Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:59

Als ik de kans krijg, en die komt er zeker, emigreer ik naar Australië.
Dit was een jeugddroom en dat is het nog steeds!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:53

Spanje. Altijd al een geweldig leuk land gevonden en nog steeds. Ik heb ook familie die op Mallorca woont, maar zelf zou ik naar het vaste land gaan. Portugal lijkt me eventueel ook erg leuk.
In Amerika en Australie ben ik nooit geweest, dit spreekt me minder aan, maar wie weet hoe ik er over zou denken als ik er geweest ben. :)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:16

Fortitude schreef:
De kans is vrij groot dat wij over een paar jaar naar Amerika gaan voor m'n vriend z'n werk. Vind ik niet erg, ik ben in het dorp geweest en ik vind het daar fantastisch. De natuur daar is prachtig, de mensen heel leuk.

De bovengenoemde negatieve punten over Amerika kloppen inderdaad wel, ik zou ook nooit 'zomaar' naar Amerika emigreren, maar zolang het bedrijf voor ons 'zorgt' vind ik dat prima, en dat zou bij ons wel het geval zijn. Plus als we gaan dan hoef ik waarschijnlijk niet meer te werken, ja voor de hobby :') maar ook voor mij zou er dan naar een plekje worden gezocht als ik dat zou willen. Hetzij bij het bedrijf zelf, bij de universiteit of ergens anders. Enige wat ik wel een downside vind, is dat de regio in de Bible belt valt - wij zijn zelf absoluut niet gelovig. Er is daar gelukkig weinig merkbaar van, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.

Als ik vrije keuze had, dan zou Canada hoog in het lijstje staan. Lijkt me fantastisch daar! <3

Ik heb niet verder gelezen, maar ik zou wel even trouwen voordat je hierheen komt. Anders moet je er na drie maanden weer uit.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:17

Canada

Blacky94

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:35

Amerika zou ik nooit niet permanent willen wonen. Nog voor geen goud := Terug naar Canada zou ik echter zeker niet erg vinden. Tis dat het met mijn ex allemaal even anders liep maar anders was ik al lang permanent geëmigreerd.

Daarnaast trekt ook Schotland mij wel heel erg. Tijdelijk zou ik ook nog wel naar Londen ofzo willen, maar ik ben absoluut geen stadsmens dus dat houdt met max een jaar ook wel op denk ik.

En Oceanie maar voornamelijk Nieuw-Zeeland trekt mij ook wel. Enige probleem daar is dat mijn opleiding daar niet erkent wordt...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:43

USA :) trekt mij echt heel erg ben er ook al geweest en vind het nog steeds fantastisch. Zou graag een internship willen lopen daar maar dat kost me echt teveel geld, ben ook maar een student die op kamers woont en ongv leeft van stufi. Vind het gewoon geweldig dat een land zoveel verschillende dingen kan hebben.

Verder Australië! Zuid Afrika ben ik ook op vakantie geweest en zou ik ook mijn stage wel willen doen minder duur dan de usa!

En Oostenrijk in de winter om te skien :D

Azie trekt mij écht niet

Edit: ik ben al twee keer lange tijd in het buitenland (Spanje en Turkije) gaan wonen voor stage/werk en ik ben er toch echt wel achter dat Nederland echt mijn ding niet is. Wat zou ik hier graag weg willen zeg.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:48

Ik ben verliefd op Alaska, maar zou niet in Amerika willen wonen. Tenzij ik de loterij win, dan ga ik direct. Maar vraag me af of mensen zich wel realiseren dat je in Amerika echt geld nodig hebt en anders een dikke creditcard debt krijgt, iets wat heel veel Amerikanen hebben. Je hebt daar geen verplichte zorgverzekering zoals hier, geen pensioenregeling, geen AOW etc. En dat de burgers niks merken van Trump als president is ook niet realistisch. Kijk maar eens naar de dollarkoers, dat is allemaal dankzij Trump.

Canada of Australië lijken me ook fantastisch maar ben er nog nooit geweest en weet ook niet hoe de dingen daar werken en geregeld zijn. Maar ja, als ik de loterij win maakt me dat toch niet meer uit :D Zuid-Afrika lijkt me ook prachtig maar met alles wat daar nu aan de hand is blijf ik daar lekker ver vandaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:03

Ik vind ook verliefd worden op een land en plaats iets anders dan ergens echt wonen. Drenthe is voor veel mensen leuk om op vakantie te gaan, maar het is anders om te wonen. Niet slecht!! Maar het is niet elke dag vakantie.

Nu wonen wij op de veluwe en stikt van de toeristen, maar ik vind het zelf om te wonen niet prettig. En toevallig sprak ik ook mensen die een caravan hebben, die het voor weekenden en vakanties leuk vinden, maar niet om te leven. Het is genieten in de natuur en je rust, maar leven is vaak toch anders.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 02:24

Wij willen ooit wel naar Australië (Sydney), aangezien mijn hele schoonfamilie daar woont waar we een hele goede band mee hebben. We zijn daar pas ook getrouwd, ik ben er afgelopen jaar twee keer een maand geweest dus aardig meegedraaid in het leven met mijn schoonfamilie. Land is mooi, mensen vaak vriendelijk, lekkere temperatuur, en bovenal dus bij onze familie.

Toch denk ik dat het er niet heel snel van zou komen. Bureaucratische belemmeringen ten top daar, voor mijn man en de kinderen heeft alleen een toeristenvisa enkele inreis al ruim 10 maanden en honderden euro's gekost. Laat staan als je wil emigreren... Daarnaast vind ik het schoolsysteem voor de jeugd niet zo goed. Deel van de kinderen zit op de basisschool, ander deel voortgezet. Zulke grote verschillen met Nederland als ik het zo van hun hoorde, ook het grote, onpersoonlijke en bijvoorbeeld de uniforms staat me erg tegen. beroepsopleidingen aan HBO/uni niveau vind ik dan wel weer erg goed geregeld.
Aangezien de oudste bij ons 9 en 10 zijn en we graag nog gezinsuitbreiding willen, zal het dus nog zeker 20 jaar duren voor we daadwerkelijk die stap zullen zetten ben ik bang.

De kinderen zelf zijn er echter van overtuigd dat ze op hun 18e rechtstreeks daar naar toe verhuizen om bij de familie te wonen, haha.:) Voor ons blijft het voorlopig bij vakanties!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 03:29

Dat begrijp ik heel goed. Maar ik denk wel dat heel veel ook wegvalt als je er eenmaal bent. Hier is ook echt niet alles perfect, maar het ligt er vooral aan waar je vaak mee te maken krijgt.

Een familielid is naar Australie gegaan en dat duurde wel een tijdje voor alles rond was en hij had echt veel info nodig om daar naartoe te mogen. Maar die geniet echt volop.

De kinderen zullen nog wel 10x van mening veranderen, vooral als ze straks partners krijgen enzo. Het is en blijft een grote afstand en vooral, lange reis.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:11

superpony schreef:
Ik vind ook verliefd worden op een land en plaats iets anders dan ergens echt wonen.

Als je daar in dezelfde woon-werk sleur komt als hier is het toch anders. Maar je kunt je leven natuurlijk ook volledig op zijn kop zetten en een nieuwe start maken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:54

xTitanic schreef:
Tja.. ik ga emigreren naar Amerika. Voorlopig kom ik terecht in Alabama aan de kust. De grootste reden is dan vooral omdat mijn mama daar woont en getrouwd is, maar ook daar kan ik 1 van mijn grootste dromen waarmaken: stormjagen haha :D
Of ik mij ga settelen in alabama betwijfel ik sterk.. ik denk dat er andere staten zijn waar ik mij veel beter zou voelen, vooral ook op vlak van natuur. Dan spreekt Colorado/wyoming mij wel enorm aan. Maar de reden waarom ik emigreer is familie dus ik zie mijzelf niet direct verhuizen naar een andere staat.
De mentaliteit is niet alles, erug patriottisch, maar je kiest natuurlijk zelf met welke mensen je omgaat. Langs de andere kant heb ik mij nog nooit zo welkom gevoeld.. iedereen is zo ontzettend vriendelijk, echt wel "southern hospitality". Zo vriendelijk dat het voor een Belg zelfs irritant kan worden :')
Verder maak ik mij ook absoluut geen zorgen over een job te vinden. Er zijn heel veel mogelijkheden omdat we dichtbij de kust wonen en er dus veel toerisme is. Werk is wel enorm seizoensgebonden dus vaak is het dubbel zo hard werken tijdens de zomer, hoog seizoen (april tot oktober).
Er zijn nog steeds veel twijfels hoor.. maar daarom ga ik uiteraard voor mijn dual citizenship. Wil die kans grijpen en het proberen :)

Momenteel hebben ze wel een achterstand van 6 maand met al het papierwerk omtrent visums.. ondertussen is het bijna een jaar geleden dat ik mijn visum heb aangevraagd en er komt geen schot in de zaak. T is maar goed dat ik nog aan mijn studies bezig ben in België.

Stoer joh! Ik ben niet thuis in de familie visa's maar ik begreep dat de nieuwe administration daar u een stokje voor wil steken. Zeker omdat je de 18 al gepasseerd bent zal het wellicht lastig worden. Ook de fiance visa die ik doorloop is ellenlang tegenwoordig, 9 maanden in plaats van de oorspronkelijke 3 maanden 10 jaar geleden. De Southern Hospitality herken ik wel, die strekt zich uit door het hele midwesten. En inderdaad, als je het niet gewend bent is het heel vreemd :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:27

fransje23 schreef:
superpony schreef:
Ik vind ook verliefd worden op een land en plaats iets anders dan ergens echt wonen.

Als je daar in dezelfde woon-werk sleur komt als hier is het toch anders. Maar je kunt je leven natuurlijk ook volledig op zijn kop zetten en een nieuwe start maken.

Absoluut.

Er zijn natuurlijk heel veel positieve verhalen van mensen die het geweldig vinden. Maar ook veel negatieve verhalen van mensen die zijn terug gekomen en het niks vonden etc. Vaak zijn die toch om de verkeerde redenen gegaan of niet goed voorbereid.

Ik zou ook gelukkiger zijn in een andere omgeving en dan beter aarden. Maar ik neem wel mezelf mee, dus moet het wel zelf doen en geen wonderen verwachten van alleen de plek zelf.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:50

Ik heb de droom om met mijn gezin (vriend en 2 kids) de wereld rond te zwerven.
geen vaste verblijfplaats maar gewoon waar we heen willen gaan we naartoe. Onderweg werken we een tijdje en weer door.

Mijn inspiratie komt van the bucketlist family!

Als ik toch 2jaar ergens zou moeten wonen dan zou ik in USA willen wonen. Vriend werkt voor een Amerikaans bedrijf en ik wil het leven daar zelf willen ervaren.
Dochter (bijna 5) wil heel goed worden in turnen en USA is al jaren de beste van de wereld op gebied van turnen!

Maar helaas is het nu vooral dromen en hopen op de jackpot. Ondertussen proberen we zoveel mogelijk te reizen en culturele uitstapjes in nederland te maken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:00

Nergens heen, ik denk echt dat ik het niet zou kunnen. Zelfs hier uit de buurt zou ik heel goed over na moeten denken. Maar gelukkig lijkt het er niet op dat het ooit zou gebeuren.
Jeetje, wat ben ik saai, en wat zijn de emigrerende bokkers stoer!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:27

Ik wil nergens naartoe emigreren maar als ik kan rentenieren zou ik graag van oktober tot april willen overwinteren in Florida op een B2 visum en dan de andere helft van het jaar dus van mei tot oktober in Griekenland wonen.
Maar zolang ik nog moet werken blijf ik toch het liefst in Nl., wij hebben het hier zo slecht nog niet. ;)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:19

superpony schreef:
fransje23 schreef:

Absoluut.

Er zijn natuurlijk heel veel positieve verhalen van mensen die het geweldig vinden. Maar ook veel negatieve verhalen van mensen die zijn terug gekomen en het niks vonden etc. Vaak zijn die toch om de verkeerde redenen gegaan of niet goed voorbereid.

Ik zou ook gelukkiger zijn in een andere omgeving en dan beter aarden. Maar ik neem wel mezelf mee, dus moet het wel zelf doen en geen wonderen verwachten van alleen de plek zelf.

Sowieso is het eerste jaar vaak toch ook het moeilijkst, al helemaal als je alleen bent. Ik heb 1,5 jaar in Canada gewoond (en gewerkt). Ik heb een geweldige tijd gehad maar ook, zeker de eerste 6 maanden, echt wel een paar keer gehad dat ik huilend met mijn moeder aan de telefoon hing.
Daarnaast moet je toch weer een compleet nieuw netwerk opbouwen. Een beetje afhankelijk van het land en hoe de mensen zijn en zich op(en)stellen, en hoe je zelf bent uiteraard, kan ik me heel goed voorstellen dat dat voor sommige mensen flink tegen kan vallen..

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:49

Ik ben al geëmigreerd naar...... Nederland :Y) vanuit België :Y) en het bevalt me hier wel. Al sluit ik niet uit dat ik (we) ooit terug gaan.
Maar als ik echt zou mogen kiezen zonder te kijken of het wel of niet haalbaar is: Oostenrijk en dan nog het liefst buiten de stedelijke gebieden. Tweede en derde keus zijn Duitsland en Frankrijk. Vierde keus: Zweden.
1 voorwaarde voor alle bestemmingen: hoge bergen met sneeuwzekerheid in de winter. Ik hou van de koude en de sneeuw. (Ik weet het, ik ben gek :)) )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:26

Tja aangezien het 'emigreren' naar drenthe nog steeds niet is gelukt denk ik dat een ander land al helemaal niks word.

Maar ik voelde mij altijd wel erg thuis in Miami, heb ik al wat vrienden gemaakt op Skiathos, griekenland en lijkt Canada mij een hele mooi plek om te wonen.

Echter denk ik dat ik meer heb aan een paar extra nullen op mijn banksaldo en dan een beetje de hele wereld over ga.
De wereld is te mooi en te groot om je op 1 plek te vestigen...wil nog zoveel zien.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:38

Van België naar Nederland :o
Liever vandaag nog dan morgen. :Y)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:39

AbbyBlues schreef:
xTitanic schreef:
Tja.. ik ga emigreren naar Amerika. Voorlopig kom ik terecht in Alabama aan de kust. De grootste reden is dan vooral omdat mijn mama daar woont en getrouwd is, maar ook daar kan ik 1 van mijn grootste dromen waarmaken: stormjagen haha :D
Of ik mij ga settelen in alabama betwijfel ik sterk.. ik denk dat er andere staten zijn waar ik mij veel beter zou voelen, vooral ook op vlak van natuur. Dan spreekt Colorado/wyoming mij wel enorm aan. Maar de reden waarom ik emigreer is familie dus ik zie mijzelf niet direct verhuizen naar een andere staat.
De mentaliteit is niet alles, erug patriottisch, maar je kiest natuurlijk zelf met welke mensen je omgaat. Langs de andere kant heb ik mij nog nooit zo welkom gevoeld.. iedereen is zo ontzettend vriendelijk, echt wel "southern hospitality". Zo vriendelijk dat het voor een Belg zelfs irritant kan worden :')
Verder maak ik mij ook absoluut geen zorgen over een job te vinden. Er zijn heel veel mogelijkheden omdat we dichtbij de kust wonen en er dus veel toerisme is. Werk is wel enorm seizoensgebonden dus vaak is het dubbel zo hard werken tijdens de zomer, hoog seizoen (april tot oktober).
Er zijn nog steeds veel twijfels hoor.. maar daarom ga ik uiteraard voor mijn dual citizenship. Wil die kans grijpen en het proberen :)

Momenteel hebben ze wel een achterstand van 6 maand met al het papierwerk omtrent visums.. ondertussen is het bijna een jaar geleden dat ik mijn visum heb aangevraagd en er komt geen schot in de zaak. T is maar goed dat ik nog aan mijn studies bezig ben in België.

Stoer joh! Ik ben niet thuis in de familie visa's maar ik begreep dat de nieuwe administration daar u een stokje voor wil steken. Zeker omdat je de 18 al gepasseerd bent zal het wellicht lastig worden. Ook de fiance visa die ik doorloop is ellenlang tegenwoordig, 9 maanden in plaats van de oorspronkelijke 3 maanden 10 jaar geleden. De Southern Hospitality herken ik wel, die strekt zich uit door het hele midwesten. En inderdaad, als je het niet gewend bent is het heel vreemd :D

Meen je dat?? heb gisteren nog wat zitten rondneuzen op de site en daar staat ook gewoon dat je nog gezien wordt als kind als je onder de 21 bent. Maar 4 april ben ik alweer 21.. natuurlijk is het al een jaar geleden aangevraagd. En dan nog.. een ongetrouwde zoon of dochter kan je ook een greencard voor aanvragen staat er?
Heb je bronnen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:53

Oostenrijk :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:20

Australië zou ik wel naartoe willen dan pas kan ik mijn mening daarover geven. Verder zou ik toch voor Amerika gaan. Ik ben er 5x geweest en ik heb niet zoveel met mensen, politiek, wapens etc maar wel met de natuur. Ergens wonen waar je of een uur moet rijden voor een supermarkt of er ligt een stadje dichtbij maar binnen no time ben je in the middle of nowhere waar je herten, beren etc tegen kunt komen. Misschien hawaii, waar de mensen veelal laidback en vriendelijk zijn. Ook om het klimaat, ik voel me echt niet fijn in de winter.

Jammer dat Amerika zo moeilijk is om binnen te komen, anders zou ik er best de eerste 5 jaar van mijn pensioen willen doorbrengen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:31

moonsparkle schreef:
Australië zou ik wel naartoe willen dan pas kan ik mijn mening daarover geven. Verder zou ik toch voor Amerika gaan. Ik ben er 5x geweest en ik heb niet zoveel met mensen, politiek, wapens etc maar wel met de natuur. Ergens wonen waar je of een uur moet rijden voor een supermarkt of er ligt een stadje dichtbij maar binnen no time ben je in the middle of nowhere waar je herten, beren etc tegen kunt komen. Misschien hawaii, waar de mensen veelal laidback en vriendelijk zijn. Ook om het klimaat, ik voel me echt niet fijn in de winter.

Jammer dat Amerika zo moeilijk is om binnen te komen, anders zou ik er best de eerste 5 jaar van mijn pensioen willen doorbrengen.

Dan kan je ook naar Canada. Ook mooie natuur, maar mensen die mij beter passen ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:34

Heb je het stukje klimaat overgeslagen :o?