Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:10

Oh ik ga toch maar veel kilometers maken met mijn jonge Fjord zodat we ook eens daar heen kunnen met een groepje om te gaan rijden. <3

Qua wonen , ik zou het wel willen maar ik wil nu nog geen afstand doen van mijn huidige werk ( heb deze functie nog niet lang) en mijn oudste paard wil ik niet meer gaan verhuizen omdat dat haar geen goed zal doen. Ze staat op de huidige stal al 23 jaar en weet niet beter dan dit. Ben enorm bang dat haar goede gezondheid dan achteruit zal gaan en ze niet gelukkig meer wordt. Ook niet desondanks ze de moeder is van mijn jonge Fjord en ze samen een goed klik hebben. Mijn jonge Fjord heb ik iets meer vertrouwen in om te verhuizen. Maar zij is op de huidige stal geboren en weet dus ook niet beter :')

Ach ik loop te ver vooruit , ik moet eerst nog maar eens een man vinden die ook verliefd wordt op de Veluwe. Het liefst nog een rijke zodat ik eerder kan stoppen met werken _O- Mooie boerderij en dan samen de hele dag paardrijden , mountainbiken en wandelen. Denk dat ik mij daar prima mee vermaak.

Een mens mag dromen natuurlijk , realiteit is dat ik nog steeds thuis woon en nu blij zal zijn met alles wat lijkt op een eigen huis. En dan blijft de Veluwe nog een droom voor over een flink aantal jaren.

Goede nieuw is dat mijn opa en oma 2 weken op vakantie gaan in Hoenderloo en wij een dagje heen gaan! Weet nog niet of we wat gaan doen , mijn opa en oma kunnen niet meer flinke afstanden lopen en mijn moeder momenteel ook niet door een knie blessure. Maar even daar rondrijden en er gewoon zijn is ook al heel fijn! Ik kijk er naar uit :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:12

Als je de omgeving van Hoenderloo wilt verkennen maar niet teveel te voet kunt doen zou je met z'n allen een huifkarretje kunnen huren bij de Kronkel. Zelf op pad zonder begeleiding! Inmiddels nieuwe eigenaren maar ben daar vroeger altijd met veel plezier geweest.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 13-11-23 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:13

Vanaf ons erf stap je zo het ruiterpad op, maar ik zie hier echt weinig paarden voorbij komen.
Ergens wel logisch want we zijn letterlijk ook nog nooit een mens tegengekomen tijdens het wandelen. Ik lees wel vaak (op Bokt) dat het druk is geworden op de Veluwe, maar ik vraag me dan wel af of men gewoon de drukke plekken bezoekt.

_AB_

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:33

Oehw, zal Rabbit Hill ook even checken dan!
Ben geneigd om nog n keer miggelenberg te boeken, al is het alleen al om ijs van Co haha

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:39

Celebi schreef:
Als je de omgeving van Hoenderloo wilt verkennen maar niet teveel te voet kunt doen zou je met z'n allen een huifkarretje kunnen huren bij de Kronkel. Zelf op pad zonder begeleiding! Inmiddels nieuwe eigenaren maar ben daar vroeger altijd met veel plezier geweest.

Je zou het haast niet geloven , maar de rest van de familie is niet zo'n held met paarden _O- Ze vinden mijn Fjorden wel heel leuk , maar vreemde paarden wel spannend ( ik overigens ook wel , maar laat dat minder merken haha)

Vindt het wel een enorm leuk idee! Gaat ook op mijn to do list , desnoods een andere keer.

Flink aantal jaar geleden hebben we in Drenthe ook een huifkartocht gedaan zonder begeleiding met een zeer eigenwijze Shet , was echt enorm lachen. Dat dier wist precies de weg en wou ook een aantal keer omkeren. Als ik er niet bij was , waren mijn ouders niet ver gekomen :o

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:41

Haha dat is daar ook wel een beetje. Zijn allemaal hele lieve Fjorden, maar ons werd wel op het hart gedrukt dat als we het langere rondje kozen we echt zelf richting die bordjes zouden sturen, anders namen ze zelf automatisch het kortste rondje. :+

Overigens waren dit zulke brave goedzakken. <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 20:44

Celebi schreef:
Haha dat is daar ook wel een beetje. Zijn allemaal hele lieve Fjorden, maar ons werd wel op het hart gedrukt dat als we het langere rondje kozen we echt zelf richting die bordjes zouden sturen, anders namen ze zelf automatisch het kortste rondje. :+

Overigens waren dit zulke brave goedzakken. <3

Ohh als het Fjorden zijn dan moet het wel goedkomen :D We zijn enorme Fjordenliefhebbers , ik vindt dat juist wel grappig als er een eigen mening inzit. En een beetje de omgeving verkennen met ervaren paarden lijkt mij ook wel fijn voor als ik mijn eigen een keer mee wil hebben.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:29

Volgens mij is huifkarcentrum De Kronkel in Assel inmiddels gesloten.

Ik volg dit topic met plezier. Ik woon zelf op de Veluwe, maar een paar kilometer bij De Kronkel vandaan. Mèt de paardjes aan huis en een ruiterpad voor de deur. Hier het geluk dat mijn ouders deze plek al lang geleden gekocht hebben. En heb een handige man die er een huis heeft gebouwd, anders was het ook voor ons financieel niet of veel moeilijker haalbaar geweest. Maar ik geniet er iedere dag van. Heel lang in Utrecht gewerkt (met de auto naar het station en dan met de trein), was best een opgave iedere dag, maar had het er graag voor over.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:19

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 02:36

https://www.facebook.com/profile.php?id=100072059739605

Ik volg ze nog op Facebook en zie nog regelmatig wat voorbij komen. Het is erg zonde dat de oude eigenaren gestopt zijn, maar de nieuwe eigenaren hebben het wel voortgezet. Geen idee natuurlijk of het net zo leuk was als vroeger, dat zal ervaring moeten uitwijzen, maar ze zijn zeker nog open! Sommige paarden namen zijn ook nog hetzelfde dus ze hebben misschien zelfs wat dieren overgenomen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 08:44

In Hoenderloo vind ik bungalowpark Hoenderloo ook heel fijn. Kleiner en rustiger dan Miggelenberg.
En ja, IJs van Co :9
Mijn vaste rondje op de motor gaat altijd langs Hoenderloo in het seizoen. Het wordt er wel steeds drukker :=

Rabbit Hill is ook heel tof :j
En mocht je een stacaravan of chalet ook prima vinden, dan ligt de Jutberg in Laag Soeren heel mooi. Midden in het bos.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:15

Als ik 1 hype niet begrijp is het IJs van Co wel :') Hoewel ze er volgens mij ook wel bakken schepijs verkopen (voor thuis), die zijn wel lekker vind ik!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:17

Bungalowpark Hoenderloo ook wezen kijken, maar die huisjes staan veel te dicht op elkaar naar mijn smaak. Het terrein is 12 hectare, daar staan 146 huisjes op. Miggelenberg is 33 hectare, daar staan 270 huisjes op, dat is echt veel meer ruimte om je huisje heen. En omdat het zo heuvelachtig is, zie je bij sommige huisjes je buren niet eens :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:25

Eulogy schreef:
Als ik 1 hype niet begrijp is het IJs van Co wel :') Hoewel ze er volgens mij ook wel bakken schepijs verkopen (voor thuis), die zijn wel lekker vind ik!

Ik vind dat ijs heerlijk, wij rijden er nog wel eens voor om als we in de buurt zijn.
Het schepijs verkopen ze ook bij de Carolinahoeve in de zomer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:34

Hoenderloo vond ik 20 jaar geleden al stervens druk (in het seizoen). Daar kom ik eigenlijk nooit meer.
Wij hebben ook zo'n ijskraam waar iedereen speciaal voor komt. Snap ik ook niks van :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:51

Plukje dan ben ik wel heel benieuwd waar op de Veluwe jij zit. Bij mij in het bos (Heuvelrug) en omgeving Ede waar ik veel loop is het wel echt drukker geworden al ken ik daar ook plekjes in het bos en op de hei waar ik bijna nooit andere mensen tegen kom.

Toen wij nog in Ermelo woonden was het vooral druk rond de campings. Op zo'n 500 meter daar vandaan kon je weer heerlijk rustig wandelen.

Qua huisjes, camping Samoza ligt heel mooi in het bos, ik heb alleen op de camping gestaan ( hoog Tokkie gehalte of wij hadden gewoon heel erg pech met de buren) maar bij de huisjes was dat volgens mij niet, en daar zit je ook een stuk rustiger. De natuur rondom Vierhouten is prachtig. De Jutberg bij Laag Soeren ligt aan de Veluwezoom, ook heel mooi daar. Wij hebben een aantal jaar een seizoensplek bij camping Boszicht gehad dat ligt er tegenover.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:38

Wat ontzettend leuk, een topic over de Veluwe. Ik ben dol op de Veluwe. Mijn oom en tante hadden op een park een stacaravan en later mijn ouders ook, maar van kinds af aan zijn we altijd op vakantie geweest op de Hertenhorst in Beekbergen. Ook op de Coldenhove en Miggelenberg zijn we geweest. Zoveel mooie herinneringen liggen op de Veluwe, vele wandelingen, fietstochten etc. Ik kijk er altijd met plezier en een beetje nostalgie op terug. Zo'n mooie natuur!! <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:35

Coldenhove ligt bij Loenen in de buurt toch. Dat ligt ook heel mooi. Wij hebben van het voorjaar en de zomer een weekje op de Marshoeve gestaan helaas gaat die camping weg. Komt een woonwijk voor terug en nieuwe natuur.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:48

SusanH schreef:
Plukje dan ben ik wel heel benieuwd waar op de Veluwe jij zit

Ik zit in Hoenderloo. Ook als wij wandelen in het hoogseizoen zien we nooit een mens.

IJs van Co is hier heilig :P . We hebben afgelopen zomer wel weken gehad dat we er drie keer kwamen. Maar ik kom er alleen als ze verse aardbeien hebben!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:15

Volgens mij weet ik waar jij ongeveer zit Plukje, heel mooi gedeelte daar!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:22

Ik word misselijk van ijs van Co |(
Ben zelf fan van de IJstijd, zitten op verschillende plekken op de Veluwe.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:31

Nee in de bossen kun je nog prima rustig uit de voeten. Ook in hoogseizoen. Ik vind alleen Hoenderloo zelf helemaal niks. Vierhouten is nog erger. Dat ligt hier om de hoek, maar kom er echt alleen buiten het seizoen/weekend :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:48

Leuk dat dit topic zo goed loopt , ik vindt het erg leuk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die ook zo genieten van De Veluwe :D

Even heel ver vooruit , maar wat zijn leuke locaties om met een paard te overnachten?
Volgend jaar wil ik met mijn elitemerrie naar de keuring in Lunteren. Waarschijnlijk huren we een stal op de locatie waar de keuring gehouden wordt. Maar een back-up is wel een fijn idee.

Graag in combinatie met een huisje voor meer personen , het gaat om een weekend. Misschien eventueel nog paarden mee maar dat weet ik nog niet. Het duurt ook nog heel lang , maar aangezien alles snel volgeboekt kan zijn is het alvast handig om hier over na te denken.

En eigenlijk heb ik mijn paardje liever dichtbij staan zodat ik er zelf zicht op heb.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:50

De rand Loenen, Eerbeek, Laag Soeren, Dieren is minder druk. Iedereen gaat naar Rheden (Posbank). Dus als je rust in het bos wilt, is dat nog een optie.
Coldenhove zit in Eerbeek. Leuk park ook :j

Met paard: Boszicht in Laag Soeren. Daar hebben ze een boerderij, trekkershutten, stacaravan of kampeerplaatsen. En paarden in de wei met hooi. Daar hebben ze mooie en relatief rustige ruiterpaden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:52

Daihyo schreef:
De rand Loenen, Eerbeek, Laag Soeren, Dieren is minder druk. Iedereen gaat naar Rheden (Posbank). Dus als je rust in het bos wilt, is dat nog een optie.
Coldenhove zit in Eerbeek. Leuk park ook :j

Met paard: Boszicht in Laag Soeren. Daar hebben ze een boerderij, trekkershutten, stacaravan of kampeerplaatsen. En paarden in de wei met hooi.

Thanks! Een wei zou heel fijn zijn , ze staat haar hele leven al buiten. Op stal zou ze wel kunnen hoor , maar ze heeft nog wel eens de neiging op een vreemde locatie om aan de box te gaan eten. En ze wordt er toch een beetje opgefokt van op de een of andere manier.