Social media controle usa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Wat ik me afvraag, de wereldkampioenschappen voetbal komen eraan. Zal dat geintje ook voor de spelers, trainers, entourage, supporters enz gaan gelden. Zo ja zou wat zijn als er heel veel trainers en spelers geweerd gaan worden vanwege hun sociale media :+ . Je zou al dure kaartjes hebben gekocht -O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:36

Sachertorte schreef:
Het verbaast mij dat mensen er in deze tijd nog steeds voor kiezen om naar de US af te reizen. Nu is dit de eis als je het land in wil, wat is het volgende? De grilligheid van deze oranje meneer kent geen grenzen en is onvoorspelbaar.

Omdat er veel mensen zijn die denken: ik heb toch niks te verbergen. Maar alleen al verplicht je SM op public zetten kan behoorlijke problemen opleveren. Inderdaad je enge ex, of de inbreker die dan weet dat je in de US zit, etc.

Ook kan zomaar tijdens je reis je visum ingetrokken worden, door wat voor reden dan ook, en dan ben je ook de klos. Dit is al bij meerdere studenten gebeurd, zonder bericht werd het ingetrokken.
En de regels worden regelmatig veranderd, de douane heeft veel werk met de steeds veranderende regels en is soms net wat te laat op de hoogte. De grilligheid is gewoon erg lastig en de onzekerheid die dat met zich meeneemt.

Maar gelukkig zijn er nog heel veel landen waar je wel lekker naar toe kan en die ook heel leuk zijn. De keuze is reuze.

Cer

Re: Social media controle usa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

Je hebt toch geen visum nodig voor vakantie? Alleen een esta verklaring?

Overigens, waarom denken sommige mensen dat ze uit de line up gehaald worden? Hebben die zoveel spannende dingen op de socials staan?

Op mijn socials staan vnl foto’s van m’n vakantie naar Amerika, ben benieuwd wat ze daar dan van vinden :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

zag nog iets over vingerafdrukken en foto’s, die maakt Schiphol ook als je komt of gaat
Laatst bijgewerkt door Kabayo op Gisteren, 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:57

Ik denk dat kiekjes met wapens niet echt het probleem zullen zijn maar dat het vooral gaat om het delen of liken van ‘woke/links gedachtegoed’. Of tegenover gesteld het delen en liken van anti-Amerika, anti-conservatief/rechts gedachtegoed.
Dus cosplay met een (nep)wapen lijkt me niet zo’n issue maar wel als je als man een vrouwelijk karakter cosplayt of andersom, sexueel suggestieve cosplay, het cosplayen van een homoseksueel personage, of het cosplayen van een personage uit een franchise die als links/woke wordt gezien.
Ik stel me voor dat dat potentieel wel problematisch kan zijn als je eruit wordt gepikt. Of als je bijv een 9/11 meme hebt gedeeld of geliket, of een anti Charlie Kirk post, of een pro-choice post, en ga zo maar door.
Maar goed, je weet het nooit zeker, de exacte eisen zullen ze natuurlijk niet delen en als ze je echt niet binnen willen hebben of je treft een officer die een slechte dag heeft dan heb je pech gehad.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Cookies schreef:
Sachertorte schreef:
Het verbaast mij dat mensen er in deze tijd nog steeds voor kiezen om naar de US af te reizen. Nu is dit de eis als je het land in wil, wat is het volgende? De grilligheid van deze oranje meneer kent geen grenzen en is onvoorspelbaar.

Omdat er veel mensen zijn die denken: ik heb toch niks te verbergen. Maar alleen al verplicht je SM op public zetten kan behoorlijke problemen opleveren. Inderdaad je enge ex, of de inbreker die dan weet dat je in de US zit, etc.

Ook kan zomaar tijdens je reis je visum ingetrokken worden, door wat voor reden dan ook, en dan ben je ook de klos. Dit is al bij meerdere studenten gebeurd, zonder bericht werd het ingetrokken.
En de regels worden regelmatig veranderd, de douane heeft veel werk met de steeds veranderende regels en is soms net wat te laat op de hoogte. De grilligheid is gewoon erg lastig en de onzekerheid die dat met zich meeneemt.

Maar gelukkig zijn er nog heel veel landen waar je wel lekker naar toe kan en die ook heel leuk zijn. De keuze is reuze.

Canada of Mexico zoals hier eerder al geopperd werd :D . Ik vond het wel een leuke.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Ik vraag m ook af, waar kunnen ze je op pakken? Wat mag je niet doen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Jawel the land of the free, wat een lachertje. Mijn vader is er geboren en die krijg je zelfs met geen stok meer terug. No way dat ik mijn geld breng naar een land dat zo met eigen volk en bezoekers omgaat.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

Earth schreef:

Als je ooit iets negatiefs hebt geschreven over Trump bijvoorbeeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Of vrienden of familie hebt die dat hebben gedaan tot ergens pakweg 10 jaar geleden. Of als je "woke" bent of .......

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Earth schreef:

Mis je de berichtgeving? Kijk maar eens wat ICE uithaalt en hoe mensen die zijn opgepakt in kooien worden vastgehouden. Amnesty heeft recent ook nog wat in het nieuws gebracht:
https://www.amnesty.nl/actueel/grove-me ... in-florida
En of je wel of niet iets hebt gedaan maakt daar nu echt niet meer uit

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Zijn daar ook echt bewijzen van? Over waarom toeristen niet binnen mogen?

Overigens, Mijn geld wat ik daarheen gebracht heb ging naar de lokale ondernemers, die dat goed kunnen gebruiken, die hebben ook last van hoe het nu gaat daar…

Edit: kinke dat gaat ook om immigranten… de ts wil op vakantie meen ik?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Cer schreef:

Overigens, Mijn geld wat ik daarheen gebracht heb ging naar de lokale ondernemers, die dat goed kunnen gebruiken, die hebben ook last van hoe het nu gaat daar…

Wellicht een interessant filmpje waarin het nodige uitgelegd wordt van eerder dit jaar: https://www.youtube.com/watch?v=8NPnhETp7xo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ik heb nu geen tijd / zijn om 19min te luisteren maar ik zet m even op de lijst (heeft ts ook iets aan de info?)

Ik lees trouwens in de comments dat er vliegvelden zijn (oa Dublin en Montréal) waar je gecheckt wordt voordat je in de us landt, wellicht is dat een optie?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Cer schreef:

Nah, niet alleen immigranten:

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ed-id-fake

En vrijwel in het begin van deze gekkigheid kwam er oa ook een verhaal haar buiten van een Canadees bandje zo uit mn hoofd die ook zijn opgepakt en terug gestuurt, terwijl die dacht ik ook gewoon visums hadden. Of een Canadese greencardholder die al vanaf zijn 3e in Amerika woonde en na vakantie in Canada niet terug mocht. Het zal je als (witte) toerist miss iets minder snel op straat gebeuren, en misschien ben ik dan wat wantrouwend, maar ik ga persoonlijk het risico niet nemen. Maar idd ook om wat Memories zegt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Ja iemand uit NL heeft inderdaad niet snel een tribal ID

Het gaat in deze post om een vakantie / esta, niet om visa houders als ik het goed heb

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Ik vind het ook dapper in deze tijden nog naar de USA te gaan. Ze zijn ontzettend streng aan de grens, ik ben een jaar of 7 terug op vakantie geweest naar Amerika met mijn moeder en broertje. Mijn vader (niet aanwezig) is geboren in Mexico. Daarover zijn mijn broertje en ik echt uitgebreid ondervraagd. Terwijl we zelf nog nooit in Mexico geweest zijn er er nul banden mee hebben. We werden echt behandeld alsof ons doel was om contact met illegale bendes te onderhouden oid. En dan te bedenken dat dat nog voor het hele gebeuren nu met ICE was.

Ik vind Amerika een prachtig land en zou heel graag nog eens teruggaan, maar geen haar op mijn hoofd dat ik dat doe zolang er een Trump/vergelijkbare regering zit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:54

Dus dat waren ze onder een andere regering ook?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

7 jaar terug was de eerste regering Trump, dus in hoeverre dat anders was...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:09

Het wordt wel een tikje politiek maar Ice was wel vaker lastig denk? Nou goed, ook niet super relevant voor ts

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

CrazyCat schreef:
Jawel the land of the free, wat een lachertje. Mijn vader is er geboren en die krijg je zelfs met geen stok meer terug. No way dat ik mijn geld breng naar een land dat zo met eigen volk en bezoekers omgaat.

Het is nu vooral the Home of the Brave -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

ICE heeft kennelijk nogal wat slecht opgeleide mensen rondlopen die niet eens een ID kunnen herkennen die anders is dan die in hun eigen portomonee.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Cer schreef:
Ja iemand uit NL heeft inderdaad niet snel een tribal ID

Het gaat in deze post om een vakantie / esta, niet om visa houders als ik het goed heb

Het ging me er meer om dat je als Amerikaans staatsburger dus óók niet veilig bent. Zeker niet als je niet rijk en wit bent. Een tribal ID is geen visum, ze zijn daar gewoon geboren, en het zijn nota bene de mensen die "wij" witte mens daar een paar honderd jaar geleden verdreven en uitgemoord hebben. Maargoed, dat is idd off topic.

In dat opzicht vind ik de huidige regering iig behoorlijk onvoorspelbaar. Zowel naar eigen bevolking als naar iedereen die binnen wil komen op wat voor ESTA of visum dan ook. Wil je idd het risico lopen dat je teruggestuurd wordt op basis van evt. uitingen die je op SM of wat dan ook gedaan hebt, ook als dat, zoals een voorbeeld hier in het topic, soms al 15 jaar geleden was? Zeker als "linkse" opmerkingen of kritiek op de huidige regering potentieel genoeg reden kan zijn om moeilijk te doen? Zonde van je dure vakantie. Staat een ieder natuurlijk vrij om zelf die afweging te maken en te beslissen wat je bij je ESTA aanvraag wel of niet aan ze doorgeeft. Maar het zou me ook niks verbazen dat ze je terug sturen als ze er achter komen dat je bijv. je SM niet hebt doorgegeven.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51