Madeira

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_vD

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:53

Afgelopen jaar in Madeira geweest in mei. Ik ben rechtstreeks gevolgen, zou een tussenstop voor zo'n korte vlucht niet doen. Ben een paar dagen in Machico geweest en heb vervolgens de trail van Machico naar Porto Moniz gelopen (zo'n 100km). Daarna een auto gehuurd en het eiland met de auto rondgetrokken en verschillende dag hikes gedaan. Onwijs mooi eiland en mei vond ik ook een top periode! Niet te koud of warm maar wel bijna de hele tijd korte broeken weer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:04

Mariska_vD schreef:
Afgelopen jaar in Madeira geweest in mei. Ik ben rechtstreeks gevolgen, zou een tussenstop voor zo'n korte vlucht niet doen. Ben een paar dagen in Machico geweest en heb vervolgens de trail van Machico naar Porto Moniz gelopen (zo'n 100km). Daarna een auto gehuurd en het eiland met de auto rondgetrokken en verschillende dag hikes gedaan. Onwijs mooi eiland en mei vond ik ook een top periode! Niet te koud of warm maar wel bijna de hele tijd korte broeken weer.

Waren de toeristische hotspots druk in mei?
Was je tijdens de meivakantie of erbuiten?

Mariska_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:12

Ik was buiten de meivakantie. Ik vond het erg meevallen maar ik sloeg de meest toeristische plekken over en zocht veel verborgen plekken op. Zijn een stuk mooier, bijzonderder en rustiger. Maar de toeristische plekken die ik had vond ik wel meevallen.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:31

Wij zijn afgelopen jaar 2 weken naar Madeira geweest. We hebben geen auto gehuurd en zaten in Funchal net buiten het centrum. Daar was de busverbinding echt prima overigens. We hebben de hikes geboekt via het hotel. We zijn geen ervaren hikers en ik vond het echt heel fijn dat we gewoon met iemand waren die de route kende en her en der nog wat leuke dingen over het eiland kon vertellen. Wij waren in het hoogseizoen en qua drukte vond ik het echt nog meevallen!
Wij hebben de hele vakantie geen auto nodig gehad eigenlijk en ik denk qua kosten dat of e nou een auto huurt of de excursies betaald het om het even is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:33

Wij hadden het boekje van Rother met wandelingen op Madeira, daar staan zowel bekende als minder bekende wandelingen op, inclusief verwachte drukte.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:16

Ik heb nog geen niet-mooie wandeling gedaan op Madeira. De minder populaire routes worden gewoon niet zo esthetisch vastgelegd als de rest. Maar het is echt overal mooi hoor.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:59

xChanelx schreef:
Ik ben wel benieuwd naar mooie, minder bekende wandelingen. Want ik kom in mijn zoektocht toch vooral de bekende plekken tegen en als ik willekeurig een andere route bekijk, lijkt die ook daadwerkelijk minder mooi...

De app Komoot werkt ook op Madeira, ik vind het echt een hele fijne app. Is heel nauwkeurig, dus je ziet het snel als je verkeerd loopt.

Er staat ook goed bij hoe moeilijk of makkelijk een route is, hoe lang en hoe ver, en vaak ook wat fotos erbij.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:24

Bedankt voor de tips en ervaringen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:26

Prairy schreef:
xChanelx schreef:
Ik ben wel benieuwd naar mooie, minder bekende wandelingen. Want ik kom in mijn zoektocht toch vooral de bekende plekken tegen en als ik willekeurig een andere route bekijk, lijkt die ook daadwerkelijk minder mooi...

De app Komoot werkt ook op Madeira, ik vind het echt een hele fijne app. Is heel nauwkeurig, dus je ziet het snel als je verkeerd loopt.

Er staat ook goed bij hoe moeilijk of makkelijk een route is, hoe lang en hoe ver, en vaak ook wat fotos erbij.

Is dat een betaalde app of gratis

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:18

Ik heb ervoor betaald maar ik heb hem gebruikt op fietsvakantie.

Ik zou ook kijken voor een andere routeplanner als maps, of in ieder geval de zuinige route uitzetten, want hij pakt echt de meest onmogelijke k routes.