Voor 6 weken in Alabama (USA) !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber27

Re: Voor 6 weken in Alabama (USA) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 01:21

oke, ik moest van nenah er in zetten (die is nu weg en ik ben nog thuis).. Morgen gaan we naar een wedstrijd! Vergelijkbaar met een SGW denk ik, bij Pensacola en volgens mij echt wel een wedstrijd op hoog niveau. Supergaaf! Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn met 36°C! Er gaan zeker foto's getrokken worden, dus jullie hoeven niets te missen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:19

Mooi dier!

Jullie hoeven je in ieder geval niet te vervelen :D

Veel plezier vandaag :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 19:09

DUS gisteren naar de Hunter Derby gaan kijken! wat is dat anders zeg. Zo rustig, zo vriendelijk dat die ruiters zijn.. bij de hunter derby wordt dan ook naar de rijstijl en het netjes gehoorzamen/bewegen van het paard gekeken. Maar dan nog, geen getrek en gesleur, allemaal met losse teugeltjes rijden, light forward seat en een rustig galopje.. was echt genieten om die ruiters bezig te zien :)
Helaas was het door de warmte bijna niet uit te houden.. hebben we ook een stuk binnen gezeten bij de 'normale' jumping! Ook weer hele vriendelijke ruiters op misschien 1 na. Kunnen wij in de benelux wel wat van leren. Als ik hier naar een wedstrijd ga kijken zie ik wat anders :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 12-07-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:10

Gaaf! En wauw... je foto's zijn zó scherp altijd! _/-\o_

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 19:14

Ik doe niet aan wazige foto's :')
Dankjeweeel!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:50

Afbeelding

Vanmorgen zijn we weeste wandelen om nieuwe schilpadnesten te zoeken op het strand. 5 uur opstaan :oo . Geen nieuwe nesten gevonden helaas, maar wel een blauwe reiger van dichtbij kunnen fotograferen.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:52

Wauw! die laatste springfoto... geweldig!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 01:03

Wat een gave foto's weer, genieten!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:05

Supermooie foto's weer.Wat zal jij genieten daar zeg.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 16:45

Nog een update van Blondie.
We zijn er tot nu toe al elke dag kunnen passeren, soms eens wat langer, soms maar 10 minuten. Maar gisteren waren we er ongeveer 40 minuten. Dus we hebben weer geprobeerd het halster aan te doen maar dat ging veel moeilijker als de eerste keer... (benaderen op de wei gaat ook niet veel beter als in het filmpje in het begin, ze loopt altijd weg) we hebben haar eerst in haar stal geleid omdat het daar makkelijker gaat. Amber heeft eerst geprobeerd maar toen draaide ze elke keer dr kont naar haar wat wij niet helemaal vertrouwden natuurlijk.. hoewel ze veel kansen had om te slaan heeft ze dat niet gedaan dus dat zit er echt niet in! uiteindelijk na een dikke 20 minuten begon Amber met haar kont te krabben en ik ging het halster omdoen en dit lukte.. ze houdt van kontkrabben := :')
Nu hebben we het halster maar aangelaten zodat we niet wéér een half uur bezig moeten zijn met het halster aan doen! hopelijk heeft het baasje het halster dan ook aangelaten!
Hier is een kort filmpje

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:18

Wat een leuk filmpje, je ziet wel dat ze heel duidelijk wel op jullie gericht is ze is wel geïnteresseerd maar vind het aan de andere kant dan ook weer heel eng! Denk dat jullie wel ver gaan komen met haar hoor!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:26

Precies, geïnteresseerd is ze wel! dan kom je bij haar op de weide, wil je haar benaderen. Kan je even dichtbij komen maar dan draait ze weer weg, ga jij weg gaat ze gelijk met haar oren naar voor weer omkijken haha.. ik denk dat dat zo een lief paardje kan zijn, er zit absoluut geen kwaad in!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:08

Ik kom ook ff het topic binnenvallen. Wat een prachtige foto's!!! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:35

Blondie toch.. gek paard, gek paard..
Langs de ene kant deed ze het heel goed maar dat beest begint uit het niets te paniekeren.. we binden haar dus vast in de stal en zijn haar een beetje aan het borstelen. Ga ik misschien 3 minuten aan de kant zitten en ik wil bij haar komen en ze blokkeert weer helemaal. En dan is er weer niets aan de hand en kunnen we haar overal borstelen. Net bij het rondwandelen, dan laat ik haar halt houden, dan weer voort lopen, af en toe eens een schouderklopje, gaan we weer verder.. stoppen we weer, wil ik haar aaien en begint ze helemaal te paniekeren!!
Dit gebeurde 2x vandaag.. bij amber en bij mij := er komt wel een filmpje straks, kan je zien dat het echt helemaal uit het niets gebeurt..

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 23:53

Dit gebeurt er dan... langer filmpje is op komst

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:05

Ze doet het absoluut niet uit het niks, ze geeft al 2 keer spanning en vluchtdrang aan voor ze wegspringt omdat jij door zet om haar frontaal te aaien. Zet een stap naar achter met zo lang tot ze bij je staat, ze zal je volgen en steeds meer naderen. Is ze nieuwsgierig genoeg. Is ze bij je? Niet aanraken maar weg lopen, stil staan en weer net zo lang een stap uit haar richting (bij voorkeur naast haar staan) tot ze bij je is. Ze gaat het spelletje snappen en dan gaat ze lichamelijk contact zelf maken; nadat ze dat gedaan heeft kun je haar waarschijnlijk zonder reactie terug aaien. Jij bepaald de stappen, zij het tempo.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:08

Ik denk dat ze schrok dat je meteen haar hoofd aait, dat is ze niet gewend. Misschien je hand laten snuffelen.

Ik vind jullie topic geweldig en bekijk hem iedere dag! Veel plezier in alabama. Is ook geen kritiek hoe jullie met het paard omgaan, gewoon een tip :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:31

Wat een prachtige foto's allemaal. Heerlijk zeg om daar te mogen verblijven! :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:47

smurffie schreef:
Ze doet het absoluut niet uit het niks, ze geeft al 2 keer spanning en vluchtdrang aan voor ze wegspringt omdat jij door zet om haar frontaal te aaien. Zet een stap naar achter met zo lang tot ze bij je staat, ze zal je volgen en steeds meer naderen. Is ze nieuwsgierig genoeg. Is ze bij je? Niet aanraken maar weg lopen, stil staan en weer net zo lang een stap uit haar richting (bij voorkeur naast haar staan) tot ze bij je is. Ze gaat het spelletje snappen en dan gaat ze lichamelijk contact zelf maken; nadat ze dat gedaan heeft kun je haar waarschijnlijk zonder reactie terug aaien. Jij bepaald de stappen, zij het tempo.

Mee eens, en dat is niet vervelend bedoelt hoor :j

Je ziet de spanning na het optillen van de arm om te aaien, haar oor draait ook in die richting en dat is ook waarschijnlijk het gene wat ze nog heel 'eng' / 'spannend' vind.

Na 10x het filmpje gekeken te hebben om te kijken of ik het goed gezien heb haha. De beweging van de arm omhoog gaat voor haar te snel en roept een schrikreactie op, er is al spanning bij het optillen van de arm, en degene die er staat zet (denk ik onbewust) een stap naar voren toe en dat is veel te overweldigend voor haar.

Ik probeer even een beetje mee te denken (bedoel het goed haha).

Ze heeft zo te zien een oortje op haar omgeving gericht, want die wil ze graag in de gaten houden, en eentje op de begeleider en dat is sowieso heel goed want dan zijn ze in ieder geval nieuwsgierig en een klein beetje op je gericht. Ik zou ook heel erg naar haar orenspel gaan kijken, je kan er veel vanaf zien!

Ik denk dat je vooral met lichaamstaal moet gaan werken, dus als zei naar je toekomt van zo'n afstandje rustig blijven staan en je als ze bij je is van haar afwenden en weer weglopen, vaak komt het volgen dan vrij snel een paard raakt nieuwsgierig naar waarom jij iedere keer wegloopt, en zal waarschijnlijk dan ook zelf meer toenadering zoeken (komt neer op wat smurffie ook al zegt) Ook een kleine tip, ik zou bij zo'n paard nooit recht ervoor gaan staan, ze zal geen kwaad in de zin hebben maar als je ervoor staat en ze springt wel naar voren.. als je ernaast staat kan je veel sneller wegkomen mocht het nodig zijn!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 00:48

Ja oke, maar heb het vaker gedaan en toen was het geen probleem (niet heel het wandelen staat op film)
Dan het stukje waar ik 2 hekkens moet openen, dan zou je denken dat het eng is maar dat is allemaal geen probleem!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 01:02

Maar goed, bedankt voor de tips, zal haar iig nooit meer van voor benaderen, het is alleen zo raar dat het de ene keer dan wel mag en de andere keer is het allemaal te veel. Net bij het poetsen. Ik mocht alles aanraken, onderbuik, benen, hoofd. Dan ben je 2 minuten weg en is het weer allemaal héél spannend en daarna is het weer oké. Het zal neerkomen op herhaling.. herhaling.. herhaling. Het zal ons bloed zweet en tranen kosten :D
Nadruk op zweet := het is hier o zo warm en er zitten heel veel insecten waardoor het bijna niet uit te houden is. Moet je echt veel geduld voor hebben.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 01:16

Het is ook absoluut niet als kritiek bedoelt hoor!

Haha dat het warm is geloof ik zeker! En net wat je zegt, dat zal herhaling tot in den treure worden waarschijnlijk, ach als je er op die manier maar komt toch? Zie dat jullie goed bezig zijn dus dat moet goed komen!

Zo te zien is het ook wel een vrij sensibel en gevoelig paardje hoor, dus waarschijnlijk zal het onbewust iets aan je lichaamstaal zijn wat die reactie opwekt ofzo. Uiteindelijk zal je haar wel van voren kunnen benaderen hoor, maar denk pas als ze een stuk vertrouwder en minder wisselend is in haar gedrag (zoals het in 2 minuten ineens zo omslaan dat het ineens niet oké is om aan te raken)

Gek he, dat ze zo relaxed eigenlijk is bij het openen van het hek , en dan 2 minuten later bij aanraking zo reageert!

Ik vind het superleuk om te volgen in ieder geval!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 01:21

Maar wat ik dan zo jammer vind, we gaan er dan 5 weken mee bezig geweest zijn en dan zijn we hier weg.. hopelijk gaat de eigenares er dan mee door maar ik vrees van niet. Vind ik best jammer!

Het ding is ook dat dat geval met dat van die jongens de erop hebben geschoten denk ik vrij recent gebeurd is en dat ze daarom weer vertrouwen heeft verloren..

En ja heb haar zelfs met een een volle natte spons kunnen afspoelen, eerst vond ze het spannend maar daarna ging het heel goed.. over haar hals, rug en kont, ging ik langs de andere kant gaan was het weer heel spannend..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 06:33

Wat een prachtig dier is het ook! Doet mij denken aan het oaard van de buren dat we hadden in Kansas. Waren 2 dikke quarters en 1 dik muildier xD daar werd nooit wat mee gedaan, die stonden altijd buiten en vraten zich rond. Op een gegeven moment ontsnapte er 1 en die was bij onze hengst aan het kloten. Probleem is, wij zaten aan de snelweg en ja, je kan geen paard los laten lopen daar. Zijn al vaker ongelukken gebeurd. Maar in ieder geval, ik heb toen ook met heel veel moeite het paard een paddock in kunnen krijgen, zonder halster of iets omdat dat ding het natuurlijk niet gewend was. Eenmaal daar in was het echt een schatje. Maar ik voelde me wel echt superduper penny hoor haha.

Ik hoop dat jullie haar uiteindelijk kunnen berijden op het einde!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 08:48

Miss. zie ik het helemaal verkeerd hoor,maar het lijkt erop dat ze gewoon een spelletje speelt met jullie.
Ik heb zelf ook zo'n pony gehad,die konden we pas na 3 maanden normaal pakken in de wei.Alles was eng voor der,en geloof me,de pony was veel banger als Blondie.Jullie kunnen Blondie nog aaien en aanraken,dat kon bij mijn pony echt niet.
Het lijkt echt op een spelletje,helemaal omdat jullie de ene keer zowat alles kunnen doen met haar en als je later weer hetzelfde wil doen rent ze weg.