Horse Event 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Horse Event 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:10

Dat het rassendefilé er niet was vond ik niet erg, dat was elk jaar hetzelfde. Ook vaak dezelfde ruiters en paarden. :+ Ze hadden dat wel in een ander jasje mogen hijsen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:36

Hollyleaves schreef:
Weet iemand toevallig ook of de Nalanta stand de producten ook met beurs aanbiedingen combineert? Wil vl week eigenlijk de barebackpad meenemen en was benieuwd of ik ook voordeliger uit zou zijn op HE.

Volgens mij was daar wel korting op.
Ik had 5 euro korting op het hoofdstel. Niet heel veel, maar ook geen verzendkosten, dus evengoed leuk.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:48

Ik heb genoten van vandaag. Paar leuke dingen gezien! Vooral Dinja en Mclaren waren mooi om te zien. Ook goed geslaagd bij pharmahorse. Supplementen met korting en een hele emmer met gratis spullen: bakje rozenbottels, zakje met koeken, pen, vetwrap, spons, hoevenkrabber en 1 l lijnzaadolie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:13

callippo schreef:
Wij zochten een gewone zweep, met een fijn rubber handvat (zoals van Fleck), ook niet te vinden! Slechts 2 stands op de hele beurs met zwepen en dan alleen van die dingen met glittersteentjes op het handvat, of materiaal dat heel snel stuk gaat. Ook maar 1 stand met caps gezien.

Wij hebben een prachtige luxe zweep gekocht, rubber handvat, geen bling-bling. Geen slecht materiaal LeMieux, en in heel veel kleuren en kleurcombinaties.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:26

Bellatrix schreef:
Ik zocht een stand met veel halstersets in verschillende kleuren. En dan geen touwhalsters. Heb er 1 gezien en daar dus maar een set gekocht maar ik had graag meer variatie gehad. Deze stand had ook niet heel veel keus.

Wat jammer, je hebt Versier Je Dier gemist! Daar kon je helemaal zelf samenstellen, tientallen mooie kleuren en accenten toevoegen aan je touwhalster. Gemiste kans. :-( Voor wie nog gaat en ook op zoek is naar een betaalbaar touwhalster; standnummer 125. Alle tientallen kleuren zijn te vinden op hun Instagram!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:30

Wij hebben ook met verbazing naar die laatste show zitten kijken. Heb vandaag veel "harmony" en happy athletes gezien, maar dat waren niet zijn paarden.

Rest van de clinics wel van genoten. Dinja of Marion Schröder zou ik de hele dag wel naar kunnen luisteren.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:58

Lumi schreef:
Wij hebben ook met verbazing naar die laatste show zitten kijken. Heb vandaag veel "harmony" en happy athletes gezien, maar dat waren niet zijn paarden.

Rest van de clinics wel van genoten. Dinja of Marion Schröder zou ik de hele dag wel naar kunnen luisteren.

Ik vond Santi Serracamps eerlijk gezegd ook shocking, zo slecht.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:12

Hermelijnhof schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zocht een stand met veel halstersets in verschillende kleuren. En dan geen touwhalsters. Heb er 1 gezien en daar dus maar een set gekocht maar ik had graag meer variatie gehad. Deze stand had ook niet heel veel keus.

Wat jammer, je hebt Versier Je Dier gemist! Daar kon je helemaal zelf samenstellen, tientallen mooie kleuren en accenten toevoegen aan je touwhalster. Gemiste kans. :-( Voor wie nog gaat en ook op zoek is naar een betaalbaar touwhalster; standnummer 125. Alle tientallen kleuren zijn te vinden op hun Instagram!

Ze zegt juist dat ze GEEN touwhalster zocht :+

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:23

Yinthee schreef:
[

Ze zegt juist dat ze GEEN touwhalster zocht :+

Dat begreep ik niet, juist omdat er drie stands waren met voornamelijk halsters, in allerlei verschillende kleuren, maten en prijsklassen. Dus nog veel meer dan touwhalsters, daarom las ik de zin dus andersom dan (schijnbaar) bedoeld werd. Dus, dan niet Versier je Dier, maar de drie anderen. :-) en dan nog zeker als ik zo tussen de standhouders kijk, 8 stands waar ze halsters hadden naast de rest van hun assortiment (LeMieux, BR, ANKY, Mrs Ros, Horka etc etc). Ik dacht daarom dat ze juist de touwhalsters bedoelde. Solly!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:28

Hermelijnhof schreef:
Wij hebben een prachtige luxe zweep gekocht, rubber handvat, geen bling-bling. Geen slecht materiaal LeMieux, en in heel veel kleuren en kleurcombinaties.

Ohh, die hebben wij niet gezien. In de gewone LeMieux stand? Daar zagen we alleen dekjes, vliegenmutsjes en beenbescherming. En in de aanbiedingstent buiten ook geen zweepjes gespot.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:25

callippo schreef:
Hermelijnhof schreef:

Ohh, die hebben wij niet gezien. In de gewone LeMieux stand? Daar zagen we alleen dekjes, vliegenmutsjes en beenbescherming. En in de aanbiedingstent buiten ook geen zweepjes gespot.

Binnen inderdaad, heel rek, samen met stijgbeugels onder andere op een rek, rechts van de kassa.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:39

Bellatrix schreef:
Ik ben ook erg blij met de verdeling, geen gillende kinderklassen meer. :o

Western mis ik al jaren. Ja er zijn een paar demo's en je ziet her en der een westernzadel liggen maar meer niet. Eurohorse zou daar moeten staan en bijvoorbeeld Arthur's. Die heeft trouwens wel al eens eerder gestaan. Volgens mij nog in Deurne.

Arthur's stond vroeger inderdaad op HE, maar in Deurne. Heb ooit een super fijne western bontsingel gekocht daar op HE.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:42

Wij zijn ook geweest vandaag! Aantal jaar geleden voor het laatst, toen was het nog samen met de jeugd. Vind dit toch wel een grote verbetering! Bovendien was er duidelijk meer aandacht besteed aan het welzijn van de paarden, over de grote linie (stallen apart, meer rustmomenten).

Wat betreft de demo's: Emiel Voest blijft gewoon heel goed en inspireert me altijd. Dinja van Lieren met Maclaren was ook tof om te zien, heel vriendelijk gereden ook. Er was ook een 'eventing' wedstrijd, gesponsord door Lemieux. Dat vond ik echt een beetje link. Een van de paarden was behoorlijk gespannen en ik vond de setting in de bak geen eer doen aan de eventingsport. Één van de ruiters is ook gevallen, omdat haar paard zich misrekende (denk ik). Dat onderdeel mogen ze wat mij betreft weglaten.

De eindshow was niet zo mijn ding. Inderdaad een paard met ijzers óp een ander paard laten steunen, vond ik pijnlijk om te zien. Ook ontsnapte de vogel tot twee keer toe. Kan natuurlijk gebeuren (het blijven dieren), maar één vrouw had toch mooi een roofvogel in haar nek :+

Verder goed geslaagd! Nieuwe winterrijlegging van Montar voor 50 euro. Leuke aanbiedingen voor honingzalf en vitalstyle snoepjes. En veeeeel samples.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:29

SeaSide schreef:
Ik miste inderdaad ook heel veel diversiteit in stands, geen western, men of rassen (behalve het welsh standboek).

Ik vind het opdelen van HE in youth & Pro wel echt fijn, maar hoop dat Horse Event toch wel weer wat veelzijdiger & divers kan worden.

Horse-event heeft de rassenstraat afgeschaft, de paarden wilde ze niet meer bij de stands.
Daarmee vervielen voor de stamboeken de mogelijkheid tot een gratis stand.

De stand moest nu betaald worden, dat is voor vele stamboeken een grote uitgave.
Volgend weekend zijn er iets meer, ik dacht 3..

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:31

Bellatrix schreef:
Dat het rassendefilé er niet was vond ik niet erg, dat was elk jaar hetzelfde. Ook vaak dezelfde ruiters en paarden. :+ Ze hadden dat wel in een ander jasje mogen hijsen.

Dat was inderdaad jammer maar, bij het ontbreken van de stand was er nu ook geen animo meer voor vanuit de stamboeken. Volgend weekend geven diverse stamboeken een demo, wij ook met de minipaarden. Ik denk dat dit ook een leukere promotie is, zo kan je mee laten zien van de paarden :D

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:34

Gisteren geweest.
Vond de standjes tegenvallen. Ruiterstad outlet had amper iets liggen ja veel in pony/cob.
Verder miste ik Pavo en Monere (maar ik wist al dat ze niet kwam)

Heb wel naar de shows gekeken in de sportpiste iets wat ik voorgaande jaren minder deed.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:46

Ruiterstad had zaterdagochtend nog wel veel mooie dingen in goede maten

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:51

Zijn er toevallig ook aanbiedingen van antiklit sprays wat jullie gezien hebben?
Mijn verzorgster gaat komend weekend, dan kan zij dat voor me mee nemen O:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:16

Ik ben een paar jaar niet op HE geweest, de laatste keer was het eerste jaar op deze locatie. Wat een verademing dat ze Pro en Youth gescheiden hebben. Geen hordes gillende kinderen.
Ik vond het fijn winkelen maar de standjes van Pippa en Horseflex waren echt prachtig. Wel heel veel voeding en supplementen.
Ook las ik hier dat er mensen geen longeerlijn en kaptoom konden vinden en idem dito. Mijn vriendin en ik wilden ook graag een kaptoom en fijne leadrope aanschaffen en konden buiten die van FRA niets vinden.

Ik vond het moeilijk om het shoppen en demo's kijken te combineren dit jaar. Veel interessante demo's (voor ons) liepen in elkaar over of overlapten elkaar waardoor we moesten kiezen.

Misschien maken we er volgend jaar wel een gezellig weekendje van en doen we 2 dagen met een overnachting erbij.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 11:42

Ik vond trouwens Tineke Bartels briljant als presentator :D
Grappig en no nonsens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:35

Nibbit schreef:
Ik vond trouwens Tineke Bartels briljant als presentator :D
Grappig en no nonsens

Mee eens, ze kan zo leuk kletsen!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:53

Flicka12 schreef:

Ja geweldig, we hebben 10 dekjes gekocht, een trui, een zweep, beenbeschermers, sokken. Super geslaagd in verschillende maten, van Pony/S tot Full en van CC tot Dressuur!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:53

josewoos schreef:
Zijn er toevallig ook aanbiedingen van antiklit sprays wat jullie gezien hebben?
Mijn verzorgster gaat komend weekend, dan kan zij dat voor me mee nemen O:)

Ja, bij twee producten van NAF de Silky&Shine gratis, maar excellent Horse heeft de HiGloss antiklitspray staan voor maar 10,00 (wel een kleinere fles).

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 21:51

Hermelijnhof schreef:
Flicka12 schreef:

Ja geweldig, we hebben 10 dekjes gekocht, een trui, een zweep, beenbeschermers, sokken. Super geslaagd in verschillende maten, van Pony/S tot Full en van CC tot Dressuur!

10?!? :Y)

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 23:44

Flicka12 schreef:
10?!? :Y)

Echt belachelijk, inderdaad. Ik houd van LeMieux maar mijn bijrijdster is serieus verslaafd. Samen hebben we 6 paarden, waarvan 1 jaarling, dus gemiddeld twee per paard.