Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:35

Ik vlieg Manchester-Eindhoven (RyanAir) of Birmingham-Amsterdam/Dusseldorf. Voorkeur ligt bij Manchester vanwege de goedkope tickets. Vanaf Birmingham vliegen is een stuk duurder (zowel naar Amsterdam of Dusseldorf). Vanaf Londen Stansted kan ik goedkoop naar Dusseldorf Weeze, maar dan moet ik eerst een uur of drie rijden naar het vliegveld. Schiet dus ook niet heel erg op. :+

Morgen vlieg ik Birmingham-Amsterdam, over twee weken vlieg ik Manchester-Eindhoven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:46

Eulogy schreef:
Vliegen jullie trouwens meestal, als jullie naar Nederland gaan?

Wij gaan altijd met de boot. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk vergelijken; ik kom naar GB voor vakantie, dat ligt voor de meesten van jullie anders.

Als mensen dan zeggen: maar vliegen is toch veel sneller? Jawel, maar de douane stelt zulke rare vragen als je als handbagage een automaatbak op de balie legt :D

Je weet wel, ik rijdt Engelse auto's......

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:32

Mijn ouders gaan altijd met de tunnel, is goedkoper omdat mijn vader niet betaalt voor de benzine (ook niet voor privégebruik). Voor mij zou het duurder zijn dan vliegen en heb er ook het geduld niet voor :+

Birmingham Amsterdam is inderdaad duur, dat heb ik met de kerst gedaan. Met Pasen Bristol-Amstwrdam en in de zomer ook weer, is meestal voor onder de 100 euro te doen :) Dit keer helaas niet, was aan de late kant met boeken door onzekere data en het is natuurlijk hoogseizoen.

Annash
Blogger

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:38

Ik vlieg normaal gesproken ook niet zo snel op Amsterdam, omdat mijn ouders vlakbij de Duitse grens wonen.

Manchester-Eindhoven kost me 40 pond. Voor 16 pond kan ik de auto een dag of twee kwijt en als ik via de backroad ga ben ik er nog geen halve tank benzine aan kwijt. Kortom: dat kan voor mij op tegen Birmingham-Dusseldorf (duurder ticket plus treinkaartje, of duurdere parkeerkosten).

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:52

Ik vlieg meestal British airway's London-Amsterdam, met de trein naar t vliegveld (is lekker dichtbij dus prima te doen) en Dan word ik in Amsterdam opgepikt :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:43

Ik trein meestal van Brussel naar ashford of vlieg van Brussel naar London gatwick. Hangt er vanaf wat het goedkoopste is. Meestal rond de 40 euro voor een enkeltje.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:48

Ik vlieg normaal stansted naar weeze. Ga eind deze maand naar Brussel met de trein en dan de auto naar Nijmegen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:36

Bij mij hangt het van de prijzen af.

Van de zomer ga ik met de trein. :)

Vorige week vloog ik London City - Rotterdam
En Eindhoven - Stansted..

Als ik vlieg normaal Stansted-Eindhoven... maar was wel heeeel gecharmeerd van London City.
Dus misschien de treinreis naar Weert wel waard vanaf Rotterdam.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:12

Nagini,wat ben jij met de trein ongeveer kwijt? En hoe lang doe je daarover?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:35

Uhm vanaf London naar Brussel is 2 uur. :)
En dan vanuit daar hangt het er vanaf of ik word opgehaald of andere treinen neem (die je overigens niet hoeft te betalen dat zit in je eurostar ticket)

Voor de zomer heb ik 80 pond betaald? Maar ook wel al 4/5 maanden van te voren geboekt.

Anders wordt het direct een stuk duurder. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:15

Dan ga ik mooi met het vliegtuig. :) Thanks voor de info.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:59

wow, ik denk dat ik dan ook maar liever blijf vliegen :j

Gaat er nog iemand naar Royal Ascot dit jaar??

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:23

Voor mij is het ideaal omdat ik maar 15 minuten met de tube moet en ik kan onbeperkt koffer gewicht meenemen. :) Dus af en toe is het wel heel makkelijk.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:30

Ik ben hier ook met de eurostar gekomen. Vond het ideaal :) vooral dat onbeperkt gewicht mee kunnen nemen

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:05

Ik wil met naar Royal Ascot dit jaar, maar weet nog niet zeker of dat gaat lukken.

Ik mis het paardrijden wel vreselijk trouwens :( Door de week heb ik er niet veel tijd voor, maar in het weekeind..

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:12

Molfre schreef:
Ik wil met naar Royal Ascot dit jaar, maar weet nog niet zeker of dat gaat lukken.

Ik mis het paardrijden wel vreselijk trouwens :( Door de week heb ik er niet veel tijd voor, maar in het weekeind..

ja hetzelfde hier, heb al kaarten, maar begin net maandag met een nieuwe Baan, dus even kijken of het doorgaat, hoop het wel, heb mijn kleding al klaar :j

Ik rij gelukkig nog, zou echt niet zonder kunnen denk ik :n

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:28

Ik kom hier ook binnenvallen :D

Net als Ikke zit ik ook gewoon in Nld, maar de wederhelft is Brits. Thuis en op stal spreken we voornamelijk Engels.

Het omschakelen van taal herken ik ook := . Ik hoorde ooit recentelijk tot grote hilariteit mijzelf 'Ik ben prima' zeggen := (I'm fine).

Er is veel onderzoek gedaan naar taal en hoe je taal gebruikt. Zo blijkt het bijvoorbeeld veel makkelijker om een andere taal te spreken als de meerderheid van de andere mensen ook die andere taal spreekt. Het is veel lastiger om dan die taal te spreken als de meerderheid jouw moedertaal spreekt (bijvoorbeeld: als je in de UK op een congres een praatje moet houden in het Engels en je publiek is ook uit de UK afkomstig dan zal je dat makkelijker afgaan als dat je datzelfde praatje in het Engels moet houden op een Nederlands congres waarbij een deel van de deelnemers Nederlands is (en jij dat ook weet)).

Ik kwam ooit in London iemand van mn werk tegen. Ik liep over straat met de wederhelft, zij liep over straat ook met een Brit. Haar kende ik natuurlijk alleen van de Hollandse context in Nederland dus ik was accuut al mn Engels kwijt :+ :))
Ik heb daar echt wel last van en in gemengd Hollands/Brits gezelschap schakel ik automatisch over op Nederlands, terwijl ik me in zuiver Brits gezelschap prima red.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:29

saddledancer schreef:

*Check* Wij gaan al weer voor de zesde keer op rij :D :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:32

Mijn nichtjes wonen in Vancouver en worden tweetalig opgevoed, wij moesten lachen om iets wat mijn nichtje zei en ze was het daar duidelijk niet mee eens. Zij reageerde met "WAT OOIT!" waarop wij natuurlijk nog harder moesten lachen en zij er nog minder van begreep, arm kind!

En m'n andere nichtje zou een Nederlands liedje zingen en begon: "Father yes head, father yes head". :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:45

_O-

Wat ooit _O- prachtig.

Father yes head _O-

gevalletje make that the cat wise.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:25

_O- _O-

Mijn vader is Grieks en kwam ook wel eens met zulke pareltjes in het Nederlands :') Hoewel die vaker vooral denkt allerlei spreekwoorden en uitdrukkingen te kennen en dat valt dan behoorlijk tegen. Zo zei hij een keer "Ja hij heeft de bel horen luiden maar hij weet niet waar 'ie hangt." eh, jij ja :')

Gaan jullie trouwens (vaak) uit? Ik hier veel vaker dan in Nederland eigenlijk. Beetje jammer alleen dat ze hier zo achter lijken te lopen met veel dingen :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:01

Ik ga bijna iedere vrijdag naar de pub na afloop van het werk (met een groep collega's). Op dit moment zit in aan het strand in Wijk aan Zee, zakenreis. Vervelend hoor... :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:31

Apple schreef:
saddledancer schreef:

*Check* Wij gaan al weer voor de zesde keer op rij :D :D

oh hell yes!! :D grand stand of silver ring?? :)

en ik zeg ook altijd ik ben prima... Klopt dat niet?? :o dat betekend dat ik me bij bijna iedere nederlandse die ik ken voor gek gezet heb :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:34

Eulogy schreef:
_O- _O-

Mijn vader is Grieks en kwam ook wel eens met zulke pareltjes in het Nederlands :') Hoewel die vaker vooral denkt allerlei spreekwoorden en uitdrukkingen te kennen en dat valt dan behoorlijk tegen. Zo zei hij een keer "Ja hij heeft de bel horen luiden maar hij weet niet waar 'ie hangt." eh, jij ja :')

Gaan jullie trouwens (vaak) uit? Ik hier veel vaker dan in Nederland eigenlijk. Beetje jammer alleen dat ze hier zo achter lijken te lopen met veel dingen :P

hahaha oh spreekwoorden gaan bij mij ook vaak fout hoor, (geen idée waar die klok hangt ook _O- )

uitgaan doe ik bijna niet, wij gaan vaker gezellig voor een drankje of eten bij vrienden, of uit eten met een groep :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:05

Net even Royal Ascot gegoogled, en damn wat lijkt het me tof om daar bij te zijn. Ik zie dat er nog tickets te koop zijn. Helaas weet ik pas volgende week vrijdag wanneer ik die week erna vrij heb..