Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:56

Op de website van fb van dat reisbureau even flink je frustratie uiten.
Slaat nergens op.
Ik zou geld terug eisen en ergens anders boeken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:16

Ik typ even kort (vanavond wat uitgebreider want zit op mijn werk). Maar heb het geld terug gevraagd. Waarvan ik ook een schadevergoeding wil alleen dit is amper mogelijk maar geef niet op..

Facebook ga ik ook zeker doen. Kan die man wel kotsen. Snapte alleen nooit waarom je geen beoordeling kon geven op Facebook (soms zie je dat als apart optie. Maar gelukkig staan er foto's dus hij kan me morgen krijgen.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 20-07-17 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Re: Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:17

Schadevergoeding kun je op je buik schrijven, reisorganisaties staan in hun recht om te mogen wijzigen/annuleren.

Waarom zou je facebook nog doen als het straks opgelost is dat je je geld terug hebt?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:18

Ja ergens is het wel zo. Misschien laat in het ook gewoon zo. Ik wil er ook gewoon vanaf zijn.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:19

Omdat dr hele vakantie is verziekt door dit bedrijf ? -O-

Eerder is gemeld door consuwijzer dat een schadevergoeding wel degelijk tot de mogelijkheden behoort.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:23

Ik begrijp dat het vervelend is en dat je vakantie verziekt is maar de organisatie is een schadevergoeding nu eenmaal niet verplicht. Bij de grotere organisaties zul je dit sneller ontvangen om naam te zuiveren maar bij dit soort kleine organisaties gaat dit gewoon niet gebeuren omdat ze het niet verplicht zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:27

SteffiiY schreef:
Ik begrijp dat het vervelend is en dat je vakantie verziekt is maar de organisatie is een schadevergoeding nu eenmaal niet verplicht. Bij de grotere organisaties zul je dit sneller ontvangen om naam te zuiveren maar bij dit soort kleine organisaties gaat dit gewoon niet gebeuren omdat ze het niet verplicht zijn.

Maar dat is geen reden om het niet te proberen toch?
En TS heeft alle recht om een slechte recensie achter te laten, dan waarschuw je ook anderen voor de achterlijke manier waarop dit bedrijf zijn fouten denkt op te lossen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:30

Je kunt op Facebook altijd een reactie plaatsen dat je het jammer vindt dat het zo gelopen is en dat je vakantie min of meer verprutst is en dat het contact wat klantvriendelijker kan maar dat je uiteindelijk je geld retour hebt ontvangen. Dit plaats je dan nadat je het geld hebt ontvangen. Dan maak je ze niet geheel zwart maar vertel je wel de waarheid.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:32

Ik vrees dat zo'n bedrijf dat gelijk weer van de pagina haalt.

TS veel sterkte , echt balen dat je mooie vakantie niet door gaat door slechte organisatie.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:34

Precies! Ik zou op social media ook netjes, maar eerlijk je verhaal doen. Andere reizigers kunnen maar beter gewaarschuwd zijn.

En een schadevergoeding is misschien niet verplicht, maar dat wil niet zeggen dat de ts geen schade geleden heeft. Een nieuwe vakantie boeken op deze termijn is lastig en bovendien heeft de reisorganisatie haar echt wel heel schandalig behandeld. Niet geschoten is altijd mis: je hebt toch ook vakantie opgenomen en je verheugd op een reis. Daar vind ik op z'n minst een aardigheidje tegenover staan.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:37

Wat ontzettend vervelend en naar is dit gelopen. Ik zou dan ook ook zeker proberen om een schadevergoeding te krijgen. Maar om positief te blijven. Wil je nog steeds op vakantie en zo ja, wat zoek je precies? Dan kunnen we allemaal even mee zoeken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:13

dimmelim schreef:
Wat ontzettend vervelend en naar is dit gelopen. Ik zou dan ook ook zeker proberen om een schadevergoeding te krijgen. Maar om positief te blijven. Wil je nog steeds op vakantie en zo ja, wat zoek je precies? Dan kunnen we allemaal even mee zoeken.

Dit inderdaad.

https://cirkel.nl/singles/landen/italie ... en-en-data

of de mamboversie (zelfde camping, staan 30 meter verderop, iets meer 'feest', is tot 24 jaar)
https://mambo.nl/jongeren/landen/italie ... d-vakantie

Beiden gaan ook naar Elba trouwens. ZO te zien hebben ze nog plek. Moet je wel morgen al weg willen en kunnen ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:15

Ik heb nu afgesproken dat ik het gehele bedrag terug krijg inclusief boekingskosten etc. Omdat het bijna onmogelijk leek om een schadevergoeding te vorderen heb ik er bewust voor gekozen het daar dan maar bij te laten. Ik merkte dat ik er zelf ook behoorlijk klaar mee was en het liefst zo snel mogelijk van die organisatie afwilde.. Dus ik kreeg per direct mijn geld terug gestort en nu maar even rustig vandaag verder kijken.

Ik zoek een culturele vakantie (het liefst in groepsverband omdat ik eigenlijk nooit in mijn eentje heb gereisd, al moet ik zeggen dat ik ook daar wel voor open sta als ik een goed plan heb). Italië trekt mij heel erg, maar ook Frankrijk. Alle landen behalve eigenlijk Spanje haha.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:44

Vervelend dat het zo gelopen is zeg, kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. Net als anderen zou ik toch ook een negatieve recentie geven. Je geld terug is inderdaad wel het minste wat ze kunnen doen, maar nu zit je wel mooi zonder vakantie :(

Hopelijk lukt het nog wat te vinden. Wanneer wil je gaan en wat is het budget? Misschien dat bokkers even kunnen mee zoeken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:53

HorseTimeXL schreef:
Ik heb nu afgesproken dat ik het gehele bedrag terug krijg inclusief boekingskosten etc. Omdat het bijna onmogelijk leek om een schadevergoeding te vorderen heb ik er bewust voor gekozen het daar dan maar bij te laten. Ik merkte dat ik er zelf ook behoorlijk klaar mee was en het liefst zo snel mogelijk van die organisatie afwilde.. Dus ik kreeg per direct mijn geld terug gestort en nu maar even rustig vandaag verder kijken.

Ik zoek een culturele vakantie (het liefst in groepsverband omdat ik eigenlijk nooit in mijn eentje heb gereisd, al moet ik zeggen dat ik ook daar wel voor open sta als ik een goed plan heb). Italië trekt mij heel erg, maar ook Frankrijk. Alle landen behalve eigenlijk Spanje haha.

Via Stedentrips (onderdeel waar je via de site van ANWB naar verwezen wordt) hebben wij al een heel leuk uitje gehad en we gaan zéker volgend jaar nog eens zoiets doen. Je kunt via die site ook naar Rome en dat is zo absoluut de moeite waard, dus ik hoop dat je alsnog die kant op kunt!

http://www.stedentrips.nl

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 10:54

Er is toch nog uit onverwachte hoek een meevaller gekomen, want ik heb mij door annulering van iemand anders in kunnen schrijven voor een groepsreis naar het mooie Gardameer. Het is niet helemaal de Toscane, maar ik ga wel naar Italië en Venetië en Verona wat ik ook wel heel gaaf vind! En dan kan ik toch maandag nog weg :D

Beter dan Spanje wat mij gewoon niet trekt. Ik had toen al eerder naar jullie moeten luisteren en al het geld gewoon moeten terugvragen :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:56

Super, TS!!!! Venetië is ook zo gaaf, daar wil ik ook ooit nog een keer naar terug. Mijn vader en ik zijn er een paar jaar geleden geweest en hadden er maar 2 dagen voor uitgetrokken. Veel te kort, dus die staat opnieuw op de bucketlist! :D
Heel veel plezier!!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:58

Fijn TS! Wel met Bas?

Venetie vond ik zelf niet heel bijzonder, het is zo bomvol toeristen... Mocht je de kans krijgen om naar Milaan te gaan zeker even doen. En Verona is lief en schattig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:58

HorseTimeXL schreef:
Er is toch nog uit onverwachte hoek een meevaller gekomen, want ik heb mij door annulering van iemand anders in kunnen schrijven voor een groepsreis naar het mooie Gardameer. Het is niet helemaal de Toscane, maar ik ga wel naar Italië en Venetië en Verona wat ik ook wel heel gaaf vind! En dan kan ik toch maandag nog weg :D

Beter dan Spanje wat mij gewoon niet trekt. Ik had toen al eerder naar jullie moeten luisteren en al het geld gewoon moeten terugvragen :o

Maar de reis naar Tossa de Mar trok je toch juist wel??? Dat is toch echt Spanje.....
Super dat je toch naar Italie gaat, heel veel plezier alvast!!!!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 11:04

Ja klopt dat trok mij ook wel maar Italië trok mij wel duidelijk meer. Voor Spanje zou ik meer heen gaan voor zon zee strand. Ik zou ook naar Barcelona gaan, maar daar ben ik zelf al 3 keer geweest (het blijft wel een geweldige stad overigens hoor).

Nu kan ik opeens mij koffer wel gaan pakken haha! Ja het is uiteindelijk wel de gok die ik wilde nemen. Ik heb het alleen via een andere website geboekt (singlereizen.nl) en daar werd ik heel goed geholpen. De boeking verliep ook vlot en ze namen echt de tijd. Uiteindelijk ga ik wel mee met de reis van Bas travel maar voeg ik mij daarbij toe. Ik merkte dat mijn eerste gedachte was nooit meer Bas travel en dat wil ik ook nog steeds liever niet, maar dan zou het wat betreft groepsreizen bijna geen andere mogelijkheid meer zijn. Die man gaat toch niet mee op die vakantie en de reisleiding daar kan er vrij weinig aan doen dat die man/directeur zo'n kl**tzak is. Het is zeker een gok die ik neem. Maar na wat er gebeurd is ga ik ervan uit dat het nu wel goed zal gaan.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:52

Fijn, dat er nu toch nog een andere oplossing is. Wel flink balen hoe het is gegaan en absoluut niet netjes. Ik moet zeggen, dat ik Bas travel qua reisleiding toen prima was! Dus hopelijk heb jij ondanks al het gedoe en gezeur toch nog een hele leuke vakantie! :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:55

Winged schreef:
Fijn TS! Wel met Bas?

Venetie vond ik zelf niet heel bijzonder, het is zo bomvol toeristen... Mocht je de kans krijgen om naar Milaan te gaan zeker even doen. En Verona is lief en schattig :)

Het is er inderdaad wel rete-druk, althans op de speciale spots. Maar in het labyrinth van straatjes viel het mee. En het hangt ook af van de tijd van het jaar. Wij waren er toen begin mei.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:28

Ik was in augustus in Venetië en dat was echt een ramp. Eens maar nooit weer. Vol met toeristen, hartstikke heet en bijna alleen maar souvenirwinkels. Verona is dan beter.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:39

rocky_1995 schreef:
Fijn, dat er nu toch nog een andere oplossing is. Wel flink balen hoe het is gegaan en absoluut niet netjes. Ik moet zeggen, dat ik Bas travel qua reisleiding toen prima was! Dus hopelijk heb jij ondanks al het gedoe en gezeur toch nog een hele leuke vakantie! :)

Ja precies en dat was ook mijn gedachte. Die reisleiding die daar zit kan natuurlijk ook helemaal niks doen aan de overboekingen en hoe het gegaan is. Heb nu alles binnen en nogmaals gebeld of het nu wel goed zou gaan. En dat konden ze me garanderen. Heb het gesprek maar even opgenomen met mijn telefoon :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:11

_Reneee schreef:
Ik was in augustus in Venetië en dat was echt een ramp. Eens maar nooit weer. Vol met toeristen, hartstikke heet en bijna alleen maar souvenirwinkels. Verona is dan beter.

'Vol met toeristen' dat vind ik een leuke, jij was dan toch ook een toerist :D ?