Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weissjee schreef:Wow voor 2 weken eten meegenomen? Hoe groot is jullie auto dan? Al hadden wij dit jaar de auto te vol. Eerste keer echt kamperen en dus veel te veel meegenomen
Maris schreef:Weissjee schreef:Wow voor 2 weken eten meegenomen? Hoe groot is jullie auto dan? Al hadden wij dit jaar de auto te vol. Eerste keer echt kamperen en dus veel te veel meegenomen
Dimple was met een camper begreep ik ..... Dus daar past lekker veel in. En de ouders waren ook mee in een camper, dus nog meer ruimte om vanalles in te stouwen

Moesten ze het hele pl**risend weer terug.

alles, maar vooral Besseggen!
.
. Doe dat echt nooit! We hebben er wel dankbaar gebruik van gemaakt hoor, want juist na zo'n lange hike hadden we echt geen zin meer om vervolgens nog in een restaurant te gaan zitten, maar vond het toch ook wel raar om zo'n blik open te maken. Ga in andere landen echt elke dag uit eten en zelfs in mijn normale leven ga ik minimaal elke week. Nou waren de prijzen in Noorwegen natuurlijk wel een stuk hoger en had me er ook bij neergelegd hoor, maar toch kreeg ik dat gevoel niet helemaal weg
. Ook een paar keer daar boodschappen gedaan voor avondeten en dat gemaakt of opgewarmd (lag eraan of we nog zin hadden om echt te koken), maar ook gewoon lekker uit eten geweest.
kirri schreef:Mooie foto's weer![]()
leuk eenitraM heb je al deense lessen gehad? Ik vind het maar een moeilijke taal haha
Wij zijn van Kopenhagen met de boot naar Oslo gevaren, vandaar helemaal omhoog naar Trondheim en daarna weer terug naar Kristiansand en met de boot weer naar Hirtshals, DK. En vanaf daar terug naar Kopenhagen. Was een flinke tour, maar o zo prachtig!
Maar avondrood is water in de sloot, helaas... De volgende dag in de stromende regen de tent weer afgebroken...
); wat leuk! Misschien in de toekomst een meeting inplannen? Altijd goed om nieuwe gezichten te ontmoeten!
eenitraM schreef:Thanks voor de tip! Misschien toch maar naar gaan kijken tzt als ik over ben. Eerst maar mijn koffers inpakken. Wat een drama is dat..
Is er voor Denemarken een wereldstekker nodig trouwens? Ik hoor wisselende verhalen.
Roquen (mijn telefoon maakte er roeien van); wat leuk! Misschien in de toekomst een meeting inplannen? Altijd goed om nieuwe gezichten te ontmoeten!
_KellyAV schreef:Ik meld mij ook!
Volgende week ga ik voor een korte vakantie van 6 dagen naar Stockholm en Helsinki! Ben nog nooit in het noordern geweest, dus ik ben erg benieuwd
We willen graag nog een dagje naar Tallinn, weet iemand hier of ik de veerboot het beste vanuit Nederland kan regelen, of gewoon in Helsinki?
Je kan ook even bij het kantoor langs daar in de haven, dat heeft een vriendin van mij toen gedaan. Aight schreef:Ik meld me hier ook maar!!
Ik verblijf sinds 25 augustus in het Finse Kuopio voor mijn studie![]()
De omgeving is echt prachtig, alleen ik kan maar niet wennen aan de stijlheid van de heuvels die hier zijn. Er staan tot nu toe een tripje naar St. Petersburg en Fins Lapland gepland. Echter wil mijn moeder graag ook met mij naar lapland, en nu zaten we te denken aan zweeds/noors lapland. Heeft iemand daar ervaring mee?
En vooral, wat zijn nu echt de aanraders?
MariaMaaike schreef:_KellyAV schreef:Ik meld mij ook!
Volgende week ga ik voor een korte vakantie van 6 dagen naar Stockholm en Helsinki! Ben nog nooit in het noordern geweest, dus ik ben erg benieuwd
We willen graag nog een dagje naar Tallinn, weet iemand hier of ik de veerboot het beste vanuit Nederland kan regelen, of gewoon in Helsinki?
Ik heb een dagtrip naar Talinn geregeld vanuit Helsinki. Gewoon online, maar je moet wel met creditcard betalenJe kan ook even bij het kantoor langs daar in de haven, dat heeft een vriendin van mij toen gedaan.
Aight schreef:Ik meld me hier ook maar!!
Ik verblijf sinds 25 augustus in het Finse Kuopio voor mijn studie![]()
De omgeving is echt prachtig, alleen ik kan maar niet wennen aan de stijlheid van de heuvels die hier zijn. Er staan tot nu toe een tripje naar St. Petersburg en Fins Lapland gepland. Echter wil mijn moeder graag ook met mij naar lapland, en nu zaten we te denken aan zweeds/noors lapland. Heeft iemand daar ervaring mee?
En vooral, wat zijn nu echt de aanraders?
Gaaf hoor! Ik ben ook naar Fins Lapland en St. Petersburg geweest. Heb je alles zelf geregeld of ga je met een reisorganisatie? Mocht je nog tips willen voor St. Petersburg dan heb ik er nog wel een paar
Achteraf is het natuurlijk meestal wel goedkoper, maar met zo'n grote groep studievrienden is het sowieso wel feest. Tips voor St. Petersburg graag! We slaan een aantal activiteiten over, dus we hebben wat meer vrije tijd daar
Leuk ''traditioneel'' eettentje? Weissjee schreef:Wow voor 2 weken eten meegenomen? Hoe groot is jullie auto dan? Al hadden wij dit jaar de auto te vol. Eerste keer echt kamperen en dus veel te veel meegenomen

Aight schreef:ReisorganisatieAchteraf is het natuurlijk meestal wel goedkoper, maar met zo'n grote groep studievrienden is het sowieso wel feest. Tips voor St. Petersburg graag! We slaan een aantal activiteiten over, dus we hebben wat meer vrije tijd daar
Leuk ''traditioneel'' eettentje?
Maar die straat is leuk om uit te lopen. Zitten veel winkels aan en ook een aantal kathedralen. Hou er wel rekening mee dat de kathedralen óf museums zijn (en je er voor moet betalen) óf nog in gebruik zijn. Daar kun je wel naar binnen, maar alle vrouwen hebben een bedekt hoofd (hoed, sjaal) dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Mijn favoriete kathedralen aan Nevsky Prospekt waren: cathedral on the spilled blood (museum, wel de moeite waard om binnen te kijken) en de Kazan Cathedral (in gebruik). Ook zit er een gaaf winkelcentrum: Gostiny Dvor.
.. die brief op de post doen heeft meer gekost dan wat ik moet betalen
...
.