Tunesië, Hammamet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Re: Tunesië, Hammamet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:20

Ik zat in het vliegtuig met mensen die in Riadh hadden gezeten en die waren erg tevreden. Goed eten ook zeiden ze !!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:22

Oh oke Haha! Toppie, met wie vlogen jullie eigenlijk?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:27

Ook ik ben weer terug van Sousse. Zijn woensdagnacht aangekomen.
We hebben het heerlijk gehad.
Geweldig hotel, goed eten en geweldig weer!!
De laaste dag was het wel veel te warm en was ik blij dat we naar huis gingen. Het was toen namelijk 45 graden.

Vies land, vind het wel mee vallen. Er wordt goed schoon gemaakt in de straten, de stranden zijn schoon en het water is helder. Als je in de wijken komt waar alleen de tunesiers wonen dan zie je wel dat ze niet zo opruimerig zijn maar ook daar komt elke dag de vuilnisman langs om alles op te ruimen.

Wij vlogen net zoals Ludora met Transavia.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:33

Wij zijn ook met Transavia gevlogen.
Als je dieper het land in gaat net zoals wij hebben gedaan is het niet schoon. Rondom het hotel gaat het nog wel.
Maar in het binnenland is het best vies en zeker de toilet aangelegenheden... Misselijk

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 11:41

Hahaha, ja dan hou ik het toch liever op Haha!
Ik vlieg ook met Transavia, maar dara krijg je geen eten meer onderweg toch?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:47

Tja heb ook zoveel mogelijk proberen uit te stellen maar soms kan het echt niet anders..volgende keer plastuitje mee Haha!

Nee je krijg geen eten, dat kan je wel kopen aan boord.
En je mag gewoon eten meenemen aan boord.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:37

O oke super, dan weet ik dat!

Gewoon een tupperware bakje en zakdoekjes meenemen whahaha Tong uitsteken

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:55

Ik vindt zo ie zo in welk land dan ook de WC altijd erg vies. 3 jaar geleden heb ik in de bergen in Turkije moeten plassen.... Man ik had t nog beter aan de weg kunnen doen.... Wat was dat vies !!!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:08

Oooooooh vandaag over een week gaan we morgen op vakantie!! ( volgen jullie het nog? Tong uitsteken ) Ik heb nu al wat zenuwtjes! Woensdag nog maar even snel wat zomerkleertjes inslaan en dan alvast de koffer klaarzetten. Anders maak ik mij druk Tong uitsteken Ik droomde nu al dat we ineens daar waren en dat we geen kleren bij ons hadden omdat we dat nog niet hadden gepakt... hihi

De papieren liggen in ieder geval al klaar met de paspoorten. Asl nu alle kleding, zonnebrand en de rest ook klaar ligt het ik rust Tong uitsteken

Vind het trouwens toch wel eng om weg te gaan en de zaak achter te laten aan personeel... Maar ik heb hele goede meiden Ja

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:20

Je gaat op een goed moment denk ik weg, het is hier toch vreselijk slecht weer...

Altijd even spannend dan de eerste keer weg en je winkel over laten aan anderen...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:22

Ja is ook spannend, ben wel aan het twijfelen om eerst nog ene paar keer onder de zonnebank te gaan, zodat ik niet leven verbrand Haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:29

Gewoon goed smeren.
Ik had factor 50 bij me (tevens tegen zonnealergie) je wordt gewoon bruin, maar verbrand niet.
En anders gewoon met regelmaat smeren dan moet het goed komen.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:02

Toch goed uitkijken met de zon. En inderdaad met een hoge factor smeren in het begin. Vooral als je niet zo snel bruin wordt. Zelfs in de schaduw kan je verbranden!!! Mijn man is Tunesier en zou je verwachten dat hij met zijn huid wel wat kan hebben. Nou de blaren zaten erop!!!

Al vast veel plezier met de voorpret!!!! Haha! Haha! Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:13

Ik ben naar Tunesie geweest deze maand! Naar Djerba! Was super!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:27

Voor mij is het alweer wat jaartjes geleden, dat ik Tunesie ben geweest. Ik zat in Sousse, hotelnaam ben ik ff vergeten, was wel netjes. Verders hebben we excursies gedaan naar Tunis, Cartago, een typisch tunesisch dorpje met een moeilijke naam, Sidi bou said of zo?? En we hebben de tocht naar het zuiden gedaan, naar de Sahara en oases, dat was echt heel gaaf, wel vermoeiend, en ook wij kwamen ziek terug van de excursie. Maar het land zelf ben ik niet heel kapot van, errug warm, en niet echt schoon. Ik hou ook niet van die opdringerige mannen, zelfs in het hotel kon je niet eens een keer lachen of de mannen stonden in de rij! Maar ja ieders mening, ik zou er niet zo snel meer terug gaan, tenzij het een all-in hotel is waar je alles bij de hand hebt en het park niet af hoeft, haha

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:23

Ik had ook graag naar de sahara gegaan, maar dat doen we nog een andere keer.

Het zal nu wel stik heet daar zijn, onze laatste dag was al erg warm, even over het strand wandelen zat er niet bij hoor. Je verbrande je voeten levend. hihi

Black, de mannen opdringerig heb ik dus echt niet mee gemaakt. Mss in woorden, maar absoluut niet aanraken. Wss kijk je gewoon niet smerig genoeg Knipoog

Het hotel en de omgeving was écht schoon bij ons. In de straatjes waar de tunesiers wonen was het idd wel minder, maar meestal kom je daar gewoon niet als tourist. De winkelstraten en de omgeving van de hotels was iig bij ons echt schoon.

Ik ga zeker terug !!!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:31

@black die rondreis naar het zuiden hebben wij ook gemaakt.

Op 1 enkele akkefietjes na vond ik het opdringerige wel meevallen, wel kon ik de woorden one dinar niet meer horen Tong uitsteken
Qua temperatuur zaten wij wel goed, maar wij zaten dan ook n het "regen" seizoen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:09

Whaaaaaaaa dinsdag is het zo ver :hyper: ben al druk de koffers aan het pakken... Toch altijd spannend eigenlijk Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:53

Alvast heel veel plezier en geniet er van !!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:53

Dankjewel! Boh een heeeeeeele berg strijk liggen.... blegh...
Ga mij er maar meodig op storten dan kan ik de laatste dingen inpakken Lachen

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 16:47

Ik ben alweer een tijdje terug van mijn vakantie in Hammamet (eerste 2 weken van juni)
Ik ben samen met m'n beste vriendin naar Hotel Club Samira in Yasmine Hammamet geweest. Prima hotel, goede service en goed eten. Absoluut geen klagen! We hebben ook 2 medina's bezocht. Éen in Hammamet zelf, die was echt verschrikkelijk idd met al die verkooplui. Ze zaten allemaal aan je of sloten je met een paar man in om je zo hun "shop" in te krijgen..
En een andere in de hoofdstad Tunis. Die mensen waren daarentegen helemaal niet opdringerig, maar wachtten "rustig" af. Maar je moest niet te lang je oog op iets laten vallen Tong uitsteken

Verder vind ik het een heel mooi land. mooi klimaat, vriendelijke mensen en ik ben zeker van plan om terug te gaan. Wat me opviel is dat de mensen (voornamelijk alleen maar mannen) daar overdag gewoon lekker chillen op een terras. Dat is toch wel apart om te zien als je al die overwerkte en gejaagde mensen hier gewend bent... Nagelbijten / Gniffelen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:18

Ben ene paar jaar geleden met mijn vriend in Hammamet Jasmine geweest. In hotel/appartement La Perla.
Toen was alles daaromheen nog in aanbouw.

De toeristische gedeelten vond ik toen schoon, maar de binnenlanden was gewoon een openbare vuilnisbelt.....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:42

Pfffffffffffffffffffffffffffffff

Ik daar een adres gevraagd waar we kameel gereden hebben. Ze hadden wat paardjes en ik wilde wel graag nieuwe bitjes voor de paardjes sturen. Werd er ineens heel geheimzinnig gedaan, ik kreeg prive adres waar ik het heen moest sturen en mocht niks aan zijn baas vertellen. vertrouw het dus voor geen meter en verwacht dat het gewoon doorverkocht gaat worden. Ik were met mijn goedheid.... Word nu trouwens konstant gebeld vanuit Tunesie door die ven die blijkbaar het telefoonnummer van de zaak heeft gevonden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:15

ik ben gister terug gekomen uit tunesie
ik zat ik raidh palms in sousse
heb een lekker vakantie gehad

heb een excursie gedaan vaan tunis, carthago en sidi bou said
vond de medina in tunis erg druk
bij ons hotel op het strand allemaal verkopers en mensen die excursies aanboden
was dus ook niet even bij om rustig langs het strand te lopen

verder was het hotel erg leuk en heb heerlijk gegeten
en ben niet ziek geworden

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:12

friezenfan2:

Ik heb ook de excursie van Tunis, Carthago en Sidi Bou Said gedaan (vanuit het hotel). Vond ik erg leuk!

En volgensmij is het daar echt een gewoonte om bij elk hotel mensen neer te zetten die de gasten moeten lokken voor al die excursies. Als je er de eerste 2 dagen rondloopt kun je niet onopgemerkt langs ze heen lopen. Haha