Hopelijk hebben jullie minder warm weer. Het is hier nu 29 graden en dat is echt niet aangenaam meer Eindeloze regen is ook niet leuk, maar zooo veel zon hoeft dan ook weer niet
Klopt, is ook niet lekker, helemaal niet in Ierland. Je zit ook midden in een hittegolf. Inmiddels is het hier in Nederland ook aardig warm aan het worden.
Berdien
Geplaatst: 29-06-18 14:10
Gaaaalwaaaaay
Eindelijk weer terug na bijna 11 jaar. En er is niets veranderd
Meestal nemen we het mooie.weer mee, nu juist het mindere. Is niet zo heel erg eigenlijk. We zijn nu in Clifden. Vandaag rijden we langs de kust naar Te laat.
We zijn inmiddels weer terug in Dublin. Prachtige week aan de westkust gehad. Wat is het daar prachtig
mbkaatje
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 16:56
Inmiddels ben ik al weer anderhalve week terug in Nederland. We hebben een heerlijk vakantie gehad. Deels bij familie in Dublin en deels aan de Westkust. Hier een paar foto's, alleen van onze trip naar de westkust.
We begonnen in Clifden en zijn een dagje naar Kylemore Abbey geweest. Helaas regende het, maar we hebbben wel genoten. Dit was trouwens de enige dag met regen.
Onderweg
De Abbey
De ommuurde tuin
En de kerk op hetzelfde terrein.
Vervolgens zijn we via de Wild Atlantic Way naar Galway gegaan, daar 1 nacht verbleven en de volgende dag gingen we richting Kenmare (Kerry). Weer via de Wild Atlantic Way was het plan, maar we kwamen in een gigantische wolk terecht. Van de Burren hebben we ook niet veel kunnen zien en hebben de snelweg maar weer opgezocht.
Onderweg naar Galway
Vlak voordat we in de mist terecht kwamen.
In Kenmare logeerden we boven een pub/restaurant en hadden een enorme grote kamer. We zijn daar nog een extra dag gebleven en de omgeving bekeken.
Veel foto's gemaakt bij Muckross House
Uiteraard nog veel meer foto's gemaakt, na elke bocht wilde ik weer stoppen om van de omgeving te genieten. Het is daar prachtig.
Ik kan er dit keer goed naar kijken, want ga zondag weer voor een verbijf van een krappe week in Clifden: het is de derde week van augustus dus: Het Connemara Pony Festival!
Ik ga vooral naar Clifden voor de Connemarapony week, het internationale gezelschap dan daar, en tussendoor pakken we dan altijd wat van de prachtige omgeving mee. Kortom: genieten !
eilleen333
Geplaatst: 23-09-18 22:21
Ik vertrek dinsdag voor drie dagen naar Dublin en drie dagen Belfast. Voornamelijk voor concerten, maar we moeten in de tussentijd ook iets te doen hebben. Zijn er nog must-do’s? Ik wordt altijd zo moe van het zoeken op internet, want je vindt veel te veel... maar ik hoopte dat bokkers nog toffe tips zouden hebben?
Belfast . Zeker een tour boeken waarbij je meegenomen wordt langs de murals aan beide zijden van de muur. Falls en Shankill zijn vrij, uhm, bijzonder. Het is volgens mij mogelijk om dat te doen bij locale of zelfs met taxi’s.
Als het regent zijn de botanische tuinen en het museum daar een leuke manier om de tijd droog door te komen.
Als je iets meer tijd hebt dan kun je de trein nemen maar Larne en van daaruit de bus nemen langs de kust naar de Giants Causeway. De bus gaat ook af en toe vanuit Belfast. Ik heb het ooit als dagtrip.
Crumbling Road Prison in Belfast en dan daarna daar lekker in de buurt door de wijken lopen. De botanische tuinen inderdaad.
In Dublin de universiteit, Trinity College o.a. en St Stephen Green park, musea, er is zoveel te doen.The Porterhouse vonden wij erg gezellig om te eten en s avonds live muziek.