[VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Re: [VOLG] First travel alone - Werkvakantie in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:26

je schrijft idd heerlijk om te lezen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Ondertussen zit ik hier mijn eindexamen voor te bereiden, kom ik dit soort prachtige plaatjes tegen _-:(
Hoe jaloers wil je me hebben :+

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:14

Prachtige foto's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:49

Prachtige foto's Sharon! :D

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:52

Wauw, prachtige foto's! Daar zullen ze blij mee zijn denk ik!

Vooa de eerste en eerste van de tweede post vind ik prachtig! Hele mooie sfeer!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:51

Dankjulliewel allemaal! <3

smileydees schreef:
je schrijft idd heerlijk om te lezen!

Wat leuk om te horen, bedankt :D

CastaMickey schreef:
Ondertussen zit ik hier mijn eindexamen voor te bereiden, kom ik dit soort prachtige plaatjes tegen _-:(
Hoe jaloers wil je me hebben :+

Volgende keer ga je maar mee 8-)
Examens kunnen ook leuk zijn.... :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 21:52

Even een oproepje vanaf Meike

Vanaf minimaal 15 juni (eerder mag ook al, maar dan wel tot minimaal eind juni) zoekt ze nog hulp hier, voor minimaal 2 weken. Wie interesse heeft kan mij een PB sturen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:01

Hoe duur is de heenreis en de terugreis? Ik zou heel graag willen maar geen idee hoe duur alles in totaal is :=

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:03

WildDreams schreef:

Vanaf minimaal 15 juni (eerder mag ook al, maar dan wel tot minimaal eind juni) zoekt ze nog hulp hier, voor minimaal 2 weken. Wie interesse heeft kan mij een PB sturen!

Hmmmm, ik ga pas in augustus weg dus ben die tijd wel thuis. Alleen zullen ze het op het werk niet zo waarderen :=

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:03

Zozo... wat een prachtige foto's zie ik hier voorbij komen!
Heel mooi WildDreams, je kunt supergoed fotograferen!

Ging het een beetje vandaag met al die slagregens? Of viel het mee bij jullie?
hier paar onweersklappen. Morgen nog wat gedonder met regen...
Volgende week stuk warmer!

Enjoy!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:44

Jammer van de kittens. :(:) Prachtige foto's zeg!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:34

Oeehh ik heb een beetje "gestormchased" hier <3 maar heel dicht in de buurt anders verdwaal ik :') Dit wil ik vaker doen!
Na helemaal doorweekt te zijn geregend, onder de modder te zitten en benen vool doorns te krijgen, heb ik de zeldzame mammatuswolken op de foto kunnen zetten <3 *droomt verder*
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 10-05-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:44

Gaaf zeg!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:54

Laat zien WildDreams... mammatuswolken...
Ik was shoppen in Grândola, maar zag wel vanuit het zuiden allemaal blauwzwarte luchten aankomen, net onweer hier.
Heerlijk he, zo af en toe stormchasen ;-))

Ben benieuwd naar je foto's!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 14:01

countrygirl schreef:
Laat zien WildDreams... mammatuswolken...
Ik was shoppen in Grândola, maar zag wel vanuit het zuiden allemaal blauwzwarte luchten aankomen, net onweer hier.
Heerlijk he, zo af en toe stormchasen ;-))

Ben benieuwd naar je foto's!

De foto's komen er aan! Moet ook nog de rest updaten bedenk ik me net haha. De echte zwarte lucht heb ik helaas gemist, toen zaten we op het paard een buitenrit te maken, geeft ook een heel gaaf gevoel :D Wel gave wolken op de foto kunnen zetten! Er komt meer onweer aan dus wellicht kan ik de zwarte lucht dan wel vastleggen <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:10

Wat een geweldig leuk topic, mooie foto's, prachtige paarden, geweldige natuur en je hebt een vlotte schrijfstijl :)
Ik volg mee. Wat heb jij het daar fijn zeg! Jammer dat de kittens het niet gered hebben. Moederkat heeft dan toch goed aangevoeld dat ze erg zwak waren. Gaat het goed met de hond of mist hij ze erg?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 12:32

Maureen95 schreef:
Hoe duur is de heenreis en de terugreis? Ik zou heel graag willen maar geen idee hoe duur alles in totaal is :=

Dat ligt heel erg aan de precieze data en de vliegtuigmaatschappij, zal je zelf dus even moeten uitvogelen! Je moet in ieder geval op Faro vliegen. Verder hoef je niks te betalen overigens :)

countrygirl schreef:
Zozo... wat een prachtige foto's zie ik hier voorbij komen!
Heel mooi WildDreams, je kunt supergoed fotograferen!

Ging het een beetje vandaag met al die slagregens? Of viel het mee bij jullie?
hier paar onweersklappen. Morgen nog wat gedonder met regen...
Volgende week stuk warmer!

Enjoy!

Heel erg bedankt <3 Wellicht dat ik de volgende keer als ik hier ben de laatste dag bij jou langs kan komen om de paarden op de foto te zetten? Geen idee wat mogelijk is, zag alleen op je site iets over arabiers en tenessee walkers staan :))
De regen viel gelukkig mee, niks overstroomd hier. Hebben verder niks kunnen doen met de paarden helaas, en met het mooie weer zit ik al weer thuis haha

Jespri schreef:
Jammer van de kittens. :(:) Prachtige foto's zeg!

Dankje! :D

Bootsiebob schreef:
Wat een geweldig leuk topic, mooie foto's, prachtige paarden, geweldige natuur en je hebt een vlotte schrijfstijl :)
Ik volg mee. Wat heb jij het daar fijn zeg! Jammer dat de kittens het niet gered hebben. Moederkat heeft dan toch goed aangevoeld dat ze erg zwak waren. Gaat het goed met de hond of mist hij ze erg?

Dankjewel! Leuk dat je volgt :) Ja inderdaad, zou bijvoorbeeld hartworm kunnen zijn, iets van binnen wat wij niet konden zien. Maar ze waren ook erg jong, maar een paar dagen... Champagne (de hond) kijkt soms nog wel in zijn mandje of ze er echt niet liggen, maar helaas. Verder gaat het wel goed met hem, hij gaat alleen nog niet de hele dag op jacht om dicht bij huis te blijven. Normaal gesproken zijn hij en zijn moeder van sochtendsvroeg to savonds weg op jacht, maar daar zijn ze nog niet aan toe :(:)

Vandaag weer een dagje niks doen, lekker Duits leren dan maar :O

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:20

Ik loop heel erg achter zie ik nu haha, tijd om maar de grootste verhalen te updaten! Hopen dat ik alles nog weet :')

Hier nog een foto met de kittens en Champagne samen... Y;(
Afbeelding

Vrijdag 29 april
Het rijden op Zimbru in de bak ging weer heel goed!
Het buitenritje smiddags was helaas bijna niet zo goed afgelopen. Essencial deed het super braaf bij mij, tot er een machine toch onze kant op kwam en Essencial er vandoor vloog. Yse (waar Laura op zat) was hier niet van gediend en ging er ook vandoor, maar die reed voorop. Nouja als meisje van 10 stop je een grote fries die er vandoor gaat niet zo snel (ze ging ook nog is in de verlichte zit staan ipv terugzitten, maar I don't blame her, dat zit een stuk steviger als zo'n klein poppetje), maar zolang de voorste niet stopt gaat de achterste ook door. Heuvelop, heuvelaf en scherpe bochten, er leek geen einde aan te komen... Gelukkig heb ik Essencial net kunnen omdraaien voor een steile daling waarbij Yse ook stopte. Achja, hadden we onze beweging ook weer gehad :+ Wel van prachtig uitzicht kunnen genieten <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij terugkomst de kleine bonte hengst Hulk verder zadelmak gemaakt door voor de derde keer met zadel te longeren, en hij deed het braaaf. Die is van 3,5 jaar van de wei geplukt en nooit in de hand geweest voor hij die week er voor bij Meike kwam. Meike heeft er 1 keer op gezeten en hij doet alles "braaf", dus trots was ik wel!
Afbeelding

Daarna ook de Fries Blue verder zadelmak gemaakt door met zadel te longeren, die heeft dit ook al een aantal keer gedaan maar is totaal anders dan de brutale Hulk en is heel angstig voor het nieuwe en sensibel. Alles stap voor stap en rustig aan, anders ben je al haar vertrouwen kwijt. Heel bijzonder om met zo'n dier samen te werken!
Afbeelding

Nog een selfie met Essencial die het nodig vond om de slang af te pakken en mij nat te maken, waar hij duidelijk trots op is
Afbeelding

En Zimbru! (heel charmante foto)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 11-05-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:51

Oeps, verstuurde hem per ongeluk al maar hij was nog niet af :+

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 14:13

Zaterdag 30 april
Begon met een prachtige morgen :D
Afbeelding

Drukke dag qua lessen, daarmee heb ik geholpen, paarden ophalen, poetsen, op/afzadelen... Heeft ook zijn charmes!
Na de lunch lekker geluierd in de hangmat 8-)
Afbeelding

En samen met Laura! (zeeer charmant....)
Afbeelding

's Avonds besloten we dat ik wel op de pony kon gaan rijden. Ik ben eigenlijk te groot, maar niemand anders kan er op. Meike zat met haar voet en Laura was bang, en dan zou het nog maar de vraag zijn of ze zou blijven zitten. Hij moest echt nog een keer bereden worden, om een goede herinnering aan het rijden te onthouden sinds het ongeluk. Vooruit dan, ik sprong er op (gooide eerder mijn been er overheen :')) en daar reed ik dan! Stukjes stappen, beetje sturen en twee lange zijdes draven. Op een paar hengstenstreken, steigeren en spontaan wegrennen was ie braaaf :D
Foto zal ik maar niet plaatsen voor ik heel bokt over me heen krijg :o (Valt mee hoor, maar vooral mijn benen zijn duidelijk te lang)

Zondag 1 mei
Begon slecht, de tweejarige schimmel op de weide had een enorme klap gehad van een ander paard en lag in de wei met een enorme knie en pus dat uit de wond liep... Meteen opgehaald, afgekoeld en ontstekingsremmer gegeven :(:) Deze foto is van een dag later waar het dus al wat beter ging, de blauwe spray is om de wond te dichten
Afbeelding
Afbeelding

Daarna zijn we op een geweldige buitenrit gegaan... *zwijmelt* <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zimbru deed het boven verwachtig goed! Dit was blijkbaar zijn tweede keer op buitenrit, in het begin was ie heet maar naarmate we verder kwamen was ie hartstikke braaf! Heeft geen stap verkeerd gezet, alles op een los teugeltje en zelfs stukken met 1 hand en losse teugel gereden, hield zijn afstand en bovendien genoot hij zelf ook voor tien :D Meike was ook verbaasd haha. Wat een heerlijke rit was dat!

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:46

Wauw! Wat een super gaaf avontuur! Ik volg! :D

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:55

Superleuk om te lezen weer!
Spreekt Meikes dochter ook Nederlands of niet?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:15

Wat een leuk topic zeg! Ik ga je ook volgen :)

Ben wel een beetje jaloers hoor haha, en miss mijn tijd in Spanje hierdoor ook wel.

Geniet ervan meid! :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:20

Heel gaaf!! Je past trouwens nog prima op Hulk hoor :j Maar snap dat je de foto niet plaatst.
Waren jullie met z'n 2en maar buiten toen het bijna mis ging? Lijkt me wel eng op zo'n moment zeg! Je foto's zien er prachtig uit, ben benieuwd naar die wolken! Veel plezier nog je laatste dagen daar, 3 weken zijn alweer bijna om toch!?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:32

WildDreams schreef:

Hoeveel ervaring heb je nodig? En zou een week later een probleem zijn?

Ik geniet trouwens erg van je verhalen hoor! Je schrijft fijn!