Werken in het buitenland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:58

Hij had mij ook benaderd inderdaad. Ik was en niet per direct beschikbaar en het is inderdaad ook niet helemaal wat ik zoek..

Heb ook mijn twijfels als ze zo vaak nieuwe mensen nodig hebben....

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:02

Chamion, spannend hoor! ;) Je werk vergunning kost ook ongeveer nog 300 euro. Dan weet je dat ook alvast. Wanneer ga je? Ik vermoed dat ik weet waar je heen gaat hihi.

Ik ben bezig met solliciteren en het wordt waarschijnlijk de USA om drie maanden te trainen bij iemand eerst, zodat ik wat meer kan leren over Caddle. En dan in Januari miisschien een cruiseschip als ik daar binnen kan komen. Even een paar maanden geld maken :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:31

Navanja schreef:
Chamion, spannend hoor! ;) Je werk vergunning kost ook ongeveer nog 300 euro. Dan weet je dat ook alvast. Wanneer ga je? Ik vermoed dat ik weet waar je heen gaat hihi.

Werkvergunning wordt voor mij geregeld en is al aangevraagd. Die kosten heb ik in ieder geval niet. Je mag een pb doen met waar je denkt dat ik heen ga, want ik wil altijd meer informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:38

Chamion, just in case... het is niet meer het land waar je in je eerste post in dit topic over sprak?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:43

idinn schreef:
Chamion, just in case... het is niet meer het land waar je in je eerste post in dit topic over sprak?

Eerst post? Oeps helemaal vergeten dat ik die post had gedaan :oo
Blond, duidelijk blond :')
Het is nog steeds hetzelfde land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:45

Oh super tof! Een kennis van mijn ouders woont daar nu sinds een paar jaar. Zie altijd jaloersmakende foto's voorbij komen op fb :')

Lijkt mij een leuk land om naartoe te gaan!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:53

chamion schreef:
Kijk eens op YardandGroom.com worden wereldwijd heel veel werk binnen de paarden aangeboden.
Je kan fijn zoeken op de site (wel roken, niet roken, met woning, geen woning, wel paard mee, geen paard mee enz. enz. enz.)

Zo heb ik al vele leuke dingen voorbij zien komen. Helaas voor mij soms een stap te ver qua cultuur verschil of zeer weinig willen betalen (lees zelfde loon als iedereen die daar werkt wat nog niet eens 20% wat je hier zou verdienen en niet mee willen betalen in de kosten om daar heen te gaan)
maar ik werd toch dagelijks benaderd nadat ik mijn cv er had neergezet. NL opgeleide paardenmensen zijn populair in het buitenland.

ben zelfs uitgenodigd om naar duitsland te gaan naar een zeker persoon die ons geweldig zwarte bewegingsmonster had (ja dat beroemde expaard van meneer gal) gekocht. Om te gaan werken op zijn stoeterij van +200 paarden!

Bedankt voor de tip, maar ik was al bekend met Yard&groom ;) punt is dat ik daarop niet echt iets kan vinden. Kijk toch wel wekelijks, maar is heel vaak hetzelfde :(

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:04

Lees al een tijdje mee, maar ben nu zelf op zoek naar tips en suggesties!

Voor het seizoen 2017/2018 ben ik op zoek naar een plekje om te werken en voornamelijk om mijn Engels te verbeteren. Mijn voorkeur gaat uit naar Ierland of Engeland, behoeftes om oceanen over te steken heb ik niet :Y)

Ik ben bekend met yardandgroom en ook met workaway. Yardandgroom heeft momenteel niks in Ierland, in ieder niet van wat ik kan zien. Workaway heeft een aantal leuke adressen, maar het zou toch leuk om iets te verdienen.

Weet iemand nog een goede site of een leuk adresje?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:37

idinn schreef:
Oh super tof! Een kennis van mijn ouders woont daar nu sinds een paar jaar. Zie altijd jaloersmakende foto's voorbij komen op fb :')

Lijkt mij een leuk land om naartoe te gaan!

Ik heb foto's van ze gekregen wat ze tegenkomen op buitenritten en ik sprong bijna gelijk richting het vliegveld. Zo ontzettend gave natuur. Natuurlijk ga ik heel veel foto's maken en hier posten (ben ook een soort van een blog aan het maken maar deze staat voor nu nog niet online totdat alles rond is)

Heb er ook familie wonen, want mijn aangetrouwde tante komt eruit en is daar nog regelmatig te vinden samen met mijn oom.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:20

lideli schreef:
Is er iemand die toevallig een paardenbaantje voor in de zomer weet? Liefst Midden-Oosten of Zuid-Europa :)

Er loopt een draadje van iemand die in Luxor op stage is geweest.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:40

Hedda's Garden Pension in Griekenland, Kokoni, 17 km voorbij Korinthe, zoekt ieder jaar weer hulp.
Je werkt 2-3 uurtjes per dag tegen kost en inwoning.

Ligt vrijwel aan her strand.
Helaas geen paarden maar meestal wel wat zwerfhonden en katten die daar plekje vinden.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:19

Het bedrijf waar ik in 2013 ben geweest heeft weer mensen nodig. Park Lane Stables in Ontario, Canada:

We are looking for a working student to join our team. Riding and possibly showing to qualified individual. Accommodation available. Great opportunity for a young professional looking for a career in the horse industry. Summers in Ontario, winters in FL. Please send resume to kmervyn@gmail.com

https://www.yardandgroom.com/Job/Canada ... ent/111645

Als je vragen hebt over mijn ervaringen mag je me een pb sturen. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:12

Goedenmiddag bokkers,

ik heb het idee in mijn hoofd gezet dat ik in de zomervakantie 3 of 4 weken wil 'werken' in het buitenland, eigenlijk denk ik dan meer aan vrijwilligerswerk. Ik wil dat graag met dieren doen, ik volg de opleiding dier en management, dit zou goed staan op mijn CV en dit vind ik zelf het leukste :') Ik wil graag binnen Europa blijven. Ik ga nu googlen en het topic doorlezen, misschien weten jullie bokkers een leuk adres? Ik blijf het liefste een beetje in de buurt van Nederland, dus meer Frankrijk en Duitsland :P
Groetjes Bente

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:42

Hallo allen,

Ik kom hier ook binnen vallen met een vraag, voordat ik er meteen een geheel nieuw topic voor open.
Op het moment heb ik nog 4 weken aan vrije dagen op te nemen en ik zit al langer met het idee om een tijd in Europa op een boerderij te werken, hoeft niet perse met paarden te zijn! Is dit haalbaar in november/december of is dit voor geen enkele boer interessant? Het is natuurlijk geen hoogseizoen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:51

Ik denk dat je via wwoofing of helpx best iets zult kunnen vinden. Of zoek je betaald werk? :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:49

Top! Dankje

Zoek geen betaald werk, maar wil ook niet betalen om te mogen werken. Helpx ziet er goed uit, ik ga mij er eens in verdiepen! :)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 23:32

Voor mij zitten mijn 3 maanden Canada er al weer bijna op... Nog 11 dagen voordat ik terug vlieg. Dringt nog niet helemaal door haha. Ik moet wel zeggen dat ik helemaal verliefd ben geworden op Canada en de ranches hier, ik hou de optie open om na mijn studie hier naar toe te gaan verhuizen :) maar dat is nog 6 jaar dus alles op zijn tijd :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 00:59

Oef, Baroeg, ik voel met je mee. Ik vlieg vrijdag terug naar Nederland na 4 maanden in Andalusië te hebben gezeten. Aan de ene kant kijk ik er naar uit mijn vrienden weer te zien, aan de andere kant wil ik nog helemaal niet weg! Het is hier ook zo mooi, en de mensen zijn leuk. 'Gelukkig' wordt het hier nu al wel erg warm, en in de zomer tot wel 40 graden, en daar houd ik helemaal niet van. Ik ga dus op tijd weer terug, maar toch..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:41

Nou mijn visum aanvraag is via de post onderweg naar het consulaat en ik zit hier op hete kolen. Ten eerste om de originele documenten terug te krijgen (ivm ziekte moeder niet naar Amsterdam afgereisd maar de aanvraag per post gedaan) en om een relatienummer te ontvangen. Zodra deze binnen is stuur ik het nummer door naar mijn nieuwe baas en de gaat er flink druk achter zetten. Ze zitten tenslotte al 2 weken zonder stalmanager.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:10

Is er iemand die al meerdere ervaringen in het buitenland heeft die ik een aantal vragen mag pben?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:25

Ja hoor vraag maar raak. Heb de afgelopen 20 jaar op veel verschillende plekken in het buitenland gewerkt.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:07

POTVOLKOFFIE (&$^$*# -:(- -:(-

Net mijn aanvraag voor mijn visum terug gekregen. Ze nemen hem niet in behandeling. Als eerste omdat op het formulier dingen zijn doorgestreept en ze alleen omcirkelde dingen accepteren. (geslacht; man / vrouw) Man dus niet doorstrepen maar vrouw een cirkel omheen zetten..

2de ding, geen exacte reisdatum genoemd. Dus ik moet een duur ticket kopen met de kans dat het wordt afgewezene en dat ticket dus weggegooid geld is.... -:(- Terwijl eerder toen ik belde naar het consulaat mocht ik neerzetten zo spoedig mogelijk.....

3de ding, geen 2 pasfoto's bijgesloten. Hoezo niet bijgesloten?! Zaten gewoon in de antwoordenvelop. Blinde vinken.... -:(-

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 04:04

Als er iemand iets in Canada zoekt deze zomer:

Citaat:
Job Opportunity: Assistant Equine Coordinator

Details:
*Paid Position for June-October
*Working in cooperation with Equine Coordinator Jonathan Cooper
*Caring for horses and campers in a variety of roles, including training, feeding, mucking out the barn, maintenance, working with children, etc.

Qualifications:
*Age 18+ with preference given to candidates over 21
*Familiarity with equine care and training (preferably having Certified Horsmanship Association Level 1 and up)
*Good communication skills
*Must have a personal relationship with Jesus Christ and a willingness to act in a ministry role
*Must be responsible, hard-working and confident
*Good role model, high integrity, and adaptable
*The ability to identify and respond to all emergencies or hazards
*Physical ability to tack, ride, lead and work with campers on horses.

For more information contact Jon at 403-637-2766 or equine@riversedgecamp.org. To apply: http://riversedgecamp.org/apply-for-staff

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:33

_Linda schreef:
Als er iemand iets in Canada zoekt deze zomer:

Citaat:
Job Opportunity: Assistant Equine Coordinator

Details:
*Paid Position for June-October
*Working in cooperation with Equine Coordinator Jonathan Cooper
*Caring for horses and campers in a variety of roles, including training, feeding, mucking out the barn, maintenance, working with children, etc.

Qualifications:
*Age 18+ with preference given to candidates over 21
*Familiarity with equine care and training (preferably having Certified Horsmanship Association Level 1 and up)
*Good communication skills
*Must have a personal relationship with Jesus Christ and a willingness to act in a ministry role
*Must be responsible, hard-working and confident
*Good role model, high integrity, and adaptable
*The ability to identify and respond to all emergencies or hazards
*Physical ability to tack, ride, lead and work with campers on horses.

For more information contact Jon at 403-637-2766 or equine@riversedgecamp.org. To apply: http://riversedgecamp.org/apply-for-staff

Sorry, maar personal relationship with Jesus Christ......?

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:30

Heb jij die niet? -O-