Fitzroy schreef:Heeft iemand nog must sees in Istanbul of Bodrum? Ik ben in beide bestemmingen 1 dag (cruise).
De stad van Bodrum is niet zo heel groot, ze hebben daar leuke restaurantjes aan de haven.
Waar in Istanbul kom je aan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadir schreef:Huh ik zie hier echt bedragen voorbij komen die wij per persoon kwijt waren voor 9 dagen, niet voor het hele gezin![]()
Het lijkt mij voor de meivakantie echt een krap budget maar als je niet zoveel luxe hoeft kan het misschien wel?
fohadie schreef:Ik volg dit topic vanaf nu als dat mag. Ga in oktober naar Istanbul. Klopt het dat je alleen in moskee geen blote armen en benen mag hebben en je haar bedekt moet? Of ook als je buiten op straat loopt? Weet niet hoe het gewaardeerd wordt als vrouwen in shirt en korte broek aan door de straten loopt of ergens wat gaat drinken. Moskee snap ik, dat respecteer ik ook (en uiteraard schoenen uit)
Booooo schreef:fohadie schreef:Ik volg dit topic vanaf nu als dat mag. Ga in oktober naar Istanbul. Klopt het dat je alleen in moskee geen blote armen en benen mag hebben en je haar bedekt moet? Of ook als je buiten op straat loopt? Weet niet hoe het gewaardeerd wordt als vrouwen in shirt en korte broek aan door de straten loopt of ergens wat gaat drinken. Moskee snap ik, dat respecteer ik ook (en uiteraard schoenen uit)
Ik heb een huis gehad in Istanbul, dus ben er wel bekend. Je moet in de moskee inderdaad bedekt, maar als je niks passends aan/bij hebt krijg je bij de ingang een hoofddoek/rok etc. Op straat kan je gewoon prima in je eigen kleding lopen. Het is gewoon net als Europa wat dat betreft.
Booooo schreef:thequeensmum schreef:Vraagje aan de ervaren Turkije gangers:
Ik hoor om me heen dat Turkije zo vreselijk duur geworden is, zowel de reis en verblijf als de uitgaven ter plaatse, klopt dit naar jullie idee?
Mijn dochter wil met twee kinderen volgend jaar in mei naar Turkije, all-inn, fijn zwembad met diverse glijbanen. Een driepersoons kamer.
Budget is plm 750 pp.
Is dit realistisch?
In de schoolvakantie of er buiten? Ligt er ook aan waar je gaat. Alanya bijvoorbeeld is stuk goedkoper als Antalya, maar dan zit je nog minimaal 1,5 uur in de bus. Met kinderen niet fijn. Ik denk dat het budget zeer krap is.. wij waren nu €3.200 kwijt voor 8 dagen, 2 volwassen, 1 kind in juni geen schoolvakantie.
We willen in augustus nog een keer gaan met 2 volwassen, 2 kinderen maar minder dan €5000 gaat hem niet worden voor 8 dagen.
Aranel schreef:Ik zit ook wat rond te kijken naar vakanties in Turkije in de meivakantie.
Als ik kijk met vliegen vanaf Düsseldorf zit ik qua prijs tussen 2000 en 2500 voor 2 volwassenen en 2 kinderen voor 8 dagen all in. Voor een schoolvakantie vind ik dat nog wel oké.
Ik vroeg me alleen af, de zwembaden daar zijn denk ik niet verwarmd, of wel?
Wij zijn 2 jaar geleden in januari naar Egypte geweest en het weer was prima (25 graden), maar het kinderzwembad was dus niet verwarmd.. en dat was echt heel erg koud.
Hebben wij het destijds gewoon minder getroffen of is het gebruikelijk voor dit soort landen waar het in de zomer extreem heet wordt om de zwembaden niet te verwarmen?
Aranel schreef:Klopt, voor 4 totaal inderdaad.
Ik keek nu naar Alanya. Maar ik denk niet dat ik het risico durf te nemen, straks zitten we met 21 graden in een koud zwembad