IJsland 2023

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:30


Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:07

Hier enorme mazzel met het weer. De voorspellingen waren hele dag regen en nul uur zon. Laten er het erop houden dat dat mislukt is. Gelukkig maar, want Landmannalaugar is veel mooier met een zonnetje erbij :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:11

Prachtig!

HAd daar ook graag willen wandelen, maar helaas was bij ons regen regen regen en hadden we daar toen niet zoveel zin in.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:03

miccamaaike schreef:
Prachtig!

HAd daar ook graag willen wandelen, maar helaas was bij ons regen regen regen en hadden we daar toen niet zoveel zin in.

Snap ik. Het was bij mij ook voorspeld. Gelukkig kunnen ze blijkbaar niet zo goed voorspellen hier :+

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:22

Prachtig Dorine!
En Vera leuk om je zo te volgen via polarsteps! Je gaat vlot door in je ronde rond het eiland! Op dag 4 al in het Noorden, valt het reistempo je mee of ligt het wel hoog? Wij gaan 14 dagen dus als ik jou tempo zie zit ik me even af te vragen of we echt slow travel moeten toepassen met 2-3 dagen op 1 plek of gewoon op een rustig tempo rond kunnen gaan (1 a 2 dagen op 1 plek)

Flygill
Berichten: 8047
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 13:08

Ik ben in 14 dagen het eiland rond geweest en moest echt wel keuzes maken wat we wilden zien. We vonden de rust van wat langer op een plek wel heel fijn om heel eerlijk te zijn.

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:47

boeflover schreef:
Prachtig Dorine!
En Vera leuk om je zo te volgen via polarsteps! Je gaat vlot door in je ronde rond het eiland! Op dag 4 al in het Noorden, valt het reistempo je mee of ligt het wel hoog? Wij gaan 14 dagen dus als ik jou tempo zie zit ik me even af te vragen of we echt slow travel moeten toepassen met 2-3 dagen op 1 plek of gewoon op een rustig tempo rond kunnen gaan (1 a 2 dagen op 1 plek)


Dit is een fotografie reis speciaal voor het noorden :) Dus wij reizen inderdaad snel door naar net noorden. Eerste week van oktober ga ik de reis mee voor het zuiden en dan doen we puur de zuidkust. Wij trekken van hotel naar hotel met echt puur alleen de fotografie plekken. De hele groep bestaat dus ook uit mensen wie fotograferen inclusief 2 begeleiders wie de busjes rijden en zelf professioneel fotografen zijn.

Vandaag de whalesafari gedaan, staat nu ook op de polar erbij :D Helaas te slecht weer om onze ronde te maken die eigenlijk gepland stond. Zee was ruig en net voor de terugweg richting de kust begon de regen en is nog niet gestopt dus wij hebben even een vrije middag/avond. We trekken nog weer terug naar het zuiden voor de puffins

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:08

Ah de puffins heb ik vandaag gezien Afbeelding

Gister naar het grootste gletsjermeer van IJsland geweest. Heel tof

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een gletsjertong
Afbeelding

De lupine is nu ook geweldig

Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:04

Wauw! Wauw! Wauw!
Ik zag Vd week een filmpje voorbij komen van een rit met IJslanders met de kudde erbij door een lupine veld, als iemand een adres weet waar dat kan graag! Dat moet echt een droom zijn!

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:41

boeflover schreef:
Wauw! Wauw! Wauw!
Ik zag Vd week een filmpje voorbij komen van een rit met IJslanders met de kudde erbij door een lupine veld, als iemand een adres weet waar dat kan graag! Dat moet echt een droom zijn!

Ze hebben allerlei trektochten in IJsland. Veel stallen doen dat. Is alleen wel onbetaalbaar. Ik ben vorig jaar wel gaan paardrijden maar dit jaar is het dik anderhalf keer zo duur, dus ik heb maar vriendelijk bedankt

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:41

Het is duur om daar te rijden maar het is het wel echt waard! Ik ga 7 dagen eind Augustus daar rijden, echt zin in

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:50

shadowstar schreef:
Het is duur om daar te rijden maar het is het wel echt waard! Ik ga 7 dagen eind Augustus daar rijden, echt zin in

Tja of het het waard is... er zijn meer plekken op de wereld waar je geweldig kunt paardrijden. Voor het geld waar je 7 dagen mee op IJsland kunt rijden, kun je wekenlang rondrijden in allerlei prachtige landen.
Ik vind het zeker prachtig, maar er zijn grenzen :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:53

Maar da's niet de ervaring van een IJslander op IJsland. Echt niet. Kan je natuurlijk ook ervaren tijdens een rit van 2 uur O:)

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:12

Prrrr schreef:
Maar da's niet de ervaring van een IJslander op IJsland. Echt niet. Kan je natuurlijk ook ervaren tijdens een rit van 2 uur O:)

Klopt, ik heb een dagtocht idd wel overwogen, maar dat paste niet in mijn schema, plus dat ik het niet leuk vind om in groepen te gaan met mensen die niet kunnen rijden of te dik zijn voor een IJslander (de gangbare gewichtslimiet is daar 120!!!!!! kilo). Misschien volgende keer idd een dagtocht maar dan moet ik wel echt buiten het seizoen gaan. Vorige keer had ik privéritten <3

Flygill
Berichten: 8047
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 22:37

Als ik er een mag aanraden dan is het Akurgerdi saleshorses, goed getrainde paarden, privé ritten of met mensen die op het zelfde niveau zitten en keuze uit verschillende ritten van een uur tot een hele dag. Ik heb thuis een IJslander maar het is zo gaaf om ze in hun natuurlijke omgeving te rijden. Ik vond het dubbel en dwars waard!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:44

Ik heb met mijn lief samen gereden, in de buurt van Saudarkrokur, inderdaad ook een handelsstal met goed getrainde paarden. Niet echt een toeristenplek en einde seizoen, dus we waren ook echt maar met zijn tweeën. En het was dus ook mogelijk om een route te kiezen die niet langs de afgrond ging, merci O:)

Maar wat een ervaring. Ik heb ook wel eerder op IJslanders gereden, maar ze daar zien, voelen hoe sterk ze zijn, hoe gewend aan de ondergrond, hoe zeker ze lopen. Wauw. <3

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:45

Angela_ schreef:
Als ik er een mag aanraden dan is het Akurgerdi saleshorses, goed getrainde paarden, privé ritten of met mensen die op het zelfde niveau zitten en keuze uit verschillende ritten van een uur tot een hele dag. Ik heb thuis een IJslander maar het is zo gaaf om ze in hun natuurlijke omgeving te rijden. Ik vond het dubbel en dwars waard!

Makkelijke locatie wel, niet ver van Reykjavik. Ik zal eens op de site kijken waar zij zoal in de rondte rijden en wat het kost. Voor de volgende keer dat ik naar IJsland ga

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:45

Prrrr schreef:
Ik heb met mijn lief samen gereden, in de buurt van Saudarkrokur, inderdaad ook een handelsstal met goed getrainde paarden. Niet echt een toeristenplek en einde seizoen, dus we waren ook echt maar met zijn tweeën. En het was dus ook mogelijk om een route te kiezen die niet langs de afgrond ging, merci O:)

Maar wat een ervaring. Ik heb ook wel eerder op IJslanders gereden, maar ze daar zien, voelen hoe sterk ze zijn, hoe gewend aan de ondergrond, hoe zeker ze lopen. Wauw. <3

Hoe heette die stal dan?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:52

Topphestar. Helaas zonder website, we hebben daar lokaal een foldertje gevonden en gebeld. Niet iedereen sprak Engels, ook. Best grappig.

Oh: wel Facebook, zie ik: https://www.facebook.com/topphestar.ehf

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:30

Prrrr schreef:
Maar da's niet de ervaring van een IJslander op IJsland. Echt niet. Kan je natuurlijk ook ervaren tijdens een rit van 2 uur O:)



Precies dit ja

boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 07:41

Als je vaker gaat snap ik dat je met hoge prijsverhogingen een X overslaat. Voor ons is dit de 1e en wrs. enige keer dat we gaan dus die rit op IJslanders wil ik ook wel meemaken hoor!

Ik kwam daarnaast ook in Vik en Reykjavik The Lava Show Experience tegen. Is dit een aanrader? Ziet er wel interessant uit! https://icelandiclavashow.com/

musiqolog
Berichten: 3388
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 23:39

Ik ga die IJslanders laten voor wat ze zijn. Met mijn lengte en zeker mijn gewicht moet je dat helemaal niet willen. Ik heb van mijn leven nog nooit op een IJslander gezeten, dus ik zal waarschijnlijk nooit weten hoe tölt en telgang voelen.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:04

musiqolog schreef:
Ik ga die IJslanders laten voor wat ze zijn. Met mijn lengte en zeker mijn gewicht moet je dat helemaal niet willen. Ik heb van mijn leven nog nooit op een IJslander gezeten, dus ik zal waarschijnlijk nooit weten hoe tölt en telgang voelen.

Er zijn ook grotere gangenpaarden die tölt en telgang hebben

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:09

Maar niet op IJsland :))

Skessa_
Berichten: 10731
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:50

boeflover schreef:
Wauw! Wauw! Wauw!
Ik zag Vd week een filmpje voorbij komen van een rit met IJslanders met de kudde erbij door een lupine veld, als iemand een adres weet waar dat kan graag! Dat moet echt een droom zijn!


https://instagram.com/riding.iceland?ig ... BiNWFlZA==


Kwam deze net tegen met een filmpje :D