Miss_Montana schreef:Grappig dat mensen over het algemeen eerst een klein beetje terughoudend zijn als ze erheen gaan maar als ze dan terugkomen helemaal dol zijn op het eiland!
Klopt, ik had ook mijn bedenkingen tegen Cuba (stond absoluut niet bovenaan mijn waar-zou-ik-dolgraag-heen-willen lijstje
).
Wij zijn afgelopen kerst/ oud & nieuw met de hele familie naar Cuba geweest (9 volw., 6 kinderen, waarvan 3 kleintjes). Vooral mijn zwager wilde graag naar Cuba omdat het (nu nog) communistisch is en het eiland daardoor heel anders is dan de andere eilanden in het Caribisch gebied. (Die zijn over het algemeen heel erg op de amerikaanse cultuur (en de westerse) gericht en de Cubanen zijn erg anti-USA).
Ik heb er een hele leuke vakantie gehad en vond het hele sfeertje daar erg apart. Wij hadden idd ook de tip gekregen om zeepjes, shampoo, pennen etc. mee te nemen en de mensen stelden het erg op prijs als ze wat kregen.
Omdat wij een paar kleine kinderen mee hadden, hebben wij voor een AI-hotel in Varadero gekozen (Coralia Club). Zwemmen met de dolfijnen kon je trouwens precies achter ons hotel!
Het paardrijden heb ik idd ook zo gedaan als jullie beschreven hebben, incl. het galopje langs de snelweg
!
(<-- een deel van) ons hotel
Wij zaten in het penthouse, helemaal bovenaan, rechts van de lift en hadden een prachtig uitzicht over de zee, zowel aan de voorkant, als aan de achterkant
!
Havanna is een "aparte" stad; je ziet er heel duidelijk nog de invloed die Amerika daar ooit gehad heeft (gebouwen en natuurlijk vooral de auto´s
!), maar het is er helaas wel een-en-al verval
. Toch zie je wel duidelijk dat ze weer proberen om het allemaal op te bouwen.
Havanna heeft ook zijn "Capitool", gebouwd naar het voorbeeld in Washington. De Cubanen zijn er trots op dat hun gebouw nét iets groter is als dat in Washington
. Wat we erg aandoenlijk vonden: op de trap van het Capitol kon je een foto laten maken; zo´n echt ouderwets zw/w fotootje waar je eeuwig voor stil moest zitten voordat de foto überhaupt gemaakt was
.
Wij hebben trouwens wél illegaal sigaren in de stad gekocht
! Daarvoor werden we via een paar dubieuse straatjes mee naar een achterkamertje genomen
. Maar goed, we hebben nu een grote doos Cohiba´s die waarschijnlijk "van een vrachtwagen gevallen zijn
!"
Ondank dat ik onder de indruk was van Cuba en het er erg naar mijn zin heb gehad, hoef ik er niet zo nodig een tweede keer heen
. Dat hele communistische sfeertje is niet zo heel erg mijn ding
(het is wel communisme met een caribische flair
), maar ik vind het wel super dat ik het eens een keer zo heb meegemaakt
.