.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:49

Dit jaar naar de Dominicaanse. Zusje woont daar en zegt dat het toch best een leuk land is.
Zelf ben ik niet zo van de all-in strandbakvakanties maar ze is allemaal leuke uitstapjes voor me aan het testen dus dan gaan we er toch maar eens een kijkje nemen.
Ergens in mei-juni.

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 01:43

_AB_ schreef:
Hmmm, backpacken...
Wil in 2019 naar Azië terug! Iemand nog tips welk Aziatisch land een aanrader is? Sowieso staat terug naar Thailand hoog in de planning ^^

Mijn schoonmoeder is net terug uit Myanmar. Zolang je wegblijft van de grens met Bangladesh, merk je weinig van de onrust. En het moet nog ontzettend mooi zijn. Wat primitiever en niet zo toeristisch, maar werkelijk een beleving. Zij is helemaal enthousiast. Ze gaan al jaren terug naar Thailand en proberen die reis steeds te combineren met een omliggend land (zo zijn ze ook al in Vietnam en Cambodja geweest), en Myanmar scoort heel hoog!

Faringo

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:24

Dit jaar een midweekje Texel met m'n vader, een week Cyprus met een vriendin en nog 5 dagen Rome met dezelfde vriendin.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:11

Waar in Cyprus??

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:44

Wat een leuk topic, ik volg!

Wil in maart graag nog een weekje betaalbaar naar de zon.. Tenerife/Fuertaventura oid.. Of hebben jullie wellicht leuke betaalbare ideen?

In Juli weekje Ommen, en hopelijk Oktober naar Schotland!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:12

Net terug uit Thailand, super leuke vakantie gehad samen met mijn vriend 3 weken wezen rondreizen. We hadden alleen de vluchten heen en terug geboekt. Waar we verbleven en welke plaatsen/eilanden we gingen bezoeken hebben we daar ter plekke besloten.

In mei ga ik samen met mijn zus naar China, we hebben een groepsrondreis geboekt bij Foxx reizen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:13

Oeh, Thailand! <3
Waar ben je allemaal geweest?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:14

Ferrera: keizerlijk China?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:20

Dreamy schreef:
Bestemming onbekend, over 3 weken :+ (via srprs.me dus dat weten we pas een paar uur voor vertrek)
In augustus wss een weekje Spanje en in oktober staan 8 dagen Turkije geboekt.

Hoe gaat dit in zn werk? Lijkt mij ook heel leuk!

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:22

Ja klopt, Keizerlijk China inderdaad @poes. Ga jij deze rondreis ook doen?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:24

Wij willen dit jaar weer een roadtrip in de USA gaan doen! Vorig jaar hebben we het bekende rondje van San Francisco - Las Vegas - Los Angeles met alle national Parks gedaan. Dit jaar willen we naar Yellowstone/Grand Teton/Denver. We moeten alleen de reis nog plannen/boeken. Dus alle tips zijn welkom!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:31

Bellatrix schreef:
Waar in Cyprus??

Eiland in de Middellandse zee onder Turkije Ene helft is Grieks andere helft is Turks. Min of meer dan want het is een onafhankelijke republiek.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-01-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:46

NatasjavE schreef:
Bellatrix schreef:
Waar in Cyprus??

Eiland in de Middellandse zee onder Turkije Ene helft is Grieks andere helft is Turks

:') Ze bedoelt gewoon waar je op Cyprus zit ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:46

Ferera schreef:
Ja klopt, Keizerlijk China inderdaad @poes. Ga jij deze rondreis ook doen?

Ik heb hem al gedaan! November 2016. In Shanghai kun je met de metro naar Disney op je vrije dag :D

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:49

Wat leuk! Bedankt voor deze tip, hier hadden wij niet aan gedacht! Ik ga mijn zus hierover informeren.

Heb je het naar je zin gehad? Ik hoorde dat het een pittige reis wordt qua reisschema aangezien we veel gaan zien/doen in korte tijd.

NatasjavE

Relaxed schreef:
:') Ze bedoelt gewoon waar je op Cyprus zit ;)

}:0 :o?

Ik heb echt een bril nodig. Het staat er echt...iN en niet iS.

en een kop koffie.

:')
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 09-01-18 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Wij gaan een paar keer op vakantie dit jaar :D sowieso weer naar Valencia <3 en dan een week Zuid-Frankrijk met de nieuwe tent en nog naar Landal in Drente. Heb er zin in :#

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:53

Ik vond dat er best veel vrije tijd in zat. Ook s avonds vaak vroeg terug. Wel was dit mijn eerste groepsreis en het is natuurlijk wel anders dan op jezelf.

Bel echt heel veel dingen bezocht, en op een gegeven moment merkte ik dat ik inderdaad genoeg gezien had. Wij waren met een heel klein groepje. We waren namelijk maar met vijf personen. Hierdoor was het heel persoonlijk en dat vind ik leuk, maar alle extra excursies werden hierdoor dubbel zo duur. En dat was echt veel geld. Ik vond de meeste ook niet de moeite. Ik denk dat je op jezelf leukere dingen kunt ondernemen. Ze waren ook best braaf met wat ze aanraden qua eten. Ik heb dus nooit de tips van de gids gevolgd. Onze gids heette trouwens Sharon. En zij was echt heel leuk. Mocht het zij zijn, doe dan zeker de groetjes. Het is echt een reis waar ben je heel veel steden gaat bezoeken. Tempels, De Chinese muur, het terracotta leger, enzovoort. Op een gegeven moment miste ik wel natuur. Het is een heel andere wereld. Het vervelendste aan deze reis vond ik de smog. Toen ik thuiskwam heb ik echt heel lang naar de zon zitten kijken, haha

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:55

Texel! :D <3
Al hoop ik ooit nog eens naar curacao te mogen!! :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:13

Ik denk dat wij dit jaar weer naar Griekenland gaan. In 2016 naar Kos geweest maar dat vond ik zelf wat tegen vallen qua eiland. Ik zou zelf graag meer willen zien enzo. Voor nu staan Kreta en Zakynthos hoog op ons lijstje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:14

Christadk schreef:
Ik denk dat wij dit jaar weer naar Griekenland gaan. In 2016 naar Kos geweest maar dat vond ik zelf wat tegen vallen qua eiland. Ik zou zelf graag meer willen zien enzo. Voor nu staan Kreta en Zakynthos hoog op ons lijstje.

Kies Lesbos! Is echt zo prachtig, veel mooier dan kreta vond ik. :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:18

Christadk schreef:

Allebei erg mooie eilanden en Rhodos ook!

Wij gaan met vriendinnen naar Mallorca 9 dagen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:26

MarlindeRooz schreef:
Christadk schreef:

Kies Lesbos! Is echt zo prachtig, veel mooier dan kreta vond ik. :o

Ooh bedankt voor de tip! Ga ik daar ook eens voor kijken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:31

NatasjavE schreef:
Bellatrix schreef:
Waar in Cyprus??

Eiland in de Middellandse zee onder Turkije Ene helft is Grieks andere helft is Turks. Min of meer dan want het is een onafhankelijke republiek.

Ik weet waar, ben er zelf geweest in 2016. Maar bedoel waar zat je precies? :')

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:08

SavannahNx schreef:
Dreamy schreef:
Bestemming onbekend, over 3 weken :+ (via srprs.me dus dat weten we pas een paar uur voor vertrek)
In augustus wss een weekje Spanje en in oktober staan 8 dagen Turkije geboekt.

Hoe gaat dit in zn werk? Lijkt mij ook heel leuk!

Het is ook een heel leuk idee!
Je kan zelf een beetje invullen wat je leuk lijkt en dan krijg je van te voren alleen een weerbericht oid zodat je kan inpakken wat je mee wilt nemen. Dan krijg je vliegtickets maar die mag je pas openmaken en bekijken op het vliegveld. Omdat ze een beetje gaatjes vullen in de vliegtuigen is het ook niet heel duur.

Ik ga dit jaar (tussen maart en mei) met een vriendin op vakantie. We twijfelen zelf nog tussen een srprs.me vakantie of zelf gaan wildkamperen.

Dan in de zomer nog een week of 3 met vriendlief weg, ook nog geen idee waarheen :')