Kiev/Chernobyl/Pripyat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:56

Ik schop weer leven in de brouwerij

Ik wil al een tijdje met een goede vriend chernobyl bezoeken. Ik vraag mij af hoe jullie dat geregeld hebben en waar? Zijn jullie in de auto gestapt en er heen gereden? Waren jullie daar op vakantie? Met het vliegtuig er heen? Of via een reisorganisatie of zo met een bus? Hebben jullie meer info en sites?

Alvast bedankt :D ik heb al gegoogeld maar kom er niet uit. Ik wil trouwens ook naar auswitz . Dat ligt halverwege op de route. Heeft iemand tips?

maaikemuis

Re: Kiev/Chernobyl/Pripyat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:14

Wij zijn met het vliegtuig gegaan, met de auto in de Oekraïne rondrijden is niet aan te raden. Sterker nog, onze verzekeringsmaatschappij heeft de Oekraïne ook uitgesloten.

Het bezoek zelf hebben wij geboekt bij SoloEast in Kiev. Dit is in mijn optiek het beste bedrijf, ze doen het het langst en zijn eerlijk (wij kregen geld terug toen bleek dat onze trip goedkoper uitgevoerd werd). En ze doen een twee daagse tour die ik erg kan aanbevelen.

Kiev is trouwens ook enorm leuk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:09

maaikemuis schreef:
Wij zijn met het vliegtuig gegaan, met de auto in de Oekraïne rondrijden is niet aan te raden. Sterker nog, onze verzekeringsmaatschappij heeft de Oekraïne ook uitgesloten.

Het bezoek zelf hebben wij geboekt bij SoloEast in Kiev. Dit is in mijn optiek het beste bedrijf, ze doen het het langst en zijn eerlijk (wij kregen geld terug toen bleek dat onze trip goedkoper uitgevoerd werd). En ze doen een twee daagse tour die ik erg kan aanbevelen.

Kiev is trouwens ook enorm leuk!

Dankje voor je reactie! Heb je geboekt via hun site? Waar ben je met het vliegtuig vertrokken ? Of gewoon Schiphol? Dan land je in Kiev neem ik aan? Bestaan er ook Nederlands talige gidsen?

Sorry veel vragen haha

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:06

Ik heb via hun website geboekt, super makkelijk. Wij hadden destijds geboekt, maar konden vanwege familieomstandigheden niet. We hebben de boeking laten staan en zijn een half jaar later gegaan. En toen kregen we geld terug, want het was goedkoper geworden. Heel erg netjes.

Wij zijn met Austrian gevlogen vanaf Schiphol met een tussenstop op Wenen.

Gidsen spreken goed Engels en onze gids was echt super! Zeker de 2 daagse tour doen met overnachting in Chernobyl. Je ziet dan heel veel meer.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1923940 foto’s van toen.