Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:54

hoi

wat kan je eigenlijk allemaal doen in marmaris. is het eten beetje te betalen
wat betaal je voor je drinken eigenlijk. welke clubs zijn leuk om heen te gaan

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:02

Wat je kunt doen? Haha! Een hele hoop!
(jullie laten me trouwens Marmaris héél erg missen door dit topic Bloos)

Marmaris is geweldig. Lachen Een dagje strand, verschillende boottrips, een dagje naar Içmeler, paardrijden, jeepsafaris, quadsafaris, hamams..... etc etc etc.... er is heel veel te doen! Knipoog

Ik raad wel aan als je een excursie wilt boeken doe dit op straat en niet in je hotel, scheelt vaak een hoop in de kosten. Knipoog

Eten is vrij goedkoop. Ligt er natuurlijk aan waar je gaat eten. Knipoog
Maar voor zon liratje of 15 ben je per persoon wel klaar. Als je het een beetje simpel houdt.
Wil je romantisch dineren met kaarslicht bij zee, dan wordt het wel wat meer, maar nooit echt veel. Voor gerechten als biefstuk en zulke dingen betaal je langs het strand vaak rond de 20 lira. Maar dan ben je ook wel klaar, want dat is vaak enorm veel. Knipoog

Let wel, dit waren de prijzen van de afgelopen jaren.. het wordt wel elk jaar weer ietsje duurder.

Discotheken... Ligt er aan waar je van houdt. Lachen
Aan het strand heb je Longbeach. Daar is de Beachclub gelegen, érrug leuk, 1 van mijn favorieten. Lachen Heb je zin om 's nachts nog een duik te nemen kan dat ook. Cool Je loopt zo de zee in! Of even lekker relaxen op de ligstoelen aan het strand....
Lekkere cocktails, themafeesten, schuimparty's.... Cool
In de Beachclub betaal je voor een cocktail tussen de 10 en 15 lira geloof ik. (vind t moeilijk om te herinneren, ik had altijd consumptiebonnen van mn werk) Mixjes als Wodka redbull zijn dacht ik rond de 7 a 8 lira.
Verder vind je op Longbeach een hoop funpub's met verschillende show's. Leuk om in te drinken of om te eten.

Dan heb je barstreet, in het oude centrum.
Mijn favorieten zijn daar de Areena en Backstreet.
Deze twee discotheken zijn beide openlucht en flink groot. Cool Met laser-shows, dansshows etc.
Hier liggen de prijzen iets hoger, maar nog niet echt veel. Knipoog

Verder is de Mango erg in trek bij de Nederlanders. Dit is een klein tentje (kan wel vreselijk warm worden! Bloos! ) waar ze vaak RnB en Bubbeling enzo draaien. Al was dit afgelopen seizoen wat afwisselend met trance/dance.

Dan heb je nog de Rembrand, leuk voor een avondje Hollandse sfeer. Knipoog

Tja en verder... het ligt toch wel per persoon, muzieksmaak etc. Maar dit zijn mijn favo's en tips. Knipoog

Meer vragen zijn altijd welkom! Vind t leuk om over Marmaris te praten. Knipoog
Maar ooh, nu mis ik het wel heel erg. Bloos Verdrietig Waarom zit ik toch weer in dit koude kikkerlandje. Nagelbijten / Gniffelen (nee het leven is hier wel een heel stuk beter.... Knipoog )

Oh trouwens, nog een leuke tip! Voor een rustig/romantisch/gezellig avondje.... Voor de personen die van livemuziek houden, kaarslicht en de zee..
Hotel Grand Azur is een vreselijk groot hotel dat je echt op moet vallen, pal aan het strand. Dit hotel is vrij prijzig, maar heeft een érg leuk barretje aan het strand. Met livemuziek (engelstalig) en het is echt heel romantisch. Echt mijn favo om een avondje tot rust te komen! Prijzen vallen hier ook héél erg mee. Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 22:51

Jah Hotel Grand Azur heb ik te vaak gezien afgelopen jaar, maar toen was het stil Knipoog
Ben je ook wel eens in Arena geweest Nathalie? 1 van de jongens van het animatie team kwam daar vaak omdat zijn broer er werkt(e)...

Ag en dat missen kan ik me heel erg voorstellen, maar dat had je ook met je eigen plaats / nederland toen je daar zat Knipoog

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:10

Ik had al zin in de vakantie, maar dankzij de post van Nathalie heb ik nog véél meer zin in de vakantie! Het klinkt allemaal wel heel erg leuk daar, ben benieuwd!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:11

Ja klopt hoor. Als ik hier zit lijkt Marmaris alles, toen ik daar nog woonde leek Nederland alles... Blijf ik altijd wel houden vrees ik. Knipoog

Grand Azur is een heel stil hotel idd, binnen is het net een bibliotheek. Nagelbijten / Gniffelen Maar deze bar heb ik afgelopen zomer pas ondekt, volgens mij is hij dus nieuw. Overdag zal hij gesloten zijn denk ik, maar 's avonds is het echt super om daar te zitten!

Areena ga ik zelf heel graag naartoe! Veel vrienden van ons werken daar, mijn schoonbroer heeft er ook een aantal jaar gewerkt.
Dus ik ben wel benieuwd hoe de broer van die jongen heet. Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:19

Ik wil dit jaar ook misschien naar Turkije gaan... Heb alleen geen idee waar heen dan!
Ik wil gewoon beetje relaxte vakantie, lekker aan het strand/ zwembad liggen, beetje shoppen, lekker uit eten ect..
Wat raad je me aan Nathalie Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:21

Ik denk dat dat wel in elke badplaats kan. Knipoog
Maarja, ik ga natuurlijk Marmaris aanraden.... Haha!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:23

Hoe staat het met de omgeving van Marmaris? Is het daar mooi? Want we willen natuurlijk ook een beetje van de natuur genieten.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:23

en hoeveel is lira
nathalie bedankt voor je leuke info. ken je toevallig het appartement club sediz

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:25

Haha kun je me ook een beetje leuk hotel aanraden dan Knipoog

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 08:42

Had al 'n topic geplaats maar vraag het ook even hier ; iemand ervaringen met het Limak Lira Deluxe ?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 09:53

Club Sediz ken ik! Daar heb ik vorig jaar gesolliciteerd. Leuk hotel denk ik. Lachen Ziet er iig netjes uit, vorig jaar hadden ze wat verbouwt. Ik heb het alleen in de winter gezien, dus zonder gasten. Knipoog Ik ken ook niemand die er geslapen heeft, maar het zag er iig netjes uit en de eigenaar is een hele aardige man, dus ik denk dat het wel een goed hotel is.
Je zit wel lekker in het centrum, dat is wel fijn! Je bent zo op het strand en zo in het oude centrum.

Een lira is op dit moment geloof ik 0.60 euro cent. Maar dit verandert nogal eens. Maar hij ligt al een tijdje rond deze koers.
Ik raad iedereen wel aan om pinpas mee te nemen zodat je rechtstreeks lira's pint, mocht je toch een hoop euro's bij hebben, wissel ze dan echt om naar Lira's. Als je wat wil kopen in een winkeltje heb je met euro's vaak kans dat ze de prijs wat verhogen! Ook in discotheken doen ze dit vaak. (ik heb een geval mee gemaakt dat het meisje een witte wijn bestelde, deze was 6 lira dus omgerekend ongeveer 3,50 euro. Maar ze betaalde in euro's toen 12 euro....
Dus zorg altijd dat je in Lira's betaald dat scheelt vaak een hoop problemen.
Als je geld om wil wisselen doe dit dan in het centrum en niet in je hotel, daar nemen ze vaak een hogere koers dus krijg je minder geld terug.

De omgeving van Marmaris is erg mooi maar je moet de plekken weten als je leuk wil wandelen. Knipoog
In welk hotel verblijf je Miekelover?

Sowieso is het echt een aanrader om bijvoorbeeld de bus naar Içmeler te pakken en dan via de kust terug te lopen naar Marmaris. Ik deed dit redelijk vaak als ontspanning. Al zal het in het hoogseizoen best druk zijn daar, je hebt er opzich mooie natuur. En een érg leuke bar van dezelfde eigenaar als de discotheek club Areena. Deze zie je vanaf de weg niet liggen, kom je dus alleen tegen als je gaat lopen.

Een leuk hotel, ligt eraan wat je wilt? Haha!
Ik vind zelf het hotel waar ik altijd gewerkt heb een goed hotel. Lachen
Dit is Grand Cettia. Het is een All Inclusive hotel. Er is daar ook van alles te doen. Maar het is redelijk klein, opzich kun je je daar best vermaken, er waren zat mensen die het terrein niet af kwamen, maar ik zelf zou dat niet kunnen Knipoog
Verder vind ik 1 van de grote resorts echt een aanrader. Maar het ligt er echt maar net aan wat je zelf wil.
Er zijn zoveel verschillende hotels enzo. Knipoog
Dus wat wil je? Een apartement (dus op basis van logies) of all inclusive? Een resort of kleiner hotel? En wat wil je doen met je vakantie? Haha!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:23

ik ben al 3 maal in club sediz geweest en het is er idd super! dit jaar gaan we weer.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:05

Haha het liefst willen we wel all inclusive.. als het eten maar wel goed te doen is Tong uitsteken
Een goed zwembad erbij is eigenlijk ook wel onmisbaar...
Maar anders een goed app. is ook te bespreken Tong uitsteken hoorde alleen van vrienden dat hje beter all inclusive kon gaan in Turkije, maar dat je dan wel weer min 4 sterren moet hebben?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 12:10

annika_s schreef:
ik ben al 3 maal in club sediz geweest en het is er idd super! dit jaar gaan we weer.

ik ga er ook heen
waneer ga jij. ik van 2juli tot 16 juli. lekker 15 dagen

dus je kan beter daar geld omwisselen dan hier in nederland. moet je ook een spuit krijgen als je naar turkije wilt.

wat voor eten hebben ze daar allemaa. ik ben namelijk een moeilijke eter. wij hebben geen ontbijt genomen bij het appertement. maar kan je daar harde broodjes kopen enz.

ik heb via gogo geboekt met zo'n partypakket erbij

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:50

ik ga van 12 augustes tot geloof iets van 25 ofsow in elk geval 15 dagen Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:55

www.vakantiereiswijzer.nl

Voor ieder die wil horen wat andere Nederlanders van het hotel vinden. Ik vind het een hele handige site, hotels met een slechte beoordeling boeken wij niet meer.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:02

Thanks! Handige tip!!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:59

Ik ga van 3 tot 9 mei naar istanbul met school ben benieuwd hoe het zal zijn. Wilde er graag een kijkje nemen hopelijk valt het niet tegen. Ik ben gek op marmaris en als ik dan naar een andere plaats ga in turkije valt het altijd tegen omdat ik het in marmaria altijd heel erg naar mijn zin heb. Maar marmaris komt er dit jaar ook nog wel van alleen wanneer weet ik nog niet Lachen

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:22

wij gaan van 2 mei tot 13 mij naar Kemer
hotel Kiris Alinda

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 22:22

Nathalie schreef:
Ja klopt hoor. Als ik hier zit lijkt Marmaris alles, toen ik daar nog woonde leek Nederland alles... Blijf ik altijd wel houden vrees ik. Knipoog

Grand Azur is een heel stil hotel idd, binnen is het net een bibliotheek. Nagelbijten / Gniffelen Maar deze bar heb ik afgelopen zomer pas ondekt, volgens mij is hij dus nieuw. Overdag zal hij gesloten zijn denk ik, maar 's avonds is het echt super om daar te zitten!

Areena ga ik zelf heel graag naartoe! Veel vrienden van ons werken daar, mijn schoonbroer heeft er ook een aantal jaar gewerkt.
Dus ik ben wel benieuwd hoe de broer van die jongen heet. Haha!

Ken je Ersin ? Van zn achternaam heet ie ...Artil, hoe zn broer heet weet ik niet zo 1,2,3

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 22:24

www.zoover.nl is ook handig!

Nathalie, ga je ook een vraag stellen Knipoog Voor een vakantie periode vind ik die prik halen niet zo van toepassing, maar aangezien ik later 4 maanden terug wil, zou je het me dan aanraden ??

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:38

Mooi hotel Nathalie dat Grand Cettia, heb je nog meer hotel en app. tips?
Kan ik ff wat vergelijken enzo Haha!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:59

Wij gaan naar Verona (appartementen). Deze accomodatie scoort erg hoog bij bovengenoemde sites.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:14

Die sites waar meningen ops taan zou ik persoonlijk niet serieus nemen. Meer dan de helft is overdreven of klopt niets van.
Zo had ik bijv een collega die graag over me banketstaaf en nu vind ik van alles op internet terug bij ons hotel. En dat gebeurt wel vaker, als er staat personeel is echt onaardig bijv, weet je nooit of dat ook echt zo is, of dat er een klein ruzietje was, of iemand van t personeel loopt te banketstaaf etc... Banden onderling zitten vrij vaak vol met jaloezie in een hotel. Dus dat werkt vaak niet echt.

Ik ken wel een paar Ersins, maar geen idee waar ze werken etc. Dus geen idee of dat dezelfde is. Clown
Is dat degene die in de Areena werkt? Of is dat zijn broer? Tong uitsteken

Ik vind die prik helemaal onzin eerlijk gezegd. Je moet gewoon geen kraanwater drinken en geen oud uitziende groenten eten en dan blijf je wel gezond hoor. Knipoog
Ik heb nooit een prik gehaalt.

Waterkippie, ja is een erg leuk hotel. Ja
Ik vind zelf Pineta ook ee erg leuk hotel, de Luxe & het club hotel. Al heb ik bij het club hotel wel ook vervelende dingen mee gemaakt.
Het Cosmopolitan hotel schijnt ook een goed hotel te zijn. Ik ben er wel eens binnen geweest en van wat ik gezien heb is het personeel erg aardig en het ziet er netjes uit.
Grand Faros is een hotel dat gericht is op Nederlanders, dus als je op vakantie tussen de hollanders wil zitten, is dat misschien een leuke tip. Tong uitsteken

Ik denk dat dit wel de leukste hotels zijn, maar ik ken ze ook niet allemaal, en zeker niet bij naam. Clown Dit zijn de hotels waar ik binnen ben geweest en/of personeel ken.