Cuba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Re: Cuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:17

Aah daar krijg je vakantiegevoel van Lovers ? Lachen
Montana(wat is je rl naam eigenlijk?) wanneer ga jij weer richting Cuba? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:20

[***] heet ik. Haha wanneer ik naar Cuba ga? Wanneer ik weer genoeg centjes heb ROFL Maar dan wil ik het ook meteen goed doen, dus van Oost naar West met een auto erbij Knipoog

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:32

Haha jij wil het dus meteen goed doen Tong uitsteken

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:58

Miss_Montana idd ik bedoelde zo'n groene kaart. Waar koop je die op Schiphol of krijg je die in het vliegtuig uitgereikt? Heb hierover al verschillende verhalen gehoord. We vliegen op de "punten" van mijn man. Eerst naar Parijs en dan door naar Havanna.

Ook wij huren dus een auto en gaan van Havanna naar het westen en dan terug en door helemaal naar het oosten en met een binnenlandse vlucht weer naar Havanna.

(Mijn man komt rechtstreeks vanuit NewOrleans en hij moet wel een "zaken" visum hebben.)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:01

Wel gaaf via Parijs!
Geweldige stad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:08

Ik weet niet waar je het geboekt hebt maar normaal krijg je het bij de boeking. Op Schiphol kan je ze gewoon bij de Holland International/Arke (TUI) Balie kopen in vertrekhal 3 Lachen

Jouw man gaat wel vaker voor zaken naar de VS? Ik heb laatst gehoord dat je met een Cubaanse stempel in je paspoort nog maar moeilijk de VS in komt. Met de groene kaart krijg je geen stempel, ik ben zelf een maand geleden naar NY geweest. Geen problemen gehad, maar heb dan ook geen stempel. Maar met een zakenvisum denk ik dat hij wel een stempel gaat krijgen. Daarvoor zou ik het Cubaanse consulaat even bellen als ik jou was want ik heb het ook maar van horen zeggen 010-2067333.

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:42

Bedankt voor jullie reacties. Yep mijn man is elke week op reis en 1 x per maand gemiddeld in de VS. Omdat hij met KLM vliegt spaart hij flying blue punten. Van zijn gespaarde punten gaan wij (dit jaar) naar Cuba, we hebben dus rechtstreeks bij de KLM/Air France geboekt. Van een groene kaart / visum was hun niets bekend.

Er is mijn man idd ook al aangeraden om een extra (zaken)paspoort te gaan kopen alleen voor deze keer Cuba.

Moet het allemaal maar even gaan uitzoeken. Bedankt voor het nummer van het Cubaanse consulaat Miss_Montana! Ik ga ze bellen. Over zo'n 6 weken vertrekken wij, maar mijn man gaat over 4 weken al weg (en zien we elkaar daar!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:44

Graag gedaan Lachen Zo te horen gaan jullie het erg leuk krijgen! Geweldig met een auto erbij, lekker rondrijden!

Heeft je man dan een vlucht weten te boeken vanuit de VS naar Havana? Of zien jullie elkaar in Parijs?

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:07

Hij vliegt vanuit NewOrleans naar Cancun en vanuit Cancun naar Havana.... (Rechtstreeks vanuit de VS is niet mogelijk?) Hij komt 3 of 4 dagen later aan dan wij... Hebben wij al 4 dagen lekker lui gelegen... Haha!

Heb je nog tips voor onze rondreis daar? Dit is ons idee; Havana - Vinales (pinar del Rio) - Cienfuegos - Santa Clara - Trinidad - Caya Coco - Santa Cruz del Sur - Moa - Baracoa en dan vanaf Holquin weer terugvliegen. We hebben precies 3 weken vanaf het moment dat mijn man bij ons komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:11

Haha nee, daarom was ik al verbaasd. Over een rechtstreekse vlucht naar Cuba vanuit de VS Wow! Da's namelijk omogelijk ja Nagelbijten / Gniffelen

Haha nou, jullie gaan al naar de mooiste plaatsjes. Dus ik zou gewoon met de dag met volle teugen genieten Haha! Ik zou wel zoals eerder gezegd in dit topic, zeepjes en pennen ed om aan de mensen te geven. Cubanen zelf kunnen dit nauwelijks kopen (1 zeepje is ongeveer 1 maandsalaris voor ze) dus daar maak je ze erg blij mee!

trippeltrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:16

Genieten gaan we zeker! Een tas met "weg-geef-spulletjes" is bij ons standaard. Vorig jaar op Flores (eiland van Indonesie) zijn we een school binnengegaan en hebben daar 200 pennen achtergelaten. Wat een super ervaring! Van deze dingen genieten onze kids ook het meest.

Dus ook dit jaar zal die tas niet ontbreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:41

Super! Leuke reisjes maken jullie zo te horen Ja

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 13:17

Een school binnengaan met spullen is indd ook een leuk idee!
Eens kijken of dit in Cuba ook mogelijk is Lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 13:27

Oeioeinog 3 nachtjes slapen dan dan is het zover.Tickets zijn er,belangrijkste zooi is al ingekocht.Nou koffer nog inpakken en zeepjes kopen en vertrekken Cool

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 13:04

Brudoe, al terug van weggeweest? Vertel ons hoe het was! Ik ben errug benieuwd. Lachen

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:07

Helaas al weer terug ja!
Echt geweldig land.Als ik kans zou krijgen ging ik morgen weer terug.
Mooie natuur,super aardige mensen echte en indrukwekkend land.
Wij hebben paardgereden en met dolfijnen gezwommen,naar klein winkelcentrum geweest en naar Cubaans dorpje en Havanna.
Zeker de moeite waard om heen te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 14:30

Leuk dat het zo goed bevallen is zeg! Grappig dat mensen over het algemeen eerst een klein beetje terughoudend zijn als ze erheen gaan maar als ze dan terugkomen helemaal dol zijn op het eiland! Waar heb je paardgereden?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:51

Er kwam een man op het strand naar ons toe of we misschien zin in een rit hadden.
Met hem zijn we toen mee geweest Lachen
Haha en precies wat jij zei gewoon in de berm langs de weg Clown Waren wel leuke paarden die er ook redelijk uitzagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:54

Hahaha geweldig ROFL Wel een ervaring zo langs de snelweg he?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:00

Haha ja vooral toen hij op de middenberm even een galopje ging doen Tong uitsteken

Nou kijken hoe we zsm weer richting daar kunnen gaan..(mis Cuba toch wel een beetje)
Maar wil nog zoveel zien ook in andere landen Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:34

Miss_Montana schreef:
Grappig dat mensen over het algemeen eerst een klein beetje terughoudend zijn als ze erheen gaan maar als ze dan terugkomen helemaal dol zijn op het eiland!

Klopt, ik had ook mijn bedenkingen tegen Cuba (stond absoluut niet bovenaan mijn waar-zou-ik-dolgraag-heen-willen lijstje Knipoog ).
Wij zijn afgelopen kerst/ oud & nieuw met de hele familie naar Cuba geweest (9 volw., 6 kinderen, waarvan 3 kleintjes). Vooral mijn zwager wilde graag naar Cuba omdat het (nu nog) communistisch is en het eiland daardoor heel anders is dan de andere eilanden in het Caribisch gebied. (Die zijn over het algemeen heel erg op de amerikaanse cultuur (en de westerse) gericht en de Cubanen zijn erg anti-USA).
Ik heb er een hele leuke vakantie gehad en vond het hele sfeertje daar erg apart. Wij hadden idd ook de tip gekregen om zeepjes, shampoo, pennen etc. mee te nemen en de mensen stelden het erg op prijs als ze wat kregen.
Omdat wij een paar kleine kinderen mee hadden, hebben wij voor een AI-hotel in Varadero gekozen (Coralia Club). Zwemmen met de dolfijnen kon je trouwens precies achter ons hotel!
Het paardrijden heb ik idd ook zo gedaan als jullie beschreven hebben, incl. het galopje langs de snelweg Haha! !
Afbeelding (<-- een deel van) ons hotel
Wij zaten in het penthouse, helemaal bovenaan, rechts van de lift en hadden een prachtig uitzicht over de zee, zowel aan de voorkant, als aan de achterkant OK dan! !
Havanna is een "aparte" stad; je ziet er heel duidelijk nog de invloed die Amerika daar ooit gehad heeft (gebouwen en natuurlijk vooral de auto´s Knipoog !), maar het is er helaas wel een-en-al verval Verdrietig . Toch zie je wel duidelijk dat ze weer proberen om het allemaal op te bouwen.
Havanna heeft ook zijn "Capitool", gebouwd naar het voorbeeld in Washington. De Cubanen zijn er trots op dat hun gebouw nét iets groter is als dat in Washington Knipoog . Wat we erg aandoenlijk vonden: op de trap van het Capitol kon je een foto laten maken; zo´n echt ouderwets zw/w fotootje waar je eeuwig voor stil moest zitten voordat de foto überhaupt gemaakt was Clown .
Wij hebben trouwens wél illegaal sigaren in de stad gekocht Sigaar ! Daarvoor werden we via een paar dubieuse straatjes mee naar een achterkamertje genomen Tong uitsteken . Maar goed, we hebben nu een grote doos Cohiba´s die waarschijnlijk "van een vrachtwagen gevallen zijn Schijnheilig !"
Ondank dat ik onder de indruk was van Cuba en het er erg naar mijn zin heb gehad, hoef ik er niet zo nodig een tweede keer heen Bloos . Dat hele communistische sfeertje is niet zo heel erg mijn ding Clown (het is wel communisme met een caribische flair Knipoog ), maar ik vind het wel super dat ik het eens een keer zo heb meegemaakt Lachen .

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:12

Klinkt goed brudoe! Lachen

Sterre, om exact die redenen als jouw zwager stond Cuba ergens bovenaan mijn reisbestemming-lijstje. Die ongewone cultuur ontdekken, de sfeer van het communisme opsnuiven waarover je zo regelmatig hoort en waarover ik zoveel heb moeten lezen en leren. Om diezelfde redenen kan ik me ook voorstellen dat het een 1-keer-is-genoeg-bestemming is. Wat het weer makkelijker maakt de rest van de wereld te ontdekken Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:28

TessaB schreef:
Wat het weer makkelijker maakt de rest van de wereld te ontdekken Knipoog

Precies, we vertrekken a.s. donderdag naar Thailand, wat dus wél een absolute droombestemming voor mij is Knipoog !

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:55

Super zeg, veel plezier dan in Thailand!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:47

Thailand lijkt me ook gaaf!

Iemand enig idee waar je posters van Cuba kunt kopen?Dus met de natuur,havana of oldtimers erop?