Wij rijden altijd in 1x! Voordeel is dat we met zijn 4-en gaan, waarvan er 3 wel willen rijden. Pap is vrachtwagen chauffeur, dus die is wel wat gewend. Vriendlief heeft ook groot rijbewijs en vind het toeren ook wel leuk en ik mag zelf ook wel graag een stukkie toeren! Voor je gevoel ben je zo over.
Op vorig jaar na dan! Autopech gehad, je denkt alles goed geregeld te hebben, maar helaas. Sta je dan voor Frankfurt met een auto die de berg niet over wil trekken. Afgesleept door de ardag, omdat (zonder dat we het wisten) abbo bij de ANWB omgezet was van buitenland service naar woonplaatsservice. Mams had wel een keer iemand gesproken van de ANWB voor een actie, maar wist dit dus niet) 'S nachts om 5 uur voor de deur van een plaatselijke kia garage neer gezet, om half 7 kwam daar iemand aan. Auto nagekeken, olie bijgevuld, wat gepingeld en we konden weer verder. Ik had er geen vertrouwen in en mijn paps ook niet, dus we zijn terug gaan rijden. Na 2 uurtjes stopte hij er weer helemaal mee, van de weg af gesleept door een behulpzame duitser. Vanuit NL waren ze met een auto ambulance en mijn auto onderweg om ons op te pikken en de auto's te ruilen. Tijdje op een parkeerplaats gestaan (zonder wc of iets in die richting) toen er ineens een bulgaar achter ons stond met auto ambulance en 1 auto erop. Die meneer heeft ons verder verscheept naar Dortmund, waar toen mijn auto ook bijna was. Om 1 uur 's middags was de auto omgepakt en konden we weer verder! 's avonds 9 uur op plaats van bestemming en helemaal gaar!!!!! 24 uur over gedaan, iedereen ziek op vakantie. Pap en ik longontsteking, mam virus infectie en mijn vriend gewoon lamlendig. Hopelijk gaat het deze vakantie beter