Zo, terugvlucht ook weer achter de rug.. stukken beter dan heen, vliegtuig was bij leeg en dus niet zoals op heenweg op elkaar gepropt en de vlucht zelf was heel rustig zonder turbulentie.
Alleen opstijgen was drama maar dat vind ik gewoon echt eng..
Oke ik moest afgelopen week 2 x vliegen en dat was meteen mijn eerste keer. Kon aan mezelf merken dat ik toch wel wat angstig was en dat ik 2 x iemand naast mij had zitten die doodsbang was heeft ook niet echt geholpen, op de terugweg zat 1 van de 2 personen naast mij zelfs te huilen.
Maar nu moet ik dus maandag en donderdag en dan weer maandag vliegen maar was toch wel opzoek naar iets wat mij wat rustig maakt, kan helaas via Google alleen maar dingen vinden die je via de dokter moet regelen en dat gaat nu natuurlijk niet meer lukken zijn hier mensen die mij iets kunnen aanraden wat ik gewoon bij de drogist kan kopen?
UhNee
Geplaatst: 17-07-15 20:23
Valdispert/valeriaan misschien?
Voor de mensen die echt óntzettend last hebben van vliegangst: google eens op emdr. Bij een kennis van mij heeft deze therapievorm enorm goed geholpen.
Ik meld mij ook ! Wij vliegen 11 september naar Tenerife, heb ontzettend veel zin in de vakantie zelf zegmaar totdat ik denk aan het vliegen. Het idee dat je 'opgesloten' zit en dat je in geval van nood geen kant op kan.
Dit is niet mijn eerste keer vliegen maar na gran canaria wel 1 van de langere vluchten.
uniekhorse
Geplaatst: 24-07-15 21:33
Ik meld mij ook. Wij vliegen aanstaande dinsdag naar kos Griekenland. Kan nu wel al hyperen bij de gedachte aan het vliegen.
1keer naar zakynthos en 1keer naar Sharm el sheik.
Ben altijd zo bang dat we neerstorten. Vliegen met corendon.
Een oprechte vraag, wil niemand voor de schenen schoppen, maar wat verwachten jullie van de cabin crew? Wat kunnen zij doen behalve een glaasje water? Ze mogen je niet in de business class zetten; daar heb je niet voor betaald, je kunt niet in de cockpit zitten; dat mag niet volgens de regels. Er is nou een maal weinig plek in het vliegtuig en als er iemand bang is kunnen ze er (geloof ik) weinig aan doen...
uniekhorse
Geplaatst: 24-07-15 21:48
Het enige dat ik zou verwachten is een aantal geruststellende woordjes..
CoonArt
Geplaatst: 24-07-15 22:57
Hey mag ik je een tip geven? In het Aviodrome worden weleens vliegangstcursussen gehouden en wordt er vanalles over verteld, ook hoe je om kan gaan met die angst. Er is zelfs een speciale vliegangstapp voor Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... rcadia.app (betaalde app)
Ik ben woensdag weer geland op Schiphol en het was vreselijk! Meer door de pijn dan door de angst. Door de pijn die ik had dacht ik niet meer aan mijn angst en had ik ook niet de mogelijkheid naar buiten te kijken (met betraande ogen houd ik liever m'n ogen dicht :p) En nu.... Ga ik maandag weer. Met vriendinnen naar Bulgarije en wat zie ik er weer tegenop.
Danique; ik verwacht niet veel van het personeel, meer dan een glaasje water en wat geruststellende woorden kunnen ze ook niet doen. Ik benoem het zelf ook nooit . Als mensen dit wel doen verwacht ik inderdaad wel dat ze een paar keer langs komen om te vragen hoe het gaat.
Ik verwacht dat als je bijvoorbeeld angst hebt tijdens turbulentie dat ze je uitleggen wat er nu eigenlijk gaande is of dat ze je in elk geval geruststellen en eens een extra keer komen vragen of het goed gaat. Liever dat in plaats van proberen 'luxe' artikelen aan je te verkopen