Mijn vriend ik en ik gaan met een beetje geluk begin mei een weekje naar Rome (en een paar dagen naar Florence - hoeft van mij niet zo nodig maar m'n vriend staat erop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Verdorie, door jullie begin ik ook enthousiast te worden over Rome.
Ik ben er nog nooit geweest. Laatst zag ik op tv dat Rome als zakkenrollershoofdstad werd aangeduid. Daar ben ik een beetje bang van geworden
Marion_ schreef:Hmm, ik was aan het kijken of ik dat terug kan vinden waar wij de kaartjes hadden gekocht, maar kan het niet meer vinden, sorry! Die Roma pass klinkt inderdaad heel goed!
Wij hebben gedaan
Dag 1: wandeling langs piazza navona, pantheon, trevifontein, spaanse trappen etc.
Dag 2: Vaticaan en in de namiddag nog wat rondgewandeld in villa borghese
Dag 3: forum en colosseum
Dag 4: castel sant angelo (engelenburcht) en smiddags weer ingepakt
En verder nog wat gewinkeld of rond gewandeld
Zoe_97 schreef:eerlijk? ik zou proberen zo veel mogelijk in het centrum te zitten. In een groot deel van de stad ligt nog geen metrolijn en je verliest dan enorm veel tijd. Ik zal net achter het pantheon! wat een belefenis, overal kleine straatjes en overal kwam je mooie culturele dingen tegen. Ook moet je geen schrik hebben dat het 's avonds dan druk gaat zijn ovzo. Wij konden gewoon met het raam open slapen zonder enig nachtlawaai
Wij zaten in luxury suit maison d'art. Een b&b die ze nog aan het verbouwen zijn. Enorm mooi en luxe zoals ene bubbelbad op de kamer, toch hebben we maar evenveel betaald als dat je aan een gemiddeld ibishotel zou betalen doordat de b&b nog niet volledig af is (hier heb je totaal geen last van).
Zoe_97 schreef:Ik zo zo geen hop On bus nemen. De mensen die ik zag stonden soms een uur in de rij voordat ze op een bus konden.. Verlies je veel tijd. En met wandelen ontdek je veel mooie plekjes. In een eerdere reactie heb ik gezegd wat ik aan dat schema van Marion zou veranderen rekening houdende met ligging
linnie050 schreef:Zoe_97 schreef:Ik zo zo geen hop On bus nemen. De mensen die ik zag stonden soms een uur in de rij voordat ze op een bus konden.. Verlies je veel tijd. En met wandelen ontdek je veel mooie plekjes. In een eerdere reactie heb ik gezegd wat ik aan dat schema van Marion zou veranderen rekening houdende met ligging
Waar heb je dat gezegd nogmaals gekeken maar ik lees er overheen denk ik?
En het 2e schema is dat een aanrader die ik geplaatst heb?
Auto parkeren is ook geregeld doen we bij autohotel.nl.
Heb vandaag een plattegrond van een collega gehad (hij is vorig jaar geweest) dan weet ik een beetje wat waar ligt.
Handig om te hebben!
Ben nu al zenuwachtig om te vliegen haha.
Ik ben altijd bang in het vliegtuig.
(we gaan pas over 2 weken)
Zoe_97 schreef:Jezzi schreef:Wij gingen ook 4 dagen en dit was ons uiteindelijke programma
Dag 1 - engelenburcht + engelenbrug, pantheon
Dag 2 - colosseum, forum, piazza navona
Dag 3 - vaticaanstad, trevi fontein, spaanse trappen
Wij vlogen op tijd terug dus hebben de 4e dag niks meer bezichtigd. Ik was al een keer eerder geweest, dus wilde mijn vriend vooral de echte hoogtepunten laten zien, loop als je tijd hebt vooral willekeurige kerken in
Die verdeling is niet de meest praktische als je de ligging bekijkt. Trevi ligt vlakbij pantheon en piazza navona. Vaticaan ligt bij de engelenburcht en engelenbrug.
Coloseum en forum kun je best met de zuil van trajanus combineren. En met die verdeling heb je nog tijd over