Rondreis Zuid-Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rondreis Zuid-Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:49

Wij zijn wel met de nachtboot naar Corsica geweest, dat was altijd relatief goed te doen. Grote boot, ligt vrij kalm op de zee en gaat niet zo hard dus je hebt niet zo veel door van wat er om je heen gebeurt. Boot naar Engeland is een stuk kleiner en ik denk dat ik het daarom ook niet zo snel zou doen. Ik denk persoonlijk dat je voor geen meter gaat slapen op zo'n boot (al helemaal als je het niet gewend bent) en dat je alsnog niks aan je eerste dag hebt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:57

Emmaa_ schreef:
Wij zijn wel met de nachtboot naar Corsica geweest, dat was altijd relatief goed te doen. Grote boot, ligt vrij kalm op de zee en gaat niet zo hard dus je hebt niet zo veel door van wat er om je heen gebeurt. Boot naar Engeland is een stuk kleiner en ik denk dat ik het daarom ook niet zo snel zou doen. Ik denk persoonlijk dat je voor geen meter gaat slapen op zo'n boot (al helemaal als je het niet gewend bent) en dat je alsnog niks aan je eerste dag hebt.

Welke boot heb jij voor ogen?

Pride of Rotterdam: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pride_of_ ... ship,_2001) en http://www.ferry-site.dk/ferry.php?id=9208617&lang=en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:00

Hmm, die is in ieder geval aanzienlijk groter dan de boot waarmee ik naar Engeland ging. Daar hadden ze ook slaapcabines, vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat het om de wat kleinere boten zou gaan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:03

Emmaa_ schreef:
Hmm, die is in ieder geval aanzienlijk groter dan de boot waarmee ik naar Engeland ging. Daar hadden ze ook slaapcabines, vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat het om de wat kleinere boten zou gaan

Hoek v Holland had inderdaad vrij kleine boten maar die zijn intussen ook aangepast (verlengt) waardoor ze wel wat stabieler zijn geworden, al halen ze het niet bij de boten van P&O.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:21

Hoek van Holland vind ik ook een hele prettige verbinding hoor :j Zeker sinds de nieuwe schepen in de vaart zijn. Ik vind 's nachts met de boot ook juist ideaal. Je rijdt 's ochtends fris de boot af en de vakantie kan beginnen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 09:15

@ Jes: Wat leuk, jullie gaan dan ongeveer dezelfde route als wij! :j Althans, jullie zitten in dezelfde hoek zo'n beetje.
@ Bunn: Kijk, dat is een fijne (recente!) ervaring om te lezen! :)

Ik zie denk toch ook die nachtboot niet zo zitten, snel zeeziek en dan in zo'n binnenhut, ik weet het niet. :Y)
En als je HvH - Harwich overdag wilt doen, is het wel weer zonde van je tijd...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 17:06

Nou, de boot is geboekt (toch vanuit Calais), het huisje is geboekt, laat maar komen. :):) Zin in!
Het weer is de eerste paar dagen wat minder, maar lijkt dan op te knappen, dus daar duimen we voor!

We willen nog een tussenstop maken rond Eastbourne/Worthing, dus hotel of B&B's tips zijn welkom!
We rijden de kustroute richting New Forest, althans, dat is de bedoeling. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:33

MarrieLeen schreef:
Nou, de boot is geboekt (toch vanuit Calais), het huisje is geboekt, laat maar komen. :):) Zin in!
Het weer is de eerste paar dagen wat minder, maar lijkt dan op te knappen, dus daar duimen we voor!

We willen nog een tussenstop maken rond Eastbourne/Worthing, dus hotel of B&B's tips zijn welkom!
We rijden de kustroute richting New Forest, althans, dat is de bedoeling. :j

Genoeg tijd voor uitgetrokken? Niet zozeer vanwege de afstand maar vanwege de verleiding om te stoppen en rond te kijken........

Zuidkust heb ik helaas geen tips voor overnachtingen, maar als je iets leuks vindt, zeker als het niet in de bekende gidsen staat, altijd melden!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:34

Jep, kunnen en willen wel af en toe stoppen onderweg, met name rond the Seven Sisters/Beachy Head, misschien Hastings.
Als we eind van de dag maar bij de overnachtingsplek komen, hebben we aardig wat tijd. :j