Essentials voor lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:35

Voor een weekje niet, maar als ik intercontinentaal vlieg is dat altijd voor minimaal 2, soms 3 weken. En als het dan ook nog winter is, kom ik echt niet toe met 10 kilo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:35

Hier gaat wel gewoon ruimbagage mee, vooral omdat ik daar lekker wil winkelen en wat spulletjes mee moet nemen voor vrienden en familie dus 10 kilo red ik sowieso niet.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:38

Misschien een powerbank? Die van de Action kost een 10tje en kwam als Beste Koop uit de test van de consumentengids.

Anoniem

Re: Essentials voor lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:43

Powerbank zit standaard in m'n tas :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:49

Ik vlieg wekelijks en ik heb mijn ipad vol staan met podcasts. Ik vlieg meestal met dezelfde maatschappij, dus hun onboard entertainment heb ik allemaal al gezien.
Podcasts houden mij goed bezig.
Slapen lukt mij zelden in het vliegtuig, maar ik heb altijd een ooglapje bij me en achtergrond muziek.
Ook heb ik een flink aantal boeken en dan kom ik meestal de vluchten wel door. Tussendoor even op en neer lopen en rekken en strekken, ik ben ook erg lang en moet af en toe even opstaan omdat mijn lichaam anders zeer doet.

Succes!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:09

Courses schreef:
A3a1 schreef:
Wat nemen jullie veel mee.
Mijn hele bagage gaat mee als handbagage, max 10 kilo _/-\o_

Voor een intercontinentale reis? Knap :+

Yep, 13 uur vliegen :D
6 weken reizen

Eulogy schreef:
Maakt toch niet uit of je een weekje naar Toronto of een weekje naar Londen gaat? :+

Edit: maar bij een intercontinentale vlucht hoef je meestal niet bij te betalen voor ruimbagage dus waarom je het dan zou doen is mij ook een raadsel :D

Helemaal geen zin om me een breuk te sjouwen.
Maar het is een sport die ik heb over gehouden uit de tijd dat ik nog backpackte, toen was het 12 kilo inclusief slaapzak of dekbed.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:18

Ik reis al 4 jaar non stop over de wereld met 7 kilo inclusief kampeer spullen, dus het kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:18

Oh ik geloof graag dat het kan, maar voor dit avontuur ga ik lekker materialistisch en vol bepakt :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:30

Babeth schreef:
Ik reis al 4 jaar non stop over de wereld met 7 kilo inclusief kampeer spullen, dus het kan!

Owwwww, dat heb ik nooit gered, 9 kilo was mijn "maximum", in deze tak van sport.
Nu meestal rondom de 10 kilo.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 18-01-17 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:30

foutje

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:18

Emmaa_ schreef:
Crème en labello gaan sowieso wel in mijn tas, mijn huid wordt super trekkerig als het droog is en dat is echt een rottig gevoel haha. Dus het is niet cosmetisch, meer gewoon omdat ik het prettiger vind.

Bedankt voor alle tips! Zo'n verloopstukje zal ik voor de zekerheid even halen, dan weet ik zeker dat ik gewoon gebruik kan maken van het entertainment systeem.

Ik maak me er verder niet echt zorgen om maar was wel benieuwd hoe andere bokkers dat aanpakken!

Headset krijg je altijd in het vliegtuig.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:25

Eulogy schreef:
Maakt toch niet uit of je een weekje naar Toronto of een weekje naar Londen gaat? :+

Edit: maar bij een intercontinentale vlucht hoef je meestal niet bij te betalen voor ruimbagage dus waarom je het dan zou doen is mij ook een raadsel :D

Nou... omdat het op sommige vliegvelden giga lang duur voor je ruimbagage beschikbaar is op de band. Bij terugkomst uit Ivoorkust op Paris Charles de Gaule (met een Airbus A380 met ruim 530 mensen aan boord...) kan het soms anderhalf uur duren...

Met alleen handbagage ben je dan ruimschoots onderweg naar je bestemming.

Hoeveel bagage je meeneent hangt ook af van wat je gaat doen. Ik vlieg vrijwel uitsluitend vooor mijn werk en als consultant moet je d'r overdag netjes uitzien, maar heb ik s'avonds relaxte kleding aan.

Overigens: in zo'n hypermoderne Airbus heb je gewoon zo'n verloopstekkertje nodig....D'r zijn inderdaad vliegtuigen waarbij dat niet nodig is

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:28

Cowgirl schreef:

Dat klopt maar da's vaak niet echt de beste kwaliteit.

Daarbij heb ik mijn "oortjes" met achtergrondgeluidsonderdrukking (mooi scrabble woord ;-) )

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:31

pjotrg schreef:
Dat klopt maar da's vaak niet echt de beste kwaliteit.

Daarbij heb ik mijn "oortjes" met achtergrondgeluidsonderdrukking (mooi scrabble woord ;-) )

Helaas langste scrabbelewoord wat past is 15 letters -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:39

Fish_n_Chips schreef:
Misschien een powerbank? Die van de Action kost een 10tje en kwam als Beste Koop uit de test van de consumentengids.

Bij mijn weten kan je toch altijd alles opladen met usb aansluiting, vorige keer had ik zelfs stopcontact :)

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:11

xTitanic schreef:
Bij mijn weten kan je toch altijd alles opladen met usb aansluiting, vorige keer had ik zelfs stopcontact :)

Niet altijd. Het hangt van het vliegtuig af en van je stoel (stoelen bij de nooduitgang hebben vaak geen stekker) enne... ook van of het werkt. Soms zit er wel een USB of gewoon stopcontact, maar komt er geen stroom uit.

Oh ja en soms heb je zo'n Amerikaans stopcontact.

Dus wereldreizigers.... neem een wereldadapter mee.... zelfs als je naar Zwitserland gaat...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:10

A3a1 schreef:
Babeth schreef:

Owwwww, dat heb ik nooit gered, 9 kilo was mijn "maximum", in deze tak van sport.
Nu meestal rondom de 10 kilo.

Is ook erg netjes! Ik begon ook met 10kg, maar door aanschaf van lichtgewicht kleding en materialen heb ik er nog 3 kilo vanaf kunnen krijgen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:27

Nou, vroeger redde ik het nog wel met outdoorkleding, tegenwoordig wil ik ook iets gekleeds mee.
En wat meer smeersels voor mijn huid....hoewel....heilig als ik de rest hier lees, potje dag en nachtcreme en aloe gel :-)
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 18-01-17 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:44

Cowgirl schreef:
Emmaa_ schreef:
Crème en labello gaan sowieso wel in mijn tas, mijn huid wordt super trekkerig als het droog is en dat is echt een rottig gevoel haha. Dus het is niet cosmetisch, meer gewoon omdat ik het prettiger vind.

Bedankt voor alle tips! Zo'n verloopstukje zal ik voor de zekerheid even halen, dan weet ik zeker dat ik gewoon gebruik kan maken van het entertainment systeem.

Ik maak me er verder niet echt zorgen om maar was wel benieuwd hoe andere bokkers dat aanpakken!

Die passen nooit in mijn oren, heb hele nauwe gehoorgang, eigen dopjes vind ik prettiger :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:46

Je krijgt toch altijd zo'n koptelefoon?
Doppen heb ik ook niet want ik heb ze nog nooit gevonden die in mijn oren passen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:48

verootjoo schreef:
Je krijgt toch altijd zo'n koptelefoon?
Doppen heb ik ook niet want ik heb ze nog nooit gevonden die in mijn oren passen :=

Laatste x van die simpele oordopjes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:49

Oh echt die heb ik nog nooit gekregen := zou ik ook niks mee kunnen idd. Ik heb minuscule oren, past niks in :')

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:16

Emmaa_ schreef:
Gut, wat een vreemde opmerking zeg.

Ach ja, dan heb jij kennelijk niet zo snel last van parfum.
De meeste vrouwen spuiten veel te veel, de meeste luchtjes stinken echt en de vrouwen dus ook :=

En met een beetje pech, zit ik de hele tijd te niezen als ik daar naast zit.
En ik stink niet, zoals de meeste mensen niet stinken.

Maar, veel plezier om dan naast mij te zitten *\%/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:20

Wat een discussie na een (mijn??) opmerking over je sjaal inspuiten met wat parfum zeg.

Mijn tip was dus niet om te douchen in parfum en je van topt tot teen in te spuiten.
Mijn tip was wel om een sjaal om te doen en aan de binnenkant wat van een lekker luchtje op te spuiten zodat je eventueel je sjaal omhoog kan trekken voor je gezicht.

Ik ben zelf helemaal niet van de parfums, ik vind ze vaak enorm penetrant en ook ik ga ervan niezen, maar als ik het overleef met de kleine beetje in mijn sjaal zullen de mensen om mij heen dat al helemaal niet ruiken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:30

Maar de meeste vrouwen kunnen geen maat houden. :o

Dat jij je zodanig beperkt, wil niet zeggen dat anderen dat ook kunnen.
En de meesten zullen zitten naast iemand die zich niet in kan houden.

Zodra jij die tip geeft, op een openbaar forum, zal 95% zich erin gaan douchen.

Daarom dat ik zeg: vrouwen en parfum vind ik meestal geen goede combinatie.