Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wat zijn jouw horeca ergernissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:51

Ik wil juist graag gelijk wat drinken als ik ga zitten. :+ Ik heb dan altijd dorst.

Lang wachten vind ik ook erg vervelend. Als ik wil betalen sta ik gewoon op en loop naar de kassa/bar. Ik ga niet zitten wachten. :+

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:03

Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant. :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:05

Bellatrix schreef:
Ik wil juist graag gelijk wat drinken als ik ga zitten. :+ Ik heb dan altijd dorst.

Lang wachten vind ik ook erg vervelend. Als ik wil betalen sta ik gewoon op en loop naar de kassa/bar. Ik ga niet zitten wachten. :+

Dat laatste doe ik eigenlijk altijd om af te rekenen. Komt denk ik omdat dat in heel veel andere landen (o.a. Italië) waar ik vaak uit eten ga standaard zo is. Is toch voor iedereen makkelijk.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:06

Lau07 schreef:
Iets wat mij de laatste jaren in met name grote steden opvalt (en dan in het buitenland nog meer dan hier): het gebrek aan fatsoenlijke borden. Ik wil mijn spaghetti niet uit een raar gevormde mason jar eten, en ook m'n vleesgerecht eet ik liever niet van een soort wiebelige snijplank waarbij je het risico loopt dat je de helft van de plank stoot als je iets gaat snijden.
En dit fenomeen heb ik voorbij zien komen bij allerlei verschillende zaken, van sterrenrestaurants tot familiediner's. Echt zo irritant. :')

Haha, vreselijk. Al die onnodig hippe dingen. Of een cocktail uit een jampotje. Rot op!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:18

Horeca ergernis andersom als ex-bediening:

Gasten die in een stampvolle tent het idee hebben dat ze de enige zijn, en gaan zitten zwaaien als het één minuut langer duurt dan normaal. Mevrouw, heeft u ogen? Of als je bezig bent met bestellingen opnemen aan een tafel en dat de mensen aan de tafel ernaast midden in het gesprek opeens dingen aan je gaan vragen. Wacht op je beurt? :+

Als horecamedewerker ben je tegelijkertijd ook een opvoedkundige.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 18:32

Engels boeit me niet echt, dat gebeurt hier in de randstad zoveel, het is al bijna gewoon :D

Ik moet zeggen dat wij eigenlijk veel meer goede dan slechte ervaringen hebben. QR code en een ding meekrijgen dat gaat gillen als iets klaar is, is eigenlijk alleen maar in lunchzaken, bij diner kom ik dat niet tegen en all you can eat vermijd ik zelf al, net als live cooking, dus de bediening is eigenlijk in de avond altijd wel OK.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:22

- (harde) achtergrond muziek, terwijl het al rumoerig is. Als of je in een kroeg zit..

- Voordat je een kaart hebt de drank bestelling al opnemen. Ik hou niet van alchol en cola, dus wil graag even kijken wat ik wel kan kiezen. De fanta, spa rood en ice thee green heb ik ook wel gezien.

- Gebrek aan bijgerechten. Ik vind vlees lekker, maar zou er graag ook groente bij willen.
Patat hoeft van mij niet, dus eet dan alleen vlees en drie blaadjes sla. Zou ipv patat graag gegrilde groente ofzo willen.
Of een goed groente gerecht met kip ofzo. Hoeft niet helemaal vega, maar niet vlees als hoofdingrediën.

Ooit bij een restaurant in Limburg kregen we allemaal kleine bijgerechten erbij. Zoals spruitjes, sperziebonen en dat soort dingen op een apparte erg lekkere manier gemaakt. Dat was echt top!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:32

Bloodymary schreef:
Lau07 schreef:

Haha, vreselijk. Al die onnodig hippe dingen. Of een cocktail uit een jampotje. Rot op!

Ohhh ja! Stuk vlees met portsaus op een houten snijplank. Dat ging eerst al bijna over de serveerster, toen net niet over mij, vervolgens wel over tafel bij het neerzetten. Er is een reden dat we van borden eten en ook een reden dat die een opstaand randje hebben :)*

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:37

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:01

Ik heb vast wel een aantal, maar heb er nu 1 dat mij omhoog springt in de gedachten.

Aantal jaar geleden gingen we uit eten met de familie, en kregen we een vaste ober toegewezen.
Alleen ik werd er helemaal zenuwachtig van en vond hem ook nogal opdringerig,
deze man sprak alleen maar Engels en het moest vlug vlug vlug..

Heb uiteindelijk eerst aan mijn broer gevraagd of hij voor mij wou bestellen maar gaf ook
aan dat ik niet op mijn gemak voelde bij deze man.. Mijn broer heeft toen wel aangegeven bij
een andere ober van of we iemand anders konden krijgen en de reden opgegeven.

Toen kregen we gelukkig een Nederlands sprekende Ober, en een hele fijne avond gehad.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:13

Ik werk zelf in de horeca. Maar mijn ergenissen zijn dat wij een zelfbediening zijn. En dus ook in deze tijd alleen of met 2 werken.
Laatst ging er een groepje van 5 zitten aan een tafel. Prima zie ze vanzelf wel. Zelf druk bezig met eten klaar maken voor het buffet. Afwas was al hoog opgelopen maar niet zichtbaar _O-

Komen ze na een tijdje bij mij of ik ze wel gezien had en of ik ze kwam helpen. Ja prima kom maar met dienblad pakken wat je wilt en bestellen zo waar nodig dan maak ik het klaar.

Nou die waren niet blij %) ik kon ze wel alles vertellen wat we hebben en brengen en ook het drinken. En achteraf betalen.

Ik wil echt wel mensen helpen die slecht ter been zijn of als ze gereserveerd hebben. Dat kan met een groepje dan regelen we dat ik niet alleen sta.

Dus ik vertelde dat. Nou was onzin kon makkelijk hun bedienen en helpen. Stond ondertussen al een rij en had al wat bestellingen staan. Vond het heel lastig wat te doen. Maar ze zijn weg gegaan. Wij zijn nou eenmaal niet zo'n soort restaurant _O-

Vandaag wel heel veel complimenten gekregen <3 we maken heel veel zelf. Ook de soepen. En die waren overheerlijk en vegan <<).

Ga zelf niet echt uit eten met een 2,5 jarige haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Afgezien van de gebruikelijke krijsende kinderen, smerige toiletten, en de verwachting dat je ladingen fooi geeft voor matige service heb ik er eentje waar ik echt niet tegen kan.
Als we lekker bij een fine dining zitten te eten, en daar een avondje voor uit trekken, dat de keukenbrigade op een gegeven moment de vloer begint te schrobben. Vanuit hun perspectief logisch, want klaar is klaar en schoon is schoon, maar voor mij voelt het als een hele duidelijke "rot op". Ik zit per direct niet gemakkelijk meer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:41

Een rietje in mn appelsap krijgen. Ik verdraag geen koolzuur en drink geen alcohol, maar ik wil mijn appelsap gewoon in een fatsoenlijk glas.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:08

purny schreef:
verootjoo schreef:
Er zijn toch heel veel restaurants waarin het hoofdgerecht bestaat uit kleine hapjes :) dan kan je gewoon zoiets kleins bestellen.

O, dan ben ik het nog niet tegen gekomen.

Ik zou dan naar shared dining of tapas kijken. Ik heb daar zelf juist een hekel aan, maar dan kan je dus met zijn alle kleine gerechtjes bestellen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:09

Oh nu je shared dining noemt heb ik nog wel een ergernis: 'Bent u bekend met ons concept?'

Ja, jullie maken mijn eten en doen de afwas en ik betaal, veel moeilijker hoeft het niet te worden toch? :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:57

Foaly schreef:
Oh nu je shared dining noemt heb ik nog wel een ergernis: 'Bent u bekend met ons concept?'

Ja, jullie maken mijn eten en doen de afwas en ik betaal, veel moeilijker hoeft het niet te worden toch? :+

Dit klinkt wel mega uit de hoogte :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:15

Princesj schreef:
Een rietje in mn appelsap krijgen. Ik verdraag geen koolzuur en drink geen alcohol, maar ik wil mijn appelsap gewoon in een fatsoenlijk glas.

Ai en tegenwoordig zijn alle rietjes van dat *** karton spul wat helemaal vergaat voordat je halverwege je drankje bent :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:15

Foaly schreef:

Maar echt _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:21

annepaardoes schreef:
Foaly schreef:

Dit steel ik als antwoord de volgende keer dat mij een concept aangepraat gaat worden. Hoe meer gepraat, hoe minder soeps het is.

Hier hebben ze reservatie gedaan voor afdelingslunch. Deze fine dining experience heeft ´bloekool´ op het menu staan, gekruid met dt-fout bij de inleidende tekst. Ik kijk er al naar uit.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:27

Ik heb als bijbaan bij wat restaurants gewerkt en ik ben van mening dat iedereen dat zou moeten doen, dan kijk je zo anders tegen de medewerkers aan. :D

Maar goed wat ik wel echt heel irritant vind is dat er toch echt bij lange na niet hygiënisch genoeg gewerkt wordt in veel zaken. Ook waar ik gewerkt heb. Je zou bijna niet meer buiten de deur durven eten. En dan zijn het al de kleine dingen als de spoelbakken die niet snel genoeg verversen, de pepermuntjes terug moeten gooien in de bak uit zuinigheid van de baas en ik heb ergens gewerkt waar we als bediening het brood moesten snijden voor serveren, met een doek zodat je het brood niet aanraakte maar met diezelfde handen had je toch al alle borden en glazen aangeraakt.