Australië 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:28

Naar nieuws.

Ja ik heb mijn plannen al iets aangepast. De 30 daagse tour start pas een week nadat ik vakantie heb dus die valt af. Ik weet ook niet goed of ik wel een georganiseerde reis wil doen na alle info van gister of dat ik alleen vluchten boek en de rest daar wel bedenk. Dan een combinatie trein en bus reizen?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:02

Ik heb me al eerder gemeld in dit topic maar ik heb toch een vraagje. Hoe duur kost zo'n reis naar Australië, en dan niet zozeer de vlucht heen en terug maar de tijd om daar door te brengen.

Ik zou graag voor een langere tijd gaan na mijn studie (half jaar tot een jaar) en zit er dan ook aan te denken om bij verschillende bedrijven/boerderijen te werken voor kost en inwoning oid. Verder zou ik graag veel zien van het land. En als ik nog steeds contact heb met mijn 'internetvrienden' dan dan zou ik die graag willen bezoeken (Brisbane en Adelaide).

Maar ik heb dus echt geen idee hoeveel ik hiervoor moet sparen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:05

Dat ligt er maar net aan hoe je eil verblijven daar en hoe je wil reizen.
Wil je logeren bij kennissen of werken tegen kost en inwoning en liften door het land ben je 'goedkoop' uit.
Wil je iedere nacht een eigen hotelkamer en wil je een auto huren kan je beter hard gaan sparen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:51

Goof schreef:
Wil je logeren bij kennissen of werken tegen kost en inwoning en liften door het land ben je 'goedkoop' uit.
Wil je iedere nacht een eigen hotelkamer en wil je een auto huren kan je beter hard gaan sparen.

Ik wil waarschijnlijk tegen kost en inwoning gaan werken. Hoe ik wil reizen heb ik nog geen idee van. Als het allemaal erg ver uit elkaar licht neem ik denk ik liever het vliegtuig dan een auto huren. Zeker omdat ik zeer waarschijnlijk in mijn eentje ga.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:14

Dat is wat ik nu doe! Voor in het land zelf heb ik ongeveer 5500 euro gespaard, hiermee kun je wel twee maandjes reizen. Verder is het vliegticket plus visum en veel kleine andere zaken nog best duur, reken op zeker 2000 extra. Je hebt bijvoorbeeld ook een speciale reisverzekering nodig als je gaat werken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 09:39

Nimber, ja precies. Had nog even gekeken naar autohuur en dat viel op zich nog wel mee. Stukje vliegen en dan een stuk met de auto. Plannen zat. Enkel goed naar de wegen kijken, want las dat het ongeluk met de 2 overleden mensen door een gat in de weg kwam...
Ben altijd maar voorzichtig met dit soort dingen...

Joy, ik heb geen idee. Ik heb een spaarpotje en wil geen luxe dingen. Hoef niet elke dag in een hotel, hou wel van aparte dingen en qua eten hoeft het voor mij ook geen luxe te zijn.
Als ik maar naar de wc kan en mij kan op frissen.
Al zou de tijd die jij wilt gaan duurder uitpakken dan mijn paar weken ;)

Ik ben nog wel op zoek naar een aantal boeren, eventueel Nederlandse want weet dat er daar een zit.
Hebben jullie enig idee waar de boeren zich een beetje bevinden? :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:50

gribaldi schreef:
Goed punt, nee eerlijk gezegd niet. Ik had mij vorig jaar gefocust op andere plaatsen dus over dat seizoen in die plaatsen (Cairns, Darwin) helemaal niet nagedacht.

Al lijkt chasen mij wel leuk :')

Ik hoorde trouwen vanmorgen op het nieuws dat er een auto over de kop geslagen is en daarbij een Nederlandse vrouw (20 jaar oud) om het leven is gekomen (dacht ook een Duitse) en 2 ernstig gewond...
Hoop niet iemand van bokt, moest daar namelijk wel meteen aan denken...

Klopt de Nederlandse komt hier uit de buurt vandaan. Kende haar niet maar mijn man was voor zn werk bij een kennis van haar. Was een eenzijdig ongeluk op een redelijk rechte weg.

Vindt het eigenlijk wel heel slecht dat het nieuws daar geen aandacht aanbesteed maar wel aan die atracctie in Australië of iemand die bedenkt mount taranaki te beklimmen in zijn eentje terwijl er slecht weer op komst is.

In nsw/victoria zitten veel Nederlandse boeren(melkveebedrijven)
www.adzuna.com.au/dairy-farm daar staat o.a. een verzameling van job offers
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 25-10-16 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:53

Joy_Mennings schreef:
Goof schreef:

Ik wil waarschijnlijk tegen kost en inwoning gaan werken. Hoe ik wil reizen heb ik nog geen idee van. Als het allemaal erg ver uit elkaar licht neem ik denk ik liever het vliegtuig dan een auto huren. Zeker omdat ik zeer waarschijnlijk in mijn eentje ga.

Ook voor werken tegen kost en inwoning heb je een werk visum nodig. Tot je 30ste kom je in aanmerking voor een working holliday visa en daarna heb je een werk visum nodig.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 01:13

daffie1986 schreef:
Ook voor werken tegen kost en inwoning heb je een werk visum nodig. Tot je 30ste kom je in aanmerking voor een working holliday visa en daarna heb je een werk visum nodig.

Hmm... er zit een loophole in de regels van een visitor visum; officieel mag je beperkt vrijwilligerswerk doen, waarvoor je in ruil food&board mag ontvangen zolang de 'nature of the work' zo is dat iemand daar normaliter niet voor betaald zou krijgen en het hoofddoel van je reis moet vakantie zijn.
Ik heb deze jaren gebruikt voor mijn viswedstrijd in the NT. Zou overigens in dat geval niet aangeven bij immigratie dat je gaat werken, maar gewoon zorgen dat je een redelijke bankrekening, retour ticket en eerste overnachting (adres!!) geregeld hebt. Meestal vragen ze dan nergens naar.

Overigens zijn ze erover bezig om de leeftijdsgrens voor de WHV te verruimen naar 35 jaar, maar geen idee wanneer dat ingaat.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:26

daffie1986 schreef:

Bedankt voor je antwoord. Ik heb dan een working holiday visa nodig. Ik ben nu 17 en wil na mijn studie gaan... Ben dan als ik het meteen in 1x afrond 21.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 09:41

Barramundi, toevallig las ik dat gisteren vanaf januari 2017 gaat dat in.

daffie1986, wat naar zeg! Sterkte ook voor je man!
En ja het lijkt wel alsof het in een 'doofpot' wordt gestopt...
En die berg beklimmen snapte ik ook niet helemaal hoor, aandacht oid? :')

Bedankt voor de link ik ga daar even naar kijken.
Wil ook graag een stuk van de akkerbouw zien.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 02:37

TS: moest net aan je denken; een NL meisje hier biedt haar private room in Sydney te huur voor 3 weken rondom kerst/nieuwjaar. Staat in de FB pagina Dutchies in Sydney (mocht je interesse hebben).

Ik kwam er trouwens gister achter dat de bestuurder van de auto die in WA dat zware ongeluk gehad heeft, een meisje uit mijn hometown in NL is. Schijnt dat ze voor de rechter moet komen en al! Best heftig als je haar verhaal leest!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:09

__Sannne schreef:
Hooooi

Ik kom ook even binnenvallen. Nog geen concrete plannen voor Australie, maar mn vriend en ik spelen met het idee om volgend jaar rond deze tijd tijdelijk naar Melbourne te verhuizen! We wonen nu in Auckland en ik wil eerst mijn resident visum voor Nieuw Zeeland rond krijgen om daarna mijn Work & Holiday jaar in Melbourne te doen. :) + Reizen door het land natuurlijk!

Grote kans trouwens dat we binnenkort voor een weekje ofzo naar Sydney gaan, op familiebezoek. :) Ben zelf nog nooit in Australie geweest dus heb er erg veel zin in. Al ben ik ook wel echt verliefd op Nieuw Zeeland hoor. :))

HA! ik verhuis volgend jaar mogelijk ook naar Melbs! Kunnen we meeten! :D
Onze kiwi vriendjes haha..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:11

Jaa goed idee! *\o/*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:14

Barramundi schreef:
TS: moest net aan je denken; een NL meisje hier biedt haar private room in Sydney te huur voor 3 weken rondom kerst/nieuwjaar. Staat in de FB pagina Dutchies in Sydney (mocht je interesse hebben).

Ik kwam er trouwens gister achter dat de bestuurder van de auto die in WA dat zware ongeluk gehad heeft, een meisje uit mijn hometown in NL is. Schijnt dat ze voor de rechter moet komen en al! Best heftig als je haar verhaal leest!

Zeker heftig.. maar ze heeft dan ook 2 mensen in de auto gehad die dood zijn gebleven en zij en haar vriendin zwaar gewond.

Ook in NL zou er dan een onderzoek gestart worden, zeker als het een eenzijdig ongeluk was.

Persoonlijk denk ik dat ze waarschijnlijk met 130 een pothole o.i.d. zijn ingereden of een kangaroo zijn tegengekomen en proberen uit te wijken.

Mn vriend zei al; outback rijden is een andere manier van rijden dan stedelijk rijden.. dan kan ze nog zo voorzichtig geweest zijn in de stad en thuis in NL..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:59

Klopt, ik dacht ook al zo iets, of een technical faillure vd auto, maar neem aan dat ze dat dmv onderzoek wel kunnen vaststellen.
Ik heb die route zelf gereden en het is gewoon net ff anders. Maar zo vind ik het rijden in Sydney als het regent met al die stuntpiloten hier ook nog steeds een heel avontuur.
Wat ik alleen niet begrijp is dat er zon ophef gemaakt wordt over het feit dat ze aangeklaagd wordt als dat in NL ook zo gaat (dat wist ik dan weer niet).
Even los van het feit dat het gewoon een tragisch en bijzonder triest ongeval is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:23

Barramundi schreef:
Klopt, ik dacht ook al zo iets, of een technical faillure vd auto, maar neem aan dat ze dat dmv onderzoek wel kunnen vaststellen.
Ik heb die route zelf gereden en het is gewoon net ff anders. Maar zo vind ik het rijden in Sydney als het regent met al die stuntpiloten hier ook nog steeds een heel avontuur.
Wat ik alleen niet begrijp is dat er zon ophef gemaakt wordt over het feit dat ze aangeklaagd wordt als dat in NL ook zo gaat (dat wist ik dan weer niet).
Even los van het feit dat het gewoon een tragisch en bijzonder triest ongeval is.

Ik vraag me af of ze echt aangeklaagd word, of dat ze onderzocht word.
In NL zul je toch ook een onderzoek hebben of er dood door schuld is? Wil niet zeggen dat ze veroordeeld wordt er voor..

Ja vond het zelf ook toen ik van Adelaide naar Melbourne reed.. en dat is dan nog verharde weg e.d. maar geen verlichting.. en er zitten soms toch gaten in de weg waarvan ik ook zei dat je er dood op zou blijven als je het niet door had of gewoon pech hebt.

Kan me niet voorstellen dat het echt tot een veroordeling komt van 20 jaar of 150.000 rechtzaak.
Hier in Adelaide is een kerel veroordeeld tot 5 maanden huisarrest nadat ie iemand heeft doodgereden door te snel te rijden.. en hij had ook nog een strafblad voor rijden onder invloed e.d.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:27

Ik had het er vandaag met een collega over die hier geboren is en het leek haar ook sterk dat er een veroordeling komt (tenzij er alcohol / drugs oid in het spel is).

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:34

Een aantal jaar geleden is hetzelfde gebeurd met een Nederlands meisje. Een reisgenoot overleed en zij reed. Zij mocht toen maandenlang het land niet uit en heeft toen wel echt een ton aan proceskosten ed gehad.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:58

Dat is t vooral, de hoge advocaat kosten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 09:05

Barramundi schreef:

Bedankt! Ik ga het opzoeken :D

En wat betreft dat ongeluk, best bizar. Ik word al bijna bang om een auto te huren nu..
Misschien is het gewoon domme pech?
130 rijden over die wegen? Huhm zie mijzelf dat nog niet echt doen :Y)
Hopelijk kan ze snel weer terug naar Nederland, ze zal het ook niet met opzet gedaan hebben..

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:29

You're welcome!!

Niet bang zijn! Ik heb hier door de jaren heen al zo'n 15-20 duizend km gereden (waarvan ook de 5.000 tussen Perth en Darwin in een auto van 14 jaar oud). Belangrijk is een beetje common sense en rekening houden met de afstanden (ivm evt vermoeidheid en voorraden). De meeste wegen in Australië zijn prima te doen, zeker als je op asfalt blijft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:42

gribaldi schreef:
En wat betreft dat ongeluk, best bizar. Ik word al bijna bang om een auto te huren nu..
Misschien is het gewoon domme pech?
130 rijden over die wegen? Huhm zie mijzelf dat nog niet echt doen :Y)
Hopelijk kan ze snel weer terug naar Nederland, ze zal het ook niet met opzet gedaan hebben..

De snelwegen zijn juist prima en bij uitstek geschikt om wat harder te rijden, ze zijn breed en recht.
In Nl gebeuren dagelijks ongelukken, dan moet je hier ook niet meer rijden.
Laatst bijgewerkt door Goof op 28-10-16 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 09:42

Haha ik heb de Perth - Darwin route er uit gehouden, niet vanwege dat ongeluk hoor, maar omdat ik anders nog een paar weken bij moet boeken :')

En in het reisschema staat inderdaad gewoon een auto, dus komt wel goed :) Niet te lang rijden op een dag en niet te hard willen. Je moet er immers van genieten :P

Alleen voor Fraser Island even kijken, want huur een standaard auto en daar kun je dan niet mee het eiland op, dus daar moet ik nog even een alternatief voor vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:43

Rijd overigens enkel met daglicht. Zorg dat je ergens bent zodra het gaat schemeren.
Dit ivm (grote) dieren op de wegen.