Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fortitude schreef:De kans is vrij groot dat wij over een paar jaar naar Amerika gaan voor m'n vriend z'n werk. Vind ik niet erg, ik ben in het dorp geweest en ik vind het daar fantastisch. De natuur daar is prachtig, de mensen heel leuk.
De bovengenoemde negatieve punten over Amerika kloppen inderdaad wel, ik zou ook nooit 'zomaar' naar Amerika emigreren, maar zolang het bedrijf voor ons 'zorgt' vind ik dat prima, en dat zou bij ons wel het geval zijn. Plus als we gaan dan hoef ik waarschijnlijk niet meer te werken, ja voor de hobbymaar ook voor mij zou er dan naar een plekje worden gezocht als ik dat zou willen. Hetzij bij het bedrijf zelf, bij de universiteit of ergens anders. Enige wat ik wel een downside vind, is dat de regio in de Bible belt valt - wij zijn zelf absoluut niet gelovig. Er is daar gelukkig weinig merkbaar van, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.
Als ik vrije keuze had, dan zou Canada hoog in het lijstje staan. Lijkt me fantastisch daar!
xTitanic schreef:Tja.. ik ga emigreren naar Amerika. Voorlopig kom ik terecht in Alabama aan de kust. De grootste reden is dan vooral omdat mijn mama daar woont en getrouwd is, maar ook daar kan ik 1 van mijn grootste dromen waarmaken: stormjagen haha![]()
Of ik mij ga settelen in alabama betwijfel ik sterk.. ik denk dat er andere staten zijn waar ik mij veel beter zou voelen, vooral ook op vlak van natuur. Dan spreekt Colorado/wyoming mij wel enorm aan. Maar de reden waarom ik emigreer is familie dus ik zie mijzelf niet direct verhuizen naar een andere staat.
De mentaliteit is niet alles, erug patriottisch, maar je kiest natuurlijk zelf met welke mensen je omgaat. Langs de andere kant heb ik mij nog nooit zo welkom gevoeld.. iedereen is zo ontzettend vriendelijk, echt wel "southern hospitality". Zo vriendelijk dat het voor een Belg zelfs irritant kan worden
Verder maak ik mij ook absoluut geen zorgen over een job te vinden. Er zijn heel veel mogelijkheden omdat we dichtbij de kust wonen en er dus veel toerisme is. Werk is wel enorm seizoensgebonden dus vaak is het dubbel zo hard werken tijdens de zomer, hoog seizoen (april tot oktober).
Er zijn nog steeds veel twijfels hoor.. maar daarom ga ik uiteraard voor mijn dual citizenship. Wil die kans grijpen en het proberen
Momenteel hebben ze wel een achterstand van 6 maand met al het papierwerk omtrent visums.. ondertussen is het bijna een jaar geleden dat ik mijn visum heb aangevraagd en er komt geen schot in de zaak. T is maar goed dat ik nog aan mijn studies bezig ben in België.
fransje23 schreef:superpony schreef:Ik vind ook verliefd worden op een land en plaats iets anders dan ergens echt wonen.
Als je daar in dezelfde woon-werk sleur komt als hier is het toch anders. Maar je kunt je leven natuurlijk ook volledig op zijn kop zetten en een nieuwe start maken.
superpony schreef:fransje23 schreef:Als je daar in dezelfde woon-werk sleur komt als hier is het toch anders. Maar je kunt je leven natuurlijk ook volledig op zijn kop zetten en een nieuwe start maken.
Absoluut.
Er zijn natuurlijk heel veel positieve verhalen van mensen die het geweldig vinden. Maar ook veel negatieve verhalen van mensen die zijn terug gekomen en het niks vonden etc. Vaak zijn die toch om de verkeerde redenen gegaan of niet goed voorbereid.
Ik zou ook gelukkiger zijn in een andere omgeving en dan beter aarden. Maar ik neem wel mezelf mee, dus moet het wel zelf doen en geen wonderen verwachten van alleen de plek zelf.
AbbyBlues schreef:xTitanic schreef:Tja.. ik ga emigreren naar Amerika. Voorlopig kom ik terecht in Alabama aan de kust. De grootste reden is dan vooral omdat mijn mama daar woont en getrouwd is, maar ook daar kan ik 1 van mijn grootste dromen waarmaken: stormjagen haha![]()
Of ik mij ga settelen in alabama betwijfel ik sterk.. ik denk dat er andere staten zijn waar ik mij veel beter zou voelen, vooral ook op vlak van natuur. Dan spreekt Colorado/wyoming mij wel enorm aan. Maar de reden waarom ik emigreer is familie dus ik zie mijzelf niet direct verhuizen naar een andere staat.
De mentaliteit is niet alles, erug patriottisch, maar je kiest natuurlijk zelf met welke mensen je omgaat. Langs de andere kant heb ik mij nog nooit zo welkom gevoeld.. iedereen is zo ontzettend vriendelijk, echt wel "southern hospitality". Zo vriendelijk dat het voor een Belg zelfs irritant kan worden
Verder maak ik mij ook absoluut geen zorgen over een job te vinden. Er zijn heel veel mogelijkheden omdat we dichtbij de kust wonen en er dus veel toerisme is. Werk is wel enorm seizoensgebonden dus vaak is het dubbel zo hard werken tijdens de zomer, hoog seizoen (april tot oktober).
Er zijn nog steeds veel twijfels hoor.. maar daarom ga ik uiteraard voor mijn dual citizenship. Wil die kans grijpen en het proberen
Momenteel hebben ze wel een achterstand van 6 maand met al het papierwerk omtrent visums.. ondertussen is het bijna een jaar geleden dat ik mijn visum heb aangevraagd en er komt geen schot in de zaak. T is maar goed dat ik nog aan mijn studies bezig ben in België.
Stoer joh! Ik ben niet thuis in de familie visa's maar ik begreep dat de nieuwe administration daar u een stokje voor wil steken. Zeker omdat je de 18 al gepasseerd bent zal het wellicht lastig worden. Ook de fiance visa die ik doorloop is ellenlang tegenwoordig, 9 maanden in plaats van de oorspronkelijke 3 maanden 10 jaar geleden. De Southern Hospitality herken ik wel, die strekt zich uit door het hele midwesten. En inderdaad, als je het niet gewend bent is het heel vreemd
moonsparkle schreef:Australië zou ik wel naartoe willen dan pas kan ik mijn mening daarover geven. Verder zou ik toch voor Amerika gaan. Ik ben er 5x geweest en ik heb niet zoveel met mensen, politiek, wapens etc maar wel met de natuur. Ergens wonen waar je of een uur moet rijden voor een supermarkt of er ligt een stadje dichtbij maar binnen no time ben je in the middle of nowhere waar je herten, beren etc tegen kunt komen. Misschien hawaii, waar de mensen veelal laidback en vriendelijk zijn. Ook om het klimaat, ik voel me echt niet fijn in de winter.
Jammer dat Amerika zo moeilijk is om binnen te komen, anders zou ik er best de eerste 5 jaar van mijn pensioen willen doorbrengen.