Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:58

Spenk schreef:
Nav dit topic besloten om niet via Schiphol te vliegen maar via Eindhoven :=

Begreep dat Eindhoven ook vluchten aan het schrappen is ivm tekorten.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:00

Slik.... ik vlieg woensdag 8 juni, rond 14 uur.
Wat afschuwelijk dat het daar maar zo'n zootje is en blijft....

Ik heb ontiegelijk spijt dat ik via Schiphol ga.
Voortaan weer vrolijk over Weeze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:02

L_iek schreef:
Spenk schreef:
Nav dit topic besloten om niet via Schiphol te vliegen maar via Eindhoven :=

Begreep dat Eindhoven ook vluchten aan het schrappen is ivm tekorten.

Ja maar wat ik begreep sta je daar geen 3 uur in de rij...

L_iek

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:05

@Spenk, dat is dan wel een voordeel. Ik heb ook echt spijt dat wij vanaf Schiphol vertrekken. Konden ook via Brussel gaan, maar dan zouden we een tussenstop hebben in Amsterdam, dat zag ik al helemaal niet zitten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:08

Wij proberen volgende keer ook Schiphol te omzeilen. Is gewoon geen leuk begin van je vakantie op deze manier. Nog nooit stress gehad om een vlucht te halen omdat we altijd wel van de planning zijn en alles regelen van tevoren. Maar deze keer was het gewoon oprecht spannend en daar is niks aan. Moet je na security en paspoort controle ook nog de gate hebben die het verst weg is. :') Maar er is ook geen peil op te trekken hoe vroeg je aanwezig moet zijn.

We willen ergens eind september weer dus maar even zien hoe de situatie dan is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 11:15

Celiien schreef:
Ik vlieg zondag 12.30 naar Kreta.. dat wordt maar om 8u op schiphol zijn, maar goed als de incheckbalies dan nog niet open zijn maakt dat natuurlijk geen reet uit..

Het heeft inderdaad niet veel zin om eerder op schiphol te zijn dan wanneer de incheckbalie open gaat of bv bagage drop off.
Ja misschien iets eerder zodat je zeker in de rij staat zodra deze open gaat.

Als ik het zo hoor ben ik benieuwd hoe het zal gaan als we terug komen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:16

Wow, ik schrik echt van de foto's die ik nu te zien krijg... Ik hou mijn hart vast volgende week donderdag.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:21

Blij dat wij a.s. zaterdag via Brussel vliegen..... Met boeken kon ik kiezen uit Schiphol of Brussel. Brussel was een 10tje duurder, maar was toen we vorige x zo gingen heel goed bevallen! Dus nu ook maar weer voor gekozen.

Sterkte voor iedereen die hier zo last van heeft....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:21

Wij zijn nu een uur verder en staan nu boven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:24

Mijn vriend vliegt zo en die was binnen 1.5 / 2 uur overal doorheen. Inclusief bagage droppen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:25

Voor mij is Schiphol maar 15 min met de auto dus dan maakt het voor mij niet uit als ik naar een ander vliegveld ga want daar ben ik denk qua tijd ook hetzelfde onderweg dan dat ik sta te wachten op Schiphol. En ik heb ook geen auto dus dan moet ik met ov want denk niet dat mijn ouders mij zo ver willen weg brengen naar bijv Eindhoven haha.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:27

Ik reis met alleen handbagage en check online in - zou dat verschil maken in de doorlooptijd?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:30

Dees schreef:
Ik reis met alleen handbagage en check online in - zou dat verschil maken in de doorlooptijd?

Bij ons niet. Wij hadden één kleine koffer maar daar stond geen rij dus die waren we binnen een minuut kwijt. Daarna begon de ellende pas. De rij staat bij de security en paspoort controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:33

Jildau schreef:
Wij proberen volgende keer ook Schiphol te omzeilen. Is gewoon geen leuk begin van je vakantie op deze manier. Nog nooit stress gehad om een vlucht te halen omdat we altijd wel van de planning zijn en alles regelen van tevoren. Maar deze keer was het gewoon oprecht spannend en daar is niks aan. Moet je na security en paspoort controle ook nog de gate hebben die het verst weg is. :') Maar er is ook geen peil op te trekken hoe vroeg je aanwezig moet zijn.

We willen ergens eind september weer dus maar even zien hoe de situatie dan is.
Voor hetzelfde geld is alles dan al lang opgelost. Als ik voor alle keren dat er iets misgegaan is op een luchthaven die luchthaven zou moeten mijden, zou ik nog maar op weinig plekken komen. _O-

Dees schreef:
Dat zou wel iets verschil kunnen maken, ja, want als je je instapkaart al hebt, kun je meteen door naar de paspoortcontrole en hoef je niet ook nog in een eventuele rij te staan bij de incheckbalies. :) Maar zoals Jildau al zegt: het grootste euvel zit in principe bij de bagagecontrole. Je kunt sowieso kijken of het in een andere vertrekhal rustiger is, zodat je daar door de paspoortcontrole + security kunt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:37

Mkango: Wij vliegen sowieso al zelden vanaf Schiphol omdat het gewoon niet zo praktisch is. Ben sowieso niet zo Schiphol fan, los van dit prutsmuts. Maar daarom eindig ik ook met dat we tegen die tijd maar even moeten zien hoe de situatie dan is. :D Denk alleen dat het tekort aan werknemers, in allerlei sectoren, niet zomaar opgelost is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:41

Oh wauw. Die rij Berdien. Succes met het vervolg.
Ik vlieg op donderdag 9 juni om 16.10.... ga dit topic in de gaten houden en als het zo blijft nog maar eerder zijn. We hebben nu om 12.30 afgesproken. We gaan met 38 man naar Malaga.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:07

Oh die rij is wel stress geven idd... Succes, hopelijk valt het mee en ben je wel op tijd. Je vloog om 13 uur toch?

Het heeft idd geen zin er uren van te voren te zijn als de incheckbalie nog niet open is. Wij vlogen 30 april en hebben van te voren geïnformeerd hoe laat de balies open zouden zijn. Die zouden een stuk eerder open gaan, om 7 al (vlucht ging om 12:15). Wij hebben de gok niet genomen en waren er om 7 uur om in te checken. Geen kip bij de incheck, weinig kippen bij de security en paspoortcontrole en om 8:15 waren we overal door. Onze vlucht had 2 uur vertraging, dus we hebben ons moeten vermaken tot 14:00 uur, maar dat was echt prima te doen. Ik zit toch 100x liever ergens op een bankje een boekje te lezen en in winkeltjes te snuffelen dan in een rij te staan wachten. Zeker ook omdat we een berg kinderen mee hadden, de horror om die blij te houden in een rij van mensenmassa....

Ja, we waren belachelijk vroeg, maar ik zou het zo weer doen. Niet veel later stonden er namelijk al rijen buiten en mocht je niet elke ingang meer nemen omdat je de rijen moest volgen. Daarnaast vertrokken wij uit vertrekhal 3, waar het nog relatief rustig was, maar was het al echt dikke drukte bij 1 en 2 en lange rijen de hele hal door. Niet veel later stonden er ook al mensen weer buiten te wachten.

Gelukkig hadden we het geluk dat we echt super relaxed en lux op schiphol konden vertoeven. Er zijn her en der overigens echt fijne slaap stoelen zag ik ook. Het was een belachelijke lange dag zo achterlijk vroeg van te voren er zijn, en daarna een 10 uur vlucht :o Maar we waren mee, en hebben het wachten in wachtrijen over geslagen :Y)

Dit was wel in de vakanties. Ik had gedacht adt het nu wel wat rustiger zou zijn, maar niet dus... Hopelijk kom je er nog op tijd door!!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:11

Vannochtend om 8:45 naar Londen gevlogen.
Het was een puinhoop. Veel gestresste mensen, veel mensen die hun vlucht mistten.
Wij vertrokken al later om zoveel mogelijk mensen mee te nemen. Maaar nog steeds moesten er koffers uit gehaald worden van mensen die het niet redden.

Tip : geen bagage inchecken. Zorg dat je goed de weg kent naar je gate ( dus niet perse de standaard bordjes volgen) en uiteraard op tijd zijn.
Security duurde iets meer dan een uur. Serie op m'n telefoon, noice canceling aan en relax.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:22

Wij zitten bij de gate!! Echt nét pas, en natuurlijk H7 := Hebben echt alle tijd nodig gehad. Waren tegen half 10 op Schiphol.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:39

Berdien schreef:
[ [url=m/iop7t0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rij.. net koffers afgegeven en dit is de rij voor de vervolgstappen ;(

Mijn vader moest vanochtend naar zijn werk in Zwitserland en is bij het zien van de rij meteen omgekeerd :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:09

Ja wij zeiden ook al dat Texel ook leuk is, ipv Schotland _O-

Vliegtuig wacht nu nog op aanstormende mensen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:23

Mijn vader bevestigde vanochtend dat mijn moeder inderdaad 2 uur heeft moeten wachten op haar bagage. En mijn vader zat daar dus ook zo lang te wachten om haar mee naar huis te nemen. Sterkte voor iedereen die binnenkort vliegt vanaf schiphol.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:41

Onze vlucht is nog steeds niet vertrokken, wachten nog op mensen. Ze wachten zo langs als mogelijk.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:49

Eleeke schreef:
Het was een puinhoop. Veel gestresste mensen, veel mensen die hun vlucht mistten.
Wij vertrokken al later om zoveel mogelijk mensen mee te nemen. Maaar nog steeds moesten er koffers uit gehaald worden van mensen die het niet redden.

Tip : geen bagage inchecken. Zorg dat je goed de weg kent naar je gate ( dus niet perse de standaard bordjes volgen) en uiteraard op tijd zijn.
Security duurde iets meer dan een uur. Serie op m'n telefoon, noice canceling aan en relax.

Maar hoe moet je de weg 'kennen' zonder überhaupt ooit op Schiphol geweest te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:54

ApplePapple schreef:
Eleeke schreef:

Maar hoe moet je de weg 'kennen' zonder überhaupt ooit op Schiphol geweest te zijn?
Er staan plattegronden online, maar het is nou ook weer niet zo dat er allemaal sluiproutes zijn of zo. :') De borden geven immers ook de kortste weg aan naar je gate.