Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:08

Je hebt overal een kans om te overleiden aan een terreuraanval. Als je zo gaat redeneren kom je nergens. Moet ik ook maar ontslag gaan nemen omdat ik op Schiphol werk?

Ik vind een autogordel en roken overigens compleet losstaan hiervan ;) Roken gaat om je gezondheid (waar ik overigens sinds enkele maanden probleemloos mee ben gestopt) en een autogordel heeft te maken met je eigen veiligheid en is volgens de wet verplicht om te dragen. Is een beetje appels en peren vergelijken. Caïro heeft geen negatief reisadvies, Jeruzalem niet, Belgie ook niet en Parijs ook niet. Je hebt een verhoogd risico, hoger als wonen in een dorpje in Friesland iig ;)

c_esther

Re: Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:50

Sizzle, inderdaad niet iedereen van de bevolking snapt dat, maar ze snappen ook dat ze zonder deze mensen geen brood hebben om te eten..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:07

Sleeper schreef:
elenaMM77 schreef:
Ja als je naar Brussel gaat zou ik de europese wijk ruim omzeilen. Als het even kan geen openbaar vervoer nemen dat ook maar in de buurt komt van vluchthavens, de europese wijk of grote uitgaansgelegenheden (dus alleen kleine lijnen).

In parijs idem, ik zou niet vlot daar het vliegveld willen hebben, noch zou ik op de drukste uitgaansgelegenheden willen zijn met weinig bewaking.

ik ben van het voorjaar drie dagen naar Brussel geweest. inclusief een dagje naar bobbejaanland (waar je niet zomaar inkomt, je moet zelfs je jas openen, of volledig straktrekken).

Als ik dit stukje lees krijg ik vooral het gevoel van 'vermijd alle drukke openbare plekken waar in de wereld je ook bent' Doe je dat in Nederland ook? Want de kans dat hier wat gebeurt is ook realistisch. (een kwestie van tijd) Dus dan vermijd je hier ook alle grote steden, alle drukke plekken en openbaar vervoer?

Dat is niet correct.. Brussel als politieke hoofdstad van Europa is nogal wat anders dan iedere willekeurige stad in Nederland..

Als Europa beslissingen neemt.. dan ga je niet iets uitspoken in Amsterdam, dan raak je europa in het hart, het politieke Centrum..

Ik was gewoon in het drukke centrum van Jakarta toen daar plots een bom afging bij een ambasade.. Dat kan gebeuren.. Maar op het moment dat er spanningen zijn tussen bijvoorbeeld Australië en Indonesië en er wordt een politiek besluit genomen dat indonesië raakt.. Dan ga ik niet rondrennen in de Australische ambassade of mij in het australische uitgaansleven op BAli storten.

Tijdens de verkiezingsperiode was ik op bali.. maar vertrok voor de uitslagen bekend waren omdat er al aanwijzingen waren dat er grote onrusten zouden ontstaan als de verkiezingsuitslag een bepaalde richting op zou gaan.

Met andere woorden. kunt rustig naar een gevoeliger gebied gaan, maar neem dan wel verantwoordelijke keuzes en denk na over wat je wel of niet moet doen en waarom. Immers ik vraag toch ook aan TS waarom ze juist die steden schuwt?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:36

Ik ben met valentijn een weekend in Parijs geweest, met de bus. Liepen veel militairen en was veel controle, maar heb me geen moment onveilig gevoeld. Zal het toch ook zelf niet teveel opzoeken, maar geen spijt gehad om naar parijs te gaan :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:53

Parijs had toen toch ook geen negatief reisadvies?

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:58

verootjoo schreef:
Parijs had toen toch ook geen negatief reisadvies?

Ik heb er niet naar gekeken := maar je hoorde er veel mensen over dat het geen goed idee was.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:58

Zo zie je dat het toch verstandig is voorzichtig te zijn met het boeken van je vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:07

Wij zijn met negatief reisadvies naar Rusland geweest. Fantastische week gehad en nog nooit zo veilig gevoeld op straat! :) Veruit de mooiste reis ooit gemaakt voor mij.
Verder zijn er natuurlijk landen (Eritrea, Kosovo ect) waar je beter gewoon helemaal weg kunt blijven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:12

Ben blij dat een terreuraanslag vrijwel uit te sluiten is met die vlucht MS807... Kreeg wel een brok ik mijn keel toen die vlucht van Egyptair naar Caïro was verdwenen... Ik vlieg namelijk met dezelfde maatschapij eind deze maand. Ik hoop echt dat het een technische fout was.