Japan 2017: Wie, wat, waar en welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Japan 2017: Wie, wat, waar en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 18:17

No problem :) Ik PB je even als ik weer in NL ben!

Ik heb wel echt moeite met het beseffen dat ik bijna weer terug vlieg. Het begint nu 'de laatste keer hier' te worden. Ik heb al afscheid genomen van Shimokitazawa en de stamkroeg in Harajuku (izakaya) waar ik vanavond waarschijnlijk voor de laatste keer was, toevallig kwamen we een bekende tegen die met z'n vriendin daar was en die was super emotioneel dat wij bijna weer terug gingen naar Nederland wat mij ook wel even een 'reality' check gaf. Ben net nog even een rondje hier in de buurt wezen maken om even tot rust te komen maar het valt me bizar zwaar al ... morgen kimono dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:27

Ik herken dat wel ja.. ik zit hier in Nederland ook met dagelijks heimwee.. zelden mij zo ergens thuis gevoeld als in Japan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 12:13

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 10:46

Aan alle mooie dingen komen een eind: Ik ben weer in Nederland helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:48

-O- ik snap je gevoel -O-

Wij proberen te sparen zodat we op termijn weer kunnen, maar we hebben nogal veel tegenslagen :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 16:20

Week verder, nog steeds moeite met Nederland :+ Ik ben gister bij het nieuwe Japanse restaurant hier in Utrecht wezen lunchen wat een welkome afwisseling was. Ik ken de eigenaren (heb de fotografie voor hun bedrijf verzorgd) dus dat was even heel leuk :) Tevens ingeschreven voor Japanse A1 taalcursus vanaf januari, stuff is about to happen :Y) Ik heb grote plannen, enkel is er nog niks zeker van tot eind volgend jaar haha. Dus dat maakt het wat lastig :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:55

Dat restaurant is lekker hè! Een keer geweest en ben verlieft, jammer dat het niet om de hoek is voor mij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 18:07

maava schreef:
Dat restaurant is lekker hè! Een keer geweest en ben verlieft, jammer dat het niet om de hoek is voor mij.

Ik vraag me af of we het over dezelfde hebben, deze is net drie weken open? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:54

Is dat Konosuke Courses?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:34

Ik had het inderdaad over Kounosuke, is er nog een nieuwe waar ik heen moet? :9

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 17:07

Nee dat is dezelfde inderdaad! :) Maar aangezien je locatie op Friesland stond en die pas drie weken open is wist ik niet zeker of we het over dezelfde hadden, haha :P

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 07:46

Wat zijn jullie allemaal heerlijk enthousiast over Japan. 2 jaar geleden heb ik mijn zoontje verrast met een reisje naar Londen naar de WK finale van rugby. Dat was zo’n geweldige ervaring dat wij er niet over uit gepraat raakten. Mijn man zei toen heel spontaan: over 4 jaar ga ik ook mee.
In oktober 2019 wordt het wk rugby gehouden in Japan. Dus daar gaan we naar toe. We zijn voornemens om 2 weken in Japan te verblijven. Maar ik weet echt niets van Japan, maar dan ook echt helemaal niets.
Waar begin ik? Hoe vergaar ik goede informatie, zijn er documentaires die leuk zijn om te kijken? Welke boeken, sites, etc raden jullie mij aan. Is duiken een mogelijkheid in Japan? We gaan met onze zoon van dan bijna 13 jaar. Alle tips zijn welkom.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:32

XLeandrosX schreef:
Wat zijn jullie allemaal heerlijk enthousiast over Japan. 2 jaar geleden heb ik mijn zoontje verrast met een reisje naar Londen naar de WK finale van rugby. Dat was zo’n geweldige ervaring dat wij er niet over uit gepraat raakten. Mijn man zei toen heel spontaan: over 4 jaar ga ik ook mee.
In oktober 2019 wordt het wk rugby gehouden in Japan. Dus daar gaan we naar toe. We zijn voornemens om 2 weken in Japan te verblijven. Maar ik weet echt niets van Japan, maar dan ook echt helemaal niets.
Waar begin ik? Hoe vergaar ik goede informatie, zijn er documentaires die leuk zijn om te kijken? Welke boeken, sites, etc raden jullie mij aan. Is duiken een mogelijkheid in Japan? We gaan met onze zoon van dan bijna 13 jaar. Alle tips zijn welkom.

Ik vond de docu van Joanna Lumley fantastisch om te zien. Helaas alleen betaald terugkijken misschien nog op een andere manier te vinden. Zij pakt een beetje de hoogtepunten van Japan.
https://www.npo.nl/Joanna%20Lumley%27s% ... ON_1267712
Toch nog link gevonden:
http://www.dailymotion.com/video/x4ws9sh
Daar staan ook afleveringen 2 en 3. Ga ze meteen terugkijken

Verder heb ik gewoon gegoogled op ‘must see japan’ :') en dit topic doorgelezen, kom je al een heel eind.

Ik was er een week (kwam even ons op pad en kon niet langer) maar was echt veel te kort. Als je van 2 weken 3 weken kan maken zou ik dat zeker doen!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:49

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:13

XLeandrosX schreef:

Ga gewoon eens wat docu's kijken over Japan. Er is genoeeeeeeg over te vinden online :) Er zijn ontzettend veel ongeschreven regels maar ze verwachten van 'gaijins' (buitenlanders/touristen) niet echt dat ze die weten. Er is wel een grote lijn in: Houd rekening met elkaar en je omgeving, dan ga je al redelijk snel de goeie kant op :) Let gewoon op wat de locals ook doen, links op de roltrap stilstaan, links lopen, niet eten in de trein, houd je gesprekken zacht, wees andere mensen niet tot last :) Veel wijst zich ook vanzelf moet ik zeggen en in de grote lijnen kun je je met Engels bij hotels en dergelijke vaak wel redden, anders is er nog altijd Google Translate :) Je moet je ook een beetje onder dompelen in zo'n cultuur want helemaal voorbereiden voor zoiets ga je toch niet voor elkaar krijgen als je er geen idee van hebt wat je kunt verwachten :Y)

En ook een fijne: J-vloggers. Op Youtube zijn er genoeg Japan Vloggers die heel veel goede tips en tricks hebben! Rachel & Jun, Sharla in Japan en Simon and Martina bijvoorbeeld :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:17

Courses schreef:
Nee dat is dezelfde inderdaad! :) Maar aangezien je locatie op Friesland stond en die pas drie weken open is wist ik niet zeker of we het over dezelfde hadden, haha :P

Voor een goed restaurant willen wij graag een stukje reizen. :D

@leandros
Ik heb ook een aantal Facebook pagina`s die ik volg, Pinterest werkt ook wel voor leuke tripjes. Simon and Martina op YouTube zijn mijn favoriet, maar is denk ik wat afhankelijk van je humor, ze hebben wel heel veel tips over leuke restaurantjes en bijzondere plekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:08

Wij volgden ook een vlogger met kind van onze leeftijd, ben alleen de naam kwijt :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 15:11

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:38

Ik stem voor! Gezien de portemonee het de komende jaren niet gaat toelaten maar wel graag door blijf kleppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:56

Altijd voor! :D Wij gaan ook de komende jaren niet helaas.. financieel zit het er even niet in. -O-

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:02

+:)+ ook voor!