Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Als het om ongeveer vijf zou gaan, zou ik kijken voor een stacaravan. Als je die wel tijdelijk mag neerzetten natuurlijk. Behoorlijk comfortabel en weer door te verkopen als jullie m niet meer nodig hebben.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Ik zou eerst nagaan of een chalet/blokhut of iets dergelijks ook weer goed te verkopen is en als dat zo is zou ik voor dat comfort gaan. 5 jaar is best lang om in een kleine kamer te bivakkeren.

tengeltje11

Re: Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Ik zou ook voor comfort gaan als het om jaren gaat…

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Interessante opties. Ik zou kiezen voor het meeste interessante qua kosten/efficiëntie. Als ik je 2 opties lees, chalet 25.000 en niet meer bruikbaar en staand op een zonplek die je wilt voor je voedselbos, dan zou ik dat niet doen en het is ook nog eens de duurste optie.

Ik zou gaan voor de kamer in de molen opknappen. Daar heb je toch wel een CU op? En als dat je hoofdgebouw zou worden, dan is zo'n kamer niet voor niets.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:04

Nee, we hebben een CUb voor een nieuwe woning, los van de molen. Voor de molen (en de kas) moeten we nog een CU gaan aanvragen. Ik twijfel ook wanneer we die voor de kas moeten gaan aanvragen. Het bestemmingsplan wordt vanaf zeer binnenkort namelijk door Saint Die behandeld en die schijnen strenger te zijn.

Het huis is aangevraagd op 150m2. In theorie zouden we dat zonder architect mogen bouwen. Maar is dat dan 150m2 in totaal of 150m2 grondoppervlakte... En als we de molen en de kas ook willen doen, is het dan 150m2 per gebouw zonder architect of is het eenmalig :') En de molen is 200+m2, dus moeten we daar wel of geen architect voor hebben...

De eerste architect die ik gemaild heb, heeft geen antwoord gegeven en op mijn oproep op Twiza (ecologisch bouw platform) krijg ik ook geen sjoege.

Zal nog eens op Facebook vragen of iemand een mannetje of vrouwtje kent die de regels goed weet uit te leggen voor maximale winst. Of alsnog een ecologisch onderlegd architect weet...

Ik haat bestemmingsplannen lezen al in het Nederlands, in het Frans is nog erger. Al zijn ze wel iets duidelijker als in NL vind ik.

123321, de kamer in de molen zou de eerste tijdelijke oplossing zijn, mogelijk dat we nog een wat groter appartement maken, op dezelfde verdieping in de molen maar op een andere plek. Het is om de tijd te overbruggen tot de (vrijstaande) houten woning klaar is. Die is dus voor-aangevraagd en goedgekeurd, daarvoor moeten we nog een bouwvergunning aanvragen (voor juni volgend jaar ongeveer).

Tamary, nee emigreren is nog geen optie (helaas), dus het is voor verblijf als we daar zijn om te (ver)bouwen en ook een beetje vakantie. Als het huis klaar is, zou het een gastenverblijf kunnen worden of iets anders.

Karuna, ik dacht 20m2?

Bouwkeet zullen we waarbij ook steeds moeten verplaatsen, ga ik nog checken (laten) bij de mairie.

Zo veel ruimte en nog keuzestress :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

right, als je nog geen CU voor de molen hebt, dan blijft alleen die andere woning over om snel te bouwen, zodat je iets fatsoenlijks hebt om in te verblijven, en ook die zou je later kunnen verhuren. Je probleem is dan dat het op je zon plek staat. Dan zou ik tóch kiezen voor dit: dus huisje naast de molen. Als je er nog niet definitief gaat wonen dan heb je mogelijk ook nog geen tijd voor je zonplekvoedselplek. En mogelijk zijn er nog andere plekken waar dat kan.
Ik zou volgens het boekje werken in ieder geval.
Ik denk zelf dat die 150m grondopp is? En er zal dan instaan hoe hoog je mag. Ik neem aan dak al vanaf hoogte voordeur. Dus schuine zolder.
En het is een dermate complexe situatie en materie, dat ik zeker iemand in de arm zou nemen alles voor je te regelen. Op Nederlanders.fr kun je misschien wel iemand vinden, of daar de vraag stellen, is veel kennis en mogelijk gaat er dan een balletje rollen van wie je moet hebben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Ik dacht dat ik dit topic had gestipt, maar niet dus. Wat een interessant plekje hebben jullie gevonden!

Wat betreft kamer of chalet, wij hebben bij de renovatie van de schuur tot woning gekozen voor een chalet. Die hebben we kant en klaar, tweedehands kunnen kopen. Ik kan je het adres van de opkoper wel sturen. Onze kostte niet meer dan het budget dat je in gedachten hebt.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Ik lees ook mee! Wij hebben inmiddels het idee losgelaten om zo een project aan te gaan in Frankrijk maar toen we daar nog wel over dachten kwam ik Nederlandstalige bedrijven tegen op internet die je kunnen adviseren over vergunningen en/of zaken uit handen kunnen nemen. Bijv. brfrance.eu maar er zijn er meer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Prairy, toen wij lastige zaken te doen hadden hier in Frankrijk, hebben we via de makelaar handige adresjes kunnen krijgen. Is dat nog wat?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:09

denisesilver schreef:
Ik dacht dat ik dit topic had gestipt, maar niet dus. Wat een interessant plekje hebben jullie gevonden!

Wat betreft kamer of chalet, wij hebben bij de renovatie van de schuur tot woning gekozen voor een chalet. Die hebben we kant en klaar, tweedehands kunnen kopen. Ik kan je het adres van de opkoper wel sturen. Onze kostte niet meer dan het budget dat je in gedachten hebt.

Interessant, die wil ik wel.

Ik ga zeker onze makelaar nog even vragen hoor, maar andere ideeën zijn vaak ook handig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:10

**\O/** *\o/* Sinds 10 minuten zijn we nu officieel eigenaar van een stapel stenen met een dak met gaten erin *\o/* **\O/**

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Gefeliciteerd

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

Nou daar in ieder geval gefeliciteerd over! Nu lekker verder puzzelen over de rest.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:44

Prairy schreef:
**\O/** *\o/* Sinds 10 minuten zijn we nu officieel eigenaar van een stapel stenen met een dak met gaten erin *\o/* **\O/**

Gefeliciteerd *\%/*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

Félicitations, laten we het dan maar op zijn Frans gelijk doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Perfect gefeliciteerd met jullie stapel stenen *\o/* en ook de virtuele sleutels dan ook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Gefeliciteerd!
Dat is iig al één hobbel genomen :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:30

Gefeliciteerd

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:03

Gefeliciteerd! Ik heb je een pb gestuurd met de link naar de site van de handelaar.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:16

Gefeliciteerd en veel succes.