Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:36

Er zijn wel verzekeringen die ook gewoon dekking bieden in gevaarlijke situaties, is wel iets om rekening mee te houden (dus een verzekering met molest dekking, maar die heb je ivm andere reizen misschien al wel gewoon?).

Ik ben ook weleens ergens geweest waar het reisadvies rood was, en had toen geeen reisverzekering die stel dat er wel wat mis zou gaan, wel helpt / vergoedt. Dat was dan wel een stuk veiliger dan dan in Pakistan dus qua gevaar niet te vergelijken, was maar een klein deel van het land dat een rood reisadvies had, en daar gingen we met een gids en een hoop beveiliging heen dus dan viel het risico wel mee. Ik zou zelf niet voor vakantie naar een land gaan waar het hele land code rood/oranje is, maar dat moet je zelf weten.
Laatst bijgewerkt door Renza op 11-02-16 00:44, in het totaal 2 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:43

TS reageert al heel lang niet meer.. :roll: :roll:

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 01:00

Een uitdaging? lees ik dat echt?
Ik snap gewoon niet dat mensen met zo weinig kennis van iets zo graag naar zo'n land willen.

Het is niet stoer, het is geen uitdaging. De gewone burger vreest daar elke dag voor zijn of haar leven, voor het leven van hun kinderen.
Zelfmoordaanslagen en andere terreur is er aan de orde van de dag.
Ja, het is een schitterend land en ja er zijn aardige gewone mensen. Maar ook die hebben totaal geen greep op de werkelijkheid zoals die daar nu eenmaal is: geweld en dood.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:28

spicegirl schreef:

Wtf. Gaat het wel met jou? :+

Sommige mensen hebben een leven naast bokt.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:19

gekvanfleur schreef:
Een uitdaging? lees ik dat echt?
Ik snap gewoon niet dat mensen met zo weinig kennis van iets zo graag naar zo'n land willen.

Het is niet stoer, het is geen uitdaging. De gewone burger vreest daar elke dag voor zijn of haar leven, voor het leven van hun kinderen.
Zelfmoordaanslagen en andere terreur is er aan de orde van de dag.
Ja, het is een schitterend land en ja er zijn aardige gewone mensen. Maar ook die hebben totaal geen greep op de werkelijkheid zoals die daar nu eenmaal is: geweld en dood.

Dat snap ik dus ook totaal niet. Genoeg mooie en bijzondere plaatsten in de wereld. misschien is ts op zoek naar een kick ofzo?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:19

die stellen dan ook geen vraag, om dan 5 pagina's niks meer te laten horen..
en wat heeft het met mij te maken ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:29

eenitraM schreef:
spicegirl schreef:

Wtf. Gaat het wel met jou? :+

Sommige mensen hebben een leven naast bokt.

Dat de TS niet meer reageert begrijp ik wel.
Ze stelt 1 vraag en krijg allemaal verwijten over zich heen.
Als de TS toch naar Pakistan wil,dan moet je haar keuze respecteren,zo simpel is het.

MarliesV

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:52

Iemand die een 2 jarig paard wil beleren, eigen keuze, wordt op ingepraat.
Iemand die zelfmoord wil plegen is ook zijn of haar eigen keuze, maar daar wordt wel op ingepraat.

Wat ik wil zeggen is dus dat alles in het leven een eigen keuze is maar als het naar mening van een ander een zeer onverstandige of domme keuze is dan zal daar reactie op komen. Net als in dit topic.

Het jammere is dat de TS dit ook had kunnen verwachten maar hier helemaal niet meer op reageert.

Dat zij zich waarschijnlijk wat aangevallen voelt of in een hoek gezet kan ik begrijpen. Maar als je dit soort keuzes maakt (alleen willen reizen als westerse vrouw naar een land als Pakistan bedoel ik daar mee) dan kan je deze reacties ook verwachten als je een vraag daarover stelt.

Wees dan ook zoveel vrouw denk ik dan om gewoon te reageren, laat de azijnpissers links liggen en de stroopsmeerders ook en probeer je voordeel te halen uit de antwoorden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:09

Ja je ken zomaar door isis strijders gespot worden en gebruikt worden als seksslaafje voor het hele kamp
Maar hey that's the risk of being an adventurer :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:19

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:20

shilady schreef:
Ja je ken zomaar door isis strijders gespot worden en gebruikt worden als seksslaafje voor het hele kamp
Maar hey that's the risk of being an adventurer :D

Geheel ander gebied. Of bedoel je de Taliban?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:23

Bokt weer op z'n best hoor. Het is haar eigen keus, en na 5 pagina's gezeik snapt ze zelf ook wel dat er mensen zijn die het geen slim idee vinden, dus waarom er dan nog steeds over door gaan? Vind het niet gek dat de TS niet meer reageert.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:25

[***] schreef:
Bokt weer op z'n best hoor. Het is haar eigen keus, en na 5 pagina's gezeik snapt ze zelf ook wel dat er mensen zijn die het geen slim idee vinden, dus waarom er dan nog steeds over door gaan? Vind het niet gek dat de TS niet meer reageert.

Omdat de situatie in Pakistan nogal onderschat wordt zo te zien. Als ze tips zou vragen om naar Syrië of Afghanistan op vakantie te gaan zou iedereen het afraden, terwijl Pakistan ongeveer vergelijkbaar is maar wat minder in het nieuws...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:28

Ze vraagt alleen hoe het met het visum e.d. zit, niet meningen van weet ik het hoeveel bokkers of die het wel of niet een slim plan vinden. Daarnaast heeft ze aangegeven daar geen reacties op te hoeven, dus waarom er dan nog zolang op doorgaan? Heeft toch geen zin en is behoorlijk vervelend.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:40

Moderatoropmerking:
Er zijn berichten verwijderd en aangepast. Het is prima om een discussie te starten en in dit geval de TS van advies te voorzien, maar het zou fijn zijn om dat op een nette manier te doen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:26

Vereisten voor een toeristenvisum voor Pakistan voor Nederlandse paspoorthouders

Paspoort

Het paspoort van de aanvrager. Dit mag een noodpaspoort zijn. Het paspoort moet:
Nog tenminste zes maanden geldig zijn na de aanvraag van het visum
Minstens twee lege, tegenover elkaar liggende visumpagina's bevatten
Vrij zijn van hoesjes, omslagen en losse inhoud, graag deze volledig verwijderen voordat u de aanvraag naar ons zendt
Pasfoto

De ambassade vereist een pasfoto. Wij kunnen deze voor u verzorgen als u uw foto digitaal naar ons opstuurt via de volgende link http://visum.nl/photo-service.php visum.nl zal vervolgens uw pasfoto exact volgens de richtlijnen van de ambassade afdrukken. U kunt ook zelf een officiële kleurenpasfoto opsturen die los is van het visum aanvraagformulier (dus op geen enkele wijze aan het formulier bevestigd) en vrij van eventuele lijmrestanten. De foto moet recent en goedgelijkend zijn, een egale witte achtergrond hebben en zijn afgedrukt op fotopapier van hoge kwaliteit. De afmeting moet 35mm bij 45mm zijn en een recht vooraanzicht van de aanvrager hebben (zijaanzicht in enige vorm wordt niet geaccepteerd). Het gezicht van de aanvrager moet in het midden van het beeld staan en een neutrale uitdrukking hebben. Hoofdbedekking moet achterwege blijven, tenzij het bedekking/kledij om religieuze redenen betreft (het gelaat moet zichtbaar zijn)
Bewijs van het reisarrangement

Een kopie van het vluchtschema of een uitdraai van uw e-ticket.
Bewijs van verblijf

Alle hieronder genoemde documenten moeten worden aangeleverd:
Een hotelbevestiging
Een originele uitnodiging plus een kopie van de informatiepagina van het paspoort van de gastheer, beide door hem ondertekend. Deze uitnodiging dient geautoriseerd te zijn door bijv. de politie aldaar
Aantoonbare financiële zekerheid

Reizigers die naar Pakistan gaan als toerist of voor een privébezoek, dienen één van de volgende documenten aan te leveren:
Een CV en/of een werkgeversverklaring
of
Een brief met daarin de volledige naam, paspoortnummer, het beroep en hoe in het levensonderhoud wordt voorzien
Kopie paspoort

Een duidelijke kopie van de informatiepagina van het paspoort van de aanvrager.
Visumaanvraagformulier

Eén volledig ingevuld en ondertekend visumaanvraagformulier.
visum.nl-orderformulier

U ontvangt een orderbevestiging per e-mail nadat u een order online heeft geplaatst via de visum.nl website. Een print van deze bevestiging stuurt u naar ons, samen met uw paspoort en de andere benodigdheden die we in het aanvraagpakket vermelden.
Voor alle andere orders en daar waar van toepassing, vult u handmatig een origineel orderformulier in, ondertekent u dit en stuurt u het naar ons op. De betaling wordt pas geïnd op het moment dat visum.nl uw gehele aanvraag heeft afgerond.
Double/Multiple entry-visum

Het aanvragen van een visum voor twee of meedere inreizen is alleen mogelijk als de aanvrager visa kan tonen van eerdere bezoeken aan dit land. Kopieën van oude visa met, indien van toepassing, een kopie van het oude paspoort waar de visa in staan, moeten worden aangeleverd.
Voor het eerste bezoek mag de reiziger een visum voor één inreis (single entry) aanvragen, voor het tweede bezoek een visum voor twee inreizen (double entry). Pas na deze bezoeken mag de reiziger een multiple entry visum aanvragen. Het consulaat bepaalt per aanvraag of een double of multiple entry visum daadwerkelijk afgegeven wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:13

En ben je uiteindelijk nog naar pakistan gegaan?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 12:52

Ik heb het visum niet voor elkaar gekregen helaas. :-)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:13

Babeth schreef:
Ik heb het visum niet voor elkaar gekregen helaas. :-)

Nog een reden erbij gekregen waarom niet? En ga je nu een andere reis maken?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 13:52

Een vriend van me uit Islamabad zou me helpen, want je moet een uitnodiging hebben van iemand uit het land als je niet via een georganiseerde reis gaat. Het was erg veel papierwerk en rompslomp, van zowel mijn als zijn kant en daar hadden we beiden de tijd niet voor. Dus dat komt een andere keer wel weer.

Nu zit ik in Georgië en ik kom over 2 weken weer naar Nederland. Na 3 jaar reizen ben ik het echt een beetje beu aan het worden. In ieder geval voor een tijdje. Uiteindelijk zal ik het wel weer oppakken, of niet. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:39

:)) dat had ik ook na 3 jaar lang reizen op en neer
Ik heb voor dit jaar even een pauze gehouden

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 00:45

Begrijpelijk haha. Bij mij was het niet eens op en neer, maar echt 3 jaar nonstop. Dan loop je wel een keer tegen de travelburnout aan haha