Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Ik vind het trouwens opvallend hoe er hier gedacht wordt dat zelfs 7-jarige kinderen zich er nauwelijks iets van zouden herinneren. Nee, allerlei details zullen verloren gaan, totdat ze daar opnieuw op bezoek gaan, maar ik heb toch echt mijn eerste herinneringen vanaf een jaar of 3, en met een jaar of 5 weet ik zelfs best een hoop te herinneren.
fransje23 schreef:Ik vraag mij af of de mensen die zo fel tegen zelf zijn reizigers zijn.
Als je dat gevoel niet kent kun je ook niet invoelen dat zo een reis belangrijk kan zijn voor iemand.
fransje23 schreef:Ik vraag mij af of de mensen die zo fel tegen zelf zijn reizigers zijn.
Als je dat gevoel niet kent kun je ook niet invoelen dat zo een reis belangrijk kan zijn voor iemand.
Janneke2 schreef:Stel papa is Maori en wil graag dat zijn kinderen een bepaald midzomer gebeuren ter plekke meemaken: prima!
DuoPenotti schreef:Het ging over 1 en 5 niet over 7...
Een jaar is veel in er. Kinderleven betreft ontwikkeling.
Winged schreef:fransje23 schreef:Ik vraag mij af of de mensen die zo fel tegen zelf zijn reizigers zijn.
Ik backpack zelf. Wel altijd tijdtechnisch rekening gehouden met wat wel en wat niet kan. Dat moet ik op mijn eigen werk ook (maar geen kinderen).
De keuze voor 3 kinderen heeft niemand het gezin van TS opgelegd. Maar aan zo'n keuze hangen ook gevolgen. En ja, dan moet je misschien even wachten totdat je die droomreis kan maken. Misschien over 15 jaar wanneer de kinderen allen niet meer meegaan. Je hebt ook met kinderen nog heel veel verschillende opties om wel van elkaars gezelschap te genieten.
Kirrietje schreef:Dus als je kinderen hebt stopt je leven en moet je het er maar mee doen? Wat een dooddoener..
Neehoor genoeg mensen die voor hunzelf kiezen MET kinderen en dat moet ook gewoon kunnen.
Het leven is veel te kort om alles uit te stellen, geniet ervan waar dat kan en pak je kansen...
DuoPenotti schreef:Het ging over 1 en 5 niet over 7...
Een jaar is veel in er. Kinderleven betreft ontwikkeling.
Kirrietje schreef:Dus als je kinderen hebt stopt je leven en moet je het er maar mee doen? Wat een dooddoener..
denice schreef:Het is inmiddels allemaal een beetje woorden verdraaien en herkauwen geworden.
Helaas krijgen we alsnog geen toestemming, ookal kunnen we niet zo lang in de zomer op reis ivm werk.
Verder vind ik opmerkingen als 'eigen schuld, had je maar geen kinderen moeten nemen' echt te zielig voor woorden.
Cayenne schreef:Kirrietje schreef:Dus als je kinderen hebt stopt je leven en moet je het er maar mee doen? Wat een dooddoener..
Deze opmerking slaat natuurlijk helemaal nergens open dat zegt ook helemaal niemand
Maar wanneer je kinderen neemt, dan zijn er gewoon beperkingen en zeker wanneer ze leerplichtig zijn.
Daar moet je dan gewoon rekening mee houden. Ze kunnen nou eenmaal niet overal uitzonderingen voor maken.
Chickyy schreef:Nou ik snap de weerstand hier ook niet hoor.. Jouw geld, jouw leven, jouw kinderen, jouw keuzes. Klinkt alsof je er goed over na gedacht hebt.
fransje23 schreef:Ja hoor. Ik reis graag, en ook ver weg als het kan. Lekker paar weken tot een maand in Azië. Maar ook in 2~3 weken van de zomervakantie en kerstvakantie kun je prima reizen. Mijn 2,5 week Japan was ook top, was mooi daar in december. Je bent daar met 11~12 uur vliegen, das niet anders dan de auto naar Tsjechië wat we vroeger ook in de schoolvakanties hebben gedaan. En grotere reizen van een maand doe ik nu voordat ik kinder heb die naar school moeten want ik weet dat het straks niet kan. En TS wist ongetwijfeld ook prima dat dat niet kan nadat zij kinder kreeg.Ik vraag mij af of de mensen die zo fel tegen zelf zijn reizigers zijn.
Winged schreef:Als ze echt niet konden reizen buiten vakanties bestaat er ook gewoon een regeling voor zodat ze vrij kunnen krijgen. Probleem is dat ze wel gewoon op vakantie kunnen, alleen niet zo lang. TS kan dus ook gewoon zoals alle andere mensen minder lang op reis gaan zolang haar kinder op school zitten.Wat TS nog wel kan aandragen is de reden waarom vader niet in de zomer weg kan. Als daar écht hele goede redenen voor zijn tenminste.
Kirrietje schreef:Als je niet alles wat je wil maar altijd mag doen als je kinder hebt, is je leven compleet gestopt. Dat vind ik pas een dooddoener... Newsflash, zelfs mensen zonder kinder kunnen niet altijd maar doen wat ze willen, inclusief niet altijd zomaar grote reizen kunnen maken wanneer ze willen.Dus als je kinderen hebt stopt je leven en moet je het er maar mee doen? Wat een dooddoener..
Neehoor genoeg mensen die voor hunzelf kiezen MET kinderen en dat moet ook gewoon kunnen.
Het leven is veel te kort om alles uit te stellen, geniet ervan waar dat kan en pak je kansen...
Chickyy schreef:Ik wil geen belasting betalen. Is mijn leven, mijn geld, mijn keuzes. Oh wacht, zo werkt de wet niet. Net zoals de wet dat kinder naar school moeten niet zo werkt. Het lijkt wel alsof dat statement een dooddoener is die eigenlijk vrijwel nooit zo zwart-wit op gaat in de realiteit.Jouw geld, jouw leven, jouw kinderen, jouw keuzes. [...]
Volgens mij is de weerstand hier vooral veel jaloezie