[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:48

Die zullen er ongetwijfeld vallen.......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:51

Op het Franse deel zijn de sterkste gebouwen verwoest, wat is er dan wel niet met alle andere huizen gebeurt. Ik plaatste eerst nog dat ts maar foto's moest maken maar dat is nogal naief gezegd, wat een ellende daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:52

Zie op twitter al her en der foto's , niks is nog heel lijkt het ..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:02

Ah, ts wat een rot begin van je stage. Ik hoorde vorige week ergens dat Irma ontstaan was vanaf de Kaapverdische eilanden, en dat het totaal niet zeker was dat de orkaan aan zou sterken of uberhaupt aan land kwam. Heftig dit zeg :/ Ik weet hoe het is om alleen naar het buitenland te gaan, en vooral in het begin is het vooral wennen, en dan krijg je dit als je nog een klein beetje heimwee naar huis hebt. Sterkte en kop op! Ik hoop dat er nog wat overblijft...

Edit: ik zie nog steeds nieuw komen op live blogs zoals dit:

Afbeelding

Dat zegt maar weer hoe ellendig het is daar... je hebt niks meer en dan gaan mensen ook je winkel nog kaalplukken.

Dit staat er trouwens ook:
17.10 uur: De premier van Barbuda heeft een statement afgegeven: geen doden, alle onheilspellende berichten vallen mee. Het eiland is dus niet "van de kaart geveegd".

En op die fotos is wel ravage te zien maar de huizen staan wel nog overeind. Ik denk dat we niet uitspraken moeten doen als dat het hele eiland weggeveegd word want volgens mij valt dat wel mee.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:23

Phoe sterkte TS! Hoop dat je veilig zit daar! Beelden zien er erg heftig uit die voorbij komen.. denk aan je, sterkte daar!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:30

Maar even gedoneerd aan giro 5125. Het is maar iets kleins, maar alle beetjes helpen. En denk dat ze daar nu alle hulp hard nodig hebben :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:41

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:48

Ik hoop zo dat TS en Puppetje oke zijn :( Y;(

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:48

Spannend hè? Bah, afschuwelijke situatie voor al die mensen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:51

Wat erg dat Puppetje alles kwijt is |( Hopelijk is ze lichamelijk oké! En iemand die hier vertelde dat haar vriendin ook alles kwijt is en de paarden los over het eiland lopen .... verschrikkelijk.
Echt de tranen springen me in de ogen.
Ik hoop echt dat TS oké is! Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat je er lichamelijk ongeschonden doorheen komt, maar wat lijkt het me verschrikkelijk om alles kwijt te raken of te weten dat je dieren ergens buiten los rondlopen. Heel veel sterkte voor alle mensen op Sint-Maarten Y;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:52

O jeetje, wat erg allemaal :(

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:54

Dat hoop ik ook. Wij zijn al zo bezorgd. Je zult er maar vrienden en familie hebben zitten.

Hoorde van mijn vriemd.vamdaag.doe had het geloof ik op de radio gehoord. Dat er iemand was die met zijn moeder aam het bellen was en die vertelde dat het plaffond na beneden kwam. Kort daarna.geem contact meer. Dan zit je in een angst.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:50

O jeetje, wat heftig...ik hoop dat alles goed is met TS...Super naar, kijk je al die tijd naar je stage uit, en dan maak je dit mee...En Puppetje die alles kwijt is...geen woorden voor, zo naar...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:00

Sterkte daar TS en anderen! Wat heftig zeg!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:04

Delphi schreef:
Wat erg dat Puppetje alles kwijt is |( Hopelijk is ze lichamelijk oké! En iemand die hier vertelde dat haar vriendin ook alles kwijt is en de paarden los over het eiland lopen .... verschrikkelijk.
Ik hoop echt dat TS oké is! Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat je er lichamelijk ongeschonden doorheen komt, maar wat lijkt het me verschrikkelijk om alles kwijt te raken of te weten dat je dieren ergens buiten los rondlopen. Heel veel sterkte voor alle mensen op Sint-Maarten Y;(

Wat ik gehoord heb heeft Puppetje via de satelietelefoon contact gehad met haar familie. Zij en hun dieren zijn oké, ze konden in het oog van de storm naar hun, lager gelegen, buren vluchten. Die vangen hun nu op. Maar t schijnt dat ze alles kwijt zijn. Het schijnt ook zo te zijn dat er zaterdag nog een orkaan die kant op komt, maar daar weet ik verder nog niets van...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:12

Wat vreselijk zeg :( hopelijk is alles oke met TS!

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:12

kaatjemuts schreef:
Delphi schreef:

Wat ik gehoord heb heeft Puppetje via de satelietelefoon contact gehad met haar familie. Zij en hun dieren zijn oké, ze konden in het oog van de storm naar hun, lager gelegen, buren vluchten. Die vangen hun nu op. Maar t schijnt dat ze alles kwijt zijn. Het schijnt ook zo te zijn dat er zaterdag nog een orkaan die kant op komt, maar daar weet ik verder nog niets van...

Fijn dat zij en hun dieren tot heden lichamelijk in orde zijn!

De voorlopige voorspellingen zijn dat tropische storm Jose (boven de oceaan nog) zal uitbreiden tot een orkaan binnen de komende 36-48 uur en dan plus minus dezelfde baan als Irma zal gaan volgen... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:23

Pfff hoop het niet dat Jose hetzelfde doen gaat

Zag dat de eerste hulp troepen al over de eilanden ging voor het schadebeeld , wat moeten die veel ellende voor hun kiezen krijgen

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:37

Het word nu besproken op rtl 4 bij rtl late night

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 00:25

Net op het moment dat Irma over Sint Maarten raasde zaten wij in de lucht op weg naar Aruba. Na het landen gelijk het nieuws gekeken. Jeetje TS ik hoop dat alles goed is!

Zaten dit jaar nog te twijfelen of we weer naar Sint Maarten zouden gaan... Wat een nachtmerrie dit...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:03

Van de foto's die ik heb gezien is het eiland wel compleet weggevaagd.. Het is de heftigste orkaan die daar ooit aan land is geweest en de heftigste ooit gemeten daar. De volgende komt er al weer aan, het zou ook kunnen dat die nog richting het noorden gaat maar anders komt er van het weekend een orkaan in categorie 1 of 2

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:46

CastaMickey schreef:
Van de foto's die ik heb gezien is het eiland wel compleet weggevaagd.. Het is de heftigste orkaan die daar ooit aan land is geweest en de heftigste ooit gemeten daar. De volgende komt er al weer aan, het zou ook kunnen dat die nog richting het noorden gaat maar anders komt er van het weekend een orkaan in categorie 1 of 2

Compleet is vooralsnog wat ruim gezegd. Stukken van het eiland zijn inderdaad plat (denk aan stukken nabij het strand), maar er staan zeker nog gebouwen, huizen en dergelijke, waaraan de schade weliswaar flink is. Maar het is naar mijn mening ietwat overdreven te zeggen dat het eiland compleet is weggevaagd. Hoop ik althans:)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 01:53

Pff heftig dit...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 04:33

Jeetje het zal je maar gebeuren.
Heel veel sterkte TS en puppetje.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:56