Stage met paarden in Qatar en Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lideli

Re: Stage met paarden in Qatar en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 15:26

Nee dat vind ik ook niet Selka, en dan heeft hij dit ook nog nooit gedaan. Had er zelf voor gekozen om hem thuis te laten, maar goed dat is hun keuze.

Het is me allemaal best wel tegengevallen, had er veel meer van verwacht. Misschien dat ik wel te hoge verwachtingen had van te voren, maar goed. Ik moest en zou namelijk naar Spanje om met PRE's te werken. Nu heb ik hier meer in de buurt van PRE's gewerkt dan met de paarden zelf. Ook wilde ik hier graag meer leren over de fokkerij van PRE's; hengstkeuze, morfologie e.d. Maar ze gebruiken gewoon altijd dezelfde hengst en hebben maar 6 merrie's voor de fokkerij. Dit jaar hebben er daar maar 2 van een veulen. Scannen e.d. doen ze ook niet. Blij dat ik gegaan ben, ach het is weer een ervaring.

Als het goed is krijg ik eind van deze week te horen of ik naar Oman kan/mag. Nog even afwachten dus.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:41

Nog een paar leuke dagen gewenst daar en duimen dat je een poosje naar Oman kunt, lijkt mij ook een te gekke ervaring om te kunnen mee maken!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:18

Ben zeer benieuwd of je uiteindelijk naar Oman gaat, als dat zo is, ga ik zeker weer meelezen :) Ik kan wel begrijpen dat het je een beetje is tegengevallen, nouja tegengevallen is waarschijnlijk niet het goede woord. Het is natuurlijk een vrij kleine stal en als ze maar één dekhengst hebben met wat merries dan is het snel bekeken. Maar je hebt er natuurlijk wel weer een schitterende ervaring bij en leuke herinneringen.
Geniet nog even!!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:31

Wat een geweldige ervaring! Ik hoorde het van je paps en zag de posts op fb, maar ik dacht meteen 'ah dat wil ik ook!!'.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 23:02

@rocymax, op zich is de stal niet klein hoor. 80 paarden, alleen is het fokkerij gedeelte echt mini. Naar mijn idee wordt er ook alleen maar gefokt om te vermeerderen en niet zozeer om paarden te verbeteren e.d.

He Stephanie! Wat leuk dat je mijn topic bent tegengekomen :D Heb je mijn vader gesproken? Toen hij uiteten was zeker.

Als je ook wilt, gewoon doen! Alvast ga je alleen in de zomervakantie ergens werken, is altijd leerzaam en leuk! En er zijn genoeg bedrijven die juist in de zomervakantie wel iemand extra kunnen gebruiken.

Nog even twee foto's, van de Camino del Cid zodat het niet alleen maar geleuter is haha.
Afbeelding

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:42

Ach je hebt wel weer in een mooie omgeving mogen werken, ervaring opgedaan en cultuur gesnoven.

Hopelijk mag je naar Oman! Lijkt mij weer zo anders.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:37

Elise, klopt inderdaad!
Goed dat je dat zegt, want dat zou ook wel heel makkelijk zijn. Ik ga er nog eens voor kijken. :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 16:05

Ja Oman is zeker weer heel anders! Zelfs weer anders als Qatar.

Ja moet je echt doen hoor Stephanie! Trouwens, ze hebben hier ook nog genoeg mooie paarden die je op de foto kunt zetten ;)

Afgelopen drie dagen weer tochten gereden. Vrijdag een rit van vier uur naar Ura langs de Sierra de Demanda. Erg mooi, we hebben een vos en verschillende aasgieren gespot.
Gisteren weer naar Santo Domingo de Silos gereden en vanochtend weer terug naar Covarrubias. Ik reed deze keer op Halcón, een jong paard, wel heel braaf. Gisteren dan tenminste. Vanochtend ruim driekwart van de rit op een dribbelend paard gezeten. Niet fijn. De andere paarden stapten harder dan hij en dat vond hij niet tof, dus moest er gedribbeld worden. Ook zijn paard en ik samen onderuit gegaan. De begeleidster van de rit dacht dat we wel een stukje konden galopperen. Ze wist alleen niet dat we over een stuk spekgladde rots zouden gaan. Paard voor mij gleed weg, maar kon zich staande houden. Die van mij ging helaas onderuit. Naar mijn mening hadden we daar nooit mogen galopperen, maar goed. Paard had gelukkig niets op een paar schrammetjes na. Ik (mede dankzij mijn cap) vrij weinig. Koppijn, een geschaafde elleboog en een duim waar een stuk vel naast hangt. %)

Nog 4 dagen werken en dan off to home!

Oortjes van Halcón
Afbeelding

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:12

Kon de begeleidster de route niet..lekker gevaarlijk heb je nog mazel dat het nog zo goed is afgelopen met dat glijen en vallen...

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:56

Elise, en dan vooral ook in een spectaculaire omgeving! Dat lijkt me wel echt fantastisch!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:54

@kally, ze kende hem wel maar het was een jaar geleden dat ze er geweest was en dus wist ze niet hoe het pad er bij lag.. Ik heb inderdaad mazzel gehad. Had veel erger kunnen zijn en dan hadden we echt een probleem gehad, midden in the middle of nowhere.

Echt doen hoor Steef! Je kunt bijvoorbeeld op http://www.yardandgroom.com kijken voor vacatures.

Oman gaat trouwens niet door. Ik heb nog steeds niets gehoord en heb ze dus maar gemaild dat ik het niet meer zie zitten. Als ze nu nog moeten beslissen wordt het alleen maar korter dag en kan ik ook steeds korter blijven. Dan is het bijna de moeite niet meer. Wel erg jammer.

Look at the view! Ik heb het witte shirtje aan.
Afbeelding

Afgelopen weekend. Ik rijd Gallardo, de zwarte.
Afbeelding

Een nieuwsgierig jong paard :o
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:00

Jeetje, gelukkig is het goed afgelopen!

Jammer dat Oman niet doorgaat. Heb je al andere vacatures op het oog?

Die foto's zijn wel vreselijk mooi :D Ik durf nooit te rijden in het buitenland omdat ik altijd bang ben dat de paarden niet naar mijn standaarden verzorgd worden. Misschien toch maar eens gaan overwegen om het wel te doen :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 15:34

Ik dacht dat Oman niet door ging, kreeg vanochtend een berichtje of ik niet toch wil komen.. Een andere vacature had/heb ik niet op het oog. Ik moet in november weer naar school, vandaar.

Snap dat je daardoor niet snel voor paardrijden in het buitenland durft te kiezen. Ikzelf ben het hier ook niet helemaal eens met het management, maar dat wil niet zeggen dat het per se slecht is. Het is gewoon niet zoals ik gewent ben. Paarden in NL worden heel anders behandeld dan hier in Spanje. Waar de gemiddelde Nederlandse ruiter nog niet over een grindpad wil stappen, galopperen ze hier over paden met keien.

Maar mooi is het absoluut! Te paard bekijk je een land toch anders. Een land is dan gelijk mooier ofzo, haha {:}

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:02

Prachtige foto's en ik vind die paardjes ook best heeeuuul leuk, mooie kleurtjes ook <3

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 19:47

Wat een mooie foto's weer! ik herken wat je zegt over de andere omgang met paarden, ik ben van de zomer een ritje gaan maken bij los caballos luna, en het is idd veel ruiger(over keien gaan bijv.) maar dat maakt het ook super gaaf!! en dan is idd alles prachtig hahah, zoveel leuker met een paar oren als uitzicht

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 15:41

@Pandora2, Ja de paarden zijn echt fantastisch! Leuke karakters en inderdaad mooie kleurtjes! Ze hebben bijna alles; palominobont, vosbont, appaloosa's, palomino, valk, wildkleurtjes en verder natuurlijk zwart, bruin, vos en allerlei kleuren schimmel.

@angelastolk, dat klopt inderdaad. Geen een pad is in hun ogen onbegaanbaar haha. Ik vind het niet altijd verantwoord, maar okay.

Nog van de rit van afgelopen weekend, een beetje een scheve foto haha.
Afbeelding

Onderweg kregen we een roosje <3
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:35

Prachtige fotos <3