En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:12

Tierania_ schreef:
Ik heb een reis naar Amerika eind juli gepland staan.
Onze wintersport naar Canada afgelopen januari ging niet door dus wordt verschoven naar januari 2022.

Mocht de reis naar Amerika aankomende zomer nog niet door kunnen gaan, gaan we naar Zwitserland.

Hoogstwaarschijnlijk gaan de grenzen over een aantal maanden open *\o/*

Dus mijn trip naar Londen is 5000 km opgeschoven :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:33

Wij zijn niet zo van de verre reizen. Maar in de zomer buiten Nederland kunnen gaan lijkt me wel weer leuk, en dan vooral naar de bergen :j . Vorig jaar niet verder dan de Veluwe geweest, en dit jaar blijven we ook dicht bij huis.

CairnTerrier

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:35

Bali!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:18

Naar mijn werk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:38

Dimphyl schreef:
Naar mijn werk.

Ik ben heel benieuwd wat dit hele circus gaat doen met Cao-onderhandelingen........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:50

Tajikistan maar dat zal wel 2022 worden (was 2020). Dit jaar wsl Galicië, het stuk Spanje boven Portugal.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:55

Noorwegen en/of Zweden <3

Marijke_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:44

Ik lees dat vele allemaal op vakantie wilt enzo.
Dan ga ik toch de irritante in de groep spelen.

Maar denken jullie ook aan de co2 uitstoot van de voertuigen?
Like oke jij kan leuk op vakantie...geniet er van! Maar dat zal heel veel effect hebben op het natuur. En aangezien we graag met onze paarden tussen de bossen willen rijden toch handig om te denken aan verschillen de opties? Zoal co2 compensatie?

Het is geen haat!

Maldita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:53

Marijke_85 schreef:

Like oke jij kan leuk op vakantie...geniet er van! Maar dat zal heel veel effect hebben op het natuur. En aangezien we graag met onze paarden tussen de bossen willen rijden toch handig om te denken aan verschillen de opties? Zoal co2 compensatie?

Het is geen haat!

CO2 uitstoot is juist goed voor bomen, daar groeien ze van. Maar ik snap je punt watbetreft de opwarming van de aarde! :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:01

Canada, zouden we eigenlijk vorig jaar doen, maar nu wordt het volgend jaar waarschijnlijk. Ook als Canada 'open gaat' dan zullen er waarschijnlijk dit jaar nog teveel restricties zijn om alle dingen te doen die we willen doen.

En verder, heel saai, maar een weekje relaxen in een warm land lijkt ons heerlijk. Maar we durven op dit moment nog niks te boeken, ook niet voor de zomervakantie.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:26

Naar huis Egypte <3

Normaal gaan we ieder jaar in mei naar daar. Maar vorig jaar was het al niks en zal dit jaar ook niet zijn.

Is niet echt huis maar als ik daar aan kom voelt het altijd als thuis komen :') .
Die hitte als je vlieger afstapt. Heerlijk :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:35

Kmbrly schreef:
Naar huis Egypte <3

Normaal gaan we ieder jaar in mei naar daar. Maar vorig jaar was het al niks en zal dit jaar ook niet zijn.

Is niet echt huis maar als ik daar aan kom voelt het altijd als thuis komen :') .
Die hitte als je vlieger afstapt. Heerlijk :')

I feel ya. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:36

Marijke_85 schreef:

Het is geen haat!

Ik heb geen kinderen en geen paard. Dan mag ik wel 1 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:39

Bali!

Daar zouden we afgelopen september al naartoe gaan, maar dat ging niet door. Toen zijn we uiteindelijk naar Griekenland geweest, maar na 1 dag daar werd het al code oranje, waardoor we uiteindelijk maar 1 van de 2 weken konden blijven #)

Hopelijk dit jaar wat meer geluk! Al ben ik momenteel blij met alles haha :) Zolang het maar buitenland is. "Staycation" is niet aan mij besteed.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:43

De Alpen! Mooi in de zomer, in de herfst en in de winter. Nog nooit daar in de lente geweest, dus zogauw de coronacijfers beter zijn gaan we daarheen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:44

Marijke_85 schreef:

Het is geen haat!

Die hele klimaathype kan me gestolen worden!
Ze proberen jou je vakantie te ontnemen of je autorit terwijl ze daardoor alleen maar meer ruimte krijgen om te bouwen bouwen en nog 'ns bouwen. Industrie, flats en windmolens in je achtertuin.
Dus ik neem gewoon de ruimte die ik qua eigen financieen heb om het er nog even van te nemen zolang 't nog betaalbaar is.
En ik ben bewust kindvrij dus ik hou na mijn dood tenminste op met vervuilen, terwijl iedereen die zich voortplant medeschuldig blijft aan 't blijven vervuilen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:47

Marijke_85 schreef:

Het is geen haat!

Je hebt wel een punt.
Maar wat is de ecologische voetafdruk van een paard?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:48

Ik hoop deze zomer met paard naar Schoorl te gaan, naar m’n vriendinnen daar. Maar dat ligt niet perse aan Corona maar aan het feit of ik zelf met m’n paard ver genoeg ben om hem mee te nemen.
Wat Corona betreft, we hopen in feb. De 40ste verjaardag van mijn zus in Disney te kunnen vieren.
En een maand later op ski vakantie met vrienden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 16:49

Zullen we proberen on topic te blijven :o

Ik heb mijn hoop gevestigd op dat ik februari 2022 weer kan vliegen om van de zon te kunnen genieten in de winter. Deze winter is me echt zwaar gevallen nu die mogelijkheid er niet was.

Marijke_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:53

Ohhh zo leuk dat reizen!!
Ik zou ook graag willen reizen en dan ook de wereld ontdekken.

Maar ik ben zelf ook erg bezig met duurzaamheid en toch het milieu een beetje te helpen. Daarom reis ik nauwelijks met het vliegtuig en anders compenseer ik het CO2 uitstoot van mijn vliegtuig.

Wat vinden jullie van co2 uitstoot compenseren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:55

Er wordt serieus boven je gevraagd om on-topic te blijven. Hou toch eens op.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:07

Ik heb nog geen specifieke locatie in mijn hoofd, maar als het weer kan, pak ik de trein naar ergens in Europa. Vliegtuigen vind ik prachtig, maar vliegen vind ik doodeng :') Ik ben gek op treinreizen en reis graag in mijn eentje. In 2019 ben ik naar Praag, Krakau, Budapest, Bratislava, Wenen, Innsbruck en Frankfurt geweest. En het jaar ervoor (aansluitend aan een cursus vanuit school in Lepaa) naar Helsinki, Turku, Stockholm en Kopenhagen.

Dus wat mijn eerstvolgende reis wordt, geen idee nog. Maar ik weet wel dat, zodra het mag en kan, ik een Interrail-ticket koop en ervandoor ga :D Ik wil graag nog eens naar Toscane, maar misschien dat ik dan beter een auto kan huren daarvoor.

Iemand nog tips voor toffe (grote) steden in Europa? :P

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:10

purny schreef:
Tierania_ schreef:
Ik heb een reis naar Amerika eind juli gepland staan.
Onze wintersport naar Canada afgelopen januari ging niet door dus wordt verschoven naar januari 2022.

Mocht de reis naar Amerika aankomende zomer nog niet door kunnen gaan, gaan we naar Zwitserland.

Hoogstwaarschijnlijk gaan de grenzen over een aantal maanden open *\o/*

Dus mijn trip naar Londen is 5000 km opgeschoven :D

Jaa! Hoop echt zo dat het doorgaat rond die datum.
Wij gaan namelijk eind juli de John Muir Trail doen en heb daar al heel veel voor geregeld. Zou super balen zijn als het weer een jaar opgeschoven moet worden..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:21

elnienjo schreef:
Marijke_85 schreef:

Het is geen haat!

Die hele klimaathype kan me gestolen worden!
Ze proberen jou je vakantie te ontnemen of je autorit terwijl ze daardoor alleen maar meer ruimte krijgen om te bouwen bouwen en nog 'ns bouwen. Industrie, flats en windmolens in je achtertuin.
Dus ik neem gewoon de ruimte die ik qua eigen financieen heb om het er nog even van te nemen zolang 't nog betaalbaar is.
En ik ben bewust kindvrij dus ik hou na mijn dood tenminste op met vervuilen, terwijl iedereen die zich voortplant medeschuldig blijft aan 't blijven vervuilen.

Ik ga nu express een wereld reis boeken met zoveel mogenlijk stops }> :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:24

Marijke_85 schreef:
Wat vinden jullie van co2 uitstoot compenseren?

Elke vliegreis die ik maak doe ik met CO2 compensatie.

Oh en ik heb geen kinderen, geen paard, afgelopen jaar amper auto gereden (ding heeft energielabel B), scheidt mijn afval. Dus ja, dan vind ik dat ik wel eens een verre reis mag maken. Plus: Afgelopen jaar ben ik maximaal 100 kilometer bij mijn huis weggeweest.

Mijn volgende grote ver weg bestemming is hopelijk Nicaragua :)