Ceetje_bokt schreef:Gaaf! Is de foto van de boom genomen in Cathedral Grove?
De foto waar ik met Beer in / bij de boom sta is inderdaad van Cathedral Grove. 10 jaar geleden met mijn moeder geweest en een foto in die boom gemaakt
.
Ellerhuisje schreef:Prachtig die foto's! Toevallig net terug van een avontuur op Vancouver Island, wat een geweldige reis was dat! Waarom is Tofino berucht? Zijn er ook geweest en een aantal mooie dagen gehad...
Ik heb ook prachtige dagen gehad in Tofino 10 jaar geleden. Is echt een prachtige plek!
Van wat wij hebben gehoort is dat het vooral erg toeristisch is geworden en veel van zijn charme is kwijt geraakt. Ook is het nergens meer toegstaan om bijvoorbeeld car camping te doen enzo. Vandaar dat het ietwat "berucht" aan het worden is
.
february schreef:Wat een heerlijk weekend hebben jullie gekozen voor Vancouver Island! Het is echt nog zulk geweldig weer, ondanks de frissere nachten! En wat een geluk met alle walvissen! Ik blijf de overtocht van/naar het eiland/vasteland na 4 jaar nog steeds magisch vinden, de ocean en de Coastal Mountains
En iOverlander is geweldig he! Ideaal voor mooie plekjes! Ik maak ook veel gebruik van m'n Backroad Maps Book, daar vindt je ook alle RecSites in (zowel gratis als betaalde) en alle backroads en logging roads. Hier op het eiland zijn veel backroads afgesloten met gates (heel veel is in het beheer van 1 grote logging company

) maar in jouw omgeving is er zoooooveel te ontdekken!
Ik ben benieuwd welke hike jullie gedaan hebben, Flower Ridge? Beer lijkt helemaal in z'n element, zo leuk!
We hebben echt zo'n mazzel met het weer inderdaad! Al maken al die verhalen over 'The Rains' me wel nerveus. Hopelijk zijn er in oktober nog een aantal mooie dagen zodat we het zuiden van Vancouver Island kunnen bezoeken. De overtocht is echt magisch idd! Dit keer zijn we van Nanaimo naar Tsawwassen gegaan, die had ik nog niet eerder gedaan. De combinatie van de prachtige uitzichten en de kans om walvissen te zien maakt het een geweldige boot reis. We hebben Crest Mountain gedaan
.
Flower Ridge ziet er ook heel gaaf uit!
sevke schreef:Vancouver Island is fantastisch. Wij gaan er ook zooo graag heen. Vooral de Pacific Rim heeft ons hart gestolen.
Pacific Rim staat voor een volgende keer op de planning, maar dan vanaf het zuiden
(Long Beach is officieel ook Pacific Rim, maar daar hebben we minder interesse in
).
cursebreaker schreef:Wauw, wat een gaaf avontuur weer achter de rug.
Prachtige foto's en verhalen. Het is echt genieten om te lezen en zien allemaal
Wat een geluk met de walvissen idd, wat een droom
Het is dat ik het niet even durf en het ook voor onze zoon nogal wat vind, maar ik zou echt zo die kant op willen verhuizen

Je kan altijd beginnen met een reis naar dit gebied! Wie weet, misschien wordt iedereen zo verliefd dat ze willen blijven
-----------------------
Deze kwamen ook nog voorbij (spot the animal!)