australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

Re: australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:14

Wat leuk dat je van "ons" Haha! land genoten hebt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:57

tita schreef:
wat ga je doen met je paard moniek

ja dat is zal me zwaar vallen maar ik laat hem het eerste half jaar hier in nederland en als we dan nog zeggen naar een halfjaar we blijven echt dan laat ik hem over komen.
Ik kan het niet veroorloven om 2 reizen te betalen en ook vind ik het niet eerlijk tegenover hem zo'n lange reis om die 2 keer te moeten doen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:46

Oh dat is niet niks dat je daarvoor kiest, hij moet dan toch ook nog een hele poos in quarantaine of niet? Hoewel, als ik mijn paard nog had had ik hem ook graag mee gehad Bloos

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:51

ja hij moet 4 weken in totaal dat is 2 weken hier en 2 weken daar dus dat vind ik nogal meevallen eigenlijk maar goed elke week alleen is veel voor een paard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:54

Poeh, dat zal een aardig kostenplaatje zijn of niet?

Ik denk zelf dat ik mijn paard hier zal laten, maar goed, als ik voor die keuze zou staan, zou ik misschien ook wel heel wat anders beslissen.

Kunnen we dit trouwens niet een Australie-huiskamer-topic maken intussen?? Haha!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:46

vind van wel vind alle verhalen wel erg interessant

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:22

Ooh is dit topic ook weer boven komen drijven Tong uitsteken
Haha, ik ga maandag richting dat mooie landje en woensdag kan ik pas gaan genieten Lachen
Wat heb ik er veel zin in, maar zie er ook wel tegen op dat ik die leuke jongen die ik natuurlijk net weer tegen moet komen, hier moet laten Tong uitsteken
Maar goed, ik ben er maar 3 maanden Lachen Dat is te overzien!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:28

ja idd veel plezier en als het even kan houd ons op de hoogte!!!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:30

Veel plezier!!!
Ik zie dat je een site hebt waarop je te volgen bent?? Ik zal m in de gaten houden! Haha!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:32

Cool dat vind ik leuk Lachen
Alleen ik hoorde dat het meneertje waar ik heen ga, z'n internet stuk is Tong uitsteken
Maar hij zou een andere internetprovider zoeken Tong uitsteken

En als er geen internet is, dan zal ik geregeld een internetcafe opzoeken Lachen
Ik houdt jullie iig op de hoogte!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 16:33

Hihi, ja, die zitten daar op iedere hoek van de straat, hoewel... misschien niet waar jij heen gaat, maar er zal vast wel ergens internet zijN!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:13

Haha Tong uitsteken Mooizo, ik weet niet of het dorp waar ik zit afgelegen is.
Ligt zo'n 1,5 uur van Perth maar maakt verder ook niet uit Lachen

En wie kan me even helpen.. Moet je nou drinken Kopen in het vliegtuig?? Nee toch. Ik vind die regels van die vloeistoffen al zo belachelijk en als ik dan ook nog eens stuff in het vliegtuig moet kopen. Dat zou ik echt belachelijk vinden.
Ik las daar namelijk net wat over..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:32

Nee, ze komen regelmatig langs met drinken en op zo'n lange vlucht uiteraard ook met eten. En als je dorst hebt kun je ze ook gewoon roepen en vragen om iets.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:36

Oh Oh, ik moet nog steeds de rest van de Aussie foto's plaatsen Nagelbijten / Gniffelen Mijn eerste HAW topic is alweer verlopen Huilen van het lachen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:58

Helloowwww *LOL*

Nog ruim 3,5maanden te gaan.... Ik ga 22Sept Down under voor 5weken Party!!

Wij vliegen naar Brisbane ( met stop op KL voor paar dagen) en dan eindigen we in Sydney. We zakken dus via oostkust naar beneden en doen daar 4weken over. We hebben al verschillende excursies geboekt zoals 5dagen Fraser Island, dagtocht Canberra, city tour Sydney en Brisbane etc Ja

Iemand nog suggesties? Ik wil graag naar Lamington park, zijn daar leuke excursies voor?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:44

Ohhh maak me niet zo jaloers! Haha! Ik heb zo'n heimwee Huilen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:16

hahaaa arme jij *LOL*

Hebben jullie inentingen voor Aus gehaald? In de gidsjes staat niet nodig maar als ik die verhalen over insecten en weet ik niet wat allemaal hoor twijfel ik toch :/

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:43

Inentingen voor Australië zijn niet nodig.

En tegen insectenbeten etc. kun je je niet van tevoren laten inenten. Als je wordt gestoken of gebeten door een beest, dan moet je je ter plekke laten behandelen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:56

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:44

Is een Australia Zoo niet zlfde als hier? Toch ook allerlei dieren Tong uitsteken Heb eigenlijk geen idee!

Mount Cootha en Tambourine, klinkt interessant Ja

Totato Brothers en Freestyle staan genoteerd *LOL*

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 01:06

Australia Zoo is echt de moeite waard om naar toe te gaan. Is de dierentuin van Steve Irwin.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 01:14

ozzieozzie schreef:
Australia Zoo is echt de moeite waard om naar toe te gaan. Is de dierentuin van Steve Irwin.

Ja en Australia Zoo is niet te vergelijken met welke andere dierentuinen dan ook waar ik geweest ben... Australia is imo echt geweldig, ieder dierenverblijf is volledig ingericht volgens de natuurlijke leefomgeving van de betreffende dieren... en 2 crocs in Australia Zoo hebben 10 x zoveel ruimte als 6 kroko's in Artis... En de verblijven (we hebben het hier dus echt niet over kleine hokjes) waar de kangaroes en de walabi's in zitten kan je doorheen lopen en die kan je ook aaien mits ze niet binnen hun rustplekken zitten. Ik kan het eigenlijk niet uitleggen, maar in het kort vond ik Australia Zoo heel indrukwekkend en ik heb bewondering voor het respect waar men daar met de dieren om gaat. Ik moet wel bekennen dat ik zolang hij op tv is (was Huilen ) dol ben op Steve Irwin... en zijn dierentuin heeft mijn positieve mening alleen maar bevestigd. Imo echt een must see als je in Brisbane bent. http://www.australiazoo.com.au/

Bij Mount Cootha heb je trouwens een uitkijkpunt van waar je over Brisbane heen kijkt... en een dessert eten bij Freestyle is trouwqens wel een belevenis... wij hebben best even buiten in de rij gestaan om aan de beurt te komen... Nagelbijten / Gniffelen Maar als je je dessert krijgt, dan begrijp je ook waarom die rij er staat... Haha!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:02

Hallo hallo!
Eindelijk even tijd voor bokt en ik wil jullie melden dat het hier schitterend is!
Ik zit in een plaatsje vlakbij Perth op een boerderij met 1000 koeien.
En wat een grote stukken land hebben ze hier!
het is niet normaal!
Maaar zooo mooi. En je bent gewoon helemaal alleen!
Supersuper!

Ik vond de vliegreis trouwens erg tegenvallen.
Ik had nog nooit eerder gevlogen dus had wel verwacht dat alles wat er zou gebeuren me bezig zou houden, maar het was dik bagger.

En de mensen hier zijn zoo aardig!
Ik was enorm ziek geworden van de airco in het vliegtuig maar ze hadden allemaal medicijnen etc. voor me gehaald, en ze hebben zelfs slaappillen voor me geregeld voor de terugreis Tong uitsteken

Haha, maaar voor de Australiekenners??
Ik wil nog een kleine week doorbrengen in Cairns, Broome, of Darwin.
Wat is nou de leukste plaats?
Ik wil graag veel op het strand zijn.
En verder wil ik gewoon genieten van mijn korte vakantie voordat ik weer naar huis ga.
Ik moet gewoon even naar het warme gebied want ik zit nu in de winterperiode van Australie en het is hier 's avonds echt te koud als de zon weg is.

Nou, ik moet weer gaan Tong uitsteken
Doeei jongenss!