En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:07

Er steekt er 1 met kop en schouders boven uit: Cuba.
Mijn vriend maakte het uit op dag 2.
En toen moesten we nog 7 dagen en nachten een bed en een hotelkamer delen ^&+ _-:(

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:25

Daantjuh WAT :oo hoe had die dat dan bedacht?

Enige wat ik kan bedenken is op mn verjaardag om 10 uur landen en 12u thuis kunnen zijn voor boodschappen en daarna visite. Alleen toen we om half 6 sochtends op de transfer bus wilden stappen, kregen we te horen dat die wellicht niet reed (ontcijferden we dmv handgebaren van een Italiaan want Engels was er niet bij). Iets met een vliegtuigcrash. Dikke stress natuurlijk want niemand kon ons iets vertellen.
Half uur later toch onderweg maar via heel kleine rare weggetjes met een vage buschauffeur en allemaal gestresste Italianen dus ik hield mn hart vast.. Wij als enige Nederlanders wisten nog steeds niet wat er nou aan de hand was. Gelukkig kwamen we steeds dichter bij het vliegveld en toen werden we naast de snelweg afgezet; loop maar. :oo
Daar aangekomen bleken heel veel vluchten geannuleerd en werd ons duidelijk dat er een cargo vliegtuig was doorgeschoten over de landingsbaan de snelweg op :wow: onze vlucht was vertraagd met een uur, maar door de busvertraging moesten we haasten. Uiteindelijk is de gate 3x veranderd en liep de vertraging op maar 3 uur, maar ik heb wel mn visite kunnen verwelkomen :') Fijne verjaardag hoor _O-

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:29

Dit topic is echt voor mij gemaakt.

1. Mijn ouders hielden hun hart vast als ik op kamp ging. Want was altijd zo handig dat ik de ene laatste dag in het ziekenhuis beland. Eerste keer pony kamp. Scheurtje in mijn bot in mijn vinger. Schoolkamp door je enkel gaan en je banden verrekken. Of op zomer instructieweken gaan. En in het bos een schop krijgen van een ander paard. Waardoor een in scheurtje in mijn bot van mijn enkel had.

2. Gezellig met de familie op vakantie naar florida. Na lange reis blij dat je in je bed ligt. Worden we op geschikt door een brand alarm. Ja het was geen vals alarm hotel stond in de brand. Waren op tijd buiten. Kan me er iet heel veel van herinneren want was nog erg jong.
Paar jaar later in florida in het ziekenhuis beland met een oor ontsteking.

3. Paar jaar geleden ging ik samen met mijn vriendin voor het eerst zonder ouders op vakantie. Wat een top vakantie moest worden werd een hel. Hadden duidelijk aan gegeven bij het reisbureau wat we zochten en dat we liever meer uitgave aan een vakantie in een net hotel. Ja dat hadden ze voor ons gevonden. Echt een familie hotel met 4 sterren. Wij daar aangekomen kregen de sleutel van onze kamer. Zaten in een bij gebouw die was alleen 3 straten van het hoofdgebouw. Aan gekomen in de kamer pip klein koffers konden we nergens kwijt. Douche stuk deur die niet op slot kon schimmel in de badkamer. Wij meteen terug werden we toch onbeschoft behandeld. Kregen wel een anderen kamer die netter was. Airco was niet goed waardoor mijn vriendin ziek is geworden. En als klap op de vuurpijl. Ging de ene laatste dag midden in de nacht het brandalarm. Toen heb ik echt staan huilen dat ik naar huis wilde. Maar durfde mijn ouders ook niet goed te bellen omdat we ooit echt in een brandend hotel hebben gezeten. Dus mijn vriend maar wakker gebeld. gelukkig was het vals alarm.
Sindsdien pluis ik alles goed uit. Dat ik nooit meer in zo een hotel kom. Hotel waar we in heb gezeten kwam een paar jaar later bij red mijn vakantie langs.

4. Samen met mijn vriend op vakantie naar tenerife. Hadden we een mooie excursie geboekt. Onder weg met de bus naar de bestemming. Werd ik wagenziek, je raad het al heb de hele bus onder gespuugd. Wat schaamde ik me.en de laatste dag liep ik een wondje op in mijn knie holte bij het zwembad. Komen in Nederland aan volgens de zo veel last. Was die wond een stuk groter geworden. Bleek ik een wond infectie op gelopen te hebben.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:32

Telt twee dagen voor vertrek horen dat de maatschappij waarmee je in het buitenland een binnenlandse vlucht hebt geboekt inmiddels failliet is ook als minder leuke ervaring? Gaf best een beetje stress destijds. Bedrijf was helemaal opgeheven, dus balies op het vliegveld waren niet meer bemand en telefoons evenmin. Gelukkig last-minute nog een ticket bij de concurrent kunnen kopen, maar geld heb ik helaas nooit meer terug kunnen krijgen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:13

MerleSimone schreef:
Daantjuh WAT :oo hoe had die dat dan bedacht?

Enige wat ik kan bedenken is op mn verjaardag om 10 uur landen en 12u thuis kunnen zijn voor boodschappen en daarna visite. Alleen toen we om half 6 sochtends op de transfer bus wilden stappen, kregen we te horen dat die wellicht niet reed (ontcijferden we dmv handgebaren van een Italiaan want Engels was er niet bij). Iets met een vliegtuigcrash. Dikke stress natuurlijk want niemand kon ons iets vertellen.
Half uur later toch onderweg maar via heel kleine rare weggetjes met een vage buschauffeur en allemaal gestresste Italianen dus ik hield mn hart vast.. Wij als enige Nederlanders wisten nog steeds niet wat er nou aan de hand was. Gelukkig kwamen we steeds dichter bij het vliegveld en toen werden we naast de snelweg afgezet; loop maar. :oo
Daar aangekomen bleken heel veel vluchten geannuleerd en werd ons duidelijk dat er een cargo vliegtuig was doorgeschoten over de landingsbaan de snelweg op :wow: onze vlucht was vertraagd met een uur, maar door de busvertraging moesten we haasten. Uiteindelijk is de gate 3x veranderd en liep de vertraging op maar 3 uur, maar ik heb wel mn visite kunnen verwelkomen :') Fijne verjaardag hoor _O-
onze verschillen werden heel duidelijk op vakantie. Hij ergerde zich aan het feit dat ik van alles wilde ondernemen en zien. En ik ergerde mij kapot aan hem omdat hij de hele vakantie alleen maar wilde zuipen en slapen... ik was alleen nog niet zo ver dat ik het uit wilde maken. Hij wel. En toen hij dat deed. En ook de manier waarop werd het mij allemaal wel duidelijk dat hij mij ook echt niet waard was! Ik heb het geluk gehad een leuke groep Engelsen tegen te komen en die hebben mij overal in betrokken en hem links laten liggen omdat ze hem zn zak vonden ( had ze het verhaal verteld) mocht van mijn ex niet... toch gewoon gedaan natuurlijk. En mijn ex maar afvragen of ze hem wel mochten want tegen mij waren ze zo leuk en tegen hem zo kil.

Een van die Engelsen zag mij ook zitten, ik had daar natuurlijk geen enkele behoefte aan. Maar oh wat kon mijn ex dat allemaal slecht behappen zeg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:09

marleen_usar schreef:
Jaren geleden gingen mijn ouders op vakantie en bleek dat onze poes was vergiftigd en overleed. Toen ik mee was op vakantie kreeg de hond een herenbloeding in het pension ze moesten hem in laten slapen.jaren later toen ik op mezelf woonde lag er opeens een poes dood in hun huis terwijl ze weg waren.

Daarna moest ik een poes weg brengen die op was, wweer waren ze op vakantie. Toen ze een keer nog niet in het vliegtuig zaten moest ik met spoed met een poes van hun naar de dierenarts.Uit het niets extreme koorts.De laatste keer toen ze weg waren had hun hond een ontsteking in zijn rug en daar door was hij een week verlamd.

Oh herkenbaar. Afgelopen jaren gaat er steeds iets dood als mijn ouders weg zijn en ik op hun huis en beesten pas.... nadEelde van oude bessies maar zo moeilijk keuzes te maken zonder hun erbij. Vorig jaar zelfs 2 van de katten, dit jaar een konijn en kip, aantal jaar terug een konijn, ander jaar een kat...... in september mag ik weer 3 weken oppassen.........

_AB_

Re: En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:21

Op Gran Canaria, de eerste vakantie samen met vriendlief. Midden in de nacht kreeg ik een allergische reactie op iets. Dus allemaal bulten enzo. Midden in de nacht naar het ziekenhuis gebracht en aan het infuus :(
Gelukkig was Gran Canaria verder heel erg leuk ^^

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:53

Ik word normaal nooit door muggen geprikt en vannacht was het 3x raak in mijn bil. :')

Wat ik wel serieus ergerlijk vind, onze buren zijn een stel van beiden rond de 20 jaar en een kruising tussen een hillbilly en een gabber en die kregen gisteravond om 23.30 nog eens bezoek van hun ouders. Dit ging onder het genot van luid gepraat (lees: geschreeuw) en gelach. Dus toen mijn vriend netjes vroeg of het een tikkie zachter mocht werd daar in eerste instantie heel begripvol op gereageerd. Tot mijn vriend weer uit het zicht was. Toen werd er eerst smakelijk om gelachen om vervolgens allerhande spottende opmerkingen te maken en te zeggen 'als je rust wil dan moet je niet naar een camping gaan'.
Tja, behalve dan dat er tussen 23.00 en 7.00 rust dient te zijn op de camping. En ik vind het echt niet erg als dit niet stipt 23.00 is, maar om dan zo kinderachtig te gaan reageren is wel heel droevig.

Ik heb overwogen om ze vanmorgen vriendelijk te bedanken voor hun begripvolle reacties van gisteravond maar dat vindt vriendlief niet zo'n goed plan. :o
Gelukkig zijn ze na dit weekend weg.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:25

In Napels hadden mijn zusje en ik echt de tijd van ons leven samen met de bedwantsen in het matras :roll: Toen we het hotel de eerste dag binnen kwamen zat er bij de receptie een Amerikaans meisje hélemaal onder de rode bultjes... Dat was al een goed begin. De kamer was ook echt te ranzig voor woorden, overal vlekken, kalkaanslag, schimmel etc. Toen hebben we direct een andere kamer gevraagd, die was qua vlekken en badkamer wel beter, maar als de dood voor de bedwantsen hebben we de hele vakantie op de dekens geslapen (ook al maakt dat geen bal uit). De laatste nacht hebben we helemaal niet geslapen door de jeuk en de beestje die over onze rug liepen. En bij de receptie zat elke dag dezelfde oude Italiaanse man met een zwart shirt aan, onder de roos :') Heerlijk. En hij snapte natuurlijk niets van onze klachten omdat hij amper Engels verstond. Maar op zich hebben we verder een fijne vakantie gehad :P

En in Egypte liep ik rond met twee enorme brandblaren op mijn been, die ik twee dagen voor vertrek had opgelopen in de stoomcabine thuis... Daardoor moest ik daar elke dag verband om doen en mocht mijn been niet onder de douche vanwege het vieze water... Verder weinig last van gehad, maar het was toch elke ochtend en avond irritant om dat verband te wisselen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:43

Nou ik krijg het voor elkaar om in een grote grote zee juist op die ene vis te gaan staan.....die dus giftig was.

10 dagen kos, op dag 3 de klos en met spoed naar een ziekenhuis gebracht.
Ik was zeer zeer waarschijnlijk op een steen-vis gaan staan.
Mijn hele onderbeen opgezwollen, moest met spoed antigif via een infuus.

Rest van de vakantie niets meer kunnen doen en een zenuwbeschadiging overgehouden aan dit avontuur...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:10

Nooit wat ergs meegemaakt op vakantie, tot net.
Hier bij het hotel stortte vanochtend de apenrots in (zo noemden wij hem :')) een rots waarvanaf een waterval komt als versiering zeg maar. Zo'n 4mtr hoog ding komt in brokstukken het zwembad in zeilen :\ iedereen in rep en roer en 4kinderen naar het ziekenhuis. Gelukkig maar 4, het zag er ernstiger uit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:12

Ik heb het ook weer. Eerst de nacht doorgehaald om metteen naar hostel in wenen te gaan. Konden we in de ochtend slapen en in de middag rondhe wenen doen om in de nacht weer door te rijden. Gekke was de reservering klopte niet. Precies zoals vorig jaar. En ik mocht ook flink weer gaan bijbetalen want het was zeker mijn fout. Een keer kan gebeuren maar dit was volgens mij gewoon opzet. Dus met de auto doorgereden en dan vanavond in de auto slapen. Helaas pindakaas. Auto stuk. Accu kaduuk. Nu wachtten op de hulpdiensten maar dat duurt nog minimaal een uur. Met een beetje pech ook geen slaapplaats in de auto