Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:54

Olikea schreef:
Wij hebben 1x gevlogen met onze zoon . Die was toen 15 maanden. Ik vond het een drama.. eerst was hij rustig.. en ik wou hem (borst ) voeden, maar moest daar mee stoppen van de stewardess. Zou storend zijn voor anderen.. Dus een kind wat over de zeik was. Huilen, krijzen, gillen. Niet leuk. Voor hem niet, voor ons niet en voor de mede passagiers niet. Uiteindelijk toch gedaan, ondanks het commentaar van die troelas.
Daarna viel meneer lekker in slaap.

Ik heb besloten niet meer met hem te vliegen tot hij wat groter is. We gaan op auto vakantie.

Waarom dan toch doen? Vraag aan de stewardess waar je wel de gelegenheid hebt om te voeden. Dat ze je verbied om in het openbaar te doen omdat mensen zich daar ongemakkelijk bij voelen oke, daar kun je rekening mee houden maar dan moet ze je wel een alternatief geven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:55

Toen ik een kind was hebben wij meerdere malen gevlogen, hoe ik was als baby weet ik niet.
Maar ik weet wel hoe mijn broertje was als baby en van de verhalen van mijn ouders heb ik ook veel meegekregen.
Bij de KLM kregen wij altijd extra stoelruimte, de stewardessen waren heel lief en hadden (weet niet of ze dat nog hebben) allemaal kleurpotloden en kleurplaten bij zich. en speelgoed. de laatste keer gingen wij weg met een grote opblaasbare vliegtuig voor in het zwembad... die de stewardessen zelf voor ons opbliezen in het vliegtuig :') Zowel mijn broertje en ik hebben nooit veel problemen met het vliegen gehad. van mijn moeder kregen wij wat te drinken of te snoepen bij het opstijgen en landen en voor de rest deden ze het gewoon.
Ik denk ook dat dat het belangrijkste is, het gewoon doen, niet moeilijk doen maar gewoon gaan.

Over het huilen wil ik nog wel iets kwijt. Hoe lief en leuk kinderen ook zijn, als ze langdurig huilen worden ze gewoon op een gegeven moment irritant.
Ik weet nog goed dat wij met mijn babybroertje in de bus stapten om naar het topje van de berg gebracht te worden, door de gedwongen slingerroute was het een enkele reis van 3 uur lang. Iedereen vond min broertje lief leuk en aardig... tot de bus vertrok en hij een keel op zette. 3 uur lang heeft hij gekrijst, zo overstuur dat hij alleen nog maar hysterisch aan het huilen en krijsen was (een mager speenvarken was er niks bij), wat mijn ouders ook probeerden, mijn broertje kalmeerden niet. toen we er eindelijk waren en de bus uitstapten was iedereen opgelucht en mijn broertje eindelijk stil :+
Niet alleen de buschauffeur en andere reizigers vond het gehuil vervelend, wij zelf net zo hard.

Een beetje tolerantie naar elkaar is dus ook wel op zijn plaats. de ouders vinden het ook vervelend als hun kleintje zo overstuur is en niet iedereen houd van kinderen en zelfs voor mensen die kinderen leuk vinden is het vele gehuil op den duur irritant. Maar... ouders kunnen er veelal niks aan doen, boze blikken werpen op de ouders heeft geen zin (en eerlijk, ik zou ouders ook vaak alvast boos en verdedigend om zich heen kijken en iedereen aanspreken die naar ze kijkt... ook al kijkt diegene uit medelijden )

Dus voor beide kant geld, toon een beetje respect en begrip voor elkaar.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:57

Jillsil schreef:
Olikea schreef:
Wij hebben 1x gevlogen met onze zoon . Die was toen 15 maanden. Ik vond het een drama.. eerst was hij rustig.. en ik wou hem (borst ) voeden, maar moest daar mee stoppen van de stewardess. Zou storend zijn voor anderen.. Dus een kind wat over de zeik was. Huilen, krijzen, gillen. Niet leuk. Voor hem niet, voor ons niet en voor de mede passagiers niet. Uiteindelijk toch gedaan, ondanks het commentaar van die troelas.

Ik heb besloten niet meer met hem te vliegen tot hij wat groter is. We gaan op auto vakantie.

Waarom dan toch doen? Vraag aan de stewardess waar je wel de gelegenheid hebt om te voeden. Dat ze je verbied om in het openbaar te doen omdat mensen zich daar ongemakkelijk bij voelen oke, daar kun je rekening mee houden maar dan moet ze je wel een alternatief geven.

Daar heb ik om gevraagd natuurlijk, maar dat konden ze me niet bieden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:57

Belachelijk dat je je kind niet mocht voeden van de stewardess, net of zij daar over gaat. Daar had ik echt niet naar geluisterd. Er staat nergens dat je daar niet mag voeden. Wat had ze willen doen dan, jou het vliegtuig uit zetten? :+

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:03

Olikea schreef:
Jillsil schreef:

Daar heb ik om gevraagd natuurlijk, maar dat konden ze me niet bieden.[/quote]

Dat is wel heel vreemd. Dat je niet met je blote boobies in het vliegtuig mag/kan zitten kan ik begrijpen. Mensen kunnen dat als vervelend ervaren maar geef dan een alternatief. Zijn beide partijen blij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:13

Alsof je met je blote boobies moet zitten :+
Je kan ook discreet voeden.

Nadir

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:16

Die discussie is helemaal niet relevant voor dit topic, daar zijn al genoeg zeiktopics over geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:40

Wat raar dat je niet mocht borstvoeden. Dat wordt wel vaak aangeraden is goed voor de zuig/slikreflex ivm oortjes en troostgevoel. Maar de laatste keer dat ik zag dat het aangeraden werd was wel met Kenya airways, daar is BV nog veel geaccepteerder, zoals het mi hoort :x

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:43

Vriendin van me voedt juist in t vliegtuig met stijgen en dalen omdat dat bij baby's helpt de oren te klaren. Wel heel vervelend als er dan gezegd wordt dat t niet mag. T kan toch ook best discreet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:10

Echt belachelijk, je mag je kind geen eten geven omdat andere zich daar aan storen.Tja dan moeten ze ook niet zeuren dat je kindje gaat huilen. Vind sowieso niet dat ze dat kunnen verbieden en ook apart dat jij je daardoor laat tegen houden. Doekje ervoor en niemand die ook maar iets van bloot ziet.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:14

Mijn moeder vandaag gevraagd hoe zij dat deed met bv in het vliegtuig maar gewoon altijd gedaan en nooit problemen mee gehad. En ze zij ook dat kunnen ze je toch niet verbieden zeker niet als er geen andere plek is waar het wel kan. Idd zij deed er gewoon een doek of zo over als mensen het vervelend vonden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:02

Ik heb nog maar 1x in mijn leven gevlogen (Tenerife) en op de heenreis zat er een baby (vraag me niet hoe oud) die compleet overstuur was. Echt totale paniek. Ondanks dat ouders en crew er alles aan deden om het kindje rustig te krijgen, heeft het 4 uur hysterisch lopen gillen, overgeven (van het gillen naar mijn idee, hij stikte er zowat in), etc...
Ik ben geen moeder, maar ik had echt het idee dat het kind doodsangsten uit stond. Ik vond dat zó zielig....

Misschien compleet niet uitvoerbaar, maar kan je niet een x een korte vlucht pakken om te zien hoe het gaat?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 16:04

Nee dat is geen optie :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:09

conejo schreef:
Mijn moeder vandaag gevraagd hoe zij dat deed met bv in het vliegtuig maar gewoon altijd gedaan en nooit problemen mee gehad. En ze zij ook dat kunnen ze je toch niet verbieden zeker niet als er geen andere plek is waar het wel kan. Idd zij deed er gewoon een doek of zo over als mensen het vervelend vonden.

Met die borstvoedingskleding van tegenwoordig vind ik echt dat je discreet kan voeden hoor, je ziet echt geen tiet :+ doek erover kan je bij een jonge baby doen, maar na zo'n 7-8 maanden accepteren ze dat echt niet meer.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:39

verootjoo schreef:
conejo schreef:

Met die borstvoedingskleding van tegenwoordig vind ik echt dat je discreet kan voeden hoor, je ziet echt geen tiet :+ doek erover kan je bij een jonge baby doen, maar na zo'n 7-8 maanden accepteren ze dat echt niet meer.

niet over je kind maar wel over je borst tot aan het mondje,of een hempje of shirt eroverheen trekken.
De meeste borstvoedende vrouwen zitten er echt niet op te wachten dat jan en alleman hun bloot gaan zitten te bekijken dus dekken zich netjes toe

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:50

Daar zit dus die BV kleding; dan zie je enkel dit:

Afbeelding

Snap niet wat daar onsmakelijk of aanstootgevend aan is :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 16:57

Gup krijgt geen bv. Dus zal een fles melk water of diksap oid krijgen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:59

nou ook geen gedoe daar over.
Gewoon lekker gaan vliegen en het een beetje op je af laten komen, je kindje een beetje vrij laten, tot in het redelijke natuurlijk.
Ik denk ook hoe relaxter jij zelf bent hoe relaxter je kindje is dus gaat vast helemaal goed komen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:22

Ik persoonlijk zou het (en ik denk meer mensen) niet kunnen handelen op een lange vlucht, als ouders niet een beetje hun best doen. Kinderen maken herrie en kunnen huilen. Maar ik word een stuk toleranter als ik zie dat ouders wel hun best doen. Top dus dat je hier over na denkt dus :j

Ik zou vooral ook kijken wat in de thuissituatie goed werkt om rust te brengen. Thuis gaat vast ook het herrie-kanon wel eens aan. :+

Vooral veel kleine verschillende meenemen, dan heb je nog de optie tot afwisselen.

Las ergens in het voorbij gaan over iets dat andere passagiers de kinderen wel vermaken. Maar daar zou ik persoonlijk dus niet op zitten te wachten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:40

Oh andermans kinderen vermaken vind ik juist wel leuk. Twee jaar geleden in de zomer vloog ik terug vanuit Tunesië met een jong stel met een meisje van anderhalf, die al helemaal gesloopt was omdat onze vlucht vertraging had. En ja hoor, flinke turbulentie en vanuit Tunesië moet je een tussenlanding maken. Kindje volledig overstuur, ik had ze op het vliegveld al kort gesproken en ze waren allebei zo kapot dat ik het meisje even op schoot heb genomen, een boekje met haar heb gelezen en ze heeft een paar spelletjes gespeeld op mijn telefoon. Ouders even een dutje, ik even een break van vriendje die ik na een week vakantie niet meer zo lief vond, en ik was ook nog eens afgeleid van de turbulentie. Helemaal prima.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:53

Weet je waar mijn nekharen overeind van gaan staan.

Van mensen die alleen maar denken ikke ikke ikke..
Die denken dat ouders het leuk vinden als hun kind alles bij elkaar gilt.
Waarvan sommige denken het recht te hebben dat kinderen niet meer in vliegtuigen mogen zitten ondanks dat sommige op familiebezoeken gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 10:36

Dit topic is gewoon niet de plek voor discussie over of kinderen wel/niet in het vliegtuig toegelaten moeten worden. Voor die discussie openen Fitzroy, knuffeldier en Palmera maar een eigen topic.

Het gaat gewoon gebeuren :) daar zal een reactie van een zure anonieme bokker of drie niets aan veranderen. Maar die offtopic discussie verpest een topic met nuttige tips :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:25

Zoals jij erin staat komt het vast goed. Lekker ontspannen dat vliegtuig instappen en het maar gewoon over je heen laten komen.
Enjoy!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:30

Moderatoropmerking:
Het is prima om een zijweg in te slaan en daar over te discussiëren, maar blijf aub wel ontopic. Er zijn een aantal berichten verwijderd die wel heel erg de andere kant op gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:03

Ik moet deze link met jullie delen! Ik wou dat ik dit in oktober al wist. Toen vloog ik met mijn toen 17 maander naar Amsterdam vanaf Gran Canaria. Was laat in de avond en kind kon niet lekker liggen. WAT EEN DRAMA! Ik ga dit jaar dus niet naar mijn favoriete vakantieplek maar naar Mallorca. Twee uurtjes is wel te overzien. Lange vluchten doen we pas weer als deze kleine rotstukjes goed gaan. Als ik het toen had geweten had ik echt een eigen stoel geboekt en dit ding gekocht. Misschien kunnen jullie er nog wat mee :)

https://www.reiswieg.nl/bestellen/kopen ... koffer_red