[***] schreef:Dat knopje zit er dan wel een misschien is het wel een 'recht' maar ik vind het gewoon zwaar asociaal om je stoel naar achter te gooien als daar iemand zit, sorry hoor. Het beperkt je echt zo erg in de mogelijkheden voor verschillende zithoudingen. En juist op vluchten van 10+ uur is dat echt vreselijk, door geen andere houdingen aan te kunnen nemen krijg ik echt extra pijn in mijn benen en rug. Zitten is al slecht en als je dan ook je zithouding niet kan afwisselen is het al helemaal erg. En nee, leuning naar achter gooien gaat niet helpen, want je krijgt er niet meer beenruimte door en dat is juist het probleem. Ook wel eens gehad dat iemand de gehele vlucht de stoel naar achter heeft gehad (vlucht van 11 uur), zelfs tijdens het serveren van de maaltijden ging ie niet eens omhoog. Dat was toch wel het toppunt. Daarnaast slaap ik nooit, zelfs met mijn reis van 26 uur naar Australië niet, ik kan dat gewoon niet in een vliegtuig. En als iemand dan zijn stoel naar achter gooit dan wordt je dus ten eerste beperkt in je houding en daarnaast kan je ook niet meer de tv gebruiken omdat je gewoon niks ziet als die stoel zo naar achter zit. En ja, er zijn plekken met extra beenruimte, heb ik ook een aantal keer gehad maar het is vaak gewoon niet beschikbaar (al volgeboekt) of financieel haalbaar. Dus doe alsjeblieft gewoon je medepassagier en lol en blijf van die knop af.
Maar aan de andere kant: omdat jij niet kunt slapen met de stoel naar achter, mag een ander dat ook niet? Een ander kan misschien juist niet slapen als de stoel rechtop staat? Is imo dus van twee kanten te bekijken. En zeker bij langere vluchten is het niet vreemd denk ik dat mensen die functie willen gebruiken. Maar misschien kun je wel aangeven dat jij het niet prettig vind en kan iemand je tegemoet komen door ‘m bv niet helemaal naar achter te zetten. Maar ik vind het niet heel realistisch en eerlijk om te verwachten, zeker bij een lange vlucht, dat een ander ‘m niet schuin mag zetten als ze daar beter mee slapen. Vind dat je dan onderling tot een compromis moet zien te komen.