Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Vakantie Tunesié Wie daar geweest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:26

Monastir is leuk, oud plaatsje, ze zijn er wel flink vrouwonvriendelijk in Tunesie dus daar moet je wel tegenkunnen, verder zou ik niet in een resort gaan want dan kan je hast niet van het park af, ik ben in Skanes geweest Hotel Saadia en het resort was prachtig hoor maar zodra je de poort uitliep stond je in de woestijn en kreeg je binnen 2 minuten een groep irritante arabieren achter je aan die je van alles proberen op te dringen, nu was ik samen met mijn zusje dus zonder manspersoon dus voor ons was het extra lastig, hostes raadde ons zelfs aan niet met de taxi weg te gaan omdat die nogwel eens crimineel kunnen zijn (ontvoering, overval enz) verder werden wij gewaarschuwd voor vals geld dus let goed op, we zijn 1 dag in monastir geweest, hier is het drukker en meer vereuropeesd, iets minder bedreigens zogezegd, al sleuren ze je soms haast hun winkel in om Real Gold te kopen Knipoog ik ga er zoals je misschien snapt nooit meer heen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:37

Tunesië lijkt wel een land van twee uitersten, wat betreft meningen dan... De een is er helemaal weg van, de ander vindt het niks en wil er nooit meer naar terug. Ik ben benieuwd wat wij van Tunesië zullen vinden. Ik ga wel met mijn vriend, dus misschien dat dat al meevalt.

Verder gaan we wel naar een flink hotel, dacht ik, en all inclusief, maar wel in Sousse, waardoor we ook nog wat kunnen doen en zien. Sommige 'resorts/hotels' zijn zover van plaatsen af dat je altijd met het OV of een taxi moet gaan en dat vind ik niets. Gelukkig hebben we dat niet.

Verder even op internet geneust, leuke site gevonden via de sousse startpagina (of was het nou weer een pagina van de startpagina.... Bloos hahahaha). En we hebben in ieder geval (of moet ik zeggen ik? Vriendlief zat achter pc en gaf niet zoveel reactie) enkele leuke excursies gezien. Onder andere de nomaden-safari (een 2-daagse excursie die je ook naar de woestijn brengt Haha!) en de boottocht per piratenboot... lijkt me leuk (hou wel van varen) en betaalbaar!

Overigens zag ik ook nog een leuke excursie, ook 2-daags, waarbij je in een bedoeinen tent slaapt en nog meer kennis maakt met de woestijn, maar ik zag dat die alleen vanuit Djerba ging. En de 2-daagse vanaf Sousse lijkt me ook al leuk.

Weet iemand die al naar Sousse is geweest of je daar ook leuk kan paardrijden? Ik kon er op internet niet veel over vinden, behalve een ranch nabij Madhia, maar dat ligt zo'n 60 kilometer vanaf Sousse en aangezien ik dat alleen ga doen vind ik 60 kilometer in mijn eentje een beetje teveel reizen...

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 12:33

Is er hier ook iemand die in februari in Tunesië is geweest? Ik ben zo verliefd geworden op dit land, mijn vriendin en ik willen graag in Februari weer naar karthago el ksar! Lachen. Maar wat is het weer in Tunesië? is er nog wel genoeg te doen? of ben je in feite 'de enige toerist in de hele omtrek?'

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:32

Help? Ik vertrek volgende week dinsdag samen met mijn vriend naar Tunesië en lees nu over prikken?
Zijn die verplicht? Voor het boeken hebben we al gekeken op de site van Arke of we prikken moesten halen maar daar stond niets op? Ook bij vrienden nagevraagd die vorig jaar geweest zijn maar die hebben geen prikken gehaald. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? Alvast hartelijk bedankt want ik begin nu wel een beetje te stressen!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:51

jaa spuiten zou ik wel halen hoor.
Even ggd bellen ofzo iets?
Heb onwijs veel zin in me vakantie whaa en moet nog een maand wachten Tong uitsteken

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:53

sjorsie schreef:
Monastir is leuk, oud plaatsje, ze zijn er wel flink vrouwonvriendelijk in Tunesie dus daar moet je wel tegenkunnen, verder zou ik niet in een resort gaan want dan kan je hast niet van het park af, ik ben in Skanes geweest Hotel Saadia en het resort was prachtig hoor maar zodra je de poort uitliep stond je in de woestijn en kreeg je binnen 2 minuten een groep irritante arabieren achter je aan die je van alles proberen op te dringen, nu was ik samen met mijn zusje dus zonder manspersoon dus voor ons was het extra lastig, hostes raadde ons zelfs aan niet met de taxi weg te gaan omdat die nogwel eens crimineel kunnen zijn (ontvoering, overval enz) verder werden wij gewaarschuwd voor vals geld dus let goed op, we zijn 1 dag in monastir geweest, hier is het drukker en meer vereuropeesd, iets minder bedreigens zogezegd, al sleuren ze je soms haast hun winkel in om Real Gold te kopen Knipoog ik ga er zoals je misschien snapt nooit meer heen.

Ik ben vorig jaar ook in Tunesië geweest, in hotel Saadia, maar wij hadden hierniet echt last van ???
Vond de mensen daar erg aardig , als was ik bijna verkocht voor 1000 kamelen Clown
Heb samen met mn zusje een buitenrit gemaakt in de woestijn van 3 uur, was ook super gaaf !! Haha!

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:05

Devilish schreef:
Help? Ik vertrek volgende week dinsdag samen met mijn vriend naar Tunesië en lees nu over prikken?
Zijn die verplicht? Voor het boeken hebben we al gekeken op de site van Arke of we prikken moesten halen maar daar stond niets op? Ook bij vrienden nagevraagd die vorig jaar geweest zijn maar die hebben geen prikken gehaald. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? Alvast hartelijk bedankt want ik begin nu wel een beetje te stressen!

Ik ben twee weken geleden geweest en heb ook geen prikken gehaald(was een super last minute). Als je niet het binnenland of de woestijn in gaat, loop je niet zo veel risico denk ik. Wij waren met een grote groep nederlanders die allemaal last minute geboekt hadden en daarvan had niemand prikken gehaald want dat kan nou eenmaal niet als je twee dagn van te voren boekt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:12

ben vorige jaar geweest
in sousse raidh palms
was een hele leuke vakantie
wel veel last gehad van verkopers

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:21

Devilish schreef:

Voor het touristengebied worden hepatitus A en DTP geadviseerd. Niets is verplicht, maar het advies is wel duidelijk. Daarnaast letten op het water (drinken uit flessen, tanden poetsen met water uit flessen etc. Niet te veel rauwkost eten, kan gewassen zijn met kraanwater, geen gesneden fruit eten en alleen ijsjes uit plasticjes)

In sommige landen, maar daar hoort Tunesië blijkbaar niet bij, is een gele koorts enting verplicht. Anders kom je het land niet eens in. De Tunesië entingen zijn niet verplicht dus. Maar volgens de GGD arts die mij en mijn vriend vandaag heeft geprikt...Knipoog loop je erg snel risico op hepatitus A vanwege het slechte kraanwater...(en dat risico loop je niet alleen met drinken uit de kraan Knipoog)

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:34

Allemaal hartelijk bedankt voor de adviezen! Heb de GGD even gebeld, gele koorts enting is niet verplicht als je rechtstreeks uit Nederland komt. Hepatitis A wordt wel aangeraden. Entingen werken echter pas na 2 weken en aangezien ik volgende week al vertrek schiet ´t dus niet erg op. De vrouw die ik sprak zei dat ´t niet geen probleem was als we niet ingeent waren, zolang we zelf maar voorzichtig zijn met water e.d. zoals eerder genoemd. Wij gaan overigens 15 dagen naar Port El Kantaoui! Ik kan niet wachten!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 01:35

lekker dan.... ik wist niks over die hepatitus etc.
wij zijn net terug uit tunesie, en gewoon tandjes gepoetst met kraanwater, in de woestijn geweest en iedere dag rauwkost gegeten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 06:42

rosanne1988 schreef:
lekker dan.... ik wist niks over die hepatitus etc.
wij zijn net terug uit tunesie, en gewoon tandjes gepoetst met kraanwater, in de woestijn geweest en iedere dag rauwkost gegeten.

Tja, dat is toch echt wel een beetje eigen verantwoordelijkheid. Het internet staat er vol mee... Knipoog En er zijn talloze vaccinatie centra die je meer informatie kunnen geven. Voor de volgende keer, dan maar?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 09:15

Rosanne1988 dat is inderdaad wel een beetje je eigen verantwoording
Waar ben je geweest in Tunesié als ik vragen mag?
Heb je foto`s Haha! ?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:08

Devilish schreef:

ook niet geent hoor, gewoon geen water drinken, ook niet om je tanden te poetsen werd ons gezegd, water kost niets in van die grote flessen dus goed opgelost, nergens last van gehad

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:14

blonde_007 schreef:
sjorsie schreef:

Ik ben vorig jaar ook in Tunesië geweest, in hotel Saadia, maar wij hadden hierniet echt last van ???
Vond de mensen daar erg aardig , als was ik bijna verkocht voor 1000 kamelen Clown
Heb samen met mn zusje een buitenrit gemaakt in de woestijn van 3 uur, was ook super gaaf !! Haha!

die woestijnrit hebben wij ook gedaan, dat vonden wij ook leuk, maar dan heb je ook geen rare opdringerige arabieren om je heen.
dat van die kamelen en geiten is ons ook meerdere keren gebeurd, dan begonnen van die ventjes van ik weet niet 50 ofzo, me black you white, we make beautiful children, dacht het niet, nee echt geen leuke ervaring en in de bus en het vliegtuig terug hoorden we dat we niet de enige waren.
Zelfs bij de douane op de terugreis widen ze onze paspoorten haast niet teruggeven en maar obscene voorstellen doen, uiteindelijk heeft een hostess van Arke iets lelijks in het Arabisch tegen ze gezegd en toen gaven ze het gedwee terug. Oke mijn zus en ik zijn allebei blond maar we liepen er niet als pin-ups bij dus dat geeft ze niet het recht zo te doen.

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:27

Sjorsie, ik lees dat jij ook via Arke geboekt heb, in welk hotel/resort zaten jullie?
Was de transfer van 't vliegveld naar jullie verblijfplaats via Arke geregeld? Ik lees hierover niets in mijn reisdocumenten namelijk.
Ga anders toch zo maar even met Arke bellen.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:53

Devilish schreef:
Sjorsie, ik lees dat jij ook via Arke geboekt heb, in welk hotel/resort zaten jullie?
Was de transfer van 't vliegveld naar jullie verblijfplaats via Arke geregeld? Ik lees hierover niets in mijn reisdocumenten namelijk.

Tuurlijk is dat geregeld. Op het vliegveld staat gewoon iemand van Arke te wachten. Als iedereen er is vertrek je met de bus naar je hotel.

Devilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:56

Topaas schreef:
Devilish schreef:

Tuurlijk is dat geregeld. Op het vliegveld staat gewoon iemand van Arke te wachten. Als iedereen er is vertrek je met de bus naar je hotel.

Dat leek mij ook ja, hoorde echter van 'n vriendin van m'n moeder dat bij hen de transfer dus niet geregeld was en dat zij dit ter plaatse moesten doen, vandaar mijn vraag. Lijkt mij een uitzondering, maar zekerheid voor alles Knipoog Dit was overigens niet bij Arke.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:40

ik ben in soesse geweest. dat was erg leuk. vriendelijk volk daar en een mooi hotel. abou nawas boujafar heette het hotel. zaten er all inclusieve. was echt perfect daar. Tong uitsteken

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:28

door de bosbranden in turkije hebben wij onze reis
geanuleerd.
daarom gaan we voor de derde keer naar tunesië
deze keer naar de plaats skanes. dinsdag morgen vertrekken
we. Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:06

Toff dat je oook naar Tunesié aat Sammiesam Lachen Ben wel benieuwd naar foto`s... Lachen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:10

Ik mag dinsdag Haha!
EINDELIJK!
Heb er echt zin in!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:11

foto's komen er zeker

hoelaat vertrekken jullie dan dinsdag Dreamy?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:18

Hej ben ook in Tunesie geweest, echt goed bevallen. Wij zaten vlak bij Port El Kantoui. Hotel Abou Sofia. All inclusive. Eten was ietsje minder maar strand op 100 meter loopafstand en goede airco op de kamer.

Verder duidelijk vooraf geinformeerd dat het aangeraden is dat je je inent en goed opletten dat je geen ijsblokjes, of teveel sla e.d. eet. Ook tanden poetsen met water uit een fles water.

Maar we zijn er 8 dagen geweest, was echt super. De paarden daar voor de karretjes zagen er wel heel zielig uit. Ben daar dus echt niet ingegaan. Verder hebben mijn vriend en mijn broertje gejetskiet en quadgereden. Je kon ook kameelrijden maar die zagen er ook niet oke uit dus maar niet voor gekozen.

Zal ff foto's zoeken Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:21

Het strand bij ons hotel.
Afbeelding

Port El Kantoui
Afbeelding

Oja Restaurant Le Meditterranee was echt heel goed! Echt een aanrader!!!