Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:09

Marloes__ schreef:
xMercury schreef:
Weet iemand of het in juni te doen is om naar Italie/Zuid Frankrijk te gaan kamperen met de hond? Of is het dan al warm?


Wij zijn voor het eerst vorig jaar in juni met de hond naar Italie geweest, en dit jaar gaan we weer. Warm, maar wij passen ons schema erop aan. Overdag zijn wij meestal bij het zwembad en blijft de hond in de caravan. Met de deur open zodat hij ook op het terras kan liggen. Eind van de middag ga ik meestal met hem een uurtje zwemmen in het Gardameer. 's Avonds gaan we dan vaak op pad om ergens een hapje te eten of een stadje te bezichtigen, dan gaat ie mee. We hebben ook een koelhalsband gekocht, onze hond vindt dat echt heel erg fijn!


Goh wat ik me nog even af vroeg haha. Wordt het niet snel warm in een caravan? Of laat je daar airco in aan staan of...?

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:47

xMercury schreef:
Goh wat ik me nog even af vroeg haha. Wordt het niet snel warm in een caravan? Of laat je daar airco in aan staan of...?


Hij kan gewoon op het terras liggen als hij dat wil. We hebben geen airco, wel een ventilator. En alle ramen staan gewoon open, dus het lucht nog wat door. We hebben een hond waarbij iemand het wel uit zijn hoofd laat in de caravan te komen, dus alles staat gewoon open :').

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:49

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met zo'n koelingsmatje? Ik heb voor onze hond wel een koelingsband, die vind hij heerlijk. Maar ik vraag me af of hij überhaupt op zo'n matje gaat liggen. En ze zijn best prijzig, dus ben benieuwd wat andere honden ervan vinden :).

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:44

Marloes__ schreef:
xMercury schreef:
Goh wat ik me nog even af vroeg haha. Wordt het niet snel warm in een caravan? Of laat je daar airco in aan staan of...?


Hij kan gewoon op het terras liggen als hij dat wil. We hebben geen airco, wel een ventilator. En alle ramen staan gewoon open, dus het lucht nog wat door. We hebben een hond waarbij iemand het wel uit zijn hoofd laat in de caravan te komen, dus alles staat gewoon open :').


Ah ok vandaar :') wij hebben een Sheltie en dat is nou niet echt een afschrikwekkende hond _O- _O-

Die koelingsmatjes van Zooplus zijn toch niet zo duur?

Bo_Y

Berichten: 4602
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:16

Marloes__ schreef:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met zo'n koelingsmatje? Ik heb voor onze hond wel een koelingsband, die vind hij heerlijk. Maar ik vraag me af of hij überhaupt op zo'n matje gaat liggen. En ze zijn best prijzig, dus ben benieuwd wat andere honden ervan vinden :).


Ik heb er een bij de jumper gekocht voor 30 euro.
Saar ligt er wel op, afgelopen weekend getest..

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:30

xMercury schreef:
Die koelingsmatjes van Zooplus zijn toch niet zo duur?


He Thanks voor de tip! Die prijzen vallen indd mee, dus die ga ik bestellen, is het proberen waard :)

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:41

Hier gingen we met ons hondje wel richting Corsica. Uitgebreid wandelen deden we s avonds. Verder ging ze wel mee naar het strand. Altijd parasol mee en eigen handdoek. Verder genoeg water mee. We gingen wel altijd dicht bij de waterkant zitten, ook omdat het zand/steentjes daar minder heet zijn. Zodat ze zich niet kon branden.Gek genoeg ging ze vaak genoeg haar buik laten bruinen. Je moet een beetje inschatten hoe goed je hond er tegen kan.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:21

Bij Action heb je ook koelmatten liggen.
Mijn hond ligt er alleen niet op hahaha

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:38

Wij gaan over 2 weken een weekend weg met de honden!
Weliswaar in Nederland maar toch :p
Andere opties houd ik ook open voor volgend jaar ofzo.

Welkoop heeft hele fijne koelmatjes op dit moment!
Kleinste formaat is 15 euro,grootste 30.
Zit een soort gel in, dus je hoeft t niet nat te maken.
Dit moet met de koelmatten van de Action wel, was hier dus geen succes.

FrNo

Berichten: 3683
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:51

kim_hester schreef:
Wij gaan over 2 weken een weekend weg met de honden!
Weliswaar in Nederland maar toch :p
Andere opties houd ik ook open voor volgend jaar ofzo.

Welkoop heeft hele fijne koelmatjes op dit moment!
Kleinste formaat is 15 euro,grootste 30.
Zit een soort gel in, dus je hoeft t niet nat te maken.
Dit moet met de koelmatten van de Action wel, was hier dus geen succes.


Deze nieuwe soort matjes zijn erg fijn, je kunt ze extra koelen door ze eerst in de koelkast te leggen.
Ik heb wel ergens gelezen dat ze niet in de zon mogen liggen.

Onze oude hond gaat er goed op liggen.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:18

Wij willen toch nog graag een paar daagjes weg deze zomer in augustus.
Iemand die een fijne plek weet om te camperen met een tent + 2 honden?

Liefst in Nederland, België of Duitsland! :)

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:36

Wij zijn 1x naar zuid Frankrijk geweest met onze labrador, in een tent. De hond mocht overal mee naar toe, was geen enkel probleem. Ook mee geweest met kanoën, vond ze geweldig! De Vlaamse buurkinderen waren gek op dr dus als we even boodschappen gingen doen en ze kon niet mee, dan hielden de buurtjes dr in gaten :)

Vorig jaar naar Duitsland geweest met onze labrador en patterdale terriër en waren ook overal welkom.

2x geboekt via dogsincluded.nl was super geregeld! En nu gaan we naar landal greenparks in de Belgische Ardennen.

Zo'n schapennet is trouwens wel een top idee.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:38

Amyd schreef:
Wij zijn 1x naar zuid Frankrijk geweest met onze labrador, in een tent. De hond mocht overal mee naar toe, was geen enkel probleem. Ook mee geweest met kanoën, vond ze geweldig! De Vlaamse buurkinderen waren gek op dr dus als we even boodschappen gingen doen en ze kon niet mee, dan hielden de buurtjes dr in gaten :)

Vorig jaar naar Duitsland geweest met onze labrador en patterdale terriër en waren ook overal welkom.

2x geboekt via dogsincluded.nl was super geregeld! En nu gaan we naar landal greenparks in de Belgische Ardennen.

Zo'n schapennet is trouwens wel een top idee.


Ah superleuk, wij zijn inderdaad ook wezen kanoën. Erg leuk!

Wij zitten meer met activiteiten zoals canyoning, een museum bezoeken, naar een waterpark (vooral nu we een zoontje hebben). Daar kan en mag de hond gewoon echt niet mee. Dat betekent dus dat we dat soort dingen nu ook niet doen als de hond mee is op vakantie. Maar als ons zoontje wat groter is, denk ik toch dat we de hond dan helaas ook een volgende vakantie wel eens thuis (in de opvang dus) zullen laten. Om toch wat meer vrijheid te hebben.

xDenies

Berichten: 13509
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:13

Ik ga al jaren achter elkaar op vakantie naar de Weerterbergen in Weert (Limburg) omdat mijn paard hier vlakbij staat. Nu een jonge hond er bij, vorig jaar voor het eerst naar weert geweest met de andere hond erbij.

Echter is mijn andere hond nu gewoon op een leeftijd dat haar gewrichten tegen beginnen te werken waardoor ik er met mijn jongste alleen op uit ga. Aankomende vrijdag gaan we voor een week naar Limburg. Vind het heel spannend maar heb er ook veel zin in :)
Ook ik pas mijn activiteiten aan en ga hem heel bewust niet alleen laten; zal wellicht prima gaan in het huisje .. maar ik neem hem niet in zijn eentje mee op vakantie om alsnog alleen te zitten.
Ook als hij mijn paard echt dood eng vind i.c.m. te warm weer gaan we gewoon samen in de Weerterbergen genieten.

Wel ben ik aan het kijken voor iets anders. Ik ga graag op avontuur en het lijkt me heerlijk om in de mooie natuur te wandelen en activiteiten te doen.
Kennen jullie nog iets leuks? Ik heb nog nooit in het buitenland autogereden haha.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:33

Wij gaan morgen naar de Ardennen voor een midweek met onze pup van 5 maanden! Ben erg benieuwd hoe het gaat, doorgaans is hij niet zo onder de indruk van nieuwe en spannende dingen.

FrNo

Berichten: 3683
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:35

Ook wij gaan met onze twee honden een week naar sunparks in de ardennen in juli.

Anoniem

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:46

Wij hebben onze hond al twee keer meegenomen en dit jaar weer.
Eerste jaar in de caravan, eerst paar dagen Luxemburg en daarna Duitsland.
Vorig jaar via airbnb eerst Oostenrijk en toen Tsjechië.
Dit jaar nog even kijken. Wellicht ergens Frankrijk, Duitsland, noord Italië...

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:01

Ik heb hier al eerder iets geplaatst over onze (bijna) 18 jarige hond die tot op het laatst nog mee ging naar Zweden.

Dit jaar gaan we met onze hond sowieso weer naar Zweden en Noorwegen we willen de Wildernisroute gaan rijden en waarschijnlijk richting de Noordkaap zijn er meer mensen die kant op gegaan of hebben deze route gedaan met de hond?

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:02

Ik meld mij ook even! Wij gaan in juli een weekje naar Terschelling met onze jonge Hollandse Herder :D

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:06

ik neem zowel muilkorf als snuitje mee.

alleen moet bij mijn muilkorf nog gaatjes in prikken.. moet i kmaar snel doen ga over 2 weken

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:05

Ik zal het topic nog doorlezen, maar wij gaan bijna nooit op vakantie zonder de hond. Of het moet echt niet kunnen. Dit jaar wordt het Denemarken. En dan hebben we net een nieuwe (asiel)hond. Die komt as vrijdag. Verder is er nog mijn bejaarde hond (13) die ook gewoon weer mee gaat. We zullen de wandelingen wel op haar moeten aanpassen. Onze andere hond is net een maand geleden overleden. De honden waren volledig 'ingewerkt',dus konden we overal mee naar toe nemen. Ben dus benieuwd hoe dat straks gaat met de nieuwe.

Unbeatable
Berichten: 591
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:06

Hoi allemaal,
Wij zijn van plan om van 23 juni tot 30 juni 2018 een weekje op vakantie te gaan, met onze golden retriever. Doet het prima in de auto en is een makkelijke hond. Temperaturen tot zo’n 25 graden is te doen voor hem. Ik zoek het liefst een klein huisje ingericht voor 2 personen en een plek waar het écht hondvriendelijk is. Ik heb gekeken naar hondencamping Cynocamp in Frankrijk, daar verhuren ze ook appartementjes maar helaas al volgeboekt tijdens de periode waarin wij willen gaan.
Heb dogglywood ook al bekeken maar de huisjes spreken mij niet zo heel erg aan.
Wie heeft de gouden tip? Ik zie veel dingen voorbij komen in dit topic, maar weinig links naar de bestemmingen.

Eliana

Berichten: 5480
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:21

Naar welk land wil je?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:06

Onze Pup (10.5 jaar := ) Gaat altijd mee als we in europa op vakantie gaan. Ze vind het heerlijk. De laatste 3 jaar zijn we naar engeland geweest.... SUPERLAND!! Bijzonder hondvriendelijk. Prachtige wandelingen maken over de Moors... Waar mijn Terrier zich helemaal kan uitleven. Mijn hond geeft helemaal niets om schapen. En kan daarom ook los, maar laat je hond nooit en dan ook nooit achter de schapen aan gaan, want de schapeneigenaren mogen je hond doodschieten.

tones

Berichten: 5296
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:17

En gelijk hebben ze.
Wat moet een hond in andermans weiland.