Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Dat ligt er maar net aan hoe je eil verblijven daar en hoe je wil reizen.
Wil je logeren bij kennissen of werken tegen kost en inwoning en liften door het land ben je 'goedkoop' uit.
Wil je iedere nacht een eigen hotelkamer en wil je een auto huren kan je beter hard gaan sparen.
gribaldi schreef:Goed punt, nee eerlijk gezegd niet. Ik had mij vorig jaar gefocust op andere plaatsen dus over dat seizoen in die plaatsen (Cairns, Darwin) helemaal niet nagedacht.
Al lijkt chasen mij wel leuk![]()
Ik hoorde trouwen vanmorgen op het nieuws dat er een auto over de kop geslagen is en daarbij een Nederlandse vrouw (20 jaar oud) om het leven is gekomen (dacht ook een Duitse) en 2 ernstig gewond...
Hoop niet iemand van bokt, moest daar namelijk wel meteen aan denken...
Joy_Mennings schreef:Goof schreef:Dat ligt er maar net aan hoe je eil verblijven daar en hoe je wil reizen.
Wil je logeren bij kennissen of werken tegen kost en inwoning en liften door het land ben je 'goedkoop' uit.
Wil je iedere nacht een eigen hotelkamer en wil je een auto huren kan je beter hard gaan sparen.
Ik wil waarschijnlijk tegen kost en inwoning gaan werken. Hoe ik wil reizen heb ik nog geen idee van. Als het allemaal erg ver uit elkaar licht neem ik denk ik liever het vliegtuig dan een auto huren. Zeker omdat ik zeer waarschijnlijk in mijn eentje ga.
daffie1986 schreef:Ook voor werken tegen kost en inwoning heb je een werk visum nodig. Tot je 30ste kom je in aanmerking voor een working holliday visa en daarna heb je een werk visum nodig.
daffie1986 schreef:Ook voor werken tegen kost en inwoning heb je een werk visum nodig. Tot je 30ste kom je in aanmerking voor een working holliday visa en daarna heb je een werk visum nodig.
__Sannne schreef:Hooooi
Ik kom ook even binnenvallen. Nog geen concrete plannen voor Australie, maar mn vriend en ik spelen met het idee om volgend jaar rond deze tijd tijdelijk naar Melbourne te verhuizen! We wonen nu in Auckland en ik wil eerst mijn resident visum voor Nieuw Zeeland rond krijgen om daarna mijn Work & Holiday jaar in Melbourne te doen.+ Reizen door het land natuurlijk!
Grote kans trouwens dat we binnenkort voor een weekje ofzo naar Sydney gaan, op familiebezoek.Ben zelf nog nooit in Australie geweest dus heb er erg veel zin in. Al ben ik ook wel echt verliefd op Nieuw Zeeland hoor.
Barramundi schreef:TS: moest net aan je denken; een NL meisje hier biedt haar private room in Sydney te huur voor 3 weken rondom kerst/nieuwjaar. Staat in de FB pagina Dutchies in Sydney (mocht je interesse hebben).
Ik kwam er trouwens gister achter dat de bestuurder van de auto die in WA dat zware ongeluk gehad heeft, een meisje uit mijn hometown in NL is. Schijnt dat ze voor de rechter moet komen en al! Best heftig als je haar verhaal leest!
Barramundi schreef:Klopt, ik dacht ook al zo iets, of een technical faillure vd auto, maar neem aan dat ze dat dmv onderzoek wel kunnen vaststellen.
Ik heb die route zelf gereden en het is gewoon net ff anders. Maar zo vind ik het rijden in Sydney als het regent met al die stuntpiloten hier ook nog steeds een heel avontuur.
Wat ik alleen niet begrijp is dat er zon ophef gemaakt wordt over het feit dat ze aangeklaagd wordt als dat in NL ook zo gaat (dat wist ik dan weer niet).
Even los van het feit dat het gewoon een tragisch en bijzonder triest ongeval is.
Barramundi schreef:TS: moest net aan je denken; een NL meisje hier biedt haar private room in Sydney te huur voor 3 weken rondom kerst/nieuwjaar. Staat in de FB pagina Dutchies in Sydney (mocht je interesse hebben).
Ik kwam er trouwens gister achter dat de bestuurder van de auto die in WA dat zware ongeluk gehad heeft, een meisje uit mijn hometown in NL is. Schijnt dat ze voor de rechter moet komen en al! Best heftig als je haar verhaal leest!
gribaldi schreef:En wat betreft dat ongeluk, best bizar. Ik word al bijna bang om een auto te huren nu..
Misschien is het gewoon domme pech?
130 rijden over die wegen? Huhm zie mijzelf dat nog niet echt doen![]()
Hopelijk kan ze snel weer terug naar Nederland, ze zal het ook niet met opzet gedaan hebben..