Wintersport 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:39

Celiien schreef:
Ooo succes met naar de wc gaan! _O-

Was het eerste wat ik dacht. Niet erg als het lekker warm is maar waar ik heen ga zijn de wc's vaak buiten en dan in de kou en natte meuk m'n jas uit zou ik niet blij van worden. Dit soort broeken worden vaak door poederrijders gebruikt om droog te blijven, voor warmte kan je beter een extra laagje fleece aantrekken (imo).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:22

Dee_Es schreef:
Celiien schreef:
Ooo succes met naar de wc gaan! _O-

Was het eerste wat ik dacht. Niet erg als het lekker warm is maar waar ik heen ga zijn de wc's vaak buiten en dan in de kou en natte meuk m'n jas uit zou ik niet blij van worden. Dit soort broeken worden vaak door poederrijders gebruikt om droog te blijven, voor warmte kan je beter een extra laagje fleece aantrekken (imo).

Haha xD dankjewel Celien en Dee_Es! :P
Ik had vorig jaar juist een (erg dunne) broek die niet zo hoog was, en vond dat toch al minder lekker ivm eventueel vallen. Ik val nl nog in de categorie dat alles echt heel ingewikkeld is, ook een blauwe piste. Aan het einde van de vakantie was ik erg trots op mijzelf dat ik zelfs een stukje rood had gedaan, maar oh man, wat heb ik daar staan bibberen. En weer 5 meter verder skiën en weer bijkomen van de angst... (niet traumatisch hoor, ik heb gewoon nog eens wat lesjes nodig. Vriendlief geeft mij als beginnertje les op zwarte-piste niveau)

Ik ga het merken. Als naar de wc gaan heel erg lastig is, verander ik mss nog van mening. Afgelopen jaar altijd in een restaurant naar de wc geweest, dus lekker op het gemakje. Wel echt onmogelijk: waarom zijn de wc's in restaurants in Oostenrijk steevast een verdieping lager dan het restaurant? Niet van de trap vallen is soms ook best een uitdaging...

Ik ben benieuwd of ik baat heb bij die vakjes, Fee. Ik heb ze ook in mijn jas, onder de oksels, maar daar wordt ik dan ook altijd echt heel warm. De binnenkant van mijn bovenbenen zijn dat maar weinig... Blijkbaar kun je daar dus ook last hebben van zweet?

Celiien

Re: Wintersport 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:25

En waarom hebben ze idd dan zo'n *glij hier maar naar beneden* Stenen trap _O-

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:29

Celien: jij snapt mij!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:39

Als je nog weleens onderuit gaat kan zo'n broek wel heel handig zijn inderdaad ;). Ik speel zelf vals, heb een broek zonder bretels maar er zit een sneeuwvanger aan vast tot ruim over mijn navel, ik knuffel de sneeuw nog weleens onvrijwillig :o.

Die trappetjes zijn echt onmogelijk, vaak ook spekglad. Heb dan wel te doen met alle skiërs als ik er vrolijk langs huppel op mijn comfi snowboardboots.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:20

Wat ik onhandig vind met mn snowboots is een opentrap. Laatst een paar keer bijna op mn plaat gegaan. Die schoenen zijn langer dan ik gewend ben dus ik bleef haken achter de treden. Echt heel onhandig..

Ondanks dat er sneeuw ligt (gemaakt) ga ik dit weekend helaas niet, wel jammer met de seizoensopening, maar gelukkig nog genoeg weekenden te gaan tot februari :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:43

In een restaurant bij Gerlos (kippetjesbar) is er naast de trap een (erg stijle) glijbaan voor de kinderen. Maar het zijn niet alleen de kinderen die via de glijbaan naar de wc gaat ;)

Heb geen probleem ermee trouwens, met mijn snowboard boots.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:24

Ugh ja, gladde steile trappen naar het toilet, wat een ellende in je skischoenen...

Een goede sneeuwvanger in je jas helpt idd goed als je valt, ik was nog droog ondanks dat ik rollend een tiefschnee helling af ben gegaan 8-)

Ik moet maar eens gaan bekijken of mijn skikleding nog past zo na de zwangerschap, of het nog te redden is in 3 maanden of dat ik straks toch iets anders aan moet...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 09:24

Haha stom he van die toiletten. Ik denk dat ook echt iedere keer weer. Waaarom!

En mirriez ik denk dat die broek wel heel fijn is juist als je nog geregeld valt. Komt er iig nooit sneeuw in je broek en dat is toch wel heel fijn!

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:19

Ik meld mij ook even in dit topic!
Door gebrek aan vrienden die skiën en/of geld hebben, is dit nu mijn derde jaar dat ik wel wil skiën maar niemand heb om mee op vakantie te gaan. Nou heb ik een maand terug allemaal nieuwe spullen aangeschaft omdat het deze winter toch wel werkelijkheid begon te worden dat ik een weekje zou gaan skiën! Helaas toch weer vriendinnen die hebben afgezegd en nu ben ik het zat en wil ik gewoon gaan. Dan maar in mijn eentje.

Heeft iemand ervaring met een skivakantie waarbij je niemand van te voren kent? Ik wil me graag aansluiten bij een groep voor in de voorjaarsvakantie maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik ben zelf 20 jaar dus ben wel opzoek naar een groep met dezelfde leeftijdscategorie. Ik heb wel al ski-ervaring.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:31

Ik heb daar geen ervaring mee, Anna. wel met skiles met alleen onbekenden (de schoonfamilie skiet al jaaaaaren, ik vorig jaar in het beginnersklasje). Dat was even wennen, maar wel heel gezellig. Leuk om elkaar te kunnen aanmoedigen :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:40

IK hoop dat je iets vindt wat bij je past, ik heb er geen ervaring mee.

t is echt erg vervelend... Donderdag is een feestdag hier (de 392ste dit jaar) dus ik ga lekker de pistes op *\o/* *\o/*
Board ziet er ook weer helemaal goed uit, hij had wat liefde tekort gehad bij de vorige eigenaresse maar nu issie klaar om km te maken :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:43

Geen ervaring mee. Zijn er dan ook mogelijkheden om tochten/excursies te doen met de groep? Ik ben niet zo van het alleen skiën. Toch fijn als er iemand in de buurt is die weet waar je bent in het geval er iets gebeurd.

Ik ben afgelopen weekend in een spontane bui naar Snowworld gegaan. Ben tot de conclusie gekomen dat ik nog niet wintersport-ready ben. Zelfs van die paar uurtjes flink spierpijn en ook nog de sneeuw onvrijwillig van dichtbij onderzocht. Moet wel zeggen dat ik indoor altijd wat loop te klooien op de piste en niet "gewoon" naar beneden ga.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 02:46

*\o/*
We hebben geboekt! 4-11 maart in Plagne Soleil. Heerlijk, ik zie er al weer helemaal naar uit!

Heeft iemand ervaring met in 2x (dus met overnachting halverwege) naar Frankrijk rijden? We zoeken een overnachtingsplek, maar hoe vind je nou iets goeds? :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:30

Eerlijk? het is ongeveer grofweg 11u rijden. Lekker in een keer doen. Doen wij ook naar zowel Spanje als Oostenrijk. Genoeg tussenstops maken en t komt goed :j

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:13

Ik denk er net als celien over. Vorig jaar hebben wij best wat file gereden richting Oostenrijk en wat was ik blij toen we er eindelijk waren! (Ik was ook niet helemaal gerust op de rijstijl van de chauffeur)

Maar ik had dat eind ook niet willen opdelen! Het idee dat je dan na een nacht slapen nog een keer die auto in gaat in al het gezeur... Nee, dankje

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:21

Lekker op tijd vertrekken en gewoon doorrijden zou ik zo zeggen.

Ik maak me wel een beetje zorgen voor de kerstvakantie. De weersverwachting voor de komende 2 weken is alleen maar zon zon zon zon zon en dus niks geen sneeuw :(

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:29

Het ligt er natuurlijk ook aan wie je mee hebt. Als je kleine kinderen mee hebt dan is de Efteling zonder gejengel bereiken al een uitdaging, dus dan lijkt me een overnachting heel erg welkom :j . Hier heb ik geen ervaring mee dus geen tips, sorry.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:31

:') Het is ook niet voor ons, we hebben altijd in 1 keer gereden. Maar dit jaar zijn we met baby, die mogen niet zo lang in hun reisbakje. Vandaar dat de reis opknippen in 2x 2 stints een beter plan is.

Idd Hilli!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:52

Helaas ook geen ervaring mee, ik heb dat stuk weleens in 2en opgedeeld maar dat was in de zomer dus hebben toen lekker een camping opgezocht. Ik zou sowieso de eerste dag de meeste km rijden zodat je de 2e dag niet meer zo ver hoeft (en het laatste stuk rijdt natuurlijk minder snel). Misschien is er een fijne b&b of hotelletje te vinden via booking.com?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:11

Indy wij hebben t in de zomer een keer gedaan toen we naar Italië gingen. Zijn toen gewoon doorgereden tot we geen zin meer hadden en dan een afslag pakken een dorpje in. Is altijd wel een hotel oid wat nog wat vrij heeft en zo niet rij je naar t volgende dorp. Maar ik kan me voorstellen dat je met een baby iets meer wilt plannen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:25

Wij rijden altijd in 1x! Voordeel is dat we met zijn 4-en gaan, waarvan er 3 wel willen rijden. Pap is vrachtwagen chauffeur, dus die is wel wat gewend. Vriendlief heeft ook groot rijbewijs en vind het toeren ook wel leuk en ik mag zelf ook wel graag een stukkie toeren! Voor je gevoel ben je zo over.

Op vorig jaar na dan! Autopech gehad, je denkt alles goed geregeld te hebben, maar helaas. Sta je dan voor Frankfurt met een auto die de berg niet over wil trekken. Afgesleept door de ardag, omdat (zonder dat we het wisten) abbo bij de ANWB omgezet was van buitenland service naar woonplaatsservice. Mams had wel een keer iemand gesproken van de ANWB voor een actie, maar wist dit dus niet) 'S nachts om 5 uur voor de deur van een plaatselijke kia garage neer gezet, om half 7 kwam daar iemand aan. Auto nagekeken, olie bijgevuld, wat gepingeld en we konden weer verder. Ik had er geen vertrouwen in en mijn paps ook niet, dus we zijn terug gaan rijden. Na 2 uurtjes stopte hij er weer helemaal mee, van de weg af gesleept door een behulpzame duitser. Vanuit NL waren ze met een auto ambulance en mijn auto onderweg om ons op te pikken en de auto's te ruilen. Tijdje op een parkeerplaats gestaan (zonder wc of iets in die richting) toen er ineens een bulgaar achter ons stond met auto ambulance en 1 auto erop. Die meneer heeft ons verder verscheept naar Dortmund, waar toen mijn auto ook bijna was. Om 1 uur 's middags was de auto omgepakt en konden we weer verder! 's avonds 9 uur op plaats van bestemming en helemaal gaar!!!!! 24 uur over gedaan, iedereen ziek op vakantie. Pap en ik longontsteking, mam virus infectie en mijn vriend gewoon lamlendig. Hopelijk gaat het deze vakantie beter :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:26

Indy_Mouse_9 schreef:
:') Het is ook niet voor ons, we hebben altijd in 1 keer gereden. Maar dit jaar zijn we met baby, die mogen niet zo lang in hun reisbakje. Vandaar dat de reis opknippen in 2x 2 stints een beter plan is.

Idd Hilli!

Dan is t misschien idd wel verstandig om t op te knippen. Dat ze niet zo lang in de maxicosi mogen zou ik me overigens voor een eenmalige reis niet al te veel van aantrekken. T is meer of je baby t zo lang trekt.

In de voorjaarsvakantie gaat ons zoontje van dan 10 maanden ook mee. Willen wel proberen om in 1x te rijden. Maar is in t westelijkste stukje oostenrijk en dat is toch wel aanzienlijk dichterbij.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:28

Daantjuh88 schreef:
Wij rijden altijd in 1x! Voordeel is dat we met zijn 4-en gaan, waarvan er 3 wel willen rijden. Pap is vrachtwagen chauffeur, dus die is wel wat gewend. Vriendlief heeft ook groot rijbewijs en vind het toeren ook wel leuk en ik mag zelf ook wel graag een stukkie toeren! Voor je gevoel ben je zo over.

Op vorig jaar na dan! Autopech gehad, je denkt alles goed geregeld te hebben, maar helaas. Sta je dan voor Frankfurt met een auto die de berg niet over wil trekken. Afgesleept door de ardag, omdat (zonder dat we het wisten) abbo bij de ANWB omgezet was van buitenland service naar woonplaatsservice. Mams had wel een keer iemand gesproken van de ANWB voor een actie, maar wist dit dus niet) 'S nachts om 5 uur voor de deur van een plaatselijke kia garage neer gezet, om half 7 kwam daar iemand aan. Auto nagekeken, olie bijgevuld, wat gepingeld en we konden weer verder. Ik had er geen vertrouwen in en mijn paps ook niet, dus we zijn terug gaan rijden. Na 2 uurtjes stopte hij er weer helemaal mee, van de weg af gesleept door een behulpzame duitser. Vanuit NL waren ze met een auto ambulance en mijn auto onderweg om ons op te pikken en de auto's te ruilen. Tijdje op een parkeerplaats gestaan (zonder wc of iets in die richting) toen er ineens een bulgaar achter ons stond met auto ambulance en 1 auto erop. Die meneer heeft ons verder verscheept naar Dortmund, waar toen mijn auto ook bijna was. Om 1 uur 's middags was de auto omgepakt en konden we weer verder! 's avonds 9 uur op plaats van bestemming en helemaal gaar!!!!! 24 uur over gedaan, iedereen ziek op vakantie. Pap en ik longontsteking, mam virus infectie en mijn vriend gewoon lamlendig. Hopelijk gaat het deze vakantie beter :D

Jemig wat een pech zeg! Wel fijn dat jullie hulp kregen van die Bulgaar dan, maar wat een reis heb je dan!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:31

Daantje ik hoop dat je het dit jaar beter treft!

Ondanks dat het weer niet echt in ons voordeel is wordt er hier in Damuels al hard gewerkt aan de pistes. Er is op dit moment al aardig wat open en afgelopen weekend heb ik me heerlijk vermaakt!
Op sommige stukken zijn de pistes nog wat smal maar verder is er niet zo veel te klagen :)

Ik kan er wel aan wennen om een wintersportgebied in de buurt te hebben :j