Nee, ik heb geen idee. Na mij kregen nog wel een aantal uit de groep het ook.
HouVanUtopia
Geplaatst: 30-01-20 20:46
Mandyy schreef:
HVU ben je er al uit met de huwelijksreis?
Ik heb vandaag geboekt. In maart gaan we 16 dagen naar Phuket.
Wij zijn er nog niet over uit wat het word. Bali trek ons ook en dan goed seizoen maar weer stuk langer vliegen.
Thailand blijft me trekken maar vind echt lastig met het regenseizoen.
Huwelijksreis wil je toch soort van perfect hebben
Elinexx
Geplaatst: 30-01-20 20:57
Afgelopen zomer ben ik ook naar Thailand geweest (rondreis), echt genoten! Prachtig! Bergstammen zijn ook bijzonder om te bezoeken.
Over inenten: ik ben wel voor alles ingeënt, ook omdat ik nog wel van plan ben meerdere reizen te maken waarbij deze ook van pas komen. Echter ben ik het er wel deels mee eens dat het oplichterij is . Ik krijg sowieso niks terug van de zorgverzekering, dus voor mij was het erg prijzig. In totaal ben ik 3x naar de GGD gegaan voor die prikken, omdat er tijd tussen de prikken moet zitten. Wel kon ik elke keer een flink bedrag aan consultkosten betalen. Ook moest ik elke afspraak ongeveer een uur in de wachtkamer wachten. Dat zijn wel echt dingen die ik oplichterij vind.... Daarbij is het ook nog zo dat ik voor de 3e keer de hepatitis prik heb genomen, zodat deze levenslang geldig is. Dat is een keuze die ik zelf maak, echter moest mijn broer bij dezelfde GGD daarbij ook nog eens een bloedonderzoek laten doen (weer extra kosten) en bij mij was dit dan weer niet nodig. In Limburg was dit zelfs verplicht om te doen.
en ohja, het eten vond ik echt heerlijk daar! Ben van het Thaise eten ook niet ziek geweest, tot ik besloot in een restaurant een stuk zalm te bestellen, niet doen haha. Toen echt 2 dagen lang overgegeven etc. , was geen pretje.
Faelynn
Geplaatst: 30-01-20 22:09
Ik ben net een paar dagen terug, echt genoten, ontzettend mooi land, vooral khao sok. Had alleen een vliegticket geboekt en alle locaties en verblijven dag per dag bekeken. Inderdaad het eten is geweldig, iedereen waarschuwde mij van te voren dat je moest oppassen met wat je at enzo, vooral goede restaurants moest kiezen etc. Heb uiteindelijk meer dan de helft van mijn vakantie van streetfood tentjes gegeten en echt van alles geprobeerd, overal zit zo veel meer smaak aan dan in Nederland en is super vers, vooral het fruit, de ananas daar is echt hemels, dat ga ik echt missen haha. Ben wel vegetarisch, misschien dat vlees en vis meer risico is, maar dat was voor mij dus sowieso geen probleem, je word overspoeld met zelfs veganistische eetplekken en restaurants daar, dat kennen wij in Nederland nog amper, dus was echt een wereld die open ging, zo veel keus
Ik zou graag onze zomervakantie in eind juni/begin juli naar thailand willen gaan. Maar dan is het wel regenseizoen. Iemand ervaring met Thailand rond die periode? Of valt het wel mee en kun je prima rond die periode gaan?
Is prima te doen, de regen is meestal tegen het einde van de dag, of nacht, en is veel regen in een korte tijd. Daarna is het weer normaal.
Dreamy
Geplaatst: 01-02-20 07:33
Joe!
Ik ben nu in Chiang Mai & twijfel echt heel erg om naar Pai te gaan. Ik durf denk ik echt niet in die bus, omdat ik emetofobie heb en bang ben dat andere mensen moeten kotsen Is het echt zo leuk/mooi/geweldig daar, of is het inmiddels al flink toeristisch en is het niet perse de moeite waard? Anders ga ik hierna gewoon richting de eilanden..
Huur een privétaxi ipv de bus, dan kun je fotostops (kotsstops) maken indien gewenst. Pai ca 15 jaar geleden geweest en ik vond het er toen prachtig en rustig. Geen idee hoe het er nu is. Thailand overall gezien werd 2 jaar geleden enorm overlopen door Chinezen, maar wellicht valt het nu mee door de Corona-uitbraak?
blubblabhoi
Geplaatst: 01-02-20 09:44
Pai vonden wij een van de hoogtepunten van onze reis en we vonden het jammer dat we daar niet langer konden blijven! De sfeer is er super relaxed en de walking street heeft ‘s avonds ontzettend veel lekkere eettentjes!
Wij hebben een scooter gehuurd om daar te komen. De route was prachtig, maar ik zou het alleen doen als je voldoende ervaring hebt!
Een scooter zou ik nooit doen; het overgrote deel van de verkeersdoden in Thailand zijn "scooter" rijders en als je geen international motorrijbewijs hebt ben je niet verzekerd in geval van een ongeluk - dus zorg voor genoeg geld voor een ziekenhuisverblijf en de schade die je aanricht (scooter tussen aanhalingstekens want ze zijn 110-125cc wat een motor is in Nederland).
Als je perse zelf wilt rijden huur dan een auto (ongeveer 1,000 baht per dag plus benzine), dan heb je tenminste nog een kreukelzone om je heen (wederom wel internationaal rijbewijs nodig).
Vorig jaar op deze dag kwamen wij aan in Chang Mai. Ik zou zó terug willen! Pai vond ik vrij toeristisch, maar onze vergelijking waren de bergdorpjes van de Mae hong son loop. De Pai Canyon was erg mooi. En de plantage met de scheur in de grond was een leuk uitstapje. Ben je al bij de Sticky Waterfalls geweest? Dat vond ik de meest paradijselijke plek van Thailand.
Thanks voor de tips! Nog niet naar de sticky waterfalls geweest nee, misschien later doen. Heb toenstraks wel Eagle Track Ziplining geboekt met m’n huidige roomie. Heel benieuwd! Heb ook een massage gehad vandaag, heftig maar wel lekker!
Hier nog even wat sfeerbeelden van Chiang Mai
Anoniem
Geplaatst: 01-02-20 16:15
Ziplining in Chiang Mai, dat is best een avontuur:
(April 2019)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-20 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Het zit in de cultuur om de schuld meteen bij een ander te leggen: "saving face". Tenminste, als ze niet eerst weg kunnen rennen.
Of er al een uitslag is wat de oorzaak nou is geweest weet ik niet, er komt altijd een commissie die iets gaat onderzoeken en als 2 weken later iedereen het vergeten is dan hoor je er nooit meer over.
Ik lees hier even mee! Ik ga (als het goed is, want coronavirus) over 7 weken naar Thailand en vlieg via China
Dus ik doe hier graag inspiratie op
DonDon
Geplaatst: 01-02-20 18:48
@dreamy sticky waterfalls is leuk! Ben ook daar in het kattencafe geweest. Ploen Rudee is ook echt een aanrader waar je eetkraampjes heb waar je gerust kan eten. Persoonlijk zou ik richting de eilanden heerlijke sfeer heerst daar
elnienjo
Geplaatst: 01-02-20 18:53
Vanuit Chiang Mai kun je een sunrise trip doen naar Doi Inthanon national park Voor foto klik link: https://i.pinimg.com/originals/d5/a6/8a ... 57b0c2.jpg Kom je vanzelf ook op het hoogste punt van Thailand (heerlijk verfrissend!)