Wie ook naar Italië deze zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loveslimpie

Re: Wie ook naar Italië deze zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:47

Ja die aperitivo bar bij de arc, brangha bar was prima! Wat wij ook erg leuk vonden is op het dak van de duomo, met goed weer kun je de alpen zien! kost 8E, stuur anders even een pb, kan nu niet zo uitgebreid reageren!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:02

Vivre schreef:
Ik ga as zondag met een vriendin voor 4 dagen naar Milaan. Plan is 1dagje gardameer en 1dag comomeer en iig 1 dag shoppen in milaan. Mensen nog tips? Ervaringen met de trein van milaan naar de meren? Las iets over apperitivo terrasjes, wat houdt dat precies in. Nog goede adresjes voor eten? Heb er onwijs zin in!

Ik heb het Gardameer en Lago Maggiore met de trein gedaan. Voor het Gardameer kun je vanaf Milano Centrale rechtstreeks naar Desenzano, dat duurt anderhalf uur en kost 9 euro als je met de regionale trein gaat. Je kunt ook de Frecciabianca nemen, die is iets sneller maar ook duurder, dus persoonlijk zou ik gewoon voor de regionale trein gaan. De website voor de Italiaanse treinen is trenitalia.it en die kun je ook op Engels instellen.

Het Comomeer heb ik alleen met de auto gedaan, dus wat dat betreft geen tips.

Aperitivo (in Milaan ook vaak Happy Hour genoemd) houdt in dat je betaalt voor een drankje, rond de 10 euro, en dan onbeperkt van het buffet mag eten, meestal tussen ongeveer 18.00 en 22.00. Hoe uitgebreid het buffet is, hangt af van de bar. Bhangrabar is wel een van de meer uitgebreide. Daar is het dan ook altijd druk, zeker in de weekenden moet je vroeg komen of er rekening mee houden dat je moet wachten op een plekje. Andere favorieten van mij die ik eerder noemde, zijn bijvoorbeeld Long Island (in Navigli, gezellig aan de grachten) of La Hora Feliz (tussen de Duomo en Colonne in).

Bovenop de Dom is inderdaad heel leuk! En de klim valt mee. :)

Ik heb al meer dingen genoemd in dit topic, maar laat het maar horen als je iets specifieks wil weten. :)

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:15

Detroit schreef:
lies1998 schreef:
Heeft iemand toevallig weleens in de buurt van het Gardameer gereden?

Echt aan het gardameer niet.
wij hebben dit jaar een rit gedaan bij Spia d'italia in lonato voor 25 euro p.p. reden naar een plek met echt fantastisch mooi uitzicht.kan later wel een foto uploaden; internet is me nog net iets te duur in t buitenland nu.

Volgend jaar willen we naar paradiso ranch, dat ligt meer richting de monto baldo. Vriendlief heeft alleen nog niet zoveel ervaring en we gaan er vanuit dat het daar een stuk bergachtiger is. Willen wij volgend jaar doen.

Edit: kan er vanavond/morgen wel meer noemen. Heb een lijst met stallen gekregen, omdat vriendlief graag 3 weken op vakantie wil in de toekomst en ik niet zolang zonder paard wil. Zijn wel allemaal omgeving lazise.

Okee! Ik ga even alles uitzoeken, bedankt voor je reactie :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:17

Ik kom meelezen en meekletsen.
Nog een weekje geduld en dan zit ik een weekje in het noorden van Italië aan het Lago d'Idro :-D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:19

Nou wij gaan toch overnachten in Zwitserland vlak voor de gotthardtunnel annex pass. Onze reis is dan nagenoeg op te midden 7/6 u. Voor de heenweg gereserveerd, voor de terugweg zien we wel.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:41

Om terug te komen op de stallen waar je kunt rijden. De volgende staan op de lijst die ik heb gekregen van de camping:

Centro ippico cascina d'italia - Lonato - http://www.centroippicospiaditalia.it

Paradiso Ranch - Caprino Veronese - http://www.paradisoranch.it

Barlot Ranch Club - Porcino - http://www.ranchbarlot.com/

El Gran Vajo Ranch - Palazzolo Sona - http://www.elgranvayoranch.com/

Benaco Horses - Costermano - http://www.benacohorses.com/

Maneggio due laghi - Lazise - https://www.facebook.com/maneggioduelaghi/

En deze ligt nog aan de bovenzijde van het Gardameer

Club Ippico San Giorgio - San Giorgo, Arco - http://www.clubippicosangiorgio.it/

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:31

Sammie schreef:
Nou wij gaan toch overnachten in Zwitserland vlak voor de gotthardtunnel annex pass. Onze reis is dan nagenoeg op te midden 7/6 u. Voor de heenweg gereserveerd, voor de terugweg zien we wel.

Wij hadden op de heenweg niet gereserveerd, maar na heel veel zoeken gelukkig toch een plekje gevonden.
Op de terugweg wilden we, weer zonder reserveren, proberen op dezelfde plek weer te overnachten, maar ze zaten vol. Alles zat vol. We hebben toen een paar uur geslapen op een parkeerplaats. Dat vond ik echt niet fijn, ik was gebroken de volgende dag.
Ik doe dat nooit weer. Als we meerdere dagen moeten rijden, reserveer ik voortaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:35

Nou de kans is ook aanwezig dat we op de terugweg in een keer doorrijden. Dat is te doen, maar we zijn dan wel redelijk gebroken. Naar Spanje hebben we het toch wel gedaan. Of als het hotel bevalt we die dag voor de terugweg reserveren. Eigenlijk willen we de eerste dag t grootste gedeelte van de reis achter de rug hebben en als we dan op dezelfde locatie reserveren is dat dus niet zo. Ik zit zelf nog ook nog te dubben om voor de Zwitserse grens al te stoppen. Maar goed.. Nog tijd zat om er over na te denken, het kan nog alle kanten op :=

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:43

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:15

Verschrikkelijk voor ts.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:42

Sneu voor TS

Nouja, ze is niet de enige die niet gaat...

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 01:21

Wat balen, hopelijk gaat het snel beter met TS, beterschap!
Bedankt voor alle reacties en tips! Morgen vertrekken we, zin in!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:58

Vivre fijne vakantie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:16

Wij hadden voor zes nachten een hotel in Treviso geboekt maar zijn na vier nachten doorgereden naar Lido di Jesolo. Treviso was leuk maar niet voor een hele week. Het was te warm om op een zinnige manier een stad te bezoeken en toen bleef er na vier dagen daar niet zoveel meer over.. Zijn twee keer een dagdeel naar Venetië geweest, dat was vanaf Treviso wel heel goed te doen. Als je met de trein gaat ben je er in een half uur en een retourtje kost maar een paar euro.

Nu nog tot en met vrijdag aan de kust. Beetje zwemmen in de zee (water is heerlijk warm!) en savonds over de boulevard slenteren. Dat is voor ons perfect met dit weer en precies wat we in Treviso misten :).

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:32

iemand tips voor sardinie? En waar in sardinie moet je zitten voor een minder toeristisch en knusse buurt en waar je toch veel kan doen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 20:33

Plien, lekker hoor het water in.
Stad bezoeken is leuk, maar met warm weer is verkoeling ook wel erg fijn.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:14

Ik ben aan het kijken voor een hotel in Milaan, alleen volgens Expedia is heel veel ver buiten de stad. Hebben jullie nog aanraders? Liefst dichtbij het centrum of dat er iig een goede verbinding is met het centrum.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:00

Wij zijn weer thuis van een heerlijke vakantie van 4 dagen. Zondagmiddag aangekomen, Duomo beklommen en naar binnen geweest en milaan verkend. In de avond gegeten bij La Hora Feliz, was lekker, bedankt voor de tip! Maandag naar Comomeer gegaan; trein naar Varenna boot naar Bellagio en daarna Como. Dinsdag Gardameer; Desenzano en Sirmione. Woensdag Maggioremeer (stresa), heel leuk dorpje en eind middag weer Milaan ingegaan. En weer bij een aparativo barretje gegeten. Het was te warm om echt veel tijd in Milaan door te brengen. Aan de meren was het heerlijk!
Bedankt iedereen voor alle tips, hebben we zeker wat aan gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:08

truitje schreef:
iemand tips voor sardinie? En waar in sardinie moet je zitten voor een minder toeristisch en knusse buurt en waar je toch veel kan doen?

Wij zijn begonnen in Santa therese di gallura (zo iets). Erg fijn stadje was alleen geen ruk te doen, praaaachtige stranden en niet zo heel toeristisch. Heerlijk eten. Parkeren en boodschappen gingen heel goed en ons hotelletje was ook echt top.
Op het moment zitten we in Alghero, stuk toeristischer maar nog steeds veel Italianen (dat zijn ook de meeste toeristen). Meer toe doen, maar niet veel. Ik weet niet wat je leuk vindt maar op Sardinie is er gewoon bijna geen ruk te doen behalve strand, wandelen, paardrijden of duiken/snorkelen. De stranden aan Alghero zijn echt een stuk minder mooi en in Santa (beetje rondrijden en zijweggetjes nemen) waren echt de mooiste stranden ever, ook heel mooi snorkelen.
Morgen vertrekken we naar Olbia, meer winkelen ect...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:26

Vivre schreef:
Wij zijn weer thuis van een heerlijke vakantie van 4 dagen. Zondagmiddag aangekomen, Duomo beklommen en naar binnen geweest en milaan verkend. In de avond gegeten bij La Hora Feliz, was lekker, bedankt voor de tip! Maandag naar Comomeer gegaan; trein naar Varenna boot naar Bellagio en daarna Como. Dinsdag Gardameer; Desenzano en Sirmione. Woensdag Maggioremeer (stresa), heel leuk dorpje en eind middag weer Milaan ingegaan. En weer bij een aparativo barretje gegeten. Het was te warm om echt veel tijd in Milaan door te brengen. Aan de meren was het heerlijk!

Jij hebt in vier dagen meer gezien en gedaan dan wij in twee weken :').

Lido di Jesolo is wel een apart plekje hoor. Lijkt wel het Blackpool van Italië :o. We noemen het gekscherend My Big Fat Gypsy Badplaats maar daar is stiekem geen woord van gelogen :D.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:31

xSetjeslover schreef:
Ik ben aan het kijken voor een hotel in Milaan, alleen volgens Expedia is heel veel ver buiten de stad. Hebben jullie nog aanraders? Liefst dichtbij het centrum of dat er iig een goede verbinding is met het centrum.

Voor welke periode zoek je en met welk budget? Er zijn op zich genoeg hotels in of vlakbij het centrum... De Expo duurt in ieder geval tot eind oktober, dus nu in het hoogseizoen en met de Expo betaal je overal de hoofdprijs. Daarna zullen de prijzen waarschijnlijk weer flink zakken.

Vivre schreef:

Zo, wat hebben jullie veel gedaan in vier dagen! Wel lekker hoor, langs alle meren. :D

Plien91 schreef:
Lido di Jesolo is wel een apart plekje hoor. Lijkt wel het Blackpool van Italië :o. We noemen het gekscherend My Big Fat Gypsy Badplaats maar daar is stiekem geen woord van gelogen :D.

Haha, ik ben daar jaren geleden nog met mijn ouders geweest, maar daar staat me eigenlijk niks van bij. Is het echt zo erg? :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 03:50

Ik vond het echt vreselijk volk daaro :o. Oh en we hebben er echt vreselijk slechte pizza's gegeten. Op dag twee hebben we eerst op tripadvisor gekeken voor we een restaurant binnen zijn gestapt :').

Zo wij zijn weer thuis! Terugreis ging redelijk vlot. Tussen München en Neurenberg wat vertraging maar niet noemenswaardig veel. In midden-Duitsland wel een enorme bak regen en onweer gehad, dat reed niet fijn. We hadden ons ook een beetje verkeken op de afstand omdat we dus last minute nog naar de kust zijn gereden. Was uiteindelijk ruim 1400 km, geen aanrader om in x te doen :7. Zijn vrijdagochtend om 10u vertrokken en waren vannacht om kwart over 3 thuis.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:07

Wat een handig topic :)
Ik ga volgende week met mijn vriend een weekje naar Rome.
Iemand do's, don'ts of tips?
Op internet lees ik de gekste verhalen, dus ik ben ontzettend benieuwd :):)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:34

Kim_Evendi schreef:
Wat een handig topic :)
Ik ga volgende week met mijn vriend een weekje naar Rome.
Iemand do's, don'ts of tips?
Op internet lees ik de gekste verhalen, dus ik ben ontzettend benieuwd :):)

Heel cliché: de Sint Pieter beklimmen. Is even een uitdaging maar daarna heb je een onwijs mooi uitzicht over de hele stad.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:00

12 dagen Italie gingen te snel voorbij. Ontzettend goede pizzeria in Milaan gevonden en daar elke avond gegeten. Hostel was prima, aan zee ook goed gezeten en de camping vlakbij Rome was top. Die was spotgoedkoop (5,5 pppn) en goede verbinding Rome in. Ik wil terug.