Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vivre schreef:Ik ga as zondag met een vriendin voor 4 dagen naar Milaan. Plan is 1dagje gardameer en 1dag comomeer en iig 1 dag shoppen in milaan. Mensen nog tips? Ervaringen met de trein van milaan naar de meren? Las iets over apperitivo terrasjes, wat houdt dat precies in. Nog goede adresjes voor eten? Heb er onwijs zin in!
Detroit schreef:lies1998 schreef:Heeft iemand toevallig weleens in de buurt van het Gardameer gereden?
Echt aan het gardameer niet.
wij hebben dit jaar een rit gedaan bij Spia d'italia in lonato voor 25 euro p.p. reden naar een plek met echt fantastisch mooi uitzicht.kan later wel een foto uploaden; internet is me nog net iets te duur in t buitenland nu.
Volgend jaar willen we naar paradiso ranch, dat ligt meer richting de monto baldo. Vriendlief heeft alleen nog niet zoveel ervaring en we gaan er vanuit dat het daar een stuk bergachtiger is. Willen wij volgend jaar doen.
Edit: kan er vanavond/morgen wel meer noemen. Heb een lijst met stallen gekregen, omdat vriendlief graag 3 weken op vakantie wil in de toekomst en ik niet zolang zonder paard wil. Zijn wel allemaal omgeving lazise.
Sammie schreef:Nou wij gaan toch overnachten in Zwitserland vlak voor de gotthardtunnel annex pass. Onze reis is dan nagenoeg op te midden 7/6 u. Voor de heenweg gereserveerd, voor de terugweg zien we wel.
truitje schreef:iemand tips voor sardinie? En waar in sardinie moet je zitten voor een minder toeristisch en knusse buurt en waar je toch veel kan doen?
Vivre schreef:Wij zijn weer thuis van een heerlijke vakantie van 4 dagen. Zondagmiddag aangekomen, Duomo beklommen en naar binnen geweest en milaan verkend. In de avond gegeten bij La Hora Feliz, was lekker, bedankt voor de tip! Maandag naar Comomeer gegaan; trein naar Varenna boot naar Bellagio en daarna Como. Dinsdag Gardameer; Desenzano en Sirmione. Woensdag Maggioremeer (stresa), heel leuk dorpje en eind middag weer Milaan ingegaan. En weer bij een aparativo barretje gegeten. Het was te warm om echt veel tijd in Milaan door te brengen. Aan de meren was het heerlijk!
Bedankt iedereen voor alle tips, hebben we zeker wat aan gehad!
xSetjeslover schreef:Ik ben aan het kijken voor een hotel in Milaan, alleen volgens Expedia is heel veel ver buiten de stad. Hebben jullie nog aanraders? Liefst dichtbij het centrum of dat er iig een goede verbinding is met het centrum.
Vivre schreef:Wij zijn weer thuis van een heerlijke vakantie van 4 dagen. Zondagmiddag aangekomen, Duomo beklommen en naar binnen geweest en milaan verkend. In de avond gegeten bij La Hora Feliz, was lekker, bedankt voor de tip! Maandag naar Comomeer gegaan; trein naar Varenna boot naar Bellagio en daarna Como. Dinsdag Gardameer; Desenzano en Sirmione. Woensdag Maggioremeer (stresa), heel leuk dorpje en eind middag weer Milaan ingegaan. En weer bij een aparativo barretje gegeten. Het was te warm om echt veel tijd in Milaan door te brengen. Aan de meren was het heerlijk!
Bedankt iedereen voor alle tips, hebben we zeker wat aan gehad!
Plien91 schreef:Lido di Jesolo is wel een apart plekje hoor. Lijkt wel het Blackpool van Italië. We noemen het gekscherend My Big Fat Gypsy Badplaats maar daar is stiekem geen woord van gelogen
.
Kim_Evendi schreef:Wat een handig topic
Ik ga volgende week met mijn vriend een weekje naar Rome.
Iemand do's, don'ts of tips?
Op internet lees ik de gekste verhalen, dus ik ben ontzettend benieuwd