Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Lastig als de een iets anders wil dan de ander in een relatie.
Mijn zusje heeft goede ervaringen met die trusted house sitter pagina. Mocht je toch op pad willen
Monique1963 schreef:Prairy schreef:Lastig als de een iets anders wil dan de ander in een relatie.
Mijn zusje heeft goede ervaringen met die trusted house sitter pagina. Mocht je toch op pad willen
Ja, altijd lastig om een compromis te vinden. Een maand (of 2) per jaar voor ons gaan reizen vind ik een mooi compromis. Erwins droom was ooit naar de Noordkaap. Wie weet. Dank voor de tip over TH. Hun site ziet er ook goed uit.
Marilu schreef:Bij ons komt telkens we samen naar Spanje zijn, iemand via Paarden Oppas Service (NL) oppassen.
De oppasster zélf is Belgische. We zijn heel erg tevreden met haar, dus ik kan telkens met gerust gemoed vertrekken. Gelukkig komt steeds dezelfde oppasster. We overleggen de oppasdata ook gezamenlijk, zodat we zeker zijn dat zij altijd kan komen.
De eerste keer dat we weg waren, was wel een beetje slikken, want je weet natuurlijk niet hoe het gaat verlopen, maar sedertdien telkens alles zeer goed verlopen !
Het gevoel van nog wel veel van de wereld te willen zien, herken ik ook wel, Monique.
Maar daarin moet je inderdaad wel overeenkomen met je partner. Mijn man ziet de Scandinavische landen bv. helemáál niet zitten. Mij spreken die dan weer wél erg aan ...
Ach ja, we zien wel waar we nog ooit geraken ! Voorlopig nog even druk genoeg met over-en-weer reizen naar Spanje
Marilu schreef:Ja, Monique, je gaat daar zeker gegadigden voor vinden. Voor veel mensen zal als oppas naar Frankrijk kunnen, toch ook een soort van vakantie zijn. Zeker als je graag paarden/dieren ziet, is dat toch geen straf. Je moet uiteraard ook een dagelijkse vergoeding betalen, al naargelang het aantal uren werk. En een verplaatsingsvergoeding : geen idee hoe het dan zou zitten als er iemand naar Frankrijk zou moeten overkomen (als ze het als een soort van vakantie zien, zouden ze daar dan misschien wel van willen afwijken). Ook moet je wel een vergoeding aan het oppasbureau zélf ook betalen. Maar dat zie ik dan als een soort van verzekeringspolis : als de aangewezen oppass(t)er niet kan, dan zorgt het bureau voor een invaller.
Muga schreef:Mijn vader doet dit geregeld. Oppassen op huizen. Voor zover ik weet niet met een verplaatsingsvergoeding oid. Echt puur gebruik van het huis en oppassen op de hond of andere huisdieren. Vorig jaar een miljoenpoot, konijnen en een grote rottweiler.
Ik zal eens vragen via welke organisatie zij dit doen. Dit jaar gaan ze in Noord Spanje oppassen en in Hoofddorp...
Marilu schreef:Ja, ik kan me zeker inbeelden, dat mensen zo'n oppasdienst in een mooi decor en landschap niet als werk zullen zien, maar eerder als vakantie en er dus ook geen vergoeding voor vragen.
Is natuurlijk iets helemaal anders dan hier in België of Nederland komen oppassen.
Maar hoe meer mogelijkheden om uit te kiezen, hoe beter !
Ik noteer alvast ook die 'Trusted House Sitters' : wie weet voor later in Spanje !
Prairy schreef:Ik moet mezelf er ook op aan gaan melden denk ik, want als onze plannen doorgaan dan zal ik (nog) vaker oppas nodig hebben.
Mijn oom en tante passen hier altijd graag op, maar die kunnen de komende 2x niet