Italiaanse bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Italiaanse bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:03

Hihi denk het ook niet, maar ben niet zo'n ijsmens scheelt misschien een hoop Ja

Ik zou eigenlijk spaans gaan studeren maar ga misschien toch maar voor Italiaans, zeker gezien ik weer terug wil Nagelbijten / Gniffelen

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:04

Ja italiaans is echt een supertaal hoor, wel het makkelijkst te leren als je het regelmatig gebruikt Knipoog

Anders is het allemaal erg lastig..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:59

Ik Verbania zit een ijssalon aan een rotonde waarbij je geloof ik wel uit 200 smaken kan kiezen Clown
Ik heb eens rozen-ijs op Misselijk net of je parfum zit te eten Nagelbijten / Gniffelen
Het Italiaanse ijs van de Aldi is ook lekker, vooral die met mango, meloen en citroen Vingers aflikken

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:12

Van olffen heeft ook super ijs! Haha!
Whaaa italianen zijn wel lief Lovers Bloos!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:30

Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen, maar de zoekmachine doet dus wonderen; er was al een Italië-topic waar ik m'n vraag vast wel kan dumpen *LOL*

Mijn vriend is helemaal Italië-idolaat, overigens al voordat 'ie ooit een voet over de grens gezet had hoor Clown Dat land trekt hem enorm en afgelopen zomer zijn we 3 dagen in Rome geweest. Komende zomer gaan we lekker 2,5 week kamperen en aangezien het mij niet zoveel uitmaakt waar we heengaan, als de zon er maar schijnt Tong uitsteken , wordt het dus sowieso Italië Ja

Ik heb zelf 3 jaar geleden op een camping aan het Lago Maggiore gestaan met m'n ouders. Vond de omgeving erg mooi, maar moet zeggen dat ik de Italianen zelf niet zo'n leuk volk vond Misschien ligt het aan het toeristische daar, maar erg arrogant en nukkig, maargoed, dat was mijn ervaring, gebaseerd op slechts 1 vakantie natuurlijk Knipoog

Nu wil ik van de zomer sowieso eerst 3 dagen bij goede vrienden van ons langs in Zwitserland. Mijn idee is om daarna door de Alpen (dus niet via de tunnels) naar Italië te rijden en dan zo'n 10 dagen daar op een camping te gaan staan Ja Wat mijn vriend vooral wilt is een authentieke omgeving; kleine dorpjes, kerkjes, mooie landschappen en lekker eten Tong uitsteken Een grote stad bezoeken lijkt ons ook leuk, maar we hoeven geen massatoeristische camping. Gebied maakt ons niet zoveel uit, maar we hebben 1 vereiste: de camping moet gelegen zijn aan een meer of evt aan zee, een zwembad hoeft nog niet eens zonodig. Ik ben wel erg dol op bergen, dus tegen de Zwitserse Alpen aan is ook prima, maar bijv. wat lager gelegen gebied met mooie landschappen mag ook Ja

Ik wil maximaal 1300 km hoeven rijden vanaf Rotterdam, op de heenweg maakt de afstand niet zo uit ivm onze 3daagse tussenstop in Zwitserland, maar op de terugweg wil ik niet 2 dagen non-stop hoeven rijden Lachen

Dus...wie weet er mooie plekjes in Italië die écht de moeite waard zijn om te bezoeken!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:34

Toen wij door Zwitserland gingen, om naar Italie te gaan hebben wij op een camping gestaan die heette La Capanne ofzoiets... Welke stad of gebied het ligt, geen idee. Het is al een aantal jaar geleden. In ieder geval 5 km ofzo van zee en strand, en leuke mooie camping!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:49

Wij gaan elk jaar naar camping Rannochio in Piano di Porlezza. Porlezza zelf ligt aan het meer van Lugano (zwitserland), langs de berg is het een half uurte rijden maar je kunt ook met de boot. Erg leuk en gezellig dorpje, maar misschien ook wel omdat ik er al 14 jaar kom Clown

http://www.ranocchio.eu/

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 01:58

Ik ben ook helemaal Italië fan, helaas. Helaas omdat het zo erg is dat constant heimwee ernaar heb, vooral als ik net terug ben van Italië. Voel me zowiezo niet thuis hier in Nederland, in Italië ben ik in m'n element Tong uitsteken
Als ik net terug ben in NL dan erger ik me zo aan alles hier zelfs hoe de mensen hier rijden enzo.
Tis gewoon zooo'n heerlijk land, de mensen, steden, eten, wijnen, huisjes... alles Lovers
Ik ga meestal een paar x per jaar erheen maar das niet genoeg, wil er graag heen emigreren maar helaas is dat financieel niet zo gemakkelijk.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 02:13

Hier meld zich een volle italiaan;)
gaan als het allemaal meezit elk jaar naar italie sardinie om precies te zijn echt prachtig eiland!
dit jaar voor het eerst naar Bolsena bij het Bolsena meer geweest ook erg mooi!!
overigens spreek ik ook vloeiend italiaans;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:08

Ik herken het heimwee gevoel ook en ivm omstandigheden ook al 6 jaar niet meer geweest Huilen van het lachen
Nu wilde we mss volgend jaar gaan maar dan ben ik net bevallen Clown

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:14

Ik ben niet Italiaans maar heb wel een zware afwijking voor dat land. Ben van de zomer een weekje aan het Lago di Garda geweest en zodra mn vliegtuig landde had ik het gevoel dat ik thuis was. Het liefst zou ik morgen nog emigreren maar helaas wil mn vriend in Nederland blijven.
Italiaans spreek ik niet maar dankzij mijn grote liefde voor Italiaanse muziek ( o.a. Eros en Andrea maar vooral Laura Haha! ) Kan ik wel redelijk wat verstaan. Ook ik krijg nu al weer heimwee nu ik er aan denk. Het eten, de mensen, de passie voor alles, de prachtige taal en natuurlijk het geweldige landschap. Mn vriend is er nog niet geweest en wil hem dit prachtige land heel graag laten zien.
IK WIL TERUG!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:32

Daarom eet ik graag Italiaans, vanavond Tortellini Vingers aflikken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:33

Ik heb de halve supermarkt daar toen leeggeroofd Lachen Mozarella, Tortellini's, zongedroogde tomaten Haha! Yum!
Ben helaas al weer door mn voorraadje heen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:36

Verkopen ze in NL ook allemaal hoor Huilen van het lachen

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:43

Ja weet ik Knipoog Maar daar is het stukken goedkoper, lekkerder en het is ook gewoon leuk om thuis te koken met spullen die je daar al gekocht hebt. Zit vooral tussen mn oren denk ik Haha!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:33

Ik vind dat juist wel tegenvallen hoe goedkoop dat daar is. Scheelt niet zoveel imo. En niet-Italiaanse producten vind ik in Italië soms belachelijk duur! Vooral in Zuid-Italië sloeg ik soms achterover.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:47

In de voorjaarsvakantie ga ik naar Italië (tenzij we gaan verbouwen Boos! ) met mijn moeder naar mijn oom. Hij woont in Bologna.
En nog even over dat 'pronto', dat ze je als je de telefoon opneemt. Haha! Pronto (je naam). Dat betekent ik ben er klaar voor oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:01

Doei!

*Komt ook even binnenvallen*

Mij lijkt Italië ook erg mooi! Ben er zelf nog nooit geweest maar ga zeer waarschijnlijk in april een week naar Civita Castellane(Viterbo) of naar Viterbo(Viterbo Tong uitsteken), uitwisseling met school Lachen.

Heb al een heel stuk gelezen van het topic maar moet nou weg dus lees straks verder!

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:15

Hier wel een italiaan *LOL*

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:45

Valeria schreef:
Hier meld zich een volle italiaan;)
gaan als het allemaal meezit elk jaar naar italie sardinie om precies te zijn echt prachtig eiland!
dit jaar voor het eerst naar Bolsena bij het Bolsena meer geweest ook erg mooi!!
overigens spreek ik ook vloeiend italiaans;)

Heb je ook op Sardinie gewoond??
Nog 18 dagen en ik emigreer eindelijk definitief naar Sardinie!
Haha!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:52

Babel schreef:
Ik ben niet Italiaans maar heb wel een zware afwijking voor dat land. Ben van de zomer een weekje aan het Lago di Garda geweest en zodra mn vliegtuig landde had ik het gevoel dat ik thuis was. Het liefst zou ik morgen nog emigreren maar helaas wil mn vriend in Nederland blijven.
Italiaans spreek ik niet maar dankzij mijn grote liefde voor Italiaanse muziek ( o.a. Eros en Andrea maar vooral Laura Haha! ) Kan ik wel redelijk wat verstaan. Ook ik krijg nu al weer heimwee nu ik er aan denk. Het eten, de mensen, de passie voor alles, de prachtige taal en natuurlijk het geweldige landschap. Mn vriend is er nog niet geweest en wil hem dit prachtige land heel graag laten zien.
IK WIL TERUG!!!

haha dit heb ik ook altijd!
ja, ook ik ben gek op italie!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:34

hallo..
ik meld me ook als half italiaan.. mn vader is italiaans..
ben er helaas pas 1x geweest..
we hebben gezeten op een camping bij lago di garda.. t garda meer dus..
maar hele rondreis gemaakt om familie te bezoeken..
we zijn naar een klein dorpje Maniago geweest waar mn opa is geboren, en naar een dorpje St. giorgo di nogaro.. waar de opa van mn vader is geboren.. en daar in de buurt in een ander dorpje woont nog familie, een nicht van mn opa..
en waar overigens 3 kwart van t dopr dezelfde achternaam heeft als ik.. dus een soort janssen hier in NL Tong uitsteken

volgend jaar wil ik zeker naar Italië gaan.. waar weet ik nog niet.. al lijkt me Rome heel erg gaaf..
maar heb ook een plaatsje gezien op foto's wat me ook heel mooi lijkt, Baunei, kent iemand dat?

wil binnenkort ook de taal goed gaan leren, ken alwel de bekende toeristische woordjes/zinnen maar wil het beter kunnen..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:56

Ik ben verslaafd aan italiaanse mannen telt dat ook? Haha!
Nee zonder gein, ik ben dol op Italie! Tijd terug een super groep mannen leren kennen uit Italy, en sinds dien niet meer weg te slaan uit Italie, en van de italiaanse mannen Bloos

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:52

Dionne_Xx schreef:
Ik ga elk jaar naar Porlezza, net over de grens bij Lugano.
Krijg voor m'n verjaardag het boek 'Italiaans voor dummies' eens kijken hoeveel ik daar van leren kan Clown

Kun je ook italiaans spreken?

Same here, ik ook ieder jaar Porlezza.
en ik ga komend jaar aantaal maanden in Italie werken/wonen

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:34

Cyntje schreef:
NaNi schreef:
Uhu, mij kan je een hele middag op pescatori zetten, en ik vermaak me wel hoor, in die straatjes en steegjes enzo Lovers

Vorig jaar ben ik aan het Gardameer geweest, dat was ook leuk, maar het lago Maggiore is toch echt veel mooier Haha!

Ik ben echt helemaal idolaat van het Lago Maggiore Ja
Wij gingen altijd naar Camping Isolino in Verbania en ik ben 1 keer op Orchidea geweest in Feriolo.
Ik vind Stresa ook helemaal geweldig evenals Palanza, prachtig daar Ja

Ik heb nog een hoop mooie foto's die ik wel wil inscannen zodat we allemaal heimwee kunnen krijgen Huilen van het lachen

wat vond ik dát een dramatisch slechte camping zeg.. zijn ook na 6 dagen weg gegaan..
met die vieze opgespoten kiezelstranden (met dus 10 cm zander er over Knipoog)
nee geef mij maar Porlezza.
en afgelopen jaar ook in Venetie (Cavallino) geweest..