Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:38

Ja dat was dus mijn probleem ook een beetje :+ Maar creditcard is voor mij echt niet slim dus zodoende heb ik ervoor gekozen dat niet te doen en alvast hier 300 euro te wisselen :)

Ik begin wel echt een beetje nerveus te worden voor die vliegreis, enigste keer dat ik heb gevlogen was London Heathrow :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 22:01

Courses schreef:
Nog maar 2 weken jongens :+ Het begint nu wel echt te kriebelen. Ik vlieg de 31ste om 10 uur s'ochtends met de SAS richting Kopenhagen, en vervolgens met een A340 van de SAS richting Narita :Y)

Geld moet ik nog omwisselen, ga ik op Schiphol bij de ABN doen (GWK betaal je volgens mij 3 keer dubbel voor). Koffer pak ik begin volgende week denk ik eens in en verder heb ik volgens mij al redelijk veel geregeld :Y) Ik heb er echt heeeeeel erg veel zin in :D

Als je bij GWK online een afspraak maakt betaal je geloof ik geen extra kosten :) tenminste dat hadden wij zo de eerste keer gedaan.

In Japan zelf hebben we gewoon met onze normale pinpassen gepint bij de 7eleven winkels. Ging prima!

Ik ben inmiddels alweer bijna een week terug en dat is niet.leuk. -O- -O-
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:37

Zijn er mensen nog met last-minute tips? :D Voor rondom en in Tokyo qua bezienswaardigheden, to-do, enzovoort? :D

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 02:29

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:11

Nog 2 dagennnnnnnnnnnnnn :+:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:26

Nou guys, morgenochtend vertrek ik :) Ik ben suuuper nerveus haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 18:59

Heel heel heel veel plezier!!! Maar dat moet vast lukken ;) Naast de standaard bezienswaardigheden (Shibuya, Harajuku etc) kan ik eigenlijk niet zo snel iets bijzonders noemen :') Wij vonden het Eorzea Cafe (van het spel FFXIV) helemaal fantastisch maar daar moet je dan natuurlijk ook wel van houden. Net als het Back to the Future Cafe.

Ga wel zeker bij Uobei eten in Shibuya. Sushi op treintjes - lekker, leuk en vrij goedkoop! kan zijn dat het druk is en je even in de rij moet wachten (moesten wij ook) maar de rij gaat best snel :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:10

Ja, sushi-shinkansen *\o/* vet leuk!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 00:42

Ja, moet je alleen niet net als ik vergeten op het knopje te drukken dat het treintje terug mag :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:28

Ik zit momenteel op Copenhagen te wachten, m'n vliegtuig vertrekt met een uurtje :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:27

Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen Courses! :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:44

Ik ben ook benieuwd Courses!
Vond het erg leuk om jouw plaatjes en ervaringen te zien Sicayes :) Laat je toch een beetje mijmeren over je eigen vakantie :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:49

Hahaha thanks guys, ik zit as we speak aan m'n ontbijt in m'n hostel in Asakusabashi! We hebben het vooral erg druk gehad met bedrijfsbezoeken dus weinig vrije tijd gehad helaas. We hebben gisteravond heerlijke Okonomiyaki gegeten, ik heb een futton bed in het hostel waar ik erg blij mee ben! Heerlijk! Verder al wel rond gelopen door Akihabara, Harajuku en Shinjuku, ik kan er belachelijk snel aan wennen eigenlijk allemaal. Metrosyateem is even zoeken maar opzich best duidelijk (alleen al die geluidjes mijn hemel :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:59

Asakusabashi :D :D

Als ik weer naar tokyo ga wil ik weer in de buurt van Kikukawa slapen <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:17

Hahaha ik werd echt helemaal vrolijk van die metromuziekjes telkens :')

Okonamiyaki <3 moet ik echt eens thuis proberen te maken. Net als gohei mochi :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:21

Metrosysteem vond ik zo makkelijk :D je moet alleen opletten welk vervoersbewijs je waar gebruikt :+ en reis je te ver, dan kan je op het perron bijbetalen, vet handig :D

Ik wil terug, wij gaan hopelijk eind 2016 / begin 2017, even hard sparen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:13

Wij hebben een Pasmo Card dus knallen zo overal door :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:13

Dat is wel relaxt ja :D wij hadden dagkaarten voor het hele metronet, maar hadden ook een fiets. Dat was pas lekker :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:36

Een voedselding dat ik toch echt niet nog eens thuis (of waar dan ook) hoef te proberen is de amazake.
Gad-ver-damme.
Lonely Planet heeft ons er ingeluisd om het te proberen bij een oude herberg in Hakone, want speciaal, regio blabla.
Brrrr! Het is een drankje gemaakt van de rijstwort die over is nadat met sake heeft gemaakt. De smaak was op zich nog te doen maar er dreven allemaal vlokjes in, zodat als je het drinkt je het gevoel hebt dat je melk drinkt die al iets aan het brokkelen is :r
We (ik, vriendje trok zijn handen er van af) hebben het maar zo snel mogelijk met zo min mogelijk mouth-feel opgedronken en hebben toen nog een flesje water besteld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:09

Wat ik echt heel vies vindt is die gerstedrank of wat het ook is, die op ijsthee lijkt. Wij kwamen aan op Tokyo en bij zo'n automaat dachten we, YEAH ICETEA. Gatverdegatver :') daarna gelijk cola gekocht

(en het toch nog op een paar plekken geprobeert, onder het mom, icetea! steeds andere verpakkingen :') )

Wat ik hier echt mis is de Fanta Melon Cream Soda ;(

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 14:22

Jaaa nou die ijsthee! Wij dachten dus echt hetzelfde 'oh lekker icetea!' maar het smaakte telkens gewoon naar...koude thee. Gewoon alsof je je bakkie thee hebt laten staan en lekker laten trekken met koffie ofzo :') nee het was in ieder geval niet lekker!

De Pocari Sweat (die we alleen al kochten om de naam) was ook niet een favoriet. Smaakte een soort van naar aquarius (wat we hoopte) maar dan net een beetje..verlept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:54

Pocari Sweat <3 <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:12

Morgen (het is nu 02.11 :+ ) ga ik lekker door Akihabara en Harajuku struinen, whooo! :D heerlijk met dit weer ook!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:17

Kleine update (tis hier al 01:15 ofcourse haha). Clubbing hier is echt amaaazing, super leuke avond gehad net! Heerlijk geshopt op Harajuku, morgen nog Asakusa en Ikebukoro checken en dan is het alweer bijna tijd to go sadly. Ik zou hier nog zo 4 weken blijven, net een NL'er ontmoet die in Yoyogi woonde en allemaal Britse en Amerikaanse mensen. Super leuk, love it here <3

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:27

Nou guys, laatste Japan post voorlopig vanaf hier :P

Ik heb m'n koffer helemaal ingepakt, m'n futton ligt echt helemaal prima ineens en ik wil absoluuuuut niet weg. Maar aan alles komt een eind en zo ook deze reis voor nu. Ik heb enorm genoten, veel gezien, geproefd en gekocht. M'n koffer is loodzwaar (oops) en ik ga met zoveel prachtige herrineringen naar huis <3 Nu 'even' 11 uur vliegen maar hey, casually doen we dat. Ik land (voor jullie) morgenavond 19:35 weer op Nederlandse bodem.