Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 16:27

studiemiep schreef:
ik hoop dat corendon zich over het hart strijkt..... zouden ze sieren.

Altijd maar die onrealistische hoge kosten..tis puur een administratieve handeling...(waar ze dus dikke winst op willen maken ten kosten van de klant).

TS wil niet haar geld terug maar naar een ander land en het probleem is opgelost:-)

Hoe zuur het ook is, begrijp wel van corendon dat ze hier niks aan willen doen. Die vrouw aan de telefoon zei ook: Als het een fout vanuit ons bedrijf was hadden we wel wat kunnen betekenen, maar klanten die hun eigen "Papieren/gegevens" niet op orde hebben is een eigen verantwoordelijkheid.
Ongelofelijk balen, maar heb daar niks tegen in te brengen helaas

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:30

Ik kom net je topic tegen en ik zou lekker met je moeder gaan :D
Heel begrijpelijk dat ze het heel spannend vind nadat ze bij Brussel was, maar misschien ook wel goed om een fijne ervaring samen op te doen met zoiets :)
Wordt de angst misschien weer wat minder van.
Ik zou Corendon nu heel snel bellen en zorgen dat het op haar naam wordt gezet.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:32

Dani199764 schreef:
Heb helaas geen vrienden waar ik mee op vakantie zou gaan, meer kennissen maar die zie ik zo weinig, vind het een beetje raar om die mee te vragen, weet eigenlijk ook wel zeker dat die niet mee willen of al andere plannen hebben.

We zijn vanochtend bij het gemeentehuis geweest, hier werd aangegeven dat ze niks voor ons konden betekenen. Een nood paspoort geld namelijk niet in Turkije, dus ze zeiden dan betaal je je helemaal scheel en de kans dat je niet toegelaten word is 99%
Ook een nieuwe ID komt op zijn vroegst maandag binnen.

Net met de rijksoverheid gebeld, die hebben ons doorgestuurd naar het Turks consulaat en ambassade, maar die gaven allemaal het zelfde antwoord.
Het Turks consulaat sprak ook zo slecht engels dat het bijna niet te begrijpen was, ze zeiden alleen Yes Yes I can't say enithing about that, own risk..
Nou fijn kunnen we ook niks mee.
Op de website van correndon staat ook weer het zelfde, het ID moet minimaal 8 maanden geldig zijn.
Corendon proberen we nu te bereiken maar staan al bijna een half uur in de wacht..

Wij hebben het bij de douane op Schiphol airport zelf gevraagd, die zei ook niet druk maken, kijken ze niet naar.

dodyg

Re: Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:37

ik zou het er gewoon op wagen hoor.. de visums worden amper bekeken en de paspoorten keken ze hier enkel of je op je foto lijkt! wat bij mij ook niet het geval was en waardoor ze naar mijn rijbewijs hebben gekeken of daar dezelfde naam op stond

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:41

En als je pech hebt, zit ie dus vast in Turkije, omdat zn ID niet aan de regels voldoet, dan heb je een iets groter probleem denk ik zo :')
Het verbaasd mij wel, dat zoveel mensen t blijkbaar prima vinden om de regels die vastgesteld zijn voor een reisdocument, zo laks hanteren. Omdat er "alleen gekeken wordt naar de foto".
Hoe weet je dat ze niet ook meteen in een oogopslag de datum zien waarop t verloopt?
Beetje apart allemaal, maar goed, als jullie t risico willen nemen, voel je vrij :)

Ik zou het er niet op wagen, zonde van t geld ook en wat heb je eraan als t op de terugweg niet goed blijkt te gaan? Dan kan jij verder, zit je vriend in Turkije, totdat alles in orde gemaakt is :')

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:51

Ik ben zaterdag terug gekomen uit Turkije en ik kan uit die ervaring vertellen dat reizen van en naar Turkije niet meer is wat het was....

Na de aanslag teruggevlogen en drie keer door de metaaldetector gemogen alvorens in te kunnen checken. Gefouilleerd tot op mn huid en zie er volgens mij gewoon normaal uit. Neem van mij aan... zero tolerance.. Paspoort controle hetzelfde alles wordt na gekeken en ik geef ze geen ongelijk na de recente gebeurtenissen.
Laatst bijgewerkt door Maiske op 08-07-16 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:54

Fijn dat je nu met je mams kan! ik hoop van harte dat nog veel plezier krijgt en zo heb een lekker moeder dochter uitje :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:19

Evelyne79 schreef:
Gewoon proberen joh, je hebt een geldig id ( dat het niet lang genoeg geldig is is wellicht bijzaak)
mijn vriend is jaren terug heen en terug naar zwitserland gevlogen met een verlopen paspoort.
Hij had het zelf niet gezien dat het al verlopen was, kwam hier na zijn reis achter toen hij het nodig had voor wat anders.
Bij de paspoort controle op het vliegveld bij zowel op de heen als op de terugweg hebben ze het niet gezien dat het verlopen was.

Verschil is alleen dat Zwitserland onderdeel is van de Schengen landen en je dus bij het passeren van de grens geen paspoort hoeft te laten zien en al helemaal geen visum nodig hebt.
Een collega is een keer zonder paspoort op en neer gevlogen, die was ze vergeten, en ik heb ook nog nooit m'n paspoort hoeven te laten zien als ik naar Zwitserland ging.

Overigens vind ik het wel frappant dat je niet alleen zou mogen, maar wel met ie vriend die z'n zaakjes nou niet bepaald op orde heeft. Lijkt mij dat jij degene bent die voorkomt dat jullie in zeven sloten tegelijk lopen :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:55

ik lees je topic nu pas.

ik denk dat na die aanslagen je vriend die risico niet zou moeten nemen, ze controleren nu vast veel scherper, kan je meteen weer terug na huis zodra je aankomt, of hij en zit jij er alsnog allen.

is het nog gelukt dat je moeder mee gaat?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:03

Hoe vindt je vriend het trouwens dat je moeder nu meegaat?

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:27

Heb ik ook gehad en ik ben gewoon gaan vliegen, daar aangekomen had ik niet eens een visum nodig :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:39

In eerste instantie wou ik ook zeggen gewoon proberen, maar inderdaad met de aanslagen in gedachte denk ik niet dat je het risico zou moeten nemen. Het is gewoon dom geweest van je vriend, dus ga lekker genieten van de vakantie met je moeder. Heel veel plezier!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 10:51

Het is gelukt, ga samen met mijn moeder, maar mijn vriend baalt wel als een stekker natuurlijk.
Hoop wel dat het goed komt, mijn moeder is nu al helemaal in paniek dat we vandaag nog zo veel moeten doen voor we weg gaan.
Valt wel mee, moeten alleen de koffers inpakken haha
Laat haar maar gewoon even met rust nu, ze trekt wel weer bij

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:35

Heel veel plezier met je moeder. Meteen een hele goeie leerschool voor je vriend om te zorgen dat hij zijn zaakjes op orde moet hebben.
Lekker genieten van je mams-dochter uitje.
enne....... je vriend heeft nu tijd om een nieuw id aan te vragen :P

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:23

Ik wens jullie een hele fijne vakantie ts. Het was een spannend topic, ik kwam iedere keer even terug hier om te kijken hoe het afliep. Balen voor je vriend maar gelukkig kan jij evengoed nog genieten straks en lief dat je moeder mee wil! :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:24

Alleen maar goed dat ie baalt, misschien leert ie er dan echt van ook :j
Hopelijk ontspant je moeder snel weer een beetje, gelukkig hoeft alleen de koffer gepakt te worden :D
Heel veel plezier alvast~ *\o/*

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:15

heel veel plezier.

(en voor jullie beide en vooral hem een hele goede leerschool:-) )

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:13

Wat een lieve moeder! Fijne vakantie!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:24

Ik heb geprobeert alles te lezen maar kan het het ticket wel makkelijk omboeken? Bij mij was een nieuw ticket goedkoper dan de naam veranderen toen..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:25

Als k t goed heb, zou ticket om boeken zo kort dag 90 procent van de prijs zijn, dat was duurder dan van naam veranderen dacht ik :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 16:30

YamaSaki schreef:
Als k t goed heb, zou ticket om boeken zo kort dag 90 procent van de prijs zijn, dat was duurder dan van naam veranderen dacht ik :)

Azmay schreef:
Ik heb geprobeert alles te lezen maar kan het het ticket wel makkelijk omboeken? Bij mij was een nieuw ticket goedkoper dan de naam veranderen toen..

Klopt inderdaad, ticket omboeken betaal ik alsnog 90% van het nu al aangeschafte ticket omdat het zo kort dag is, naam veranderen konden we gratis laten doen gelukkig.
Mijn moeder gaat nu mee ipv mijn vriend :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:38

Een hele fijne vakantie!!

Ik heb net vol spanning het hele topic gelezen en ik ben blij dat je moeder mee gaat. Super lief van haar.

En nu lekker genieten! Jij hebt je portie stress wel gehad :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:41

Fijne vakanitie!

En heerlijk zo met je moeder! Is ook speciaal <3

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:51

Hoop dat alles goed gaat met jullie! Rare situatie weer in Turkije..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 22:55

Ik hoop ook dat jullie in orde zijn!