backpacken in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kruimel

Re: backpacken in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:36

ik lees nu dat ik een hele gekke zin heb neer gezet.
Dit moet de goede zin worden: Ik (Kruimel) mis nu wel een beetje Wimpy (me kat), gelukkig word er goed voor hem gezorgd.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 12:38

Hier dan ook maar even een berichtje van mij.
We hebben het hier helemaal naar onze zin en gaan zondagochtend richting New Castle waar we een Jilleroo Jackeroo school gaan volgen. Hier leer je het echte leven van een cowboy en cowgirl kennen. Op het programma staat elke dag 4 uur paardrijden,...wouwie!! Daarnaast gaan we leren schapen scheren, lasso werpen en hekken repareren. Na het eind van deze week krijgen we een certificaat en hebben we sneller de kans om op een farm te komen werken.
Groetjes Alice en Marloes

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:12

Hey Alice, leuk om hier (en op jullie site) een berichtje van je te lezen. Heb je al een bundaberg rum & coke gedronken? En een cherry ripe gegeten? Geniet maar van je tijd in Australie!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 14:51

Hee G'day mates!
Wij hebben weer een heerlijke week achter de rug.
We hebben de Jilleroo & Jackeroo school gedaan in Yarrowitch, een plaatsje zo'n 2:15 rijden van Port Macquarie vandaan waar we elke dag zo'n 3 tot 4 uur hebben gereden en donderdag zelf 6 uur (3 uur en 3 uur terug) Vrijdag hebben we ook nog even gezwommen met de paarden en was het plaatje compleet!! Het hele verhaal staat natuurlijk op onze site.
Groetjes Alice & Marloes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:43

Pfff krijg echt de kriebels om ook al te gaan maar helaas... nog even wachten!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:33

Ik krijg al weer bijna heimwee naar Oz als ik dit lees.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:33

Oz?

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:42

Oz = Austalië..
Nog 2 dagen!! Volgende week zit ik nu gewoon in Sydney.. Wiehoe!!

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 06:05

G'day mates!
Ik ben er hoor! Ben echt super moe.. jetlag niet normaal. Ik doe het nog ff lekker rustig aan ben gisteren pas aangekomen en moet dus nog ernstig acclimatiseren. Pfff dat valt niet meer hoor. Volgende week ga ik de jilleroo cursus doen en daar ga ik zo wat dingen voor regelen. Vandaag ga ik verder maar erg weinig doe denk ik..
Kijk ook eens op mn site www.femmigje.waarbenjij.nu

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:35

Hee hallo Australië gangers! wat leuk om hier jullie avonturen te lezen! Komende zomer ga ik waarschijnlijk naar Aus, wel maar voor 4 weken vanwege werkverplichtingen hier in NL, maar ik kijk er nu al naar uit! Bij mij gaat het wel een echte vakantie worden en waarschijnlijk reis ik nog door naar NZ. Het lijkt me echt fantastisch allemaal daar. Het leuke is dat ik een australische vriendin op ga zoeken die ik afgelopen jaar in afrika heb ontmoet. Heb er nu al zin in en het lijkt me super om de andere kant van de wereld eens te bekijken!!!
Voor degenen die er nu al zijn: have fun!!!!
x,
Judith

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 07:45

vikki schreef:
Hey Alice, leuk om hier (en op jullie site) een berichtje van je te lezen. Heb je al een bundaberg rum & coke gedronken? En een cherry ripe gegeten? Geniet maar van je tijd in Australie!

Heb indd de cherry reep op, maar vond het eerlijk gezegt niet zo bijzonder. Smaken verschillen.

We zitten nu in Cairns, en gaan morgen of overmorgen naar Port Douglas. Weer veel nieuwe foto's zijn te bezichtigen op http://www.mijnalbum.nl/Album=FPBMSKXZ
Groetjes Alice & Marloes

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:10

Ik heb net even jullie foto's bekeken (en een sms gestuurd die geloof ik in 4 delen aan zal komen...oeps), geweldig hoor! Geniet maar lekekr van jullie tijd in Australie en vooral veel foto's blijven maken he!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 04:58

Marloes en ik zijn onze eigen weg op gegaan en dus heb ik nu mijn eigen website: alice23.waarbenjij.nu

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 05:51

hey hey ik zit ook nogsteeds in Oz ik ga maandag alweer richting huis! na 3 maand eindelijk m paardje weer zien!!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:13

goeie reis!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:30

Alice schreef:
Marloes en ik zijn onze eigen weg op gegaan en dus heb ik nu mijn eigen website: alice23.waarbenjij.nu

goede ries en hij ons op hoogte.
ik ben van plan om volgend jaar ook te gaan.

alleen wil er nog niemand mee.
nouja dan maar alleen maar gaan zal ik.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:41

Hee Alice, ik lees net je website, zit je nog in Tully? Daar heb ik ook twee maanden gewoond en gewerkt, ik zat overigens wel in een hostel (The Savoy) en niet op een camping. Mijn zusje heeft er vorig jaar een paar weken gezeten en net als ik 'in de bananen' gewerkt. Jij toevallig ook?

Alice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 03:57

Ja, klopt, ik werk in de bananen, maar de damens hoeven alleen het makkelijke werk te doen in de shed. Mijn job op dit moment is dozen op de lopende band zetten de hele dag door. Werkt is relaxt maar daardoor schiet de tijd niet echt op.
Ik heb trouwens sinds gister een hond, hij kwam aanlopen op het werk en bleef de hele dag bij mij. Ik heb gevraagd aan de bazin of zij wist vanwie hij was en ze vertelde me dat het al in de buurt gevraagd was maar niemand miste 'm. In het busje terug naar huis kreeg ik comentaar dat hij wel een owner (baas) had maar ik zei dat als hij echt gelukkig was bij z'n baasje, hij echt niet weggelopen was. Hij luisterd heel goed en blijft bij me ondanks dat ie soms los is. Hij heeft wel een halsband, maar geen penning, dus moet even langs de dierenarts kijken of hij een chip heeft en ik hang een foto van 'm op bij de winkels. Mocht ie niet vermist worden dan zet ik een advertentie of iemand 'm wil nemen. Ik kan 'm wel 2 leuke weken gunnen, maar kan 'm helaas niet houden.
Ik wens jullie in iedergeval allemaal een mooie witte kerst toe en maak er wat moois van!
Groetjes uit Tully

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 12:31

Alice schreef:
Ik wens jullie in iedergeval allemaal een mooie witte kerst toe en maak er wat moois van!
Groetjes uit Tully

Iek, ik wil helemaal geen witte kerst joh! En mooi dat je het zo naar je zin hebt in Australie.

kruimel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:20

Hier een berichtje van mij. Ik ben naar huis gegaan.
Alice wilde verder met Chris en ze vond dat we een te verschilend karakter hebben.
Ik ben naar kennissen van me ouders vertrokken. Ben bij hun nog een maand geweest. Heb heel veel gezien, bv pinguins.
Ik vind het niets om in me eentje door Australie te reizen, dus heb er maar voor gekozen om kerst en nieuw jaar thuis te vieren.

Ik heb me laaste maand hier neer gezet: http://kruimel.aroundtheglobe.nl

Groetjes Marloes

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:40

Heeeh jammer dat het zo moest eindigen. Hoelang ben je er nu in totaal geweest?

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:40

Heb bhet al gevonden op je site

kruimel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:19

Ik ben in totaal 14 weeken in Australie geweest.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 01:59

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:58

Toen ik 16 was ben ik voor een jaar naar america geweest. niet als backpacker maar een high schoolyear. Echt super gaaf, je komt in een gastfamilie terecht en gaat naar school. Toen ik 14 was ben ik voor 2 maanden naar australie geweest. Ik heb familie wonen in Western Australie. Graag was ik hier een jaar naartoe geweest maar dat was helaas niet mogelijk omdat maar 1 AFS student naar australie kon en ik was te laat. Amercia was super maar Australie blijft mij trekken. Helaas zit er voor mij geen backpack year in.. Heb samen met mijn vroend een boerderij gekocht. maar als ik de verhalen hoor... gaat het toch wel kriebelen hoor. Door mijn jaar America heb ik contacten opgedaan over de hele wereld zoals een goede vriendin en Equador en een vriend een Tailand.. Ik zal hun zeker bezoeken dus het reizen lbijft er gelukkig wel inzitten maar een jaar weggaan. Nee helaas niet!

Voor degene die nu weg zijn heel veel succes daar down under!!!

Groetjes Irene