

verootjoo schreef:
loveginger schreef:

I loveeeeee it Lovers

Tsjechie?? Heb je daar dan ook mooie pistes, ook voor gevorderden? Ligt niet zo hoog toch daar?
En hoe zit het met de offpiste gebieden?

Ik dacht dat laatst ook te lezen dat het er niet zo hoog ligt, maar het schijnt wel een opkomend gebied te zijn, in ieder geval trekt het veel Nederlanders de laatste jaren Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:44

ja omdat het supergoedkoop is volgens mij Knipoog Maar ik dacht dat het meer was om het te leren Lachen Kan ook erg leuk zijn hoor, lekker rustig skiën af en toe, je techniek ff trainen Ja

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:45

Hier meld zich nog een wintersport-freak!
Dit jaar voor de derde keer naar Berwang in Oostenrijk, daarvoor nog 3 keer ergens anders heen geweest Haha!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:46

Haha ja ik weet het niet, ben normaal oostenrijk gewend dus Nagelbijten / Gniffelen
Maarja ik ben meegevraagd dus zeg ik geen nee voor 2 weken wintersport met vriendin Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:48

haha nee zou ik ook niet doen Tong uitsteken
Ja ik ga ook het liefst naar Oostenrijk, al was het maar voor de ooooverheerlijke kaisersmarrns Vingers aflikken